Tässä topiikissa ei kannattane ottaa kovinkaan tarkasti otsikkoa, ehkä lähinnä keskustelun suuntaa-antavasti, koska se on muodostunut " kuin itsestään" edellisen vaununhankitakeskut
elun lähdettyä rönsyämään liikaa ja uuden aiheen erkaannuttua alkuperäisestä keskustelusta.
Otsikon muututtua olin aikeissa korjata kirjoituksiani paremmin uuteen otsikkoon sopiviksi, mutta luovuin aikeesta, koska järjestelmä ei ainakaan eilen suostunut tekemään kuin muutoksen per vastaus.
Eikö enää omia kirjoituksia voi korjata kuin yhden kerran?
Monta mielipidettä on saatu, vapaasti mukaillen tyyllin : Golffista tai Toyosta ei saa kunnon vetoautoa edes suihkumoottorilla, Tiguan on iso ja turvallinen vetoauto, muilla on paremmat autot kuin sinulla ( ilman että kirjoittaja edes tietää mikä auto minulla on vetoautona tai muussa käytössä milloinkin ), mitä painavampi ja isompi auto sitä parempi joka paikassa ja tilanteessa, harrastan veneilyä ( respectit hänelle, oikein veneilyä, vau ).
Kohteliaasti voisi sanoa, että hienoja mielipiteitä ja Jopen erään sketsihahmon pohjalta mataloitetulla äänellä hxonoja mielipiteitä.

Se on selvä, että asumme eri paikoissa, vedämme erilaisia kuormia, harrastamme eri asioita siis yksinkertaisesti tarpeemme ovat hyvin erilaisia.
Toisaalta olemme yksinkertaisistakin asioista useinkin erimieltä, vaikka siitä, mikä on perusauto.
Tuntuu, että joidenkin mielestä perusauto on synonyymi köyhyydelle ja tietämättömyydelle, minulle se on lähinnä suosituimmat automallit, jotka kuluneen elokuun osalla ovat Trafin mukaan seuraavat:
SKODA OCTAVIA
NISSAN QASHQAI
VOLKSWAGEN GOLF
OPEL ASTRA
FORD FOCUS
TOYOTA AURIS
TOYOTA YARIS
TOYOTA AVENSIS
VOLKSWAGEN PASSAT
FORD FIESTA
KIA RIO
AUDI A4
SKODA SUPERB
VOLKSWAGEN POLO
KIA CEED
VOLVO V40
VOLVO V60
FORD MONDEO
SKODA FABIA
HONDA CIVIC
Listassa on monta varmasti vetoautoksi huonosti sopivaa pikkuautoa, mutta uskallan väittää, että monta kelpoa autoa, joilla vetää tavallisimpia vaunuja varsin mukavasti.
Kuitenkin täysin subjektiivisen kesän aikana leirintäalueilla tapahtuneen havainnoinnin perusteella yllättävän moni vetoauto ei sovi joukkoon. Jotain salaperäisiä tarpeita, joita nämä "perusautot" eivät ole pystyneet tyydyttämään tuntuu olleen melko monella.
Yllättävän lukuisa joukko, joka on valinnut auton listan ulkopuolelta, ei ole päätynyt vankkaan ja tilavaan nelivetoiseen maasturiin ( joiden luulisi olevan huonoja teitä ja veneluiskia, lumisia talvia pelkäävien tai painavia perävaunuja hinaavien suosiossa ) vaan pikemminkin tyyliin Audi Q3, A6:n, 3-tai 5-sarjan BMW tai C tai GLA-mersu. Aika moni vielä sedan-korilla.
Epäilemättä moni kyseisistä ovat nelivetosia ja saattaa jokunen yksilö olla hiukan kymmen senttiä korkeammalla maavarallakin, jopa kahdenkymmenenkin. Takapaksin numeroista päätellen ainakaan voima kampiakselin päässä ei lopu ensimmäisenä.
Välillä kiivaahkon keskustelun tuoksinnassa pintaan ilmestyneet nahkaverhoilut, kromilistat ja iiiisoooooot vanteet ja renkaat sitäkin paremmin edustettuna.
Eipä siinä mitään, ovat varmaakin tarkan vetoautovalintapros
essin lopputulemia ja minä vain kateellisena ihmettelen kun kaikilla muilla on paremmat autot.

Hiukan ihmettelen silti.