Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Liian suuri aisapaino?

<< < (3/8) > >>

winemaker:
"Edellisessä Kabesani oli kova aisapaino tyhjänä, yli sallitun."

Olen kuullut, että Kabeissa aisapainot ovat isot.  Mistähän mahtaa johtua?

-------:
Tarkista ne rengas paineet, puolen kilon heitto paineessa tuntuu. C-renkaat 3,2-3,7(4) kiloa (4,5 on ollut kun, kyydissä oli hieman tavaraa.)  riippuu kuormasta.  Sekä veturin rengaspaineet tarkista.

Onko joku iso vesisäiliö puolillaan. (hieman kaukaa haettu).

Akselisto oletettavasti vaunussa kunnossa. Ja tän jälken kokeilet siirtää tavaroita ensinnäkin eteen, reilummasti aisa painoa, esim rengas, teltta.. Katsot silmälä yhdistelmän.  Etsimällä sopiva aisapaino niin hyvä tulee. Pistä sen jälkeen mieleen silmä määräisesti kun yhdistelmä on mukavasti toiminut, sen ryhti.  Esim Passatisani oli aavistuksen perä lintassa ja aavistuksen keula koholla, tuli vakaasti, kun se poikkesi, muuttu käytös hoonompaan.  Nykyisesä sama tilanne.
Itse en oo aisapainoja kyylännyt/punninnut, silmällä katsonut ja riittänyt on.  Arvioisin tän hetkinen aisapaino itselläni n. 78,291kg. Rengas ja rautakaasupullot etukotelossa, lankkua.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Viemäs - 12.06.2014     kello on 18:55 --- Ja tän jälken kokeilet siirtää tavaroita ensinnäkin eteen, reilummasti aisa painoa, esim rengas, teltta.. Katsot silmälä yhdistelmän.  Etsimällä sopiva aisapaino niin hyvä tulee.

--- Lainaus päättyy ---

Ihanko tosissaan ehdotat aisapainon nostamista mainitusta n.90 kilosta  :o

Ipsu:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 12.06.2014     kello on 14:53 ---Olet asian ytimessä.  Kaikki autot ja vaunut eivät välttämättä sovi yhteen. Syitä voi olla monia: Rengastus, jousitus, vetonupin etäisyys taka-akselilta, aisan pituus, aisapaino, ilman pyörteily, ties mikä....   

--- Lainaus päättyy ---

(bold lainaajan)

Tästä hyvänä esimerkkinä mein yhdistelmä. Vaunu pajeron pierässä voi ajella vaikka 110 mittarissa, ei ees huomannu et raahas perässä jotain.. Vaan sitikalla ei yli 80 km/h ajeta juurikaan PAITSI  jos aisalle iskee pyörätelineen ja siihen pari fillaria. Aisapaino kasvaa, mutta fillarit rikkovat mukavasti sen ilman niin että ei lähde yhdistelmä "uimaan"..

jude-75:
Mulla solikassa(5602i)..2täyttä kaasupulloa,2kw aggregaatti ja laudat/lankut jne..unohtamata tietysti 2maastopyörää aisalla.
Ja takana on sängynpäällä camping kalusteet,grilli ja muuta sälää arviolta yhteensä n50kg..
Akseleiden kohdalla n.100 l vesikuorma ja muut sälät päälle..eli matkustuskunnossa vaunun koko paino on jotaki 1500-1700 kilon paikkeilla..viime vuonna käytin vaakalla vaunua ja se silloin näytti 1500 kg..ja oli melekein tyhjä vaunu.. :'(
Eli voes  päätellä ett vaunun ilmotettu kokonaismassa tulee jo pelkällä tyhjällä vaunulla..mitenhän nämä lienee punnittu tyypityksessä?
Alkuperiseen asiaan palatakseni,aenaki mulla aisapaino tuolla em.kuormaamisella on n.30 kg..eli raakasti alakanttiin..joutuu camping kalusteet siirtämään keulaan..sitte alakaa rauhottua.. ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View