Kirjoittaja
Aihe: Muutto asuntovaunuun tai autoon (Luettu 107699 kertaa)
« Vastaus #346 : 25.12.2013 kello on 00:15 »
Parempaa uuttavuotta " teebasso":lle, nuo hoidothan on vaativia, tässä lähipiirin tietoihin viitataten. Nuorin on vasta vähän päälle kolmenkymmenen, hän on voitolla taudista. Seuraava alle viidenkymmenen, hänelle toissa keväänä annettiin muutama kuukausi elinaikaa. Ihan kiusalla hän elää ja ja voi hyvin.  Tuon vaunuerakon juttuja oon tosiaankin kaivannut---kerro " Gaphir" terkkuja. 
« Vastaus #347 : 25.12.2013 kello on 00:28 »
Hyvän Joulun toivotukset myös täältä "pusikosta" ! Vietämmme 18 lapsen, lastenlapsien, vävyjen,miniöitten kanssa yhteistä Joulua täällä(ei nyt vaunussa) mutta läheisessä maatalossa. Uusivuosi nyt tuopi toivottavasti lyhyen katkon tähän asumismuotoon kun sairastuin pahanlaatuiseen syöpään. Toiveita kyllä lääkärin mukaan on paranemiseen. Uudenvuoden aatonaattona alkaa kemosädehoidot viideksiviikoksi ja myöhemmin leikataan. Kevättä ja kesää tavallista kiihkeämmin odotellaan. Kaupunkiin täytyneepi lähteä hoitojen ajaksi kun jokapäivä tykitetään. No, nyt kinkun ja laatikoitten pariin ja joulusaunaan. Iloiset Terveiset Kaikille !! 
Sillai teebasso joskus jokaiselle käy. Hyväksymisestä se tsemppi alkaa, ja toivottavasti kestää mahottomilta tuntuvilta fiiliksiltä huolimatta. Kaikki eivät onnistu vaikka kuinka tahtoa löytyisi. Tsemppaamalla sen minkä voi, tietää saavuttaneensa sen minkä parhaansa on yrittänyt. Jokainen meistä joutuu sen viimeisen haasteen kohtaamaan, vääjäämättömän edessä toivottavasti elämäänsä tyytyväisenä- Elämä on aina hyvin eletty, jos sen lopputuloksesta huolimatta itse hyväksyy. Kaikkien meidän kannustus saattaa lohduttaa, sydämestä toivon, että voitat sairautesi.
« Vastaus #348 : 25.12.2013 kello on 16:31 »
. Uusivuosi nyt tuopi toivottavasti lyhyen katkon tähän asumismuotoon kun sairastuin pahanlaatuiseen syöpään. Toiveita kyllä lääkärin mukaan on paranemiseen.
Se on tuo tauti vähän niinkuin influessa, yleensä siitä paranee. 
« Vastaus #349 : 27.12.2013 kello on 08:40 »
Holaa joka lausutaneen olaa ja tarkoittaa sitten jotain moi!  Ja kiitos todella mukavasta vastaanotosta jonka olen vanhoilta tutuiltani täällä jo saanut: KIITOS! Tosiaankin, muutama tovi aikaa on kulunut siitä, kun olen täällä tsaiteilla ollut. Ja en käy koko elämääni nyt tähän purkamaan, koska tästä tulisi aikas pitkä stoori. Voisinpa sanoa, että vaikka kirjan kirjoittaisin  Mutta jos sinulle passaa, niin puran tätä erakko (ei evakko) matkaani, sillee hieman pätkittäin? Koska ei kukaan jaksa lukea (en edes minä) kauhian pitkiä stooreja yhteen putkeen. Miksi sitten olen juuri Espanjassa? Täällä on minun vaan niin hyvä olla! Tässä olisi jo kaikki yhteen sanaan kätkettynä, mutta avaan hieman. Täällä on ensiksi, erittäin hyvä ilmasto. Lämmintä aurinkoista, mahtavat maisemat, vuoret, meri jne jne,,,,,, Ja kontrasti sinne pohjolaan, -ilman vertaamista- täällä on todella riittävän suuri. Täällä on kaikkia sitä mitä minä elämässäni (vaikkapa niinä neljänä erakko vuotena metsässä) olen aiemmin vain 'haikaillut'. Jokaiselle päivälle riittää touhuamista. Ja tällaisena (ei miljonäärinä) taviksena, Espanjan elinkustannukset ovat aikas kohtuulliset, verrattuna vaikkapa suomeen. Ei toki ilmaista, mutta siedettävät  Tämä nyt näin lyhykäisesti ilmaistuna. Siksi uskaltanenkin rohkaista sinua, joka et juuri nyt ole kovin tyytyväinen elämiseesi. JA tahtoisit kokea karavaanarin elämää ihan oikeesti ja ympärivuotisesti jossain muualla maankamaralla. Espanja on vain yksi maa muiden joukossa, mutta minulle mieluinen PARAS ja siksi olen tässä ja nyt. Toivottavasti sait tuosta edellä kirjoittamastani edes jotain? Et suolaa haavoihin, vaan miettimisen aihetta tälle päivälle ja sillee simppelin siististi! 
« Vastaus #350 : 27.12.2013 kello on 09:13 »
Hei Vaunuerakko! Mukavaa lukea tyytyväisen vaanarin kuulumisia  Tervetuloa takaisin palstoille minunkin puolesta, älä ihan näin pitkää väliä pidä seuraaviin terveisiisi 
« Vastaus #351 : 27.12.2013 kello on 10:18 »
Teebassolle toivon paranemisia nopeita  helpolla et pääse mutta ajan kanssa sekin jää taka-alalle vaikka ei mielestä ikinä  Vaunuerakolle lysatikkäitä oleskeluja sinne etelän lämpöön itse kuulun näihin kotomaan turvenuijiin enkä kaipaile etelään mutta pohjoseen tuonne meitin lappiin kyllä mieli halajaa useinkin  ei ainakaan vielä siinä määrin että sinne muuttaisin kokonaan vaan hiukkasen piipahtamaan vain kun olen niin onnellin just tässä missä nyt olelen eli omassa kodissani ja asuinsijoillani kumpa vaan pystyis täällä pitkään asumaan 
« Vastaus #352 : 27.12.2013 kello on 12:58 »
Teebassolle toivon paranemisia nopeita  helpolla et pääse mutta ajan kanssa sekin jää taka-alalle vaikka ei mielestä ikinä
Kiitokset kannustuksesta ! Rankkaahan tuo tulee olemaan. Kokemusta on kun omaishoitajan ominaisuudessa hoitelin vaimoani useita vuosia hänen kamppaillessaan syövän ja muidenkin sairauksien kanssa. Johon hän myös menehtyi. Eipä tässä kirvestä vielä kaivoon ole heitetty. Vaikka isäni kuoli samaan syöpään. Vielä sitä reissua heitetään kunhan toivutaan . Positiivinen pitää olla! Maailmahan on puolillaan "syöpäläisiä". Osa paranee osa ei.
« Vastaus #353 : 27.12.2013 kello on 14:14 »
Teebassolle toivon paranemisia nopeita  helpolla et pääse mutta ajan kanssa sekin jää taka-alalle vaikka ei mielestä ikinä
Kiitokset kannustuksesta ! Rankkaahan tuo tulee olemaan. Kokemusta on kun omaishoitajan ominaisuudessa hoitelin vaimoani useita vuosia hänen kamppaillessaan syövän ja muidenkin sairauksien kanssa. Johon hän myös menehtyi. Eipä tässä kirvestä vielä kaivoon ole heitetty. Vaikka isäni kuoli samaan syöpään. Vielä sitä reissua heitetään kunhan toivutaan . Positiivinen pitää olla! Maailmahan on puolillaan "syöpäläisiä". Osa paranee osa ei.
Asenne kohillaan. Itse kun juuri muuta voikaan tehdä, kun pitää lippua ylhäällä. On niin vahvasti muiden käsissä, ja suomessahan on todella hyvissä käsissä. Jos mitään talkkari apuja tarvit tonteilla, niin ilmoittele. Täällähän sitä ollaan vähän samoilla nurkilla.
« Vastaus #354 : 27.12.2013 kello on 14:22 »
Holaa joka lausutaneen olaa ja tarkoittaa sitten jotain moi! 
Ja kiitos todella mukavasta vastaanotosta jonka olen vanhoilta tutuiltani täällä jo saanut: KIITOS!
Tosiaankin, muutama tovi aikaa on kulunut siitä, kun olen täällä tsaiteilla ollut. Ja en käy koko elämääni nyt tähän purkamaan, koska tästä tulisi aikas pitkä stoori. Voisinpa sanoa, että vaikka kirjan kirjoittaisin 
Mutta jos sinulle passaa, niin puran tätä erakko (ei evakko) matkaani, sillee hieman pätkittäin? Koska ei kukaan jaksa lukea (en edes minä) kauhian pitkiä stooreja yhteen putkeen.
Miksi sitten olen juuri Espanjassa?
Täällä on minun vaan niin hyvä olla! Tässä olisi jo kaikki yhteen sanaan kätkettynä, mutta avaan hieman. Täällä on ensiksi, erittäin hyvä ilmasto. Lämmintä aurinkoista, mahtavat maisemat, vuoret, meri jne jne,,,,,, Ja kontrasti sinne pohjolaan, -ilman vertaamista- täällä on todella riittävän suuri.
Täällä on kaikkia sitä mitä minä elämässäni (vaikkapa niinä neljänä erakko vuotena metsässä) olen aiemmin vain 'haikaillut'. Jokaiselle päivälle riittää touhuamista. Ja tällaisena (ei miljonäärinä) taviksena, Espanjan elinkustannukset ovat aikas kohtuulliset, verrattuna vaikkapa suomeen. Ei toki ilmaista, mutta siedettävät  Tämä nyt näin lyhykäisesti ilmaistuna.
Siksi uskaltanenkin rohkaista sinua, joka et juuri nyt ole kovin tyytyväinen elämiseesi. JA tahtoisit kokea karavaanarin elämää ihan oikeesti ja ympärivuotisesti jossain muualla maankamaralla. Espanja on vain yksi maa muiden joukossa, mutta minulle mieluinen PARAS ja siksi olen tässä ja nyt.
Toivottavasti sait tuosta edellä kirjoittamastani edes jotain? Et suolaa haavoihin, vaan miettimisen aihetta tälle päivälle ja sillee simppelin siististi! 
Tätä vaunuerakon positiivisuutta onkin kyl kaivattu. Mites käytännössä, löysitkö hienon kausipaikan vai kierteletkö eri puolilla?
« Vastaus #355 : 27.12.2013 kello on 16:57 »
Tulin tänne Espanan kamaralle 2010 syksyllä, Via baltigaa pitkin. Otin tuolloin niin paljon kuin mahdollista selvää kyseisestä reitistä. Ja suosittelen teille uskalikoille  . Aikas kimurantti taival, mutta kaikessa jännittävässä ajamisen väärti. Tiestö oli ainakin silloin mielestäni hyvässä, tai ainakin kohtuullisessa kunnossa. Ainakin parempaa, kuin millaisia kinttupolkuja olin lapin jänghällä silloisena kesänä mönkinyt. Matkaan käytin tasan kaksi viikkoa. Yöt vietin campparialueilla, että sai rauhassa nukkua. Ainoa 'ryöstöyritys' oli Puolassa, jossa kolme 'hämähäkki miestä' olisivat halunneet tulla tekemään kanssani hieman lähempää tuttavuutta, mutta minä poika se vaan painoin kaasua siinä vaiheessa kun tuo jengi nousi etupuskurille pesuaineita ruiskuttamaan.  Ainoa mitä olisin pitänyt tehdä toisin, niin olisin ainakin pitänyt päivittää navigaattorini.  Tyhymä ku on. Se kun ei ihan oikeesti tunnistanut ihan kaikkia teitäkään, vaan näytti että ajelen sen mielestä pellolla. Etenkin Varsova on sellainen mesta, että aikas skarppi saa olla, ettei ihan kauhiasti ajele harhaan. Olisihan tuosta tulomatkastanikin kerrottavaa, vaikka huru mykke, mutta ei kaiketi ole tähdellistä. Suunnitelmissani oli jäädä alkujaan Torreviehaan, joka oli jo aiemmilta vuosilta minulle tuttu paikka. Mutta kun sinne tulin, niin se oli näiden viidentoista vuoden aikana kasvanut ihan valtavasti ja ei enään ollut minun 'kokoiseni' mesta. Ja siksi jatkoin matkaa aivan tänne Esp etelätantereelle ja ihan oikeesti, onnekseni että tänne sitten päädyin. Katsastin sitten nämä näillä kulmilla -rannikon tuntumassa- olevat campparit ja tämän missä nyt ole ollut (nimeä en sano) oli se kaikkein paras: Minulle! -Meri, vuoret, palvelut, kulkuyhteydet, siis kaikki passelisti riittävän lähellä. Kaupunki on tarpeeksi pieni ja vaikka on turismia, niin kansalliset ja niiden elämä on se näkyvin elementti. Ja maaseutu. Se onkin sitten ihan oma juttunsa, joka minua täällä todellakin kiehtoo ja kiinnostaa. Koska, maalla on elämänmakuinen meininki. Tässä nyt jotain, ja puhukoon tämä kirjoittamani texti sinulle, miten hyvä täällä on olla. Vaikka, täytynee tunnustaa, että huolet joskus painaa, mutta kuitenkaan ei rasitu polla. ps. viime talviaikana muuten karistin tuonne vuorille viisitoista kiloa lihoistani, etten niin kauheen paksusti voi 
« Viimeksi muokattu: 27.12.2013 kello on 17:24 »
« Vastaus #356 : 27.12.2013 kello on 17:26 »
Teebassolle kauheesti tsemppiä, lujat on ajat hoidon myötä edessä mutta kyllä tänäpäivänä asiat osataan hoitaa oikeallatavalla joten koitappas olla positiivinen kyllä ne sulle antaa niin hyvää hoitoa että tauti jää taakse, huokaistaan sitten porukassa kun oot sen selättänyt. Mukavapa on vaunuerakostakin kuulla piiiiiitkästä aikaa semppiä vaan espanjan tuuliin. Kohta lähetään kovaa kyytiä kohti kevättä, joten pidetään hatusta kiinni, päivähän on jo kukonaskeleen pidempi....... Kevään odotusta kaikille meille ja pysytään kanavilla....
« Vastaus #358 : 31.12.2013 kello on 09:15 »
http://www.youtube.com/watch?v=BK1NPZ5FYYMHolaa! Ketä sitten ikinä kiinnostaakaan, -että mitäkö minulle juuri nyt kuuluu-, niin laitan sinulle tähän uunituorreet terveiset eilisestä reissustani tuonne laaksoon. Jos ja kun tsiikaat tuo lyhykäinen filkanpätkän, niin josko sinulle sitten aukenee tämä ympärilläni vellova mielettömän merkkillinen maailma, jonka keskellä täällä asustelen ja elän  Vaan tällaista täällä palmujen katveessa. Oikein ihanaa ja lupsakkaa, tämänvuoden viimeistä päivää, sinulle kanssamatkaajalleni  ps. Ollaan kilttejä toisillemme 
« Vastaus #359 : 31.12.2013 kello on 17:12 »
^ Mukava katsoa kotiseutu elokuvaa, kun olet selvästi nähnyt vaivaa meidän eteen. Mainio harrastus. Dokumentti musiikkivideo. Hieno.
Onkos espanjan raitilla mitään kulkurajoitteita. Saako tuollaisella ns joutomaalla kulkea jokamiesoikeuksilla .
Vuoden vaihtumista lämpimään ja tänne lähemmäs viileän hämärään toivotellaan täältä tammen alta puskista.
|