rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Posti ja postin tehtävät  (Luettu 32684 kertaa)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.03.2025 kello on 09:34
Vs: Posti ja postin tehtävät
« Vastaus #90 : 16.12.2016 kello on 16:09 »
K.E.V , kurkkaa TV-1 nyt juuri, siellä on tarinaa Postin toiminnasta.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:06
« Vastaus #91 : 16.12.2016 kello on 16:36 »
Hyvinhän tuo toimi  :D
Etelä-Saksasta tilasin paketin. Lähettäjä laittoi Deutsch Post'iin 9.12 ja lähetti mulle seurantakoodin..
Minä haeskelin paketin kulkua, mutta nuo yleiset tracking sivustot hukkasvat jäljet 10.12. koodilla, muka DHL Pakett toimarina. Minä kyselemään lähettäjältä - ei uutta tietoa..

Joulukorttien välissä oli toissapäivänä tullut "muuttokorttia" vastaava läpyskä, ei siinä mitää muuta nimeni lisäksi ollut kuin "teille 13.12 on saapunut lähetys" ja noutopaikka. Luulin joulukorruptioksi kun ei ollut seurantakoodia. Tänään hain kiinan tilauksen, ja samalla otin tuon lahjuksen lapunki.. Yllätys oli suuri; se olikin se sakutilaus jota oli kovasti kaivannut.
Neitokainen tiskintakana meinas, että olisi ollut joku "tilaajalahja - niistä ei yleensä mitää seurantakoodia välitetä"..  :o
Kumma kyllä paketissa oli Deutshe Postin ja DHL:n tiketit, joissa sama koodi - Posti vain ei ollut kiinnostunut tietoa välittämään.. Meinasin jo lähettäjää moittia vääristä lupauksista, vaan Postihan oli "ketjun heikoin lenkki" - katkoja :-[

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.03.2025 kello on 09:34
« Vastaus #92 : 16.12.2016 kello on 17:47 »
Ulkoa sisään päin toimii  ok. Sisämaassa läheteltäesstä on suuria hankaluuksia. :-[

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:37
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #93 : 16.12.2016 kello on 17:47 »
K.E.V , kurkkaa TV-1 nyt juuri, siellä on tarinaa Postin toiminnasta.
Ihan sama. Tukeudun omiin kokemuksiin. 5 pakettia lähti tänäänkin  ;)

• LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 4.12.2025 kello on 11:57
« Vastaus #94 : 16.12.2016 kello on 18:02 »
Vaikka morkkaankin postia vuositasolla, niin laitoin eilen 16.30 paketin postiin, tänään se on noudettavissa Outokummussa. Nyt oli nopeaa toimintaa. Thumb

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:01
  • Epsoo
« Vastaus #95 : 16.12.2016 kello on 18:27 »
 Thumbd

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:52
  • viva la France
« Vastaus #96 : 16.12.2016 kello on 18:33 »
No meillä ei ole edes porttia ja kymmenestä yhdeksästä belgian postin tuomasta paketista löytyy lappu postilaatikosta, mutta suurin piirtein aina aika on noin kello 9 aamupäivällä ja melkein aina olen kotona siihen aikaa.
Tulee mieleen että kaveri jossain kirjoittaa noutolaput valmiiksi ja sitten vain jakaa ne.

• LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 4.12.2025 kello on 11:57
« Vastaus #97 : 16.12.2016 kello on 18:36 »
No meillä ei ole edes porttia ja kymmenestä belgian postin tuomasta paketista löytyy lappu postilaatikosta, mutta suurin piirtein aina aika on noin kello 9 aamupäivällä ja melkein aina olen kotona siihen aikaa.
Tulee mieleen että kaveri jossain kirjoittaa noutolaput valmiiksi ja sitten vain jakaa ne.

Näin on minulle käynyt usein, eli ovelta ovelle paketti on pitänyt noutaa postista itse. Säälin lähettäjää joka maksaa siitä.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:31
  • Kotkan poikii ilman siipii
« Vastaus #98 : 16.12.2016 kello on 18:47 »
Ihmettelen vaan tätä keskustelua jotta postii ei kulje, en ole huomannu siinä mitään ongelmaa. Tilaan harvaseviikko hopeaa ja seuraavana päivänä on paketti ollut laatikossa. Alkaa muistuttamaan keskustelua sfc:n ongelmasta vai mikä se nyt oli.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:37
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #99 : 16.12.2016 kello on 18:57 »
Ihmettelen vaan tätä keskustelua jotta postii ei kulje, en ole huomannu siinä mitään ongelmaa. Tilaan harvaseviikko hopeaa ja seuraavana päivänä on paketti ollut laatikossa. Alkaa muistuttamaan keskustelua sfc:n ongelmasta vai mikä se nyt oli.

Aaaaaaaaaaaaaaargh mä repesin, just samaa  Thumb
Kuten jo sanoin, lähetän ja vastaanotan niitä helatiden. Enemmän huomattavasti kuin normikäyttäjä. No problems Thumb

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:26
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
« Vastaus #100 : 16.12.2016 kello on 19:02 »
Olen havainnut etten saa selvää nykyisin kun käyn postilaatikolla onko sinne saapunut posti eilistä, tämänpäiväistä vai kenties jo huomista.  Mikähän lie ollut jakoaika, ainakin täällä 25 km Helsingin rautatieasemalta, jakoaika vaihtelee hyvin runsaasti päivittäin ja syy ei voi olla postiruuhkat vaan syy löytyy muualta.
Joskus posti on laatikossa samaan aikaan kun aamun Hesari, joskus kun päivän mittaan käy laatikolla ei ole mitään ilmestynyt mutta kun vielä illalla kulkee klo 21 kulkee laatikon ohi sinne onkin tullut ihan jaettua postia.  Ja postin henkilökunta kehuu itseään ylpeäksi työstään.  Jos muissa työpaikoissa tehtäisiin noin niin ei taatusti menisi kauaa kun ihmiset vaihtuisivat olipa syy ylhäällä tai alhaalla organisaatiokaavios sa.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:06
« Vastaus #101 : 16.12.2016 kello on 19:35 »
^
Sama täällä vaikka kyse ihan pääkaup.seudun postista. Monesti epäilyttää ovatkohan lopettaneet maanantaijakelun.. ei sen puoleen, mitää päiväaviisia ole tilannutkaan. Kun noita tiekunnan aurauksia hoitelen, tunnen postin renkaanjäljet  :D - eipä ole käynyt muillakaan tienperällä  8)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:52
« Vastaus #102 : 16.12.2016 kello on 20:06 »
Ihan sama. Tukeudun omiin kokemuksiin. 5 pakettia lähti tänäänkin  ;)
oliko sinulla firman puolesta sopimus postin kanssa vai lähetätkö yksityishenkilönä?

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:01
  • Epsoo
« Vastaus #103 : 16.12.2016 kello on 20:23 »
No meillä ei ole edes porttia ja kymmenestä yhdeksästä belgian postin tuomasta paketista löytyy lappu postilaatikosta, mutta suurin piirtein aina aika on noin kello 9 aamupäivällä ja melkein aina olen kotona siihen aikaa.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:26
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
« Vastaus #104 : 16.12.2016 kello on 20:29 »
Minulle riittäisi jos posti tulisi maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin kunakin päivänä kahden tunnin tarkkuudella ja ennen klo 1600 jotta ehtisi edes jotain hoitaa samana päivänä.
Nyt aika menee ulko-oven ja postilaatikon väliä kävellen.
Laskuille pitää olla 14 vrk:n maksuaika laskun saapumisesta ja siihen nuokin postipäivät riittäisivät niille harvoille laskuille jotka eivät ole suoraveloituksessa.