rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kuulavasaroidun alumiinipellin vahaus  (Luettu 5930 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:37
Kuulavasaroidun alumiinipellin vahaus
« : 12.05.2014 kello on 14:00 »
Mitä vahaa suosittelisitte kuulavasaroidun alumiini pellin vahaukseen
onnistuuko koneella vai käsin?
kaikki vinkit tervetulleita  :) varmaan muillekin ajankohtainen aihe  ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:24.05.2024 kello on 17:44
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Kuulavasaroidun alumiinipellin vahaus
« Vastaus #1 : 12.05.2014 kello on 14:11 »
On tullut laiskaksi ja en ole viitsinyt enää ns kiinteällä vahalla vahata laisinkaan.

Kauhea homma sen vahan kiillottamisessa kun sitä jää aina niihin saumoihin. Ja sitten olen huomannut se, että mustia raitoja tulee katon rajaan kun vahannut vaunun, joten

olen siirtynyt pikavahoihin.

Pari kertaa vuodessa vedän katon ja kyljet esim tällä.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/607149/Sonax-NanoPro-Pikavaha-500ml

http://varaosalinna.palvelut.ilkka.fi/2011/06/22/uutuus-sonax-pikavaha-testivoittaja-autobild-72011/

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
  • Tyhmä
    • Urheilua aktiiveille
Vs: Kuulavasaroidun alumiinipellin vahaus
« Vastaus #2 : 12.05.2014 kello on 14:21 »
Mites ICE pikavaha? Autoissa ja peräkärrissä olen käyttänyt joskus. Sopii muovi ja kumiosille. Hylkii likaa ihan kuten oikea vaha. Onko vaunuihin laitettu?

Minä vedin Cars vahat vaunuun. Eli nuo Prisman halpikset jotka pieksee yli 10x kalliimmat henkilöautokäytössä mun kokemuksella. Cleanerilla pahimmat liat pois ja sitten vahat perään. Ei paha rasti kun aikaa on.
Katolle laitoin Korrekin pesuvahaa kun ei viitsinyt kiillottaa sitä. Tuota kun käyttää aina pestessä niin kaipa se katto puhtaana pysyy??

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:24.05.2024 kello on 17:44
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Kuulavasaroidun alumiinipellin vahaus
« Vastaus #3 : 12.05.2014 kello on 14:32 »
Olen vetänyt vaunuun myös tuota Turtle waxin pikavahaakin, ei niissä mitään ongelmia ole ollut.

Ja myös kattoa pessyt vahapesulla.

Kyllä se vaan hyvä on kun vähintään kerran vuodessa jollakin aineella sen katon pesee niin se pesu ei ole aivan älytön homma.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/602512/Turtle-Extreme-Nano-Tech-pikavaha--500ml

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.02.2021 kello on 18:57
Vs: Kuulavasaroidun alumiinipellin vahaus
« Vastaus #4 : 12.05.2014 kello on 15:59 »
Sonax Brilliant Shine Detailer on loistavaa tavaraa. Voi käyttää vaikka suoraan märälle pinnalle. Muutama suihkaus per neliömetri ja mikrokuituliinalla pyyhintä. Lian- ja vedenhylkiminen on huippuluokkaa ja aine pysyy pinnassa hyvin muutaman kuukauden. Saatavilla Motonetistä.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:41
  • Epsoo
Vs: Kuulavasaroidun alumiinipellin vahaus
« Vastaus #5 : 12.05.2014 kello on 16:08 »
Kauhea homma sen vahan kiillottamisessa kun sitä jää aina niihin saumoihin.

Itse olen harjannut kiillotuksen jälkeen nuo jämät pois sopivan jäykällä ja pehmeällä harjalla, helppoa ja vaivatonta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 7.09.2016 kello on 21:38
Vs: Kuulavasaroidun alumiinipellin vahaus
« Vastaus #6 : 12.05.2014 kello on 16:15 »
Lainaan hivenen tätä topiikkia, mutta aiheessa pysyn silti. Millä olette pinttyneenlian poistaneet samaiselta peltipinnalta??? Vaunumme ei ole vuosiin nähnytkään vahaa ja pesutkin ovat olleet vähän niin ja näin..  Thumbd

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.08.2018 kello on 21:58
Vs: Kuulavasaroidun alumiinipellin vahaus
« Vastaus #7 : 12.05.2014 kello on 16:18 »
Wurth pine line

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:41
  • Epsoo
Vs: Kuulavasaroidun alumiinipellin vahaus
« Vastaus #8 : 12.05.2014 kello on 16:31 »
Lainaan hivenen tätä topiikkia, mutta aiheessa pysyn silti. Millä olette pinttyneenlian poistaneet samaiselta peltipinnalta??? Vaunumme ei ole vuosiin nähnytkään vahaa ja pesutkin ovat olleet vähän niin ja näin..  Thumbd

Eco-solilla, ja pinttyneimmät kohdat ihmesienellä.

  • Vieras
  • Vs: Kuulavasaroidun alumiinipellin vahaus
    « Vastaus #9 : 12.05.2014 kello on 16:34 »
    http://karavaanari.org/index.php/topic,85.75.html

    Tuossapa sitä ollaan raapusteltu jos jonkin näköistä tekstiä aiheeseen liittyen..Ja kuvienkin kera..

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:21.06.2019 kello on 22:56
    • Kellokoski
    Vs: Kuulavasaroidun alumiinipellin vahaus
    « Vastaus #10 : 12.05.2014 kello on 16:41 »
    Pinttyneimmät tahrat voi poistaa esim raakaa pinelineä käyttäen, hieman kannattaa käyttää harkintaa mekaanisessa puhdistuksessa.
    Omat autot ja vaunut olen vahannut menzerna powerlock sealantilla, kiilto ja kesto oikein käytettynä huippuluokkaa. Erittäin helppokäyttöinen ja lähtee kuulavasaroidusta mikrokuituliinalla.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:37
    Vs: Kuulavasaroidun alumiinipellin vahaus
    « Vastaus #11 : 12.05.2014 kello on 17:49 »
    http://karavaanari.org/index.php/topic,85.75.html

    Tuossapa sitä ollaan raapusteltu jos jonkin näköistä tekstiä aiheeseen liittyen..Ja kuvienkin kera..

    Meguairs Gold class vaikuttas hyvältä mutta onko se hylly tavaraa vai pitääkö tilata?

     
    Pinttyneimmät tahrat voi poistaa esim raakaa pinelineä käyttäen, hieman kannattaa käyttää harkintaa mekaanisessa puhdistuksessa.
    Omat autot ja vaunut olen vahannut menzerna powerlock sealantilla, kiilto ja kesto oikein käytettynä huippuluokkaa. Erittäin helppokäyttöinen ja lähtee kuulavasaroidusta mikrokuituliinalla.

    Sama homma menzerna powerlock sealant onko tilaus tavaraa vai löytyykö putiikista?

    Toi Jushi69:n käyttämä vaha vois olla kyllä kokeilun arvonen  :)

  • Vieras
  • Vs: Kuulavasaroidun alumiinipellin vahaus
    « Vastaus #12 : 12.05.2014 kello on 17:56 »
    Meguairs Gold class vaikuttas hyvältä mutta onko se hylly tavaraa vai pitääkö tilata?

     
    Sama homma menzerna powerlock sealant onko tilaus tavaraa vai löytyykö putiikista?

    Toi Jushi69:n käyttämä vaha vois olla kyllä kokeilun arvonen  :)
    Kainuussa sitä saapi ainakin Ilmat Pois liikkeestä..Melekee n koko Megun repertuaari sieltä löytyy..
    Kait sitä netistäkin löytyy.. ;D
    http://www.mekushop.fi/epages/mekushop.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110125-11092-19496-1/Products/G7016
    Olen ollut tosi tyytyväinen sekä Gold class kuin Nxt gen 2 .Nxt vaatii pitkän kuivumisajan jotta kiillottaminen sujuu juohevasti.
    Hyvin on pysyny vaha vaunun pinnassa talven ajan kun pinta helmeilee sateen jälkeen. Thumb
    Vaha lähtee hyvin froteepyyhkeellä kuulavasara pinnasta.

    edit:vaihdettu oikea vaha millä itse vahasin vaunun.
    « Viimeksi muokattu: 12.05.2014 kello on 21:03 »

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:21.06.2019 kello on 22:56
    • Kellokoski
    Vs: Kuulavasaroidun alumiinipellin vahaus
    « Vastaus #13 : 12.05.2014 kello on 22:44 »
    Tota powerlockia voit kysyä suoraan: http://www.autoprokem.fi/contact_us.php täältä tilaan töihinkin kaikki myrkyt,sivuilla ei näkynyt sitä vahaa mutta viime puheiden mukaan saa tilattua muutkin kun yrittäjät.

    Megun nxt on kyllä todella surkeeta tavaraa johon ei paljon rahojaan kannata laittaa..

    Mulla on liki 10 vuoden kokemus automeikkaus alalta että on tullut muutamaa eri purnukkaa kokeiltua ::)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 3.02.2021 kello on 18:57
    Vs: Kuulavasaroidun alumiinipellin vahaus
    « Vastaus #14 : 13.05.2014 kello on 08:55 »
    Nxt on vähän enemmän show-vaha. Meikkaa paljon ja helppo työstää, mutta kesto olematon - vähän kuin Autoglymin nestemäiset, mutta haisee vaan paremmalle.