![]() Meidän kylällä kirjastosta bongasin ko. teoksen, kun ostin aggren niin piti opiskella vähän. http://www.suomalainen.com/tietokirjat/urheilu-harrasteet/pienmoottorit-ja-ty%C3%B6koneet-sku-p9524720116 ![]() ja sitten olen haaveillut marjamökkiä Kuttusojan varteen. Hyvä että joku haluaa jotain pysyvääkin, eikä vain tuhota, kuten Yara! Hyvä että joku haluaa jotain pysyvääkin, eikä vain tuhota, kuten Yara!Ja ne pysyvätkin sitten joskus kun huolen pitäjästä aika jättää häviävät pikku hiljaa itsekseen ilman että miljoonia vero euroja pitää hävittämiseen käyttää. Kyllä minä kannatan. Mutta tiedän kyllä että poroelinkeino tulee olemaan vaikea sovittaa. Mutta meinaavat maantietä pitkin ajaa rikastetta. Se on kyllä aikamoista. Junarata veisi sähköllä vähilla saasteilla. Mutta jos rah ei ole niin sitä ei ole. Minulta kuitenkin riittää ymmärrystä hankkeelle. Olen kyllä seikkaillut siellä sen verran, että kaira riittää kaikille toimijoille. Huokaus. Aikamoista tulisi olemaan, etten sanoisi mahdotonta. On se sitten rata tai tie, niin alue menee kahtia. Ja kysehän ei ole siitä, mita kairaan sopii, vaan siitä mitä jää jäljelle. Niin kauan kun tuollaiset kaivokset saavat laskea jätevetensä luontoon, ei mikään ole turvassa. Sokli todennäköisesti veisi enemmän tuloja ja työpaikkoja mitä toisi. Kohta meillä olisi uusi Talvivaara. Ja Kilpelä haluaa jäädä historiaan Savukosken pelastajana. |