rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Ensimmäinen dieselautoni  (Luettu 27523 kertaa)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 10:33
Vs: Ensimmäinen dieselautoni
« Vastaus #60 : 4.01.2015 kello on 11:01 »
Kaikki suomessa myytävä dieseli on toimivaa, kunhan katsoo että pakkasenkestävyys on ok. Dieselsuodatin vaihtoon tarpeeksi usein, se on se ongelma talvisin. Paljon ajettuun joku Fortekäsittely suodattimen vaihdon yhteydessä.
Hiukkassuodatin malliin ei mitään Esson miesten neuvoja.
Puheet laatueroista on laseboa. Suomalainen diesel on happirikkaampaa ja rikittömämpää, kuin esim. idässä. Siksi kuluttaa hiemän enemmän suominaftalla.
« Viimeksi muokattu: 4.01.2015 kello on 12:03 »

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.07.2018 kello on 09:39
« Vastaus #61 : 4.01.2015 kello on 11:28 »
Skoda Felicia 1.9D. Paras Diesel auto tähän mennessä :)
Oot jääny aika paljosta paitsi. ;D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #62 : 4.01.2015 kello on 13:30 »
Skoda Felicia 1.9D. Paras Diesel auto tähän mennessä :)

Oot jääny aika paljosta paitsi. ;D

Taitaa olla samasta syystä paras kuin mun entinen Jetta. Halpa hankkia ja käyttää, suhteellisen luotettava, osaa huoltaa ja korjatakin itse ja vähän vikoja.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:28.10.2025 kello on 16:34
« Vastaus #63 : 4.01.2015 kello on 15:52 »
Taitaa olla samasta syystä paras kuin mun entinen Jetta. Halpa hankkia ja käyttää, suhteellisen luotettava, osaa huoltaa ja korjatakin itse ja vähän vikoja.

Juurikin näin. Ja meni vielä vähällä polttoaineella :)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
« Vastaus #64 : 4.01.2015 kello on 17:40 »
Ensimmäinen oli -74 mallin MB 220,115 korilla !

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.08.2018 kello on 18:18
« Vastaus #65 : 4.01.2015 kello on 17:48 »
Mun eka kiisseli peli oli Toyota hj60 , oli letkee peli ajella ! Thumb

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 18:44
  • Ukki
« Vastaus #67 : 4.01.2015 kello on 18:00 »
Kyllä se TB (Trustivapaa Bensiini) on ollut jo sotien jälkeen venäläinen. Lukoil hankki sen vuosia sitten.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.07.2025 kello on 21:28
« Vastaus #68 : 4.01.2015 kello on 20:17 »
Mun eka kiisseli peli oli Toyota hj60 , oli letkee peli ajella ! Thumb

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Myöskin kaiholla muistelen tätä hj 60 jonka ennen veronkorotusta sai ostaa ihan henkilöauton hinnalla. Eteläpohjanmaalta kun lähti ylläkselle iso vaunu perässä niin eipä tarvinnut kertaakaan välillä vaihtaa kun sai pitkän sisään ( taisi olla 4-vaihteinen), vääntöä nimittäin riitti. Ihan niinkuin automaatilla olis päästellyt. :D

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
« Vastaus #69 : 4.01.2015 kello on 20:44 »
Myöskin kaiholla muistelen tätä hj 60 jonka ennen veronkorotusta sai ostaa ihan henkilöauton hinnalla. Eteläpohjanmaalta kun lähti ylläkselle iso vaunu perässä niin eipä tarvinnut kertaakaan välillä vaihtaa kun sai pitkän sisään ( taisi olla 4-vaihteinen), vääntöä nimittäin riitti. Ihan niinkuin automaatilla olis päästellyt. :D

Siinä oli sitä tunnelmaa, oli messevää istua edessä.. Sitten 8kymppinen oli mukava ottaa kiihdytys kilpailuja, kun kiihtyi sen aikaisen vehkeeksi todella hyvin viellä 2000 luvulla moni vielä jäi.  ;D

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 18:44
  • Ukki
« Vastaus #70 : 4.01.2015 kello on 23:04 »
Heh, aika kultaa muistot.
Vehje kulki hieman yli 140 ja kiihtyi satasen vauhtiin vajaassa 30 sekunnissa. Enpä oikein tiedä tehtiinkö 2000-luvulla noin hitaita autoja.
Massaa pari tonnia ja tehoa satakunta heppaa.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
« Vastaus #71 : 5.01.2015 kello on 02:20 »
Hdj 80 tarkennuksena. Vakio vehjkeellä muistelisin 0-100 12,3. Rajotin tuli vastaan viitosella huippareissa.  Hj60 se kysyy Jaappanista lupia ja juuttuu vielä lupa palvelun tiskille.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.09.2025 kello on 12:54
« Vastaus #72 : 5.01.2015 kello on 12:46 »
Hdj 80 tarkennuksena. Vakio vehjkeellä muistelisin 0-100 12,3. Rajotin tuli vastaan viitosella huippareissa.  Hj60 se kysyy Jaappanista lupia ja juuttuu vielä lupa palvelun tiskille.
Tähän kommenttiin voi yhtyä. Saihan tämänkin kolmella eri konevaihtoehdolla Suomessa. Bensa kokoa en muista mutta diisseli turbolla ja ilman 4.2l.  :) Kiihtyy td versiona aika kivasti, vaparista ei voi sanoa samaa, vaikkei silläkään ihan jalkoihin jääny. Molempia ajaneena. Huiput oli joskus navilla mitattuna 174kmh, mikä lienee maastoajoon tarkoitetulle autolle kohtalaisen hyvin. Meno on silloinkin aika vakaata ja vauhti ei niinkään tunnu.  Thumb Ja mukavan puolena diisselissäkin; Se lähtee käyntiin aina kuin palmun alta. Hehkujen kanssa se ei paljon mieti. Talvella muut miettivät mitä tekis ja ruiseri on jo käynnissä. Lämpöjen puolesta ei sovi lyhyeen ajoon, on aika kylmä peli ajella jos ei kone kerkiä lämmetä kunnolla. Pitemmällä matkalla tulee kuuma
Hdj80:stä on hyvät muistot ja niitä tulee edelleen... ;) Tosin ei oma auto mutta vanhempien. 60:stä ei ole oikein muistoja mutta haluttu auto sekin, kun käytiin ilman myynti-ilmoitusta pihasta ostamasta.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:27.04.2025 kello on 15:44
« Vastaus #73 : 5.01.2015 kello on 12:46 »
Kaikki suomessa myytävä dieseli on toimivaa, kunhan katsoo että pakkasenkestävyys on ok. Dieselsuodatin vaihtoon tarpeeksi usein, se on se ongelma talvisin. Paljon ajettuun joku Fortekäsittely suodattimen vaihdon yhteydessä.
Hiukkassuodatin malliin ei mitään Esson miesten neuvoja.
Puheet laatueroista on laseboa. Suomalainen diesel on happirikkaampaa ja rikittömämpää, kuin esim. idässä. Siksi kuluttaa hiemän enemmän suominaftalla.

Minä suosittelisin vanhempiin vehkeisiin hieman kaksitahtiöljyä dieselin sekaan talvikäytössä. Tai sitten Red Linea.

Kaverin neljä vuotta vanhaan CDI- mersuun vaihdettiin juuri pumppu. Syynä rikkoontumiseen oli Vehon huoltomiehen mukaan liian kuiva talvidiesel.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
« Vastaus #74 : 5.01.2015 kello on 15:04 »
Minä suosittelisin vanhempiin vehkeisiin hieman kaksitahtiöljyä dieselin sekaan talvikäytössä. Tai sitten Red Linea.

Kaverin neljä vuotta vanhaan CDI- mersuun vaihdettiin juuri pumppu. Syynä rikkoontumiseen oli Vehon huoltomiehen mukaan liian kuiva talvidiesel.

Uusista diisseleistä kuiva talvidieseli kuluttaa pumpun lisäksi esimerkiksi suuttimia ja korkeapainepumppua. Minä olen kantapään kautta oppinut talvisin lorauttamaan ajoittain täyssynteettistä kaksitahtiöljyä diisselin joukkoon ihan uudessakin autossa.