Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

eikö vanhoilla enään ajella??

<< < (12/12)

RR:
Kieltämättä aina välillä tulee nettikaravaania luettua, muttei p*rse kestä millään uudemman, ainakaan valmiin, hankintaa.

Hometta ei sais olla yhtään etten tukehdu, tilaa pitäis olla vähintää yhtä paljon ku nyt, sen verran maasto-ominaisuuksia että pääsee puskaan ja sieltä poiskin ja käytännössä omavarainen laite.

Lisäksi oon tottunu tohon kaasuttomuuteen enkä enää mielelläni lähtis pulloja metsästämään.

Pitäs 30-40 tonnii laittaa rahaa vähintään että sais suurinpiirtein mieleisen. Ei mulla semmoseen oo varaa.

Ainoot keksimäni ratkasut on rakentaa se seuraavakin laitos itse tai sitte päivittää nykysen tekniikkaa.

Ensimmäisessä ratkaisussa työtä on ihan rutosti ja sopivan kokosta aihiota on haastavaa löytää. Jälkimmäisen ongelmana on edelleen se työn määrä.

Muutenhan tol mersul viel ajelee, mutta noi jarrut on kyllä vähintään kyseenalainen keksintö. Kyllähän ne toimii ja auto pysähtyy ja katsastuksessa arvot on kohillaan.

Mutta paineilmatehostetut nestejarrut on hyvä idea vain insinöörin mielestä. Aivan järjettömän monimutkainen järjestely tehty. Jarrupoljin ohjaa venttiileitä jotka päästää paineilmaa paineilma/hydraulisylinteriin joka käyttää rumpujarruja. Tolle järjestelmälle ku laitetaan 30 vuotta ikää niin onhan se laitos. Tuskin ne jarrut kerralla pystyy hajoamaan, käsijarrun teho riittää kyllä auton pysäytämiseen ja on se niin säädetty ettei takarenkaat lukkiudu märälläkään asfaltilla.

Mutta mielummin joko paineilmajarrut tai vielä mielummin ihan tavislaitteet. Tarpeeks isot levyt ja alipainetehostus olis paljon luotettavampi ratkaisu.

Lahti32:
Täällä ajetaan 1979 valmistetulla Volvolla. Mittarissa 2080tkm ja ei ole aikomuksiakaan vaihtaa ainakaan uudempaan. Varaosien saanti käy vuosi vuodelta työläämmäksi mutta eipä se niitä juuri tarvitse. Jarruletku piti laittaa katsastukseen ja se löytyi yhä Volvon tiskiltä.

Olemme ajaneet tällä 80tkm 12 vuodessa. On se vaan niin yksinkertainen ja mukava laite automaattilaatikkoi neen ja saunoineen että mistä parempaakaan, kaupassa näitä ei myydä. Ei kaupan autoissa pyykkikoneita eikä lämpöpumppuja ole eikä viikoksi virtaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View