rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Muutto asuntovaunuun tai autoon  (Luettu 107726 kertaa)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.10.2020 kello on 08:27
  • Elämääni sohjolassa http://esperakko.blogspot.fi/
Vs: muutto asuntovaunuun tai autoon
« Vastaus #360 : 5.01.2014 kello on 09:50 »
Moikka kaikille caravaanareille, täältä aurinkoisesta Spaniasta.

Kun tällä elämisosiolla on nyt hiljaista, niin laitan tähän teille katseltavaksi, pienen väläyksen minun eiliseltä aamupäivästäni.

Ollaan kilttejä toisillemme  :-*

http://www.youtube.com/watch?v=tMpUOxrDcWo

ps. Muuten joku saattaa ajatella, että mites tämä meihin caravaanareihin liittyy?
Paljastus: tämä alue on silloin ns vapaaparkki, kun tätä edellänähtyä meininkiä ei siellä ole.
Ja on muuten PALJON meitä vetelehtiviä -talvehtivia- vaanareita kuten myöskin eri kansallisuuksia.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.04.2024 kello on 15:31
  • Helsinki Kallio
« Vastaus #361 : 6.01.2014 kello on 07:47 »
Käväsitkö Lissabonissa ?

• Karavaanari
« Vastaus #362 : 6.01.2014 kello on 09:35 »
Moikka huru.

Kävin Portugalissa pikavisiitillä Marraskuussa 2010. En Lissabonissa, (enkä ns maailmanlopussakaan) vaan oleilin tovin aikaa Faron, eteläisen Portugalin kaistaleen maisemissa.

Tuolla campparilla jossa olin, (jonka nimeä en nyt muista) oli jonkun verran myöskin meitä suomalaisia.

Maana P:li on kaunis, vaan talvikuukausina aikas kolea, minun mielestäni.
Ja ihmiset, kuulopuheiden mukaan, ovat toisen sorttisia, kuin vaikkapa täällä espanjan tantereella.

Koska, kuulemat ja sellaisen harmilliset yleistykset antavat vaikkapa espanjalaisista ( saatika suomalaisistakin) täysin harhaanjohtavan kuvan yksilöinä.

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 4.01.2025 kello on 13:08
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
« Vastaus #363 : 9.01.2014 kello on 19:28 »
Tervehys täältä auton uumenista, kylläpäs ilmat on suosineet ainakin nestekaasun kulutuksen osalta  :D
Asumismuoto tuntuu edelleen oikein hyvältä ja roskakoriin heittämiä tavaroita ( siis lähes koko omaisuuteni ) en olehaikaillut
Tämmöisessä asumisessa en vielä ole havainnut sitä huonoa puolta.
Talvikin alkaa taittua pikkuhiljaa ja ei kai tässä enää hirmupakkasia kerkee olla, toivottavasti.
Tässäpäs tämmöinen pikkuinen tilanne katsaus tällä erää.
Terkkuja gaphir, teebasso, vaunuerakolle ja tietenkin kaikille palstalla kävijöille.
Ps. Edelleen voin suositella ainakin koittamaan tälläistä asumismuotoa jos vähänkin siltä tuntuu, itsellä takana hieman yli 2v ja loppua ei vielä näkyvissä...

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:11.11.2025 kello on 11:51
  • Hämeenperä
« Vastaus #364 : 10.01.2014 kello on 03:00 »
Vastakaikuja täältä mustista maisemista, terve vaan. Taitaa tänään tosin talvi tulla takaisin.

Käytätkö Matson tuota huvilaasi kuinka paljon normaaliajoihin asumisen lisäksi?
Huomannut vaan tässä vakiasuessa että aikatavalla kertyy kaikenmoista välinettä tähän vaunuun joka hidastaa irroittamista matkailukäyttöön. Olet kyllä senverran kova jätkä kun maltoit luopua maallisesta omaisuudesta, ettei taida tätä ongelmaa syntyä. ;D

• Karavaanari
« Vastaus #365 : 10.01.2014 kello on 06:40 »
Moi Matson et muut hurjat.

Sinua hiukka olen tänne kaipaillutkin. Koska ite tälle forkalle palatessani löysin tästä ketjusta sinun mietteitäsi.
Syystä, että vieläkö miehen mietteet tänään, tässä valinnassa, ovat akuutit?

Mutta kaikkea hyvää ja kivaa ihan jokaiselle. Asut ja elät sinä sitten vaikka kiven-navalla :)

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #366 : 10.01.2014 kello on 08:37 »
Vastakaikuja täältä mustista maisemista, terve vaan. Taitaa tänään tosin talvi tulla takaisin.

Käytätkö Matson tuota huvilaasi kuinka paljon normaaliajoihin asumisen lisäksi?
Huomannut vaan tässä vakiasuessa että aikatavalla kertyy kaikenmoista välinettä tähän vaunuun joka hidastaa irroittamista matkailukäyttöön. Olet kyllä senverran kova jätkä kun maltoit luopua maallisesta omaisuudesta, ettei taida tätä ongelmaa syntyä. ;D
Se on moro en käytä asuntoautoa muihin ajoihin vaan se on pääosin paikallaan ja poistettu liikenteestä, se kun käy kätevästi tuo poisto ja käyttöönotto netissä.
Asuntoautolla liikun silloin kun käyn poikieni luona keskisuomessa. Muut ajot pikkuautolla.
Tavaraa ei kyllä ole kertynyt kun ei onneksi ole tilaa sitä kerryttää.
Näillä mennään ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #367 : 10.01.2014 kello on 08:43 »
Moi Matson et muut hurjat.

Sinua hiukka olen tänne kaipaillutkin. Koska ite tälle forkalle palatessani löysin tästä ketjusta sinun mietteitäsi.
Syystä, että vieläkö miehen mietteet tänään, tässä valinnassa, ovat akuutit?

Mutta kaikkea hyvää ja kivaa ihan jokaiselle. Asut ja elät sinä sitten vaikka kiven-navalla :)

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Moro sinne espanjan lämpöön, mietteet on samat mitkä silloin alussakin ja tyytyväinen olen vaikkakin joku saattaa ajatella minua hieman oudoksi eläjäksi, tosin se ei kyllä minua heilauta nuo muitten aatteet tästä asumismuodosta kun olen aina tehnyt niin kuin miltä minusta tuntuu, en tee niin kuin muut.
Elämän varrella on tullut kokeiltua lähes kaikkea, vois todeta että vain kansantanssi puuttuu.....
Nautiskelehan siellä täysillä ja laittelehan kuulumisia.

• Karavaanari
« Vastaus #368 : 10.01.2014 kello on 15:38 »
Kiitos Matson!

Kyllä täällä  vaan mietintämyssy sauhuaa. Milloin milläkin ilmansuunnalla. Tänään ollut sellainen pilvinen päivä, vaan lämmin. Toisaalta hyvä, koska juuri nyt ei kiusaa tuo ulosmeno, vaan voi hoidella nämä kotoaskareet ihan kaikessa rauhassa.

Täällä ollut tosi aurinkoinen, lämmin ja mukava talvikausi. Ainakin tähän asti.
Ja mikälin sääprohveettoja on uskominen, niin niiden kaivattujen sateiden tuloa saadaan odottaa sitten kaiketi ihan turhaan.

eihän toki me etelän vetelehtijät sellaisia kaivata, saatika odoteta, mutta tämä valtaväestö: Espanalaiset.
Luonto ja maaperä, sekä vesivarannot, kun haluaisivat jo se sateen tuloa.
Suomessa ei sitä sillee tiedosta, mutta jos vesi on sluut, niin aikas nurjaa ja kurjaa oleminen sitten ihan oikeesti on.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Hämeenperä
« Vastaus #369 : 19.01.2014 kello on 12:04 »
Lämmityksestä.

Meillä on tässä vaunussa käytettävissä 7kW kaasulämmitystä ja 3kW sähkölämppäriä. Näillä tämmöttisen pienen kopin saa nopeasti saunaksi.
Ollut pientä probleemia kaasun sytytyksen kanssa ja rouva ei halua sitä viallisena käyttää.
No tapahtui seuraavaan: olin jo unten mailla ja kaveri keitti vedenkeittimellä teevettä. Ohjeeni mukaan laittoi keittämisen ajaksi sähkölämmöt pois.
Vaan ne lämmittimet unehtui kytkeä takas päälle. Me molemmat ja kissa nukuttiin untavapeitteiden alle, kunnes aamuyöstä viiden kuuden tunnin perästä heräiltiin ja oli peiton ulkopuolella jo vähän vilpeetä. Ulkona oli -22 pakkasta ja sisälämmöt oli pöydän korkeudella +5.

Kokemus on osoittanut että 3kW sähkölämmöllä pärjää -30 pakkasilla ainakin yhden yön, jos pohjalämmöt on hyvät. Mutta lähdepä nostamaan 3kW lämmittimellä lämpöä vaunussa kun kaikki pinnat ja tavarat on jäähtyneet, kylläpä kesti, nelisen tuntia ja nipinnapin kesti hermokin.

Yllättävää oli miten sikeästi viileässä nukkuu ja myös se miten lyhyessä ajassa koppi jäähtyy, noin karkeasti laskien kolme astetta tunnissa. Keli oli kylmä mutta melkein tyyni.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:35
« Vastaus #370 : 19.01.2014 kello on 12:48 »
Kokemus on osoittanut että 3kW sähkölämmöllä pärjää -30 pakkasilla ainakin yhden yön, jos pohjalämmöt on hyvät. Mutta lähdepä nostamaan 3kW lämmittimellä lämpöä vaunussa kun kaikki pinnat ja tavarat on jäähtyneet, kylläpä kesti, nelisen tuntia ja nipinnapin kesti hermokin.

JOs pelkäät, että sama toistuu, niin laita seinälle ylimäärainen termostaatti sen perään pieni summeri. Heräät sitten ennenkuin paikat on jäässä.

Yllättävää oli miten sikeästi viileässä nukkuu

Näin on. Kunnon peitot ja ympärillä voi olla pakkasta.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Hämeenperä
« Vastaus #371 : 19.01.2014 kello on 13:27 »
JOs pelkäät, että sama toistuu, niin laita seinälle ylimäärainen termostaatti sen perään pieni summeri. Heräät sitten ennenkuin paikat on jäässä.

Näin on. Kunnon peitot ja ympärillä voi olla pakkasta.

Primuksen palopesä mennee remonttiin, kun lämmityskausi loppuu.
Ja sähköihin ratkaisu olisi toinen sukosyöttö noihin keittimiin, uuniin, ja muihin hiuskuivaimiin.
En vaan ole saanut aikaiseksi eristettyä läpivientiä sitä varten.

Sitä paitsi kasvihuoneilmiön pitäisi poistaa nämä ongelmat.
Minulla on jo kolme 80 luvun savuavaa ajopeliä, joten olen ainakin yrittäny. Tehkää te muutkin osanne, että saadaan suomi lämpiämään :D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:35
« Vastaus #372 : 19.01.2014 kello on 14:04 »
Sitä paitsi kasvihuoneilmiön pitäisi poistaa nämä ongelmat.
Minulla on jo kolme 80 luvun savuavaa ajopeliä, joten olen ainakin yrittäny. Tehkää te muutkin osanne, että saadaan suomi lämpiämään :D

:laugh: :laugh: :laugh: Juuri päästelin pari tuntia piehiukkasia ympäristöön mutta -33 silti näyttää ulkona!   :laugh: :laugh: :laugh:

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 08:29
« Vastaus #373 : 19.01.2014 kello on 14:39 »
:laugh: :laugh: :laugh: Juuri päästelin pari tuntia piehiukkasia ympäristöön mutta -33 silti näyttää ulkona!   :laugh: :laugh: :laugh:
Minä tein samaa ja nyt ulkona -13. Aamulla -18. Heti vaikutti noin paljon.  :D

• Karavaanari
« Vastaus #374 : 19.01.2014 kello on 16:25 »
Gahpirilla viileää,,hyr.

Joskus taannoin itellä käynyt saman moisesti, vaikka silloin loppui kaasu?

Mutta täällä tarkenee. Nyt aurinko pormoottaa kirkkaan siniseltä taivaalta, kohtalainen tuulahdus, mutta sangen kesäisenä edetään. Muutama sateen oloinen päivä oli, vaan teki erittäin hyvän säväyksen, tänne kuiville viljelmille ja vesivarannoille.

Tässä mun vankkurissa, -jonka pohjapinta-ala on reilut 40 neliöö-, lämmityksen ja jäähdytyksen hoitelee Panasonicin inventteri-ilmalämpöpumppu.
Sangen verraton peli. Sisällä vaunussa on Truman lisäksi Dometicin koneistus katolla. Pääsääntöisesti jäähdytykseen.
Ja lattiat on etu -ja keittiöteltassa laminaattia. Ainoa mikä harmittaa, kun ei ole lattialämmitystä.

Ulkoterassi on sitten kivilaatotettu ja marmorikiveä loput. Ja puutarhaa komistaa sangen suuri määrä erilaisia kukkasia, pääosin mehikasveja.
Täällä on elo niin toisenlaista kuin pohjolassa, kun ei ole niitä pakkas/lumi, eikä jäätymisongelmia.

Mutta nyt kuppi kahvia ja sitten vois mennä vaikkapa? Merelle?