Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Absolutistien elämä on tylsempää kuin alkoholia käyttävien elämä?
kaarina:
Mistä hyvästä Alanille pitää nosta hattua ja kenet ja mistä syystä hänen olisi pitänyt poistaa ketjusta?
Ihanko todella on kiellettyä olla hyväksymästä sitä, että toinen kertoo minun elämäni olevan hänen elämäänsä tylsempää, kun en juo alkoholia? Ihanko totta toisen elämää tylsäksi haukkuneen ja kohta perään "ei minulla ole absolutisteja vastaan mitään, kunhan jättävät minut rauhaan"-lausahduksen sanojalle pitää vielä nostaa hattua?
Mikset muuten Alan sinä jättänyt alun alkaen rauhaan niitä, jotka eivät käytä alkoholia?
Kylläpä muuten maistui hyvältä ja virkisti paljun jälkeen tuoreista mansikoista puristettu mehu poreveden kera :)
t.Kaarina
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: kaarina - 2.09.2015 kello on 22:13 ---Heko heko, kyllä Suomessa paha ihminen on se, joka ei alkoholia juo ja sanoo sen ääneen. Senhän tämä ja tätä edeltävä ketju on osoittanut.
--- Lainaus päättyy ---
Minusta ainoa kuka tuohon kommenttiin on takertunut olet sinä. Kukaan muu ei ole sitä ottanut henkilökohtaisesti, paitsi sinä. Miksi?
--- Lainaus käyttäjältä: kaarina - 2.09.2015 kello on 22:13 ---
Sitä juuri tarkoitan Kim, että varsinainen tabu on alkoholi maassamme, aihe, mihin ei saisi pitkällä kepilläkään kajota ainakaan selllainen joka sanoo elämänsä olevan mahtavaa ilman alkoholia, eikä suostu ottamaan vastaan väitetttä, minkä mukaan hänen elämänsä olsi tylsempää kuin alkoholia juovilla. Sanotaan vielä että relaa hiukan.....
--- Lainaus päättyy ---
Alkoholi on jonkinlainen tabu, kyllä mutta miksi. Keskustelu pysyi asiallisena ja moni ilmoitti olevansa täysin raitis, kukaan heistä ei saanut osakseen kysymyksiä tai uteluita miksi. Usein, ei todellakaan aina, täysraittiuden takana pielee alkoli tavalla tai toisella ja tässä mennään jo sille tasolle ettei aiheesta välttämättä halua puhua. Totta kai minua kiinnostaa miksi joku on valinnut pois alkoholin elämästään, en vaan, ehkä tuon tabun takia, kehtaa kysyä miksi.
--- Lainaus käyttäjältä: kaarina - 2.09.2015 kello on 22:13 ---
Sanotaan vielä että relaa hiukan.....
Niin, enkä siis alkoholin käyttöön enkä alkoholiin ole kirjoituksissani edes kajonnut :)
Ihan kuin sen sanominen, ettei juo alkoholia, olisi jotenkin moralisoivaa ja toisia (=alkoholia juovia) syyllistävää tai jotain muuta ihmeellistä.
t.kaarina
--- Lainaus päättyy ---
Relaa hiukan. Mitä muuta voi sanoa kun joku mielestään ylireagoi lauseeseen joka ei osoittele ketään suoraan ja kertoo kirjoittajan mielipiteen asiasta. Kaarina, kyllä sinä mielestäni olit se joka muutti keskustelun henkilökohtaiselle tasolle. Ja onhan asia niin että, Alanin kommentissa on totuuttakin, jos aihe on täysin vieras ja ei aio siihen tutustua sen suhteen on menettänyt jotain, luultavasti kuitenkin tilalla on jotain muuta josta taas muut menettää. Kukin tavallaan.
Et ole kajonnut kirjoittamaan alkoholista tai sen käytöstä, onko aihe tabu sinulle?
Ja edelleen olen sitä mieltä ettei kukaan ole moralisoinnut, mielipiteitä kyllä on tuotu esille
kaarina:
Minä olen väärä ihminen vastaamaan siihen, miksei minun lisäkseni moni nostanut ääneen kysymystä siitä, millä valtuuksilla Alan kertoo "täysraittiiden" elämän olevan Alanin elämää tylsempää alkoholin käyttämättömyyden vuoksi.
(Mielenkiintoista olisi ollut nähdä, monellako suulla ja kuinka iso meteli olisi syntynyt, jos joku "täysraitis" olisi esittänyt vastaavanlaisen väitteen toiseen suuntaan.)
Asia mihin tartuin oli vain ja ainoastaan se, etten hyväksy toisen määrittelevän oman elämäni laatua. Itse en ole koskaan ymmärtänyt toisilla olevan valtuuksia moiseen, mutta nyt huomaan, että täällä se ainakin on sallittua ja hyväksyttyä kun sen kätkee "omaksi mielipiteekseen". Jopa niin sallittua, että ihmisestä, joka tämän kyseenalaistaa, tuleekin yhtäkkiä se, joka häiriköi.
t.Kaarina
Naussi:
Elämä varmaan on tylsää, jos pipo kiristää liikaa. Thumb
Ruutiukko:
--- Lainaus käyttäjältä: kaarina - 3.09.2015 kello on 02:05 ---(Mielenkiintoista olisi ollut nähdä, monellako suulla ja kuinka iso meteli olisi syntynyt, jos joku "täysraitis" olisi esittänyt vastaavanlaisen väitteen toiseen suuntaan.)
--- Lainaus päättyy ---
Jos sinä kuuluisit alkoholin kohtuukuluttajiin ja nautiskelijoihin, siitä oletettavasti olisi syntynyt aivan vastaavanlainen kalapaliiki. Muussa tapauksessa tuollaisesta asiasta luultavasti olisi heitetty kommentteja puolin ja toisin pieni pilke silmäkulmassa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta