Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
eikö vanhoilla enään ajella??
jip59:
Minkäsikäinen on arvon raadin mukaan vanha? Mulla on normikäytössä -89 mallinen TransitMatkaaja ja kovin olen tyytyväinen 5-hengen perheen kanssa.
Toisaalta soraääniä alkaa kuulua vanhimpien muksujen suunnasta. Siis pojat 14v ja 13v. Vanhin kun alkaa olla lähitulevaisuudessa aikuisten mitassa, nyt jo 181cm joten vaatii aikuisten nukkumatilan.
Toisaalta eipä nuo teinit enää hetken päästä juurikaan ole edes pienellä painostuksella valmiit "vanhusten" mukaan lähtemään. ::)
Raksaus:
--- Lainaus käyttäjältä: jiikoo - 22.06.2016 kello on 08:21 ---No, mikäs sitten on oikea tapa tuon laatikon käyttöön?
Kovasti moitit kaikkea mutta minkäänlaista kantaa et ota mitä tehdä erilailla
--- Lainaus päättyy ---
Tätä samaa minäkin mielelläni kysyisin. Minä olen kuten juuri kommentoit sellainen joka ei todellakaan ole nähnyt tuota vaihdelaatikkoa avattuna. Ja tekninen tietämys asiasta muutenkin on sitä luokkaa etten minä osaisi sen sisuskaluista muutenkaan mitään sanoa. Autollani on nyt ajeltu vajaat kolmesataa tuhatta ja mielelläni ajelisin siten, että se säilyisi. Omat tietoni perustuvat suurelta osin näihin erinäköisiin nettikeskusteluihin ja loput sitten huhupuheisiin jotka varmasti pohjautuvat myös osittain nettikeskusteluihin . Joten varmana en pidä mitään.
Omassa autossani ainakin tuo 80 kmh nopeus (Mittarinopeus, eli oikeasti vielä alle ainakin navigaattorin mukaan)on siinä mielessä hankala, että mielestäni moottori siinä nelosella jo kyllä huutaa isompaa vaihdetta ja kaiken ajotuntuman perusteella pitäisin sitä oikeana ratkaisuna jo tuolla vauhdilla. Mutta tosiaan näitä kehotuksia ajaa vitosella vain jos ajaa vähän kovempaa olen kuulut ihan vakituisesti korjaamoiltakin.
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: jip59 - 22.06.2016 kello on 22:37 ---Minkäsikäinen on arvon raadin mukaan vanha? Mulla on normikäytössä -89 mallinen TransitMatkaaja ja kovin olen tyytyväinen 5-hengen perheen kanssa.
Toisaalta soraääniä alkaa kuulua vanhimpien muksujen suunnasta. Siis pojat 14v ja 13v. Vanhin kun alkaa olla lähitulevaisuudessa aikuisten mitassa, nyt jo 181cm joten vaatii aikuisten nukkumatilan.
Toisaalta eipä nuo teinit enää hetken päästä juurikaan ole edes pienellä painostuksella valmiit "vanhusten" mukaan lähtemään. ::)
--- Lainaus päättyy ---
Paljonko on moottorin kierrokset, jos ajat todellista nopeutta 85km/h vitosella.
-90 luvun autoja voi itsekkin rempata, ilman törmäyssäkkien tussahdusta ja vikakoodin syttymistä. Myös sisusta muutoksia voi tehdä, eikä siinä arvo alene. :D
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Raksaus - 23.06.2016 kello on 09:47 ---Omassa autossani ainakin tuo 80 kmh nopeus (Mittarinopeus, eli oikeasti vielä alle ainakin navigaattorin mukaan)on siinä mielessä hankala, että mielestäni moottori siinä nelosella jo kyllä huutaa isompaa vaihdetta ja kaiken ajotuntuman perusteella pitäisin sitä oikeana ratkaisuna jo tuolla vauhdilla. Mutta tosiaan näitä kehotuksia ajaa vitosella vain jos ajaa vähän kovempaa olen kuulut ihan vakituisesti korjaamoiltakin.
--- Lainaus päättyy ---
On sekin mahdollisuus, että laatikossa on hitaammat rattaat, jolloin 80/vitonen on ok.
Tutkipa välityksiä.
kimi:
Sehän noissa on ongelmana ainakin osittain, 5 vaihteen rattaat on korkealla ja 5 toimii hyvin alemmissa nopeuksissa, ainakin ajotuntuma on sellainen. Kuitenkin roiskevoitelu ei yllä voitelemaan noita rattaita matalilla kierroksilla ja ongelmia syntyy.
Ylitäyttö ½ litraa pidetään yhtenä tapana ratkaista ongelma.
Lyhyempiä välityksiä siihen saa myös ja moneen rattaat on vaihdettu laatikkorempan yhteydessä
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta