rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Tanskaan heinäkuussa 2014  (Luettu 36844 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:52
Vs: Tanskaan heinäkuussa 2014
« Vastaus #135 : 17.07.2014 kello on 15:53 »
Hyvä, että ei onkelma  Thumb

Mulle tuo olisi ollut aika itsetunto kysymys - varsinki noin monen kanssavaanari silmän alla  :P "Tuohonkaan pysty"  :laugh:

• Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:45
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #136 : 17.07.2014 kello on 15:56 »
No minä käyttäisin puoli tuntia siihen renkaan vaihtoon ITSE , sitten ylijääneen ajan lepäisin tai siirtyisin eteenpäin. Riippumatta oliko vakuutus tai ei. Kukin tavallaan

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
« Vastaus #137 : 17.07.2014 kello on 16:04 »
Hyvä tietää, että pelaa noin hyvin.
Itselläni tuo retkuiluvanhus on jo yli rippikouluiän, joten ulkomailla ei apua heru AL:n kautta.
Sitä varten mulla onkin nuo metallivartiset venttiilit.  :D

mä sain rinnakkais kortin
niin uskallan nyt lähteä suabbilla
jopa kirkkoa kauemmas  :)

• Vieras
  • Vs: Tanskaan heinäkuussa 2014
    « Vastaus #138 : 17.07.2014 kello on 16:18 »
    No minä käyttäisin puoli tuntia siihen renkaan vaihtoon ITSE , sitten ylijääneen ajan lepäisin tai siirtyisin eteenpäin.

Noin minäkin olisin tehnyt mikäli olisin jo käyttänyt Karavaanarin Tiepalvelua mutta nyt kun oli eka kerta niin tahdoin nähdä miten homma toimii. Toki aikaahan tähänkin meni kaikkiaan Autoliitolle soitosta kaverin poislähtöön 3 tuntia ja vartti mutta sen ajan pojat saivat olla rannalla siinä hienolla alueella. Nyt ajettu reilun 60 km:n päähän tänne liikkeeseen ja reilun puolen tunnin odotuksen jälkeen pitäisi päästä sisälle halliin. Nyt vaimo tekee ruoan ja syödään tässä parkkipaikalla.

Tällaiset tulee nyt alle, vaihdetaan sitten samalla kaikkiin renkaisiin.

ilmeisesti tuo kuumuus ja pitkät maantietaipaleet on saaneet venttiilit murtumaan, toki onhan ne jo kuusi vuotta vanhat ja kolme viimeistä vuotta seisoneet varastossa. Mutta ei ne tuon näköiset olleet kun keväällä vanteet vahasin, tämä kuva on kuskin puoleisesta eturenkaasta, olisihan se valkea vaha jäänyt murtumiin ja näkynyt sitten.

Nyt tämän episodin ansiosta voin sanoa kokemuksen äänellä miksi pitää olla kunnon rengasventtiilit matkailuautossa.  ;D

Lomallahan tässä ollaan ja nyt sentään jo kotimatkalla, yksi yöpyminen jossain Tukholman eteläpuolella ja sitten Kapellskärin satamassa.

Nyt auto jo hallissa ja hyvä kun kahvi saatiin autossa keitettyä.

« Viimeksi muokattu: 17.07.2014 kello on 16:29 »

• Vieras
    « Vastaus #139 : 17.07.2014 kello on 16:41 »
    Mulle tuo olisi ollut aika itsetunto kysymys - varsinki noin monen kanssavaanari silmän alla  :P "Tuohonkaan pysty"  :laugh:

Sainpahan leikkiä vähän aikaa Pomona että minähän olen lomalla nyt. ;D

• Vieras
    « Vastaus #140 : 17.07.2014 kello on 16:44 »

Hyvä. Thumb Silloin kun ollaan lomalla, niin ei
    tarvitse itse kaikkea tehdä.

Voihan sitä vaan katella.

• Vieras
    « Vastaus #141 : 17.07.2014 kello on 17:10 »
    Nyt matka jatkuu kohti itä-rannikkoa. 760 SKK eli 82 euroa

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
    « Vastaus #142 : 17.07.2014 kello on 17:11 »

ihan oikea periaate  Thumb
    sitähän varten olet maksusi maksanut
    että apua saa
    kun sitä tarvitaa
    ja onhan toikin kokemus  :)

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:49
    « Vastaus #143 : 17.07.2014 kello on 18:39 »
    ihan oikea periaate  Thumb
    sitähän varten olet maksusi maksanut
    että apua saa
    kun sitä tarvitaa
    ja onhan toikin kokemus  :)
    Mä olen visioinut sen niin, että on kaatosade ja keittelen kaffetta ja pötköttelen samalla kun AL-turva vaihtaa rengasta. Vaihtoehtoisesti vois sen pistää kanisterilla polttoainettakin hakemaan.  :D

• Vieras
    « Vastaus #144 : 17.07.2014 kello on 18:50 »
    Oskarshamnin liikenneympyrässä hauska keskus...mitähän tuosta pitäisi ajatella Oskarshamnista ?

Maxi Ican takapihan nurkasta löytyi varjoinen taukopaikka.

Josta sitten ajeltiin kohti Gamlebyä Kust Campingiin, reilu puolitoista tuntia sitten tultiin ja yhtäkään sähköpaikkaa ei enää ollut vapaana joten yhden yön sähköttömälle pysäkille tulee hintaa 250 SKK eli 27 euroa. Täälläkin pojat pääsevät uimaan mereen joten huomenna sitten ranta kutsunee ennen Kapellskärille menoa.

Sen verran ollaan nyt reissussa viisastuttu meidän sähkönkäytön tarpeista että mikroa ei olla käytetty kuin aamuisin satunnaisesti ja ne kerrat jääneet yhden käden sormiin... mutta seuraavalla ulkomaanreissulla se saa jäädä kotiin, ehkä tässä alkaa näkyä se että pojat alkavat vanhenemaan joten mikroakaan ei enää siihen tapaan tarvita.

« Viimeksi muokattu: 17.07.2014 kello on 22:10 »

• Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:45
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #145 : 18.07.2014 kello on 08:26 »
    Sen verran ollaan nyt reissussa viisastuttu meidän sähkönkäytön tarpeista että mikroa ei olla käytetty kuin aamuisin satunnaisesti ja ne kerrat jääneet yhden käden sormiin... mutta seuraavalla ulkomaanreissulla se saa jäädä kotiin, ehkä tässä alkaa näkyä se että pojat alkavat vanhenemaan joten mikroakaan ei enää siihen tapaan tarvita.
    Niin se järki kasvaa kokemuksen karttuessa  :D
    Vielä kun jätät sen täydellä jääkaapilla lähtemisen unholaan ja jätät telkkarin kotiin , niin olemme samalla viivalla.
    Mitä sinne raahaa tarpeetonta, ruokaa saa Suomen ulkopuoleltakin. Esim Pärnussa menee ruokakauppaan (Maxima , Rimi ,jne) niin arempi ihminen pelästyy tarjontaa.

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #146 : 18.07.2014 kello on 09:05 »
    ^
    Ruisleivät kannattaa tuoda suomesta. Sama Fazerin leipä on aika luxustuote (liki tuplahinta) ruotsinsuomalaisill e - leivotaan tosin siellä..
    Samoin kunnon kahvia ei Ruotsin kaupoista saa.

Sen sijaan Viron puolella Fazerin, Valion, Primulan, Vaasan myllyn jne.. tuotteet ovat, kummakyllä, huokeampia. Tähän suuntaan kannattaa lähteä tyhjin kaapein.  :D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:49
    « Vastaus #147 : 18.07.2014 kello on 09:26 »
    ^
    Ruisleivät kannattaa tuoda suomesta. Sama Fazerin leipä on aika luxustuote (liki tuplahinta) ruotsinsuomalaisill e - leivotaan tosin siellä..

Sen sijaan Viron puolella Fazerin, Valion, Primulan, Vaasan myllyn jne.. tuotteet ovat, kummakyllä, huokeampia. Tähän suuntaan kannattaa lähteä tyhjin kaapein.  :D
    Suomesta otetaan mukaan vain Juhlamokkaa riittävästi. Kahvikermaa kannattaa olla myös pieneksi tarpeeksi. Pohjoismaiden ulkopuolella ei oikein aina tunneta käsitettä 10% kahvikerma. Siis jos siihen on tottunut.
    Minun käsittääkseni tuo Ruotsissa myytävä Fazerin "aito" suomalainen ruisleipä on tehty vaaleammaksi. Siellä ei kaiketi mene kaupaksi aito tumma suomalainen ruisleipä.

Lähtökohta kuitenkin on se, että syödään maassa maan tavalla. Se on osa matkan antia.

• Vieras
    « Vastaus #148 : 18.07.2014 kello on 09:52 »
    Vielä kun jätät sen täydellä jääkaapilla lähtemisen unholaan ja jätät telkkarin kotiin...

No jääkaapista en uskalla sanoa vielä mitään mutta telkkaria ei olla vaimon kanssa katsottu kertaakaan, pojat ovat pari-kolme kertaa katsoneet siitä elokuvia dvd:n muodossa, sekin on loppujen lopuksi aika turha, ainakin ulkomailla.

Ruisleivät kannattaa tuoda suomesta.

Ruisleivät loppui jo Legolandin tienoilla ja kahvi nyt tulomatkalla eilen, 2.5 pakettia Juhla Mokkaa ei näköjään riitä kahteen viikkoon.

Eilisistä reissukuvista unohtui laittamatta tämä kuva, Öölannin silta on saaren puolelta kauempaa katsottuna hassu nyppylä.

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #149 : 18.07.2014 kello on 10:04 »
    ...
    Lähtökohta kuitenkin on se, että syödään maassa maan tavalla. Se on osa matkan antia.
    Näinhän se menee - viimeistää 2. vkon kohdalla miellä loppuu 'vientileipävarasto' ja joutuu aamiaisella valkoiselle pullalinjalle, tai jopa croisantti.. riippuu maasta  ;D