rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Volvo V70 D5 20111  (Luettu 17775 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:45
  • Autossa on pyörät
Vs: Volvo V70 D5 20111
« Vastaus #15 : 9.11.2014 kello on 18:42 »
Ainoa oikea valinta  Thumb
No ei kai nykyaikana kukaan singerillä polje kun automaattejakin tarjolla. Varsinkaan vaunua vetävän kannata polttaa kytkimiä keppivaihteistojen kanssa. Jopa raskas kalustokin niihin siirtynyt. Muinaisjäänne sanon minä. Ps mulla on kyllä toinen auto manuaali.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Volvo V70 D5 20111
« Vastaus #16 : 9.11.2014 kello on 19:56 »
No ei kai nykyaikana kukaan singerillä polje kun automaattejakin tarjolla. Varsinkaan vaunua vetävän kannata polttaa kytkimiä keppivaihteistojen kanssa. Jopa raskas kalustokin niihin siirtynyt. Muinaisjäänne sanon minä. Ps mulla on kyllä toinen auto manuaali.
Kytkimen poltto tarkottaa paskaa vääntöaluetta moottorissa. Minä pidän manuaalista. Vedettiin
kaverin bensa C5:lla ja tottesin ettei tuota koneen karjumista kertakaikkiaan jaksa kuunnella.
Joo,makuasia ja joskus jopa raha sellainen  ;) Pitää varmaan käydä kokeilemassa jonkun
automaatti dieselin perässä koppia niin tulee käsitystä. Silloin kun ajoin rekkaa ja kuorma-autoa
niin ei tuo vispaaminen niin iso juttu ollut. Tuleepahan käsille tekemistä  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Vs: Volvo V70 D5 20111
« Vastaus #17 : 9.11.2014 kello on 20:32 »
Ken perustelee henkilöauton automaattivaihteist oa kehumalla kestävyyttä, perustaen väitteensä raskaaseen kalustoon, kannattaa kurkistaa auton alle ja tutkia vaihteiston kokoa. Sitten voi kurkistaa raskaan ajoneuvon alle ja huomata kohtalaisen kokoeron vaihteiston mitoissa.
Kun kauppakassin kokoiseen tilaan ahdetaan 7 automaattista vaihdetta, tukku elektroniikkaa ja pneumatiikkaa, niin osat ovat väkisinkin hyvin pienikokoisia ja kulumistoleranssit pieniä. Mitoitus raskaalla puolella on taas ihan eri luokkaa, tilasta ei ole puutetta ja lisäpainolla on suhteellisesti vähemän merkitystä.

Henkilöauton automaattia kehutaan kestävänä, kunhan ensimmäiseen 200 000 kilometriin ei millään vaihteella ilmene suurta luistamista tai vaihteiden räjähtämällä kytkeytymistä. Mikäli samaisessa automallissa manuaaliaski edes oirehtii mitenkään ennen 400 000 kilometriä, niin haukutaan että on ihan romu laatikko. Kaikki on suhteellista.

Pohjolan kylmissä olosuhteissa, lyhyillä ajomatkoilla automaatin kulutuslisä on melkoinen, 1 - 2 litraa. Koelabrassa tai ihanneolosuhteissa voidaan joillain automalleilla päästä aautomaattina hiukan manuaalivaihteisen kulutuksen alle. Harvoin vain ajamme laboratoriossa tai ihanneolosuhteissa. Automaatin mukavuus kaupunkiolosuhteiss a on toki ylivertainen, maantiellä enemmänkin makuasia.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:45
  • Autossa on pyörät
Vs: Volvo V70 D5 20111
« Vastaus #18 : 9.11.2014 kello on 20:40 »
Kytkimen poltto tarkottaa paskaa vääntöaluetta moottorissa. Minä pidän manuaalista. Vedettiin
kaverin bensa C5:lla ja tottesin ettei tuota koneen karjumista kertakaikkiaan jaksa kuunnella.
Joo,makuasia ja joskus jopa raha sellainen  ;) Pitää varmaan käydä kokeilemassa jonkun
automaatti dieselin perässä koppia niin tulee käsitystä. Silloin kun ajoin rekkaa ja kuorma-autoa
niin ei tuo vispaaminen niin iso juttu ollut. Tuleepahan käsille tekemistä  Thumb
Ajan autoa työni ohessa ja aikoinaan jopa töikseni, ei minulla ole ongelmaa ajaa automaatilla , mutta kun löytänyt ajat sitten
mukavamman tavan, niin ei manuaalia kiitos.
Vaunu tulee perässä n 10.000km vuodessa, teitä on monenlaisia vuoristosta moottoriteihin ja siltä väliltä.
Tänä vuonna esim Kreikasta Norjaan ja siltä väliltä.
Tuossa on kadulla VW T5 jossa 176hv vakiona ja 400 vääntöä, ei sillä hassumpaa ole ajaa 6 vaihteisella manuaalilla , silti automaatti parempi.

Sitten tuo kestävyys, eli en vielä ainuttakaan ole rikki saanut, volkkariin kylläkin uusittu laatikko, kaksoismassavauhtip yörä ja koko kytkin, se siitä manuaalin halpuudesta.......

Lisäksi noita kytkinremontteja tälläkin foorumilla monet tehneet

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:55
Vs: Volvo V70 D5 2011
« Vastaus #19 : 9.11.2014 kello on 21:06 »
Kyllähän volvossa vääntö riittää vaan ei siinäkään vedä kun yksi pyörä. Itse luovuin etuvetosesta vetopelinä kun ei sillä pääse vähänkään tiukemmassa paikassa mihinkään. neliveto on oikeaa liikkumista

Oikea nelikko kyllä oli mielessä, Landcruisereita kahtelin, mutta oli ne vähän liian järeitä ja kalliita. 99% ajosta on maantietä ja se loppukin metsätietä onnistuu vajaavetoisella. Vaunun kanssa tietty joskus jäällä tai savikossa neliveto on avuksi, mutta oli aika noloa  kun tuolla tietysti piti hankalaankin paikkaan mennä toteamaan, että etupyörä sutii, eikä muut pyöri. Voi olla yksilövikaa, mutta voiman kaipuu oli se suurin syy vaihtoon. 
m

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Volvo V70 D5 20111
« Vastaus #20 : 9.11.2014 kello on 21:19 »
Ajan autoa työni ohessa ja aikoinaan jopa töikseni, ei minulla ole ongelmaa ajaa automaatilla , mutta kun löytänyt ajat sitten
mukavamman tavan, niin ei manuaalia kiitos.
Vaunu tulee perässä n 10.000km vuodessa, teitä on monenlaisia vuoristosta moottoriteihin ja siltä väliltä.
Tänä vuonna esim Kreikasta Norjaan ja siltä väliltä.
Tuossa on kadulla VW T5 jossa 176hv vakiona ja 400 vääntöä, ei sillä hassumpaa ole ajaa 6 vaihteisella manuaalilla , silti automaatti parempi.

Sitten tuo kestävyys, eli en vielä ainuttakaan ole rikki saanut, volkkariin kylläkin uusittu laatikko, kaksoismassavauhtip yörä ja koko kytkin, se siitä manuaalin halpuudesta.......

Lisäksi noita kytkinremontteja tälläkin foorumilla monet tehneet
Kieltämättä automaatti olisi kiva kaupungilla  Thumb Mulla ei ole autossa kaksoismassavauhtip yörää
joten mahdollinen remppa ei oo niin kallis. Ja teen sen itse.
Makuasioita ja tottumiskysymyksiä. En ole umpimielinen vaihdelaatikkojen suhteen joten voi mullakin olla automaatti
joskus kun joku esittää luotettavasti sen kestävyyden ja että se sopii vetohommiin. Kaverilla on Audi a4 3.0V6 Tdi, jossa
on Q7 tekniikka  eli tuollainen voisi kestääkkin. On vielä ohjelmoitu niin että hp 232 ja vääntö 735Nm  :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Volvo V70 D5 20111
« Vastaus #21 : 9.11.2014 kello on 21:27 »
Sorry muuten tämä aiheen rönsyily. Eiköhän minun mielipiteeni tullut jo selväksi  :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:45
  • Autossa on pyörät
Vs: Volvo V70 D5 20111
« Vastaus #22 : 9.11.2014 kello on 21:31 »
Kieltämättä automaatti olisi kiva kaupungilla  Thumb Mulla ei ole autossa kaksoismassavauhtip yörää
joten mahdollinen remppa ei oo niin kallis. Ja teen sen itse.
Makuasioita ja tottumiskysymyksiä. En ole umpimielinen vaihdelaatikkojen suhteen joten voi mullakin olla automaatti
joskus kun joku esittää luotettavasti sen kestävyyden ja että se sopii vetohommiin. Kaverilla on Audi a4 3.0V6 Tdi, jossa
on Q7 tekniikka  eli tuollainen voisi kestääkkin. On vielä ohjelmoitu niin että hp 232 ja vääntö 735Nm  :D
Nii, mulla on kaverilla jenkki pick up jossa 660hv ja 1500 vääntöä , automaatti ja neliveto että aiheessa pysytään :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:37

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:45
  • Autossa on pyörät
Vs: Volvo V70 D5 20111
« Vastaus #24 : 10.11.2014 kello on 07:55 »
Legendat vastaan tosiasiat  8)
Ja nythän EI ole ostettu kilpailevaa nelivetoa joten tuo subaruwood fantasia on ihan turha  :P
On k..piinnytty nuhapumppuun missä ei vääntöä löydy eikä annetut lupaukset nelivedosta toimi, sorry Tsahkali  :-[

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:37
Vs: Volvo V70 D5 20111
« Vastaus #25 : 10.11.2014 kello on 09:43 »
On k..piinnytty nuhapumppuun missä ei vääntöä löydy eikä annetut lupaukset nelivedosta toimi, sorry Tsahkali  :-[

Siitähän tässä on kysymys....

http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:32
Vs: Volvo V70 D5 20111
« Vastaus #26 : 10.11.2014 kello on 10:18 »
NO-noh.. ainakun keskitasaus on olemassa ja/tai se on muutakuin "kova" lopputulos voi olla; yksi lipevä pyörä vetää..

Olisko momentti kasvanut liian isoksi vaunun kanssa - automaattisulake toimi  8) Ei siis ole takapään voimalinja mitoitettu koukun mukaan..

  • Vieras
  • Vs: Volvo V70 D5 20111
    « Vastaus #27 : 10.11.2014 kello on 10:39 »
    Mutta tuo video kertoo hyvin sen miten kotiinpäin vetäviä me suomalaisetkin ollaan, ei voida uskoa sitä että ehkä ne siellä kaukana jaappanissa osaavat tehdä TIETYT asiat paremmin kuin täällä pohjolassa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:32
    Vs: Volvo V70 D5 20111
    « Vastaus #28 : 10.11.2014 kello on 10:57 »
    ^
    Ei suomalainen noiden valmistusmaissa voi vetää kotiinpäin yhtään (Sisu ei tainnut olla mukana).

    Japani-hypeä  :-X kolme neljästä japski awd suvin ei päässyt vesirännejä ylös.. oikeasti tuo ei ole mikään testi nelivedosta. Kaikilla neljä pyörää kyllä suti, mutta Subaru oli ainoa, jossa kitka vesipatjan läpi riitti. Olisi siitäkin loppunut, jos rengastus leventämällä olisi pintapainetta alustaan laskettu.. ehkä vähän "vedätystä" videossa.

    Sitten kun kitkaa riittää, käykin toisin - jos Matin autossa ei mitää häikkää ollut..

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
    Vs: Volvo V70 D5 20111
    « Vastaus #29 : 10.11.2014 kello on 11:29 »
    Taitaa subaru olla enää niitä harvoja , joissa on ns. oikea neliveto. Eli jatkuva neliveto.  Monessa kuten Volvossa on ns. avustava neliveto, joka tulee vasta kun etupyöriltä loppuu pito.  Subaru on kehittänyt nelivetoon aika pitkälle. Uusimmissa malleissa, riittä että edes yksi pyöri on pitävällä pinnalla. Auto osaa keskittää voimansa sille pyörälle.