|
Saako yhdistykset avustuksia kunnilta! veneseurat taitavat saada jäsenten mukaan avustuksia. ainaski ennen
Monta olisi asiaa, joihin haluaisin kommentoida, mutta kun niitä on liian monta. Mutta tuohon hieman OT:kia:
Ei ihan noinkaan helposti. Me erottiin joskus yli 20v sitten ja esim. lehti ja muu posti, myös jäsenkortti ja lasku tuli muutaman vuoden. Ei tietty noita maksettu. 2004 jäädessäni eläkkeelle, olen jättänyt erään yhdistyksen jäsenmaksun maksamatta. Vielä tänä keväänä tuli maksulappu, jota en maksa. Saapa nähdä, kuinka kauan vielä? Yksi asia, mikä on muuttunut vuosien saatossa "näillä matkoilla". Esim. Puolassa ja Espanjassa on moottoriteiden varsilla lisääntyneet wessojen tyhjennyspaikat huomattavasti. Tänäänkin käytin hyväkseni sellaista tyhjentääkseni harmaat vedet pois painolastina, maksutta. Monta olisi asiaa, joihin haluaisin kommentoida, mutta kun niitä on liian monta. Mutta tuohon hieman OT:kia: Noita on tullut tuonne todella tiheään. Norjassa vasta niitä on rakennettu, ei tarvitse olla kummoinenkaan kylä niin opasteet kemssantyhjennyksee n ja vesipisteeseen päätien varrella. Saako yhdistykset avustuksia kunnilta! veneseurat taitavat saada jäsenten mukaan avustuksia. ainaski ennen Poliittiset nuorisojärjestöt ainakin saa, joskin niiden avustukset on muutenkin käsittämättömiä per jäsen, puhumattakaan per todellinen jäsen. Muut jää mopen osille, kuten sanonta kuuluu. Tietää muutaman hyvin erilaisen ei-poliittisen yhdistyksen aktiivi kautta vuosien. Minä en taida SFC:sta erota, sillä hyödyn alueista sen verran että kannattaa.
Meikäläisellä on heikolla kantimella, tuo luetun ymmärtäminen. Varsinainen uudistus ABC-matkaparkeille. Miksi pitäisi tuon uudistuksen takia erota.
Pistänpä tännekin jatkoksi, mikä mulla tuli fb:n puolella mieleen.
Mikä on SFC:n tarkoitus? Kehittää ja avustaa JÄSENTENSÄ asioita, tai jotain sinne päin. Keitä ovat SFC:n jäsenet? Ne ovat karavaanarien alueelliset ja vastaavat yhdistykset. Ei HENKILÖJÄSENET. Tällä(kin) "uudistuksella" ilmeisestikin pyritään ajamaan jäsenten asiaa. Pistänpä tännekin jatkoksi, mikä mulla tuli fb:n puolella mieleen. Varmaan tullee shaibaa niskaan mutta sanompa kumminkin, keneenkään henkilöitymättä. Yleinen mielipide on tullut jo hyvinkin selväksi tällä foorumilla, joitain soraääniä seassa. Nyt ehkä kannattaisi äänitorvien alkaa ottamaan yhteyttä belsebuubiin eli kattojärjestöön ja kertoa heillekin mielipiteet päivän polttavaan kysymykseen ja kysyä missä mennään, täällä tämä on jo nähty ja kuultu minun mielestä. Edelleenkään en käytä apsia yms jos muita on tarjolla mutta täällä palstalla "huutelu" ei kyllä vie asiaa yhtään eteenpäin. järjestön puheenjohtaja antaa valheellista tietoa jäsenillee väittäen, että luvallista on yöpyä leirintäalueiden ulkopuolella vain maanomistajan luvalla. Onko joku tehnyt julkaistavan oikaisupyynnön lehteen? Varmaan tullee shaibaa niskaan mutta sanompa kumminkin, keneenkään henkilöitymättä. Yleinen mielipide on tullut jo hyvinkin selväksi tällä foorumilla, joitain soraääniä seassa. Nyt ehkä kannattaisi äänitorvien alkaa ottamaan yhteyttä belsebuubiin eli kattojärjestöön ja kertoa heillekin mielipiteet päivän polttavaan kysymykseen ja kysyä missä mennään, täällä tämä on jo nähty ja kuultu minun mielestä. Edelleenkään en käytä apsia yms jos muita on tarjolla mutta täällä palstalla "huutelu" ei kyllä vie asiaa yhtään eteenpäin. Taustalla käydään kyllä sähköpostirumbaa, ja vastauksista päätellen tätä keskustelua seuraa muutkin kuin orgin kirjautuneet. Tämä Org on esim Sfc MaRy:n http://www.matkailuautoilijat.fi/jasenasiat etusivulla merkitty keskustelufoorumiks i. Ja ihan kaikille ei vieläkään ole auennut, että kyse on muustakin kuin vitosen vessamaksusta. Se isoin puhumaton massa kuitenkin toimillaan määrää kehityksen suunnan, siksi en pidä tätä seurustelua turhana, varsinkin kun tämä on pysynyt harvinaisen asiallisena ketjuna Sehän on tietysti monen päättäjän toive, että tämä edunvalvonta mahd äkkiä painetaan villasella. Pistänpä tännekin jatkoksi, mikä mulla tuli fb:n puolella mieleen.Kaikkei me SFC:hen kuuluvat olemme jäseniä, jopa jäsennumero on jaettu. En pidä esillä kylläkään, vankkuritarra riittää. Pistänpä tännekin jatkoksi, mikä mulla tuli fb:n puolella mieleen. Kyllä tämä pitää paikkaansa. SFC:n asioista päättää Liittokokous, jossa ovat edustettuina kaikki jäsenyhdistykset. Eikä ole sattumaa, että jäsenyhdistyksiä edustavat aktiivit ovat pääsääntöisesti myös yhdistyksen alueaktiiveja. Koittakaa äänestää oman yhdistyksen johtoon enemmän liikkuvuutta suosivia edustajia ![]() Liikkuva on harvoin paikallisyhdistykse n aktiivi.
![]() Vaikka noin pitäisi toimia, niin haaveeksi jää. Niin se on, että SFC on kausipaikkalaisten etujärjestö, mutta voisi silti ottaa huomioon, että suuri (ellei suurin) osa jäsenistöstä on liikkuvia tavalla tai toisella. Muuten alkaa jäsenkato, vai alkoiko se jo? "Aapeesee -etu" taisi olla monella ns. viimeinen niitti. "Aapeesee -etu" taisi olla monella ns. viimeinen niitti. Ei mulle, minä tykkään noista lehdistä. ![]() Ja jos tuo aapeesee etu on noin tärkeä niin eikö ne perujat enää sitten meinaa käydä SFC - alueilla laisinkaan ? |