Skoda Felicia 1.9D. Paras Diesel auto tähän mennessäOot jääny aika paljosta paitsi.

Skoda Felicia 1.9D. Paras Diesel auto tähän mennessäOot jääny aika paljosta paitsi. ![]() Skoda Felicia 1.9D. Paras Diesel auto tähän mennessä Oot jääny aika paljosta paitsi. Taitaa olla samasta syystä paras kuin mun entinen Jetta. Halpa hankkia ja käyttää, suhteellisen luotettava, osaa huoltaa ja korjatakin itse ja vähän vikoja. Taitaa olla samasta syystä paras kuin mun entinen Jetta. Halpa hankkia ja käyttää, suhteellisen luotettava, osaa huoltaa ja korjatakin itse ja vähän vikoja. Juurikin näin. Ja meni vielä vähällä polttoaineella ![]()
Ensimmäinen oli -74 mallin MB 220,115 korilla !
Kyllä se TB (Trustivapaa Bensiini) on ollut jo sotien jälkeen venäläinen. Lukoil hankki sen vuosia sitten.
Mun eka kiisseli peli oli Toyota hj60 , oli letkee peli ajella !Myöskin kaiholla muistelen tätä hj 60 jonka ennen veronkorotusta sai ostaa ihan henkilöauton hinnalla. Eteläpohjanmaalta kun lähti ylläkselle iso vaunu perässä niin eipä tarvinnut kertaakaan välillä vaihtaa kun sai pitkän sisään ( taisi olla 4-vaihteinen), vääntöä nimittäin riitti. Ihan niinkuin automaatilla olis päästellyt. ![]() Myöskin kaiholla muistelen tätä hj 60 jonka ennen veronkorotusta sai ostaa ihan henkilöauton hinnalla. Eteläpohjanmaalta kun lähti ylläkselle iso vaunu perässä niin eipä tarvinnut kertaakaan välillä vaihtaa kun sai pitkän sisään ( taisi olla 4-vaihteinen), vääntöä nimittäin riitti. Ihan niinkuin automaatilla olis päästellyt. Siinä oli sitä tunnelmaa, oli messevää istua edessä.. Sitten 8kymppinen oli mukava ottaa kiihdytys kilpailuja, kun kiihtyi sen aikaisen vehkeeksi todella hyvin viellä 2000 luvulla moni vielä jäi. ![]() Heh, aika kultaa muistot.
Vehje kulki hieman yli 140 ja kiihtyi satasen vauhtiin vajaassa 30 sekunnissa. Enpä oikein tiedä tehtiinkö 2000-luvulla noin hitaita autoja. Massaa pari tonnia ja tehoa satakunta heppaa. Hdj 80 tarkennuksena. Vakio vehjkeellä muistelisin 0-100 12,3. Rajotin tuli vastaan viitosella huippareissa. Hj60 se kysyy Jaappanista lupia ja juuttuu vielä lupa palvelun tiskille.
Hdj 80 tarkennuksena. Vakio vehjkeellä muistelisin 0-100 12,3. Rajotin tuli vastaan viitosella huippareissa. Hj60 se kysyy Jaappanista lupia ja juuttuu vielä lupa palvelun tiskille.Tähän kommenttiin voi yhtyä. Saihan tämänkin kolmella eri konevaihtoehdolla Suomessa. Bensa kokoa en muista mutta diisseli turbolla ja ilman 4.2l. Kiihtyy td versiona aika kivasti, vaparista ei voi sanoa samaa, vaikkei silläkään ihan jalkoihin jääny. Molempia ajaneena. Huiput oli joskus navilla mitattuna 174kmh, mikä lienee maastoajoon tarkoitetulle autolle kohtalaisen hyvin. Meno on silloinkin aika vakaata ja vauhti ei niinkään tunnu. Hdj80:stä on hyvät muistot ja niitä tulee edelleen... Tosin ei oma auto mutta vanhempien. 60:stä ei ole oikein muistoja mutta haluttu auto sekin, kun käytiin ilman myynti-ilmoitusta pihasta ostamasta.Kaikki suomessa myytävä dieseli on toimivaa, kunhan katsoo että pakkasenkestävyys on ok. Dieselsuodatin vaihtoon tarpeeksi usein, se on se ongelma talvisin. Paljon ajettuun joku Fortekäsittely suodattimen vaihdon yhteydessä. Minä suosittelisin vanhempiin vehkeisiin hieman kaksitahtiöljyä dieselin sekaan talvikäytössä. Tai sitten Red Linea. Kaverin neljä vuotta vanhaan CDI- mersuun vaihdettiin juuri pumppu. Syynä rikkoontumiseen oli Vehon huoltomiehen mukaan liian kuiva talvidiesel. Minä suosittelisin vanhempiin vehkeisiin hieman kaksitahtiöljyä dieselin sekaan talvikäytössä. Tai sitten Red Linea. Uusista diisseleistä kuiva talvidieseli kuluttaa pumpun lisäksi esimerkiksi suuttimia ja korkeapainepumppua. Minä olen kantapään kautta oppinut talvisin lorauttamaan ajoittain täyssynteettistä kaksitahtiöljyä diisselin joukkoon ihan uudessakin autossa. |