Nojoo.
Auton myynyt liike pesi reklamaatiossa kätensä, kun eivät ole autoon huoltoa tehneet. Minä taas en ole ennen kauppaa sovituista korjauksista asioinut mitenkään liikkeen käyttämän nyrkkipajan kanssa - vain Automyyjän.
Käytin auton siis eilen Pohjanmaan Autohuollossa lämmittimen asennuksessa ja samalla vaihdatin polttoainesuodattim
en. Luottohuoltaja toimi taas niinkuin olen tottunut 20 vuodessa, katsoi hieman asian viereenkin eli huomasi takatukivarren päällä roikkuvat takapyörän johdot. Tarkemmin katsoessa oli huomannut ksenonien korkeudensäätötango
n olevan irti ja pienempien poikittaisen tukivarsien toisen puolen pään olevan väärin asennettu ja tosen puolen olevan kiristämättä lähes irti.
Ksenonien tangon ja tukivarret laittoivat samalla kuntoon.
Autoliike välitti vain reklamaation huollolle, joka haki auton pihasta, laittoi loput kuntoon ja palautti katokseen.
Huolto tarjosi hyvitykseksi ilmaista öljynvaihtoa, mutta kiitin ja kieltäydyin. Mielummin maksan siitä Pohjanmaan Autohuollolle kuin annan autoni nyrkkipajalle enempää.
Ehkä kannattaa jatkossa miettiä tarkemmin kenen kanssa tekee kauppaa.
Olkoon tämä nyt loppuunkäsitelty.
Ja mitä huoltojen määrään tulee, meillä niitä saatetaan tehdä hieman enemmän kuin on pakko. Liekkö sillä joku merkitys siihen ettei esim. edellinen Volvo jättänyt minua matkalle kuin yhden kerran 11v10kk ja 278tkm matkalla vaikka mittarissa oli jo 536tkm. Se yksikin kerta saattoi ehkä olla oma vika, kun öljypohja aukesi metsäautotiellä kiveen osuessa 😁
Hyvin huollettua korjataan vähemmän 😉
Ilmansuodattimen ja polttoainesuodattim
en vaihto olis huolto-ohjelman mukaan ollut vasta 10tkm kuluttua. Sisäilmasuodatin olis pitänyt vaihtaa ruotsin merkkihuoltokäynnil
lä, mutta oli tekemättä.