rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: SFC -alue vai yleinen alue?  (Luettu 24183 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:57
  • Kulkija
Vs: SFC -alue vai yleinen alue?
« Vastaus #120 : 11.08.2016 kello on 17:26 »
Tuossahan tulikin kaikki. Nyt vois laittaa pisteen tähän.

Jos keskustelu häiritsee niin voi jättää lukematta. Ei orgissa ole tapana lopettaa keskusteluja, kun ne vain pysyvät aisoissa. Ketju jää auki ja siihen voi jatkaa, kun siltä tuntuu.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 6.04.2022 kello on 12:45
« Vastaus #121 : 11.08.2016 kello on 17:43 »
En nyt kaivelemallakaan löydä mitään huonoa kokemusta SFC-alueilta vaikka miten muistelen. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa...näitä ketjussa mainittuja kyräilijöitä -vai miten se oli- en ole tavannut. Jos joku on ollut suotuisasti näkösällä niin olen käynyt lyhyesti rupattelemassa niin on yhteinen kieli löytynyt joka puolella Suomea.
Olen tosin SFC- ja muilla alueilla noudattanut isäni tapaa että ajan alueen ympäri ennen kuin teen päätöksen maksaa ja jäädä. Jos mahdollinen puomi ei aukene niin olen tämän toimenpiteen jopa jalan suorittanut pari kertaa.
Jos ei kaipaa humppaa niin silmä kyllä tunnistaa jo päiväseltään SFC-alueet joissa humpataan.

Muutoin kyllä Suomessa jossa idyllisiä matkaparkkeja ei liioin ole tarjolla ollaan P-alueilla tai hyvällä nenällä haetaan puska jos on tarkoitus vain nukkua, joskus muulloinkin luonnon ja Metsähallituksen ehdoilla.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2025 kello on 18:45
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
« Vastaus #122 : 11.08.2016 kello on 17:57 »
Alueita on monenlaisia.
Olen SFC-alueiden vankkumaton kannattaja, mutta eräs yleinen alue on jättänyt lähtemättömän vaikutuksen.  Nyt tällä alueella on nuori nainen yrittäjänä ja panostus alueeseen on ollut valtava.  Alue on Camping Sysmä.

http://www.campingsysma.fi/

Jotenkin kerta kerran jälkeen tuntuu, että tulee taas paikkaan, jossa viihtyy ja on kiva olla.  Suosittelen lämpimästi.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
« Vastaus #123 : 11.08.2016 kello on 18:03 »
Menneenä kesänä itsekin tulin pohdiskelleeksi omaa reissailua ja tarpeita leirintäalueiden suhteen. Meille ei vaunuilu enää itsessään ole se olennainen asia matkailussa, vaan se paikka jonne on matkustettu kokonaisuudessaan. Samassa paikassa voi mennä päivä- tai jopa viikkokausia kun liikumme ympäristön kiinnostavia nähtävyyksiä tutkimassa. Vaunu on väline, mahdollistaja, tukikohta.

Leirintäalue tai siellä muiden kanssa seurustelu itsessään ei kovin paljon kiinnosta. Hieman tilanteesta riippuen alueella pitää olla hyvä (vesilaitos) vesi, säiliöiden tyhjennysmahdollisu us, ja peseytymismahdollis uus, nämä eivät tosin viikonloppuretkillä ole välttämättömiä. Tärkeintä leirintäalueella on, että vaunun voi jättää sinne turvallisin mielin päiväretkien ajaksi. Harvoin etenkään eteläisessä suomessa löysi sellaista puskaparkkia, ettei vaunulta poissa ollessaan olisi tarvinnut pelätä, että joku käy sen putsaamassa.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:26.08.2025 kello on 06:06
« Vastaus #124 : 11.08.2016 kello on 18:05 »
Kyllä minusta tästä aiheesta voi keskustella kuten Alan kirjoittikin.
Jos mielen pahoittaa tai teksti silmiä kutittaa niin pysyy poissa. Ja kun
kirjoittaa niin alistaa itsensä mielipiteen vaihdolle  Thumb

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 5.12.2025 kello on 13:13
  • Etelä-Pohjanmaa
« Vastaus #125 : 11.08.2016 kello on 18:08 »
Tänä kesänä tuli käytyä 8 eri yleisellä alueella ja 4 eri sfc alueella.

Tällä hetkellä puhdas puskaparkki tuntuu aika vieraalta, lasten kanssa jotenkin kätevämpää mennä leirintäalueelle.

Minulle ei ole kyllä väliä kummalle alueelle menee, pääsiassa että homma pelaa. Yleisillä alueilla kaipailee vähän yleistä saunaa. Toki osassa on nekin. 

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #126 : 11.08.2016 kello on 18:25 »
Tänä kesänä tuli käytyä 8 eri yleisellä alueella ja 4 eri sfc alueella.

Tällä hetkellä puhdas puskaparkki tuntuu aika vieraalta, lasten kanssa jotenkin kätevämpää mennä leirintäalueelle.

Minulle ei ole kyllä väliä kummalle alueelle menee, pääsiassa että homma pelaa. Yleisillä alueilla kaipailee vähän yleistä saunaa. Toki osassa on nekin.
Minä,en siitä yleisestä välitä ;) Emännän kanssa mukavempaa,mutta kukin tyylillään :D

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 6.04.2022 kello on 12:45
« Vastaus #127 : 11.08.2016 kello on 18:39 »
...Tällä hetkellä puhdas puskaparkki tuntuu aika vieraalta, lasten kanssa jotenkin kätevämpää mennä leirintäalueelle.
Meillä on ollut miun hyvän isältä perityn puskavainun ansiosta se kätevyys lasten kanssa että ovatten saaneet hypätä ovesta suoraan puhdasvetiseen järveen. Pohjamaalla se ei tosin onnistu.

Oli aivan pakko. Kiitos ja anteeksi.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:26.08.2025 kello on 06:06
« Vastaus #128 : 11.08.2016 kello on 18:47 »
Aika vähän kuulee musiikkia kenenkään soittavan kulkimen edustalla
tai edes radiota kuuntelevan  :o Liekö tämä joku jäänne tai muu juttu?
Tuli vain mieleen kun asensin itselle kiuttimen jotta radio kuuluu paremmin
edustalla kun istuu  Thumb

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #129 : 11.08.2016 kello on 19:10 »
Minä,en siitä yleisestä välitä ;) Emännän kanssa mukavempaa,mutta kukin tyylillään :D

Aivan. Tiplomaatilla on vaunussa erillis sängyt. No, sitten saunassa.  ;D

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #130 : 11.08.2016 kello on 19:25 »
Aivan. Tiplomaatilla on vaunussa erillis sängyt. No, sitten saunassa.  ;D
Älähähän nyt höpö ;)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:15
« Vastaus #131 : 11.08.2016 kello on 20:01 »
Sehän on alueella illan paras hetki, kun pääsee yleiseen saunaan tarinoimaan miesten juttuja  Thumb saa hetken olla akoista erossa  ;D

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #132 : 11.08.2016 kello on 20:04 »
Sehän on alueella illan paras hetki, kun pääsee yleiseen saunaan tarinoimaan miesten juttuja  Thumb saa hetken olla akoista erossa  ;D
No jaa,voihan sitä turista misten kanssa vaunulla,naiset toisessa vaunussa ja miehet toisessa ;) :D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:44
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #133 : 11.08.2016 kello on 20:07 »
No, tarpeeksi monta kun ahtautuu Tikkakoskenpolariin niin voikin löylyä heittää  ;D

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 08:29
« Vastaus #134 : 11.08.2016 kello on 20:13 »
Jos keskustelu häiritsee niin voi jättää lukematta. Ei orgissa ole tapana lopettaa keskusteluja, kun ne vain pysyvät aisoissa. Ketju jää auki ja siihen voi jatkaa, kun siltä tuntuu.
Ei tämä häiritte. Joka kirjotuksen olen lukenu ja luen todennäköisesti jatkossakin.