rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Ei aiempaa karavaanarikokemusta ja matkailuauton hankinta harkinnassa  (Luettu 65420 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:52
  • Kotkan poikii ilman siipii
Muutama vuosi sitten sattui käteeni käännös saksalaisesta autolehdestä, Juttu käsitteli matkailuautojen turvallisuutta ja siinä pelastuslaitoksen edustaja totesi että on hyvä kun kaikki matkustajat on kiinni turvavöissä, kun pelastuslaitos tulee paikalle niin ruumiit on helposti löydettävissä, sillä eipä tuollainen lasikuitu koppi suojaa anna kenellekkään kun se pirstaleiksi menee.. tiedä sitten oliko oikea käännös vai jonkun keksimä tarina.
Vähän poiketen aiheesta vaunu puolelle niin siskolikalle kävi niin että hirvi juoksi auton ja vaunun väliin, ei jäänyt kuin runko autoon,koppi oli tuhannen päreenä pellolla.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Hyvää on se, että reissaaminen tapahtuu pienellä alueella ja pienissä ympyröissä - tietää varoa, monestakin syystä. Vähemmän vaaraa muille, ja ehkä itsellekin, vaikka lentävä vedenkeitin matkailuautossa kuumine vesineen on paha asia aikuisillekin.

Jos näät minun vastaan tulevan, mene nopeasti levikkeelle, sankko päähän ja kieri itsesi mattoon. Ei tarvitse pelätä että otan veden keittimen lavuaarista ja heitän levikkeelle. Mutta kuitenkin kannattaa valella itsensä vielä kylmällä vedellä.  ;) ;D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Minulla ei tulisi mieleenkään antaa lastenlasten olla irrallaan autossa, aikuiset sitten päättäköön itse. Ja  kuuman veden tai terävien veisten kanssa ei meillä toimita ajon aikana. Kahvin voi keittää termariin tai hakea takeawayn matkan varrella jos ajaessa haluaa juoda ja eväät voi tehdä/ pilkkoa etukäteen.
Itsekin olen huono käyttämään vyötä, mutta jos lapsenlapset kyydissä olen itsekin köytettynä
Mihinkä kiire jotta ei kerkiä juoda kahvia huoltoasemalla :o Pari vuotta meni vanhimman pojan opetuksessa,että kahvit juodaan huoltsikalla,eikä auatossa Thumb Ja sitä en ymmärrä jos M.Autossa pitää kahvit keittää ajonaikana,kaikki istuu vöissä vai mitä.Lähtee  aikasemmin liikenteeseen.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:05
  • Eipä turhia höttyillä :)
Monet matkakorien rakentajat ovat siirtyneet uuteen puu vapaaseen tekniikkaan koreissaan. Hyötynä on tukevampi ja kumma kyllä samalla keveämpi rakenne. Liitossaumatkin ovat tiivimmät. Näin ollen kosteus vuotojen vaara on vähentynyt niin paljon, että voivat antaa pidenpiä kosteus vuoto takuita.

No tätäpä juuri tuolla kevennyksellä tarkoitin. Ainoa mutti tietysti on sitten tälläisen rakenteen korjaus pienen kolhasun jälkeen, kuinka saada pinnat kuntoon niin että rakennetta ei vaaranneta kosteus- eikä mekaanisessakaan mielessä = lunariinko nämä sitten menee jo pienestäkin oksanreiästä kyljessä ???

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
Itse näen nuo veitset ja kuuman veden lähinnä riskiksi niitten käyttäjälle. Ei isoa väistöliikettä tai töyssyä tarvitse ja veitsi lipsuu tai kuuma vesi roiskuu

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
Aikuisista niin väliä ole, jos on niin tyhmä ettei käytä vyötä niin sitten on. Lapset on asia erikseen.
Ei tarvitse olla paljon vauhtia kun tulee äkkipysäys ja vyötön lapsi jatkaa matkaa. Meillä ei ainakaan ole ylimääräisiä uhrattavaksi, eikä muuten mene muidenkaan kyytiin jos ei ole vyöpaikkoja.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.08.2023 kello on 11:58
Viimeiset kolme sivua on nyt kyllä mennyt melkoisen kauas aloitusviestistä... kohta ketjun aloittaja säikähtää niin ettei ala laisinkaan karavaanariksi kun konkarit täällä taittavat peistä saako tieliikennelakia rikkoa jos kiinnijäämisen mahdollisuus on pieni  :o vai onko noudatettava lakeja vaikka ne tuntuisivatkin hätävarjelun liioittelulta.

Palataanko aiheeseen ja tullaan tänne kertomaan minkälainen auto olisi ketjun aloittajalle kenenkin mielestä mahdollisesti se sopivin vaihtoehto, jookos pojat  :-*

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:49
Urbaania legendaa...

"Merv Grazinski Oklahoma Citystä, oli ostanut uuden astuntoauton. Ensimmäisellä matkallaan hän asetti moottoritiellä vakionopeudensäätim en 70 mailiin ja poistui auton takaosaan keittämään kahvia. Ketään ei varmaankaan yllätä, että auto suistui tieltä ja murskautui käyttökelvottomaksi . Ganzinski haastoi asuntoauton valmistajan oikeuteen, sillä auton ohjekirjassa ei lukenut, ettei näin voinut tehdä. Oikeus katsoi miehen olevan oikeutettu 1 750 000 euron korvauksiin sekä uuteen asuntoautoon."

Lukeeko nykysin jenkkiauton ohjekirjassa, että kuski ei saa mennä kaffetta keittämään ajon aikana?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Mihinkä kiire jotta ei kerkiä juoda kahvia huoltoasemalla :o Pari vuotta meni vanhimman pojan opetuksessa,että kahvit juodaan huoltsikalla,eikä auatossa Thumb Ja sitä en ymmärrä jos M.Autossa pitää kahvit keittää ajonaikana,kaikki istuu vöissä vai mitä.Lähtee  aikasemmin liikenteeseen.

Voe tokkiisa Tiplomaatti. Minulla kulkimessa keittiö, elikkä kahvit keitämmä. Minulla veski, elikkä tortun teemmä. Minulla kuuma ja kylmä vesi, elikkä tiskaamma astiat. Minulla suihku, elikkä käytämmä sitä. Minulla sen verran rahaa että huoltsikalla ostamma vain polttoainetta. Ja kiirettä ei ole, muuhun kun leirintäalueella katsomaan kanssakaravaanareid en leiriytymis sulkeista.  ;D

Minun puolesta tämä on tässä. Jospa se aloittaja nyt jo ymmärtää, ettei tee veljien virhettä, ostamalla liian pienen kulkimen.  ;D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:02
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Lukeeko nykysin jenkkiauton ohjekirjassa, että kuski ei saa mennä kaffetta keittämään ajon aikana?

Tod.näk.

Onhan tämän päivän kahvinkeittimessäki n ohjeKIRJA. Siinä on kymmenen sivua, joista yhdeksän on mitä sillä EI saa tehdä. Kymmenennellä on kymmenen riviä, miten se toimii.

;D  :D  ;D

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:21
Viimeiset kolme sivua on nyt kyllä mennyt melkoisen kauas aloitusviestistä... kohta ketjun aloittaja säikähtää niin ettei ala laisinkaan karavaanariksi kun konkarit täällä taittavat peistä saako tieliikennelakia rikkoa jos kiinnijäämisen mahdollisuus on pieni  :o vai onko noudatettava lakeja vaikka ne tuntuisivatkin hätävarjelun liioittelulta.

Palataanko aiheeseen ja tullaan tänne kertomaan minkälainen auto olisi ketjun aloittajalle kenenkin mielestä mahdollisesti se sopivin vaihtoehto, jookos pojat  :-*
hyvin sanottu Thumb. sitten puhutaan vaikka lisälämmityksestä se kyllä pitää käyttää vakuutusyhtiössä näyttämässä onko turvallinen.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
Ja kiirettä ei ole, muuhun kun leirintäalueella katsomaan kanssakaravaanareid en leiriytymis sulkeista.  ;D

Jos ei kahvinkeittämiseen tai evään tekemiseen ole aikaa pysähtyä, niin kyllä on kiire.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
Jos näät minun vastaan tulevan...

Eipä häntä mittään, jos vastaan tulet. Kerkiä huomatakaan, jos vain omalla kaistalla pysyt.

Vaan jos saavutan, niin painan pari senttiä pedaalia ja hilpasen turvallisesti ohi.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:21
Eipä häntä mittään, jos vastaan tulet. Kerkiä huomatakaan, jos vain omalla kaistalla pysyt.

Vaan jos saavutan, niin painan pari senttiä pedaalia ja hilpasen turvallisesti ohi.
jos kokonaispaino on yli 3.5t et saa ajaa enää 100km/h, sinulla taisi olla b kortti? et saisi ajaa enää sitä autoa, ja höpö jatkaa matkaa. HUOM huumoria.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
Taas tapasi mukaan arvelet väärin. Auto on alle 3500 kg ja mulla on C -kortti. Ei se huumorilla muuksi muutu.