Siitä asti meillä on ollut tapana polttaa siinä kynttilää, kun on joku tällainen muistopäivä. Kyllä ne rakkaat näkee sen tuostakin, jos ovat nähdäkseen.
|
Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 925 926 [927] 928 929 ... 5001 [Seuraavalle sivulle] Siirry alas
Siitä asti meillä on ollut tapana polttaa siinä kynttilää, kun on joku tällainen muistopäivä. Kyllä ne rakkaat näkee sen tuostakin, jos ovat nähdäkseen. Nyt kun työaikoihin meni niin aikoinaan tein normaalisti 8h päivätyö, illalla omalla raksalla ja kerran kolme yötä putkeen eri mestarilla ja myös päivätyö piti hoitaa sekä illalla raksalle kun uni ei tullut klo 16. Pikku tirsoja kerkes välissä ottaa yöllä, ei tehnyt vähään aikaa mieli yötyötä tehä. Nykyisin 8h normityö ja siihen välillä joku yö vähemmillä unilla tai unetta kokonaan niin viikko menee kun joka ilta ottaa tirsat että pärjää iltaan asti. Ei oo enään nuori. Nuorena jaksoi. Opiskeluaikana tuli kutsu tuuraamaan käyttöinsinööriä, ja piti mennä. Sattui sellainen kesä, että hoitelin yövuorot prosessia ja otin aamulla parin tunnnin nokoset labran lattialla. Sitten 8 tuntia leikittiin insinööriä, minkä jälkeen kämpille nukkumaan ja taas illalla klo 22 yövuoroon. Tätä jatkui kaksi kuukautta. Tuli tienatuksi hyvät rahat kesätöissä ja meni erinäisiä vuosia ennen kuin pääsi samaan kuukausiansioon. Rouva on muutaman kerran muistuttanut, että sauna pitäisi pestä.
Kun tuo lähti kylille, niin otin painepesurin ja painepesurin pesuaineen ja pesin saunan lattiat ja kaakelit. Lauteille en pesuainetta ruiskuttanut, vaan tein pelkän vesipesun. En ole kertonut ja on mielenkiintoista odottaa, minkälaisia kommentteja tulee. ^^
Sama tehty, mutta 90-luvulla. Tein kaksi vuoroa kolmesta kuukauden, kun yksi ukoista oli sairaslomalla. Juhannuksena 5 päivää putkeen. Hyviä ja rentoja duunarihommia, mutta jäihän ne unet lyhyiksi. Palkka oli kohdallaan. Muisto vain enää. Nykyään työ vaatii ja vie huomattavasti enemmän, mutta ylimääräistä rahaa onkin sitten vastapainoksi paljon vähemmän. ![]() Syöty hyvää ruokaa koko perheen voimin kynttilänvalossa. (Ennen kun se Kultsi taas lähti takas töihin)
Käväsin myös "pikasesti" isän luona, ei menny kun 3 tuntia Siinä taas juteltiin jarruremonteista ja muista remonttijutuista. Harvemmin nähdään vaikka lähekkäin asutaan. Mut ymmärtäähän sen että yksinhuoltajalla on kädet täynnä. Kutsuinpa isän ja velipojat isäinpäivänä syömäänkin. On mulla vaan ihana isä <3 Lintubongarinm pitää tietty .katsoa Hitccockin LINNUT, kun se on mahdollista. Mä oon tässä ihan tukka pystyssä ja Pasi kuorsaa toisella sohvalla kontit ojossa!
![]() Täytyy jossain vaiheessa osoittaa sille suunta kohti sänkyä ja yöunia. Olkoon nyt mun seurana, kun en niin tykkää tästä leffasta yksikseni . ![]() Päivällä käytiin kattomassa Hedbergin Samin keikka ja ilta ja yö menikin sitten vaihteeksi töissä. Sunnuntai taitaa mennä nukkuessa, illemmalla vois lämmitellä saunan.
tässä valmistelen muonitusta
kun olis tulossa populaa syömään ja vaihdelaan kuulumisia mummin teinien kanssakohta saan uuden tukankin , kunhan tuo mummin silmäterä vaan ennättää tuolta laittaamaan kännykkänsä äärestä Käyty verkoilla ja laitettu taimenta suolaan ja siikaa uuniin...vaihteeksi
Käyty verkoilla ja laitettu taimenta suolaan ja siikaa uuniin...vaihteeksi ![]() Katseltu lisäpitkiä volvoon ja 100w polttimoita
![]() Pottujen kuorinta ja keittämisen jälkeen muusin teko,myös salaatin teko kuului minulle tänään.Rouva halus paistaa lohimedaljonkeja puulämmitteisellä hellalla.Hyvää tulikin,masu täynnä kiva mennä ruokaperräisille.
Pilkitty, syoty savuahvenii, kalakukkoo...... tars jaksaa lähtee kotio täält saarest...
Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 925 926 [927] 928 929 ... 5001 [Seuraavalle sivulle] Siirry ylös
|