rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: vaihe/nolla/maa  (Luettu 104410 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 17:18
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
Vs: vaihe/nolla/maa
« Vastaus #240 : 15.12.2017 kello on 19:29 »
Oikeesti.

Kolakuskille ei oo eka kerta kun alumiinitolppa antaa myöden.  Näin meillä  :-X

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:50
« Vastaus #241 : 15.12.2017 kello on 19:32 »
Juu, ihan turhaa tuo viilaus.
Vaihtais vaan uuden johdon, jossa on €uropistoke....

Onneksi tämä oli kevennys, vaikka hymiö unohtui.

Tuo vaihto ei ole mahdollista,. Jotta sen liitosjohdon voisi vaihtaa suojaerotetulle laitteelle tarkoitettuun litteällä pistokkeella varustettuun johtoon tai suojamaadoitettuun johtoon, pitäisi vaihtajalla olla riittävä tietotaito asian tekemiseksi. Tuon tekeminen taas osoitteisi ettei sitä ole.  ;D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:50
« Vastaus #242 : 15.12.2017 kello on 19:34 »
Ja taas se alkaa...

Missä pykälässä niin sanotaan? Olen vain löytänyt suosituksen Tukesin sivuilta.
http://www.tukes.fi/fi/Ajankohtaista/Tiedotteet/Sahkolaitteet/Auton-lammitysjohto-irrotettava-aina-kayton-jalkeen-pistorasiasta/

Minä uskon lukeneeni sen vakuutusyhtiön pykälistä, joka on minulle riittävä vaatimus.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:02
« Vastaus #243 : 15.12.2017 kello on 20:01 »
Minä uskon lukeneeni sen vakuutusyhtiön pykälistä, joka on minulle riittävä vaatimus.
Ok, pitääpä kysellä sieltäpäin...

Syy, miksi kyselen pykälien perään johtuu osaksi siitä, että teen yleisohjetta töihin autolämmittimien käytöstä. Niitä autoja ja koneita on kymmeniä liekassa pakkasella.
En halua ohjeistaa sellaista, joka perustuu vain "musta tuntuu" sääntöihin. Kun en ole sähkömies, niin on pakko olla kyselyiässä.

Tänään esimerkiksi oli pyöräkuormaaja jämähtänyt kentälle. Akut tyhjät ja pistorasia etäällä. Pitkällä jatkojohdolla vietiin virtaa koneelle. Mikäli olisin sanonut konekuskille, että et saa ottaa jatkojohtoa, koska säänöissä kielletään, niin todennäköiseti olisin saanut määrätä suunnan ja konekuski vauhdin.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:12
« Vastaus #244 : 15.12.2017 kello on 21:34 »
Piisaakohan mun vaunun sähköt normikäyttöön kysyy nimimerkki "uusityhmävaanari"

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:34
  • RAV 4
« Vastaus #245 : 15.12.2017 kello on 21:43 »
Varmaankin jos noi molemmat on käytössä! Siinä ja siinä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:21
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #246 : 15.12.2017 kello on 22:00 »
Piisaakohan mun vaunun sähköt normikäyttöön kysyy nimimerkki "uusityhmävaanari"
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Kato mihin sen punatökkelin piuha menee ....
Jos toinen pää kytkemättä pienempi mälli riittää

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:25
« Vastaus #247 : 15.12.2017 kello on 23:22 »
Onneksi tämä oli kevennys, vaikka hymiö unohtui.

;D

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #248 : 16.12.2017 kello on 09:18 »
Ketjussa tuli selkeästi ilmi mikä on jokapojan toiveammatti, miksei tytönkin.
Se on sähkömies !
Nyttenkin on ollut kauhea vastaustulva, osa sähkömiehiltä, loput wannabeiltä. ;D

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #249 : 16.12.2017 kello on 09:39 »
Ketjussa tuli selkeästi ilmi mikä on jokapojan toiveammatti, miksei tytönkin.
Se on sähkömies !
Nyttenkin on ollut kauhea vastaustulva, osa sähkömiehiltä, loput wannabeiltä. ;D
Tähän voisi heittää bensaa liekkeihin...

Miksi sähkärit ei siivoa jälkiänsä, niin kuin monien muiden ammatin harjoittajat?
Ihan sähkärin suusta olen kuullut, että ei kuulu heidän toimenkuvaansa ja heitti samalla kaikki piuhanpätkät ja kuoret lattialle. Kysyin tätä kerran eräältä sähköalan opettajalta, jotta onko heillä oikein sellainen kurssi, jossa opetellaan viskomaan kaikki johdonpätkät pitkin lattioita. Ei vastannut tähän jostakin syystä.
Ei voi tietenkään yleistää. Minun luottosähkärini, joka paikkaa mun jälkiäni, kerää kyllä kaikki jätökset ja kysyy vielä, mihin laitetaan. Hänellä onkin insinöörin paperit, joten siellä se siisteyskurssi on ehkä ollut koulutusohjelmassa.
Kerran hain sähköliikkeestä piuhaa, jossa ei saanut olla sitä maajohtoa. kaikki ok, kunnes paikalle tuli joku haalariasentaja meisseleineen haukkumaan oikein kunnolla. Lopulta kun sain suunvuoron ja kerroin asentajastani ja hänen antamastaan ostoslistasta, niin lähti tuhisten pois, mutta ei hiukkaakaan nöyryyttä. On ne sähkömiehet joskus kovia jätkiä. Pari hymiötä perään, eli kunnioitan sähkäreitä ja siksi kyselen paljon.  :) :)

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #250 : 16.12.2017 kello on 09:57 »
Kyllä meille opetettiin jotta jäljet pitää siistiä. Ehkei kaikkia

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #251 : 16.12.2017 kello on 10:04 »
Kyllä meille opetettiin jotta jäljet pitää siistiä. Ehkei kaikkia
Joo, ei pidä yleistää.

Yleisesti ottaen siinä hommassa sellainen epäsiisteys ja epätarkkuus ei tule kysymykseenkään. Joillakin asentajilla se ammattiylpeys tuppaa vain menemään hieman yli ja unohdetaan, kuka se asiakas taas olikaan.

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #252 : 16.12.2017 kello on 11:21 »
Joo, ei pidä yleistää.

Yleisesti ottaen siinä hommassa sellainen epäsiisteys ja epätarkkuus ei tule kysymykseenkään. Joillakin asentajilla se ammattiylpeys tuppaa vain menemään hieman yli ja unohdetaan, kuka se asiakas taas olikaan.
"Yleisesti ottaen" ? Ompas sulla iso otanta  ???

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:04
« Vastaus #253 : 16.12.2017 kello on 11:21 »
Tässäkin asiassa pätee aikoja sitten oma päätelmä: kun haluat yhdellä kertaa siisteimmän, parhaimman, myös näkymättömiltä osin, huolella, myöhemmin hyvin avattava/huollettevan/vaihdettavan, käytönnillisimmän, ideaaleimman toteutuksen - se pitää tehdä itte. Aika ei kuulu mittarieihin

Yleensä nopein toteutus on se "ammattimaisimmista" halvin (ts. "susi")  :laugh: Laaduikkain on sitten ammattilaista lihottavin. Ite tehnynä saa samassa paketissa molemmat - mitkä neljästä, se on itestä kiinni  ;D

Kovin OT, mutta kuuluu jo näin monenella sivulla ollakki - otsikkoon en kommentoi..  :)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:12
« Vastaus #254 : 16.12.2017 kello on 12:46 »
Ihan monenkinlaisen työmaan kokemuksella sähkömiehet siivoaa vähiten jälkiään. Ei kaikki mutta suurin osa heittää romut käsistään suoraan maahan.