Ja nyt kun 'hyviä' neuvoja on tullut vaikka kuinka paljon, niin lähdepä kokeilemaan: pyöriikö, tuleeko jännitettä etc.
Ja nyt kun 'hyviä' neuvoja on tullut vaikka kuinka paljon, niin lähdepä kokeilemaan: pyöriikö, tuleeko jännitettä etc.
|
Ja nyt kun 'hyviä' neuvoja on tullut vaikka kuinka paljon, niin lähdepä kokeilemaan: pyöriikö, tuleeko jännitettä etc. -89 Ducatossa ei ole itsessään käynnistyksen estoa, jos sellainen on se liittyy jälkiasennettuun hälyttimeen. Tarkentan että tarvikevirtalukko katkaisee virran polttoaineen syötön magneettiventiililt ä starttaus vaiheessa ja onnea uuden pohjan etsintään. Ja nyt kun 'hyviä' neuvoja on tullut vaikka kuinka paljon, niin lähdepä kokeilemaan: pyöriikö, tuleeko jännitettä etc. 😊 No niinpä. Kiitokset kaikille jo tähän astisista vikeistä. Oma osaaminen alkaa vaan tulla osassa hyvistä neuvoista vastaan. Katsotaan nyt mihin päästään. Ensinnä ajattelin kokeilla tuota maadoitusta. Hyvä puoli oli ainakin se että muistin että minulla olisi käynnistyskaapelit autossa. Eipä löytynyt ainakaan sieltä missä muistin nähneeni. Ehkä olen nähnyt harhoja. Täytyy hommata noin muutenkin tähän koneeseen. Toisaalta nyt kun tuossa pihalla autoa kääntelin niin mitään ongelmia ei ilmennytkään joten en olisi pääsyt testaamaankaan tuota maadoitusta. Mitäs vikaa tässä on http://m.motonet.fi/fi/tuote/482328?ajoneuvo=138&vuosimalli=1989 Ainakin omasta mielestä siinä lukee että tulee virtalukon pohjakin mukana. Korjaamohommiksi taitaa minulla toki mennä jos tuon vaihto tulee ajankohtaiseksi. Akun plussanavan kontakti oli kyllä jonkin verran löysällä. Tuon nyt kiristin ja ruiskuttelin vähän tuota WD40:stä kumpaankin akun kiinitykseen. Nämä toki jo sen jälkeen kun auto alkoi toimimaan "normaalisti". Kovin luottavainen kuitenkaan en ole siihen, että ongelma ei palaisi. Sitten seuraavaksi pitäisi jotenkin analysoida starttimoottori ja virtalukonpohja? Oliko tuo startin kokeileminen siis helppoa jollain ruuvarilla? Minulla taitaa olla joku pohjapanssari ja kun auton alle pääsee vähän nihkeästi niin on ollut vähän vaikeuksia paikantaakin tuota starttia. Jossain siellä panssarin alla se taitaa olla? Tosin riitti kun startti vain kolahti niin sen jälkeen startti toimi avaimestakin. Syy oli siin virtalukon pohja. ![]() Tämä kuva on siis vasemmasta päädystä ![]() Tämä puolestaan oikeasta päädystä. Alhaalta pilkottaa kai tuo vaihteistonkoppa. ![]() Tämä puolestaan vasemmalta ja vähän niinkuin moottorin takaa. Mitenkähän kertoisi hyvästi, ettei tulisi sanottua pahasti. Jos aloittaja on täysin tietämätön miltä startti näyttää täytyy varoittaa samalla, ettei sen meisselin kanssa toimimina startin kokeilussa ole täysin vaaratonta, ellei tiedä mitä tekee. Akulta startille tulee paksu johto ja se oikosulkemalla maahan voi räjäyttää akun, tai saada aikaan tulipalon, siinä johdossa ei ole sulaketta. Suosittelen testiä tekemään kaverin joka oikeasti tietää miltä startti näyttää ja kuinka se testataan. Jos startista kuuluun naksaus, vika ei ole virtalukossa. Jos startista kuuluun naksaus, vika ei ole virtalukossa. Vaikka startista kuuluu naksaus, silti vika voi olla virtalukon pohjassa, minulla oli sellainen tilanne. Kiitokset vinkeistä ja varoituksesta. Ja todellakin olen täysin tietämätön miltä tuo startti näyttää. Vaikka jo varsin keski-ikäinen olenkin niin olen silti sitä sukupolvea, joka on autoillut pääosan autoilevasta eliniästäni autoilla, joita ohjaa niin vahvasti tietokoneet, ettei niille ole enää kotona paljon voinut tehdä. Ainakaan perustietämyksellä. Siksi niiden kanssa olen harrastanut tätä nykyaikaista lompakko tiskille ja kahvia juomaan kun autoa korjataan metodia. Tämä vanhan ducaton tekniikka kiinostaa siinä mielessä enemmän, että tälle voisi jotain pientä itse ehkä tehdäkin ja varsinkin tällä on ehkä suurempi todennäköisyys joskus joutua tilanteeseen että auto ei starttaa, mutta jos jotain ymmärtää niin asialle voi tehdä jotain. Siinä syy miksi näitä vähän itse haluan tehdä. Ajattelin pyytää kyllä apuun jotain joka on tuollaisen moottorin jollain ruuvarilla käynnistänyt. Esim appiukko kertoi käynnistäneensä heidän vanhan mersumatkailuautons a useinkin ruuvvarilla. Itse pelkäisin ensisijaisesti sitä, että saisin siitä sähköiskun. Mutta hyvä kun pidätte huolta. En loukkaannu, etkä sanonut lainkaan pahasti. Ehkä tuo startin vaihto sitten on se mihin tässä seuraavaksi menen. Nyt pitää vaan saada korjaamolta aika ja sitten keksiä keino miten tuon saa sinne. Eilen ei taas startannut lainkaan. Samalla saanee nuo uudet renkaatkin alle, kun nyt homma kaatui tuohon että auto jäi parkkikselle. Sähköiskun vaaraa tuossa ei ole ainoastaan palovamman vaara jos tekee oikosulun, akku on iso energia pakkaus joka kuumentaa johdon sekunnin osissa. |