En. Täällä vain näyttää olevan porukkaa joiden mielestä voi määritellä.
Miten se talvirengas sitten määritellään?
Sent from my iPhone using Tapatalk
En. Täällä vain näyttää olevan porukkaa joiden mielestä voi määritellä. Miten se talvirengas sitten määritellään? Sent from my iPhone using Tapatalk Jaa että raskaalla puolella ei renkaista olisi säästelty? No silloin on varmaan ollut renki isännän rahoilla kaupassa käymässä...
![]() Minä ainakin katson renkaan hintaankin enkä mitenkään automaattisesti luota siihen että kallis on hyvä ja halpa/halvempi olisi aina sittisoodaa. Ns. Kiina/Korea renkaita en ole itse juuri käytellyt mutta tuttavapiiristä niitä käyttäjiä kyllä löytyy. Sieltä löytyy sekä hyvää että huonoa rengasta ja on vähän onnessaan sattuuko hyvä sarja vai huono sarja. Laatu kun ei ole ihan niin tasapaksua kuin jollain toisella merkillä/maanosalla. Joskus Barum:ia pidettiin höpöhöpö renkaana mutta niin vain Jagen alla hyvin rullaavat. Ajat muuttuvat ja muut siinä mukana. ------------- Tuo talvirenkaan määrittely ei taida ollakaan ihan läpihuutojuttu vallankaan nyt kun markkinat ovat eläneet niinkuin ovat eläneet. Minun käsittääkseni M+S tai muu vastaava merkintä renkaassa on kategorioinut renkaan luokkaan jonka käyttö on talvirengaspakon aikana sallittua ja sitä kai virkavaltakin on seurannut. Mutta: ilmeisesti ainakin ruotsalaisilla on lista niitä renkaista jotka talvikäyttöön on sallittu... Miten lie: löytyykö suomeksi samanlaista listaa? Kuka sen ekana googlella kaivaa esille... Vai menemmekö edelleen jonkun eurooppalaisen standardin mukana jonka perusteella alppikuvia tai M+S tekstejä renkaisiin lätkitään ja joudumme itse ihan omilla aivoilla päätteleemään onko kesärenkaan näköinen M+S hyvä rengas sohjokelille. Ja miks pitää kinata tosta rengas asiasta? Jotka ovat semmosia,niin kuin jarrutkin,niin niissä ei säästellä jo oman turvallisuuden vuoksi ja muitten kanssa liikkujien! Ei näitä ole pakko lukea. Tämä on keskustelupalsta, ja täällä keskustellaan ja esitetään mielipiteitä. Minun mielestä se ei ole kinaamista. Sent from my iPhone using Tapatalk Jaa että raskaalla puolella ei renkaista olisi säästelty? No silloin on varmaan ollut renki isännän rahoilla kaupassa käymässä...Ei ainakaan karja.autossa jossa oli myös piikit etupyörissä,niin kuin pitäs olla myös pytty autoissa..Ja onkin..Se toi karja-auto on kärryn perässä sen verran kallis vehje mehtään ajettavaksi joitenkin kiina renkaitten takia! Ei näitä ole pakko lukea. Tämä on keskustelupalsta, ja täällä keskustellaan ja esitetään mielipiteitä. Minun mielestä se ei ole kinaamista.Onhan nämä pakko lukea ![]() Miten se talvirengas sitten määritellään? Se onkin hyvä kysymys, mihin olisi hyvä saada vastaus. Siis miten määritellään lain tarkoittama talvirengas. Joskus Barum:ia pidettiin höpöhöpö renkaana mutta niin vain Jagen alla hyvin rullaavat. Ajat muuttuvat ja muut siinä mukana. Aikoinaan (80-luvulla) Tuulilasin rengastestin loppuarvosteluissa todettiin että Tamperelainen mustamakkarakin pitää paremmin kuin Barumin rengas... Ei ainakaan karja.autossa jossa oli myös piikit etupyörissä,niin kuin pitäs olla myös pytty autoissa..Ja onkin..Se toi karja-auto on kärryn perässä sen verran kallis vehje mehtään ajettavaksi joitenkin kiina renkaitten takia!Aika moni raskas auto on kallis metsään ajettavaksi mutta silti niissä näkee jos jonkinmoista rengastusta ![]() Ja säästämistähän se on että ajellaan pinnat loppuun vaikka sorakasetin akseleilla kun eihän sinne monttuun särjettäväksi kannata parasta laittaa... ----- Aikoinaan (80-luvulla) Tuulilasin rengastestin loppuarvosteluissa todettiin että Tamperelainen mustamakkarakin pitää paremmin kuin Barumin rengas...Ja joku aika sitten näin: http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CC4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.goodyear.eu%2Fmiddle_east_en%2Fimages%2FTuulilasiF1Asymmetric_test07_tcm195-19101.pdf&ei=kLYRVNntHqT9ywP7ioDQAQ&usg=AFQjCNGfxoiNiZxWOxC-yDmqdPwTBh6JTg&bvm=bv.74894050,d.ZGU&cad=rja Vanha testihän tuo on mutta jotain kehitystä mustasta makkarasta lienee kuitenkin tapahtunut ![]() Aika moni raskas auto on kallis metsään ajettavaksi mutta silti niissä näkee jos jonkinmoista rengastustaSiellä vaihdettiin veto auto 3V välein kun tuli kilsoja niin paljon ja kinttupoluilla ajamista ja jotkut puskaparkkilaiset tietää,ja maito autoa seuranneet..Ja nämä huonoy renkaat omavat päästelee pikiteitä pitkin. Mulla on pakussa tällaiset M+S talvirenkaat...Noillako meinasit talven pärjätä onnea ja menestystä Noillako meinasit talven pärjätä onnea ja menestystäNo ei koko talvea sentään... Joulu, tammi ja helmikuussa on Michelin Agilis nastarenkaat. Muinakin aikoina, jos tarve vaatii. Tosin ne menivät aika kuralle viime talvena yhden talven ajon jälkeen. Joko Misukan kumilaatu on heikentynyt, tai leuto talvi teki tehtävänsä. Sen sijaan edelleen ihmettelen, miksi en voisi ajaa noilla suvi "M+S" renkailla jouluna +8 asteen lämpötilassa. Yhtä hyvin olisi voitu sitten jollain pykälällä määrätä viime juhannuksena talvirenkaat alle samassa lämpötilassa. Itse asiasa kesäkuussa oli muutamana päivän erittäin liukkaita kelejä raekuurojen saattelemana. No ei koko talvea sentään...Sori,kun olin töykeä.. |