rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kiinanagregaatin kunnostus.  (Luettu 32426 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #15 : 10.02.2015 kello on 17:39 »
Papalla kans olis rantasaunan katto jatkettu moneen kertaan haloiille niin että näytti että se pitää alkaa jo järven päälle tekemään ja kesänavetta täynnä halkoja. Oikeastaan joka paikka. Semmonen harrastus oli silläkin. Kaikkii on poltettu.
---------- ;D  ;D  Thumb Thumb puutarhuri  Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 08:58
  • Pahkakoski
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #16 : 10.02.2015 kello on 22:09 »
Kyllä projetia pitää aina olla tahtoo välillä vain kertyä niitä liiaksi asti. Varsinkin keskeneräisiä.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:31.08.2015 kello on 20:25
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #17 : 10.02.2015 kello on 23:40 »
Joo. Eihän tästäkään mitään takeita ole että kuntoon saa. Lueskelin noita moottorinvalmistaja n manuaaleja. Tosiaan moottoreita on valmistettu 170FA, 170FA-E, 178FS, 178FA, 178FSE, 178FA-E, 186FS, 186FA,  186FS-E, 186FA-E. Lisäksi on käyetty lisäksi kirjainta G tai P jos moottori on lisävarusteltu. Moottorin numero tulee männänhalkaisija ja iskunpituudesta. A malli on kampiakseliulosotll a S on nokka-akseliulosotolla. G ja P ilmaisevat puolipuristimen etäohjausta tangolla sekä kierrettä kampikaselin ulosotossa. Ja E on sähköstarttimalli. Aika järkeenkäypää. Moottorissa on jopa tasapainotusakseli. Tuo minun moottori on siis tarkkaan ottaen 186FG-E. Ja mikä noista kuvista selvesi on, että kannentiiviste on vain metallirengas. Eli kannen voi ottaa pois ilman että joutuu kannentiivisteen ostamaan.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #18 : 11.02.2015 kello on 19:50 »
Siehän tarvit sitten tämmösen kirjan, kun rupiat korjaamaan noita. Luki että "täydelliset huolto ja korjausohjeet".  ::)
Meidän kylällä kirjastosta bongasin ko. teoksen, kun ostin aggren niin piti opiskella vähän.

http://www.suomalainen.com/tietokirjat/urheilu-harrasteet/pienmoottorit-ja-ty%C3%B6koneet-sku-p9524720116

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:31.08.2015 kello on 20:25
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #19 : 12.02.2015 kello on 14:10 »
Silloin, kun oli viisitoista niin lueskelin tuollaisia opuksia. Valitut Palat julkaisi Tee se kaikki mahdollinen itse sarjaa josta sai kerättyä sarjan siihen väriin tehtyyn kansioon. Vakavampaa luettavaa oli isän autotekniikan punakantiset kirjat. Mutta eihän minun enää tarvi kuitenkaan alkaa tuommoista lukemaan. Luulisin jo osavaani jotakin.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:31.08.2015 kello on 20:25
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #20 : 12.02.2015 kello on 14:46 »
Projekti lähti liikkeellä, kun Saksasta lähti liikkeellä ruiskutuspumppu 30 ja käytetty käynistin 15 ja parikyppiä postimaksua. Sa ensiviikolla moottoria jo ehkä käyntiin. ja niin edelleen. Mikä olis maksimi akkku 210 ja 110 mitoilla? Valmistajan ilmoituksen mukaan 186GF-E, 36~45AH? Onkohan niitä tuohon kokoluokaan olemassakaan. Ja nuo näyttää olevan kovissa hinnoisaa nuo MP akut verrttuna 42 Boschin akkuun joka on vain viisikymppiä. No aisa kerrallaan,

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:06
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #21 : 12.02.2015 kello on 17:28 »
Mitä teet tolla diesel-akrilla kun saat kuntoon? Oliko kolmivaiheakreja?
« Viimeksi muokattu: 12.02.2015 kello on 19:34 »

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:31.08.2015 kello on 20:25
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #22 : 12.02.2015 kello on 18:09 »
Ei ole kelmiagregaatteja. Ovat olleet alunperin yhden aatteen yhdistyksen erämaakämpilla ja on laitettu ihan poistoon. Ja sieltä sitten eräälle edesmenneelle ja sieltä sitten minun tuttavalle joka luovutti ne minulle.Että ne ovat ihan laillisia laitteita. Mutta jos kysyit onko kolmivaiheesta kun vastaus oli monitulkintaine. En osaa sanoa, enkä pääse asiaa tarkastamaan. Enpä tullut tuota seikkaa ajatelleeksi. Minusta tuntuu, että jos en ihan väärin muista, toinen on ja toinen vain yksivaiheinen. Mutta se kolmivaiheinen on taitaa olla se huoltoa vaativa. Laitan kyllä kummatkin, ainakin moottorit toimimaan. Mutta itse asynkronimoottori maksaa kolmesataa. Että jos yhden saisi. Mutta katotaan nyt. Tässähän menee paljon aikaa, kun pitää tilata osia ja huoltaa ja mittailla. Mutta tuohon mittamiseen tarvisin ihan vinkkejä. Tuo moottorihomma nyt ei mitään rakettitedettä ole. Mutta niin sinä kysyit että mihin menee. Kyllä se menee Äkäsjokivarteen ja sitten olen haaveillut marjamökkiä Kuttusojan varteen. Mutta se ei taida nyt olla oikein työttömälle ihan ajankohtaista. Ensisijaisesti on tarkoitus kerätä knowhouta näistä laitteista ja harrastella.
« Viimeksi muokattu: 12.02.2015 kello on 18:31 »

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:06
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #23 : 12.02.2015 kello on 19:35 »
Yksiselitteinen ja tyhjentävä vastaus. Kiitos. ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:42
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #24 : 13.02.2015 kello on 10:28 »
ja sitten olen haaveillut marjamökkiä Kuttusojan varteen.

Hyvä että joku haluaa jotain pysyvääkin, eikä vain tuhota, kuten Yara!   Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:31.08.2015 kello on 20:25
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #25 : 13.02.2015 kello on 12:10 »
Kyllä minä kannatan. Mutta tiedän kyllä että poroelinkeino tulee olemaan vaikea sovittaa. Mutta meinaavat maantietä pitkin ajaa rikastetta. Se on kyllä aikamoista. Junarata veisi sähköllä vähilla saasteilla. Mutta jos rah ei ole niin sitä ei ole. Minulta kuitenkin riittää ymmärrystä hankkeelle. Olen kyllä seikkaillut siellä sen verran, että kaira riittää kaikille toimijoille.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:59
  • viva la France
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #26 : 13.02.2015 kello on 12:37 »
Hyvä että joku haluaa jotain pysyvääkin, eikä vain tuhota, kuten Yara!   Thumb
Ja ne pysyvätkin sitten joskus kun huolen pitäjästä aika jättää häviävät pikku hiljaa itsekseen ilman että miljoonia vero euroja pitää hävittämiseen käyttää.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:42
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #27 : 13.02.2015 kello on 12:48 »
Kyllä minä kannatan. Mutta tiedän kyllä että poroelinkeino tulee olemaan vaikea sovittaa. Mutta meinaavat maantietä pitkin ajaa rikastetta. Se on kyllä aikamoista. Junarata veisi sähköllä vähilla saasteilla. Mutta jos rah ei ole niin sitä ei ole. Minulta kuitenkin riittää ymmärrystä hankkeelle. Olen kyllä seikkaillut siellä sen verran, että kaira riittää kaikille toimijoille.

Huokaus.
Aikamoista tulisi olemaan, etten sanoisi mahdotonta. On se sitten rata tai tie, niin alue menee kahtia.  Ja kysehän ei ole siitä, mita kairaan sopii, vaan siitä mitä jää jäljelle. Niin kauan kun tuollaiset kaivokset saavat laskea jätevetensä luontoon, ei mikään ole turvassa. Sokli todennäköisesti veisi enemmän tuloja ja työpaikkoja mitä toisi. Kohta meillä olisi uusi Talvivaara.
Ja Kilpelä haluaa jäädä historiaan Savukosken pelastajana.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:31.08.2015 kello on 20:25
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #28 : 13.02.2015 kello on 16:22 »
Kyllähän Sodankylä on hyötynyt paljon kaivosteollisuudest a. Ennen kaivosta kylä oli niin pystyyn kuivanut, mutta nyt kun raitilla käy niin onhan siellä eri paljon elämää. Näin siinä kävis Savukoskellekkin. Sekin on ollut josku hyvinkin elävä kylä. Lakihan se suojelee. Mutta se on niin helppo vastustaa Etelästä käsin. Ymmäränhän minä sen. Mutta jos ajattelee niin Savukoskella on elanto aina tullut metsästä niin se että se tulee maan alta ei paljoa minusta tee eroa. Meneehän siinä kesällä nyttenkin puolentunnin välein puutavara-auto samalla tiellä. Uskon tuohon hankeeseen. Sitä vastustetaan mutta se on vain hyvä. Mutta Lapin Kansakin esimerkiksi uutisoi vain näitä vastustajien mielipiteitä ja kaivoksen hyödyt ja työllisyysvaikutuks et jäävät vähemmälle huomiolle. Minusta on vain liian helppo vastustaa. Olen paljon pohtinut asiaa j lopulta kyllä kannatan hanketta. On liian helppo olla vastahankaan, mutta toistaala pitää olla elinkeinon hrjoittmisen mahdollisuus niin kaivoksilla kuin muillakin osapuolilla.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #29 : 13.02.2015 kello on 18:05 »
Vastaan on helppo olla, ei tarvitse itse keksiä ratkaisuja ongelmiin, kunhan on vastaan. Minäkin sanon tuolle ei ihan periaatteesta.