Autoissa ei ole kokemusta eberissä, mutta noissa maansiirtohärveleis sä on annettu nimeksi eeberperkele, on ne joskus vissiin toiminu 2vuotta ei paljo pidempään.
|
Autoissa ei ole kokemusta eberissä, mutta noissa maansiirtohärveleis sä on annettu nimeksi eeberperkele, on ne joskus vissiin toiminu 2vuotta ei paljo pidempään.
Entä kun sitä webaa/eberiä ei ole?Niin, eikä sähkölämppäriäkään - on sitten ilman ja keskittyy sulanmaanaikaan, kuten minä tällä Rimorin pömpelillä ![]() Sen sijaan, jos lohkiksia kaipaa, niin kattelee vaikka tehokkaampia; esim. ![]() http://www.nettiosa.com/defa_letkulammin_termostaatilla__ns_yleislammittimet Voi käyttää termostaattin takia pidempääkin.. Ei ne Eberit niiin paskoja ole. Mulla oli edellinen yli 6 vuotta ja ei mitään vikaa koskaan. Ongelmia on yleensä niissä malleissa, jotka alkaa automaattisesti lämmittämään ja autolla ajellaa pätkäajoa. Näin olen alan ihmisiltä kuullut.
Riittävän pitkät lämmitysajat vaan laitteisiin, niin pysyy vetreänä. Eberi D5W käytössä vuodesta -99, huollot (lähinnä sisuskalujen tarkastus) muutaman vuoden välein ja kunto edelleen "Mint"!
Ongelmia on yleensä niissä malleissa, jotka alkaa automaattisesti lämmittämään ja autolla ajellaa pätkäajoa. Tuon takia minäkin olen Eberiä ongelmallisena pitänyt, no hyvähän se on jos pääsee monta vuotta ilman ongelmia. Sen sijaan, jos lohkiksia kaipaa, niin kattelee vaikka tehokkaampia; esim.Tollasessa olis ideaa jos sähköllä pitää lämmittää, tosin 10A propun saa unohtaa jos vielä kunnollista sisätilanlämppäriä käyttää samalla. Webasto mieluummin kuin Eberi. Eberiin saa varaosia paremmin, eikä tarvitse ostaa niin "isoja kokonaisuuksia", mutta tuokin on makuasia.
Nyt varmaan näyttää siltä että tuohon Calixin letkulämmitin. Laturin kanssa pakettille tulee noin 250e plus asennus. Vastaava defan osien kanssa 400e Eberi D5W käytössä vuodesta -99, huollot (lähinnä sisuskalujen tarkastus) muutaman vuoden välein ja kunto edelleen "Mint"!Mulla on as.autossa ollut ja on edelleen -89 vuodesta lähtien 5 kw Eberi. Ei koskaan huollettu ja säännöllisen epäsäännöllisesti käytetty, lämmittäen moottoria ja as. osaa vaihtoehtoisesti tai yhtäaikaa. Ei pienintäkään häiriötä koskaan, ellei lasketa akkujen hiipumista. Eli haukkaa kyllä virtaa jonkin verran. Taitaa tosin tämän päivän vehkeet olla vähän eri maailmasta. Ei ne Eberit niiin paskoja ole. Mulla oli edellinen yli 6 vuotta ja ei mitään vikaa koskaan. Ongelmia on yleensä niissä malleissa, jotka alkaa automaattisesti lämmittämään ja autolla ajellaa pätkäajoa. Näin olen alan ihmisiltä kuullut.Niin minäkin olen kuullut... Itselläni oli edellinen Expert paku 10 vuotta ja 420 tuhatta. Webasto oli termostaattiohjattu, eikä sitä huollettu kertaakaan. Tiedä sitten oliko se pätkittäinen Webaston käynnistyminenkään niin kovin kuluttavaa. Ehkäpä pahin isku lämmittimelle on kesäaika, jos se ei saa kertaakaan käynnistyä. Ryytyypi. |