Parituntia hakattiin niveltä ei vaan auennut, asentajalta kysyin vielä että aukeeko lyömällä.
No silloin taisi tulla noi kumit mitkä saa vedettyä tosta yli, tein pellistä kartion ja rasvaa päälle
niin hyvin tuli kumi siitä yli.
|
Parituntia hakattiin niveltä ei vaan auennut, asentajalta kysyin vielä että aukeeko lyömällä. No silloin taisi tulla noi kumit mitkä saa vedettyä tosta yli, tein pellistä kartion ja rasvaa päälle niin hyvin tuli kumi siitä yli. Sisäpään irrottaminen lootasta on vaan yleensä aika hankalaa. Siinä minusta ei ollut mitään ongelmaa Viiatin kanssa... Siinä minusta ei ollut mitään ongelmaa Viiatin kanssa... Kyllä joskus on ollut..... ![]() Kyllä joskus on ollut.....Niin on ja juurikin tämän ykköskoppaisen kanssa, kun se suojana oleva o-rengas sieltä häviää pois alkaa pyöreä lukkorengas kulumaan kantikkaaksi ja eipä lähdekkään enää helpolla auki, on kerran joutunu jopa laatikon purkamaan, et sai akselin irti ![]() Niin on Kai mulla sitten kävi säkä: vedin vaan akselit irti. ![]() Kai mulla sitten kävi säkä: vedin vaan akselit irti. Niin minullakin läksi toinen puoli mutta toinen ei millään. Neljä tuntia jahuttiin sen kimpussa ja uskottiin ettei lähde. Ostin vaihtolaatikkoon uuden ja annoin jumittuneen mennä rikkinäisen laatikon mukana kauppiaalle vaihto-osaksi. "Kai mulla sitten kävi säkä: vedin vaan akselit irti." - Se säkähän oli se että urituksen päässä oli hieman voitelua, ongelma syntyy jos lukkorengasta supistava kartio alue on aivan kuiva. Kitka aiheuttaa sen että mitä kovemmin vedät sitä tiukemmin lukkorengas tarttuu. @jiikoo: "Sisäpään irrottaminen lootasta on vaan yleensä aika hankalaa." - On se niille joilla työkalut suurenee kun ymmärrys pienenee. Tämäkään ketju ei ole ensimmäinen jossa kehotetaan voiman käyttöön vetoakselin irrottamisessa. Jos mahdollista, vielä karmeampi esimerkki löytyy reilun vuoden takaa: https://karavaanari.org/index.php/topic,17610.0.html @jiikoo: "Kyllä se siitä lyömällä lähtee. " - Ei - Ei - Ja vielä kerran ei. Tässä hommassa ei tarvita minkäänlaista lyömäasetta, ei sisemmän nivelen irrotukseen eikä ulommankaan purkamiseen. Ymmärrys siitä mitä on tekemässä on se ase. Ja meditatiivinen asenne. https://karavaanari.org/index.php/topic,17449.30.html ,vastaus #38 @Hutikuti: "Neljä tuntia jahuttiin sen kimpussa ja uskottiin ettei lähde. " - Neljä minuuttia on joskus mennyt kun ei ole heti arvannut oikein lukkorenkaan katkoskohdan asentoa. @jiikoo: "Sisäpään irrottaminen lootasta on vaan yleensä aika hankalaa." Ihan muutaman tämän tyyppisen lootan kanssa olen pelannut ja järestään kaikissa on ollut vähintään jompikumpi sisänivel umpiruosteessa ja jumittunut reikäänsä. Ulkoniveliä ei kylläkään ole tullut näihin juuri koskaan vaihdettua, koska kaikissa on ollut sisänivelissäkin niin paljon väljää että on koko vetari vaihtunut. - Se säkähän oli se että urituksen päässä oli hieman voitelua, ongelma Vaikuttaiskohan se, kun mulla oli aina se reilu ½l ylimääräistä Viiatin laatikossa? Vaikuttaiskohan se, kun mulla oli aina se reilu ½l ylimääräistä Viiatin laatikossa? Eipä taida ne laatikon öljyt vaikuttaa siihen lukkorenkaaseen asti. Eipä taida ne laatikon öljyt vaikuttaa siihen lukkorenkaaseen asti. Tuppaa sieltä ainakin jotain valuvan kun nykäisee vetoakselin ulos! Liekkö se sitten öljyä? |