rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: vaihe/nolla/maa  (Luettu 104449 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:15
Vs: vaihe/nolla/maa
« Vastaus #270 : 16.12.2017 kello on 22:17 »
Vai vielä valitus, en katsos näe tämän kyrvänsyylän viestejä muuta kuin lainauksissa.

Sovitaanko ämmä autoilija nyt sillai että sinä et kommentoi minulle koskaan ja minä en sinulle. ok ?

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
  • Nurmijärvi
« Vastaus #271 : 16.12.2017 kello on 22:32 »
Vai vielä valitus, en katsos näe tämän kyrvänsyylän viestejä muuta kuin lainauksissa.

Sovitaanko ämmä autoilija nyt sillai että sinä et kommentoi minulle koskaan ja minä en sinulle. ok ?

Thumb Thumb Thumb

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:15
« Vastaus #272 : 16.12.2017 kello on 22:48 »
  ikävä kyllä se ei ole sontaa  ja yksi yleisimpiä sähköiskujen aiheuttajia ihmiselle mut jos ei ymmärrä niin parempi olla moista tekemättä
onko vanhat talot hengenvaarallisia kun niissä ei ole suojamaata?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:25
« Vastaus #273 : 17.12.2017 kello on 00:28 »
  ikävä kyllä se ei ole sontaa  ja yksi yleisimpiä sähköiskujen aiheuttajia ihmiselle mut jos ei ymmärrä niin parempi olla moista tekemättä

Kerro nyt meille tietämättömille, miten valaisin muuttuu vaaralliseksi kun sen kytkee maadoitettuun pistorasiaan?

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:12.10.2024 kello on 12:26
« Vastaus #274 : 17.12.2017 kello on 07:37 »
No siinäpä pähkinä maallikolle purtavaksi jonka jokainen sähköalaa opiskellut pitäisi tietää. Maallikolle riittää tieto et Lamppu veks tai oikealle sähkärille tosin nekään ei kaikki niitä muuntele on ne niin per.... Tilan puolesta tehdä kaikki tarvittava

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:17
« Vastaus #275 : 17.12.2017 kello on 07:50 »
No siinäpä pähkinä maallikolle purtavaksi jonka jokainen sähköalaa opiskellut pitäisi tietää. Maallikolle riittää tieto et Lamppu veks tai oikealle sähkärille tosin nekään ei kaikki niitä muuntele on ne niin per.... Tilan puolesta tehdä kaikki tarvittava
Juuri näin...

Tällaisia vastauksia sitä sitten tulee, kun jotakin kysyy, eikä osata maallikolle kertoa. :)

• Karavaanari
« Vastaus #276 : 17.12.2017 kello on 08:08 »
Johtuuko ihan siitä että sitten sitä kysynyt maallikko menee tekee jotain omin päin jotain meni pieleen jos kaikkea ei ymmärtänyt. Sairaala reissu pahimmassa tapauksessa kuolema ja syyttävä sormi käännetään neuvoneeseen ihmiseen. Vastaamalla tohon siinä periaatteessa tulee väkisinkin myös valmistus ohjeita tuollaiseen. Ja Kyl mä yritän  neuvoa jos joku apua tarvitsee ja tuossa tapauksessa se apu on Anna homma hoidettavaksi sellaiselle joka tietää mitä tekee. Mut Kukapa sitä apua Tässä ketjussa tarvitsisi ainakaan asioiden turvalliseen tekemiseen. Eikös se selvinnyt jo ketjun alusta alkaen

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:17
« Vastaus #277 : 17.12.2017 kello on 08:17 »
Johtuuko ihan siitä että sitten sitä kysynyt maallikko menee tekee jotain omin päin jotain meni pieleen jos kaikkea ei ymmärtänyt. Sairaala reissu pahimmassa tapauksessa kuolema ja syyttävä sormi käännetään neuvoneeseen ihmiseen. Vastaamalla tohon siinä periaatteessa tulee väkisinkin myös valmistus ohjeita tuollaiseen. Ja Kyl mä yritän  neuvoa jos joku apua tarvitsee ja tuossa tapauksessa se apu on Anna homma hoidettavaksi sellaiselle joka tietää mitä tekee. Mut Kukapa sitä apua Tässä ketjussa tarvitsisi ainakaan asioiden turvalliseen tekemiseen. Eikös se selvinnyt jo ketjun alusta alkaen
Tuota en tullut kyllä taas yhtään ajatelleeksi...

Ei pidä leikkiä ja kinastella kuolemanvakavalla asialla, koska on sellaisiakin, jotka ottavat asian tosissaan, vaikka eivät asiaa joka kantilta ymmärtäisikään.

• Karavaanari
« Vastaus #278 : 17.12.2017 kello on 09:45 »
No moi,
vääntäkää mulla nyt rautalangasta:
cee-pistokkeessa on vaihe ja nolla aina maanastan takia vakio (ja mitenkähän sekin on määritelty asennuksissa). Shuko-pistokkeessa vaihe/nolla voi olla kumminpäin vaan eli mikä merkitys sillä on käyttäjän kannalta. Adaptereita kun myydään molemmin päin mutta useimmiten leirintäalueilla on nykyään vain cee. Jos leirintäalueella on vain shuko-pistorasia niin jäänkö ilman sähköä :o
hyvänä esimerkkinä palataan alkuun Hei simppeli vastaus mitä väliä vaiheella ja nollalla on eikös?  No esimerkiksi Otan oman vanhan vaunun eipä ollut keviä laitettu schukoihin jotka joku lisännyt vaan tehty nollaus joten tadaa siellä oli jännitteelliset suojaama koskettimet riippuen siitä kummin päin töpseli ollut tolpassa ei voi muuta sanoa kuin luojan kiitos siellä ei ole käytetty mitään metallikuorisia laitteita kuin noin vanhassa ei edes ollut vikavirtasuojaa. Koita siin sit kertoa muille miten on.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:25
« Vastaus #279 : 17.12.2017 kello on 09:52 »
Johtuuko ihan siitä että sitten sitä kysynyt maallikko menee tekee jotain omin päin jotain meni pieleen jos kaikkea ei ymmärtänyt.

Onko joku kysynyt sinulta ohjeita viimeaikoina?

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.05.2024 kello on 14:51
« Vastaus #280 : 17.12.2017 kello on 09:53 »

En minä ainakaan mitään teko-ohjeita kaivannut mihinkään. Halusin vain tietää, että miksi se valaisin on maadoitetussa pistorasiassa vaarallisempi kuin 0-luokan maadoittamattomassa pistorasiassa. Mikä sen tekee vaaralliseksi?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:10
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #281 : 17.12.2017 kello on 09:53 »
Kerran..... hyvin kauan sitten ostin X-vaunun. Siinä tuli liitäntäjohto mukana. No minä tuuppasin jossain tökkelin paikoilleen. Käsi hipaisi listan ruuvia ja kummasti säväytti  :o.
Piuha irti ja puukolla poikki samantien. Oli joku tehnyt omia mutu-virityksiä.
Riippuen leirintäalueen tolppaan kytketyn kaapelin 180 asteen kääntöympyrästä oli vaihe vaunun rungossa.
Onneksi minä sen tällin sain eikä esim lapset. Thumb
Tässäkin olisi nykymallin johto estänyt tilanteen. Kun ei voi kytkeä kuin yhteen asentoon.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.05.2024 kello on 14:51
« Vastaus #282 : 17.12.2017 kello on 09:56 »

En ole maallikko, mutta en kuitenkaan ymmärrä. Vaikka kuinka yritän piirtää ja tuumata virtapiirejä, niin en edelleenkään keksi, että mikä muuttuu kun pistorasia vaihtuu maadoittamattomasta maadoitetuksi ja lamppu on edelleen 0-luokan lamppu.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #283 : 17.12.2017 kello on 09:58 »
Voe mahoton paekka. Yheksäntoista sivua yksinäisyydestä kärsivien "pyykkärimummojen" jonniin joutavia jorinoita. Jatkakaa vain vaikka Juhannukseen, jos yksinäisyys ja harrastuksen puute vaivaa. En voi kun ihmetellä.  ::) ::)

• Karavaanari
« Vastaus #284 : 17.12.2017 kello on 10:03 »
Kerro nyt meille tietämättömille, miten valaisin muuttuu vaaralliseksi kun sen kytkee maadoitettuun pistorasiaan?
niin kuin sanottu tohon kun lähtee vastaa niin siinäpä käy väkisinkin ilmi miten lamppua sit pitäisi muuttaa