Googleta sprinter motorhome. Sprinter camber. Noista sit idiksiä imemään.
Googleta sprinter motorhome. Sprinter camber. Noista sit idiksiä imemään.
yksi esimerkki https://www.youtube.com/watch?v=3oKhjLtQNn4
Googleta sprinter motorhome. Sprinter camber. Noista sit idiksiä imemään. Kiitos vinkistä Olen googlettanut kyllä. Yritän katsella täältä Virosta ensialkuun, on kaikkein kivuttomin asia. Miksi? On valmiiksi rekisterissä tai jos on tuotu toisesta EU maasta, ARK:n tiedostoista löytyy alkuperäiset tiedot autosta. Kauppa täytyy sopia että myyjä hoitaa auton rekisteröinnin, jos on tullut kilvettömänä. Miksi? Jos tuodussa autossa on jotain epäselvyyksiä, ei kaadu ostajan harmiksi. Jokainen auto joka on uutena rekisteröity Virossa, löytyy netillä historia VIN-koodilla ja rekisterinumerolla, samoin onko auto kolaroitu / kolaroimaton. (rekisröinti, km, hylkäämisen syy / syyt katsastuksessa, jne) Edellinen rakentamani tuli kilvettömänä Italista.( pakettiauto N1) Ei tarvinnut edes uudelleen katsastaa koska ARK:n tiedoista näkyi Italian katsastuspäivä, joka määräsi vuosikatsastuksen Virossa. Valmiina vein muutoskatsastukseen Hinta 22,00 euroa. Ajoneuvoluokaksi tuli M1. Tämän jälkeen vuosikatsastus. Hinta 30,00. Seuraava katsastus 2 vuoden päästä. ( myyty viime kesänä) Yksityiset jobbarit, autoliikeiden jobbarien lisäksi hakevat Euroopan erimaista autoja Viroon, he tietävät erimaiden systeemit. ( Ruotsi, Saksa, Tanska, Hollanti, Puola, Liettua, Italia, Belgia, jne) Esim, jos jobbari hakee autoja Saksasta, hän matkustaa bussilla ( Eco Line, Express, jne) 30-70 euron hintaan, riippuen missä auto on? Hoitaa asiaan kuuluvat paperityöt ja palaa autolla Viroon. Laittaa oman myyntihinnan autolle. Tietämättä toiminta tapaa kuten minä, joudun ostamaan palvelun paikanpäältä joka hoitaa autokaupan, vakuutukset, yms..... Kun esim, viikon etsin autoa palvelun kanssa, kustannukset ovat varmasti suuremmat kuin, jobbarin myynnissä oleva auto. Näin olen ajatellut... Vähän vaikuttaa alkuun hankalalta mutta enköhän jotain keksi... Suihku ei toki ole välttämätön voisi olla jopa kauniina päivänä käytettävä ulko suihku. ei oikein lämmitä mieltä ajatus istua "asioilla" keskellä autoa portapotilla, mutta pakon edessä sitten vaikka niin. Täytyy piirrellä paperille kaavioita ja ihmetellä. http://fin.auto24.ee/used/1867324 Rekisterinumero: 425BCD Sarjanumero (VIN): WDB9036631R921115 Laita yllä olevat tiedot, alla olevaan linkkiin (avaa) löytyy teknilliset tiedot. http://fin.auto24.ee/ostuabi/?t=soiduki-andmete-paring&s=vin#result No herkis kerralla helpottamasta
Kuorkkiin mitään saa rakennella sisälle Sprintterissä suurin haaste on varmaankin auton kapeus. Kannattaa sitä pohjaa pirtää useampaan kertaan ja pyöritellä niitä autoon haluttuja asioita ja niiden paikkoja.
Joskus pähkäilin tota rintterin modaamista, ja joka kerta tulin siihen johtopäätökseen, että punkat ku sais katolle, eli reilusti korotettuna siitä sais ihan mahtavan. Mutta itse ottasin vähän isomman aihion, eli vario/ 6xx-koppasen mersun. Hintaero ei ole kauhea saksassa. Kuulemma karkea moottori ja ainaki ilmajousitettuna outo ajaa mutta ne lisäsentit leveydessä on minusta aika arvokkaita. Sprintterissä suurin haaste on varmaankin auton kapeus. Kannattaa sitä pohjaa pirtää useampaan kertaan ja pyöritellä niitä autoon haluttuja asioita ja niiden paikkoja. Jep. Sprinter'in sisämitta on 1730 mm. (leveys) Transit on 1 cm:n leveämpi. Fiat Ducato on 1805 mm. Noiden mittojen "lähimaastossa" taitavat tuon luokan peltikuoriaiset pyöriä. Vario menee C-kortilliseksi. C:stä luovuin ( olin hölmö) siihen aikaan kun en viitsinyt käydä lääkärillä, ajatellen etten tarvitse enää. Jos olisi edelleen C-kortti, olisin tehnyt vanhasta myymälä-,tai linja-autosta jo aikaa sitten. Minulla on 80-luvun puolivälissä, toisen asuntovaunun jälkeen myymäläautosta rakennettu matkailuauto. Yksi elämäni hölmöimpiä kauppoja, myydä se. Toimiva, erittäin hyvä matkailuauto lähes kaikilla herkuilla mm, saunalla varustettuna. Kaskovakuutus arvo oli 40 000 markkaa. No juu, tällaista elämä on. Täytyy nyt tsekkailla millaista tarjontaa kevään aikana alkaa liikkua. Niin noi sprintterit jne jne kuorkkina aika Mahotonta rakentaa vaa oikeesti isoissa vehkeissä kait jotai erilaisuutta. En tiiä ku en oo niistä kysellyt mutta eikös joku FH volvostakin ole tehny reissu reen?
Niin noi sprintterit jne jne kuorkkina aika Mahotonta rakentaa vaa oikeesti isoissa vehkeissä kait jotai erilaisuutta. En tiiä ku en oo niistä kysellyt mutta eikös joku FH volvostakin ole tehny reissu reen?kyllä kuorma-autoksi rekisteröidystä sprinteristä saa tehdä matkailuauton ilman mitään väliseiniä tai kuormatilaa. se vain laitetaan m1 luokkaan, eli matkailuauto. suurin osa busseista tehdyt matkailuautot on rekisteröity m1 luokan kuorma-autoksi. tosin bussien kanssa tulee välillä pituus vastaan, kuorma-auton max pituus on 12m. jos bussi on yli 12m sitä ei voi rekisteröidä kuorma-autoksi. jos oikein muistan se 190cm korkeus vaatimus ei koske koko autoa vaan jotain älyttömän pientä neliö määrää jossain kohtaa autoa. Kyllä,kyllä ja aiemmin laitoin ne mitta vaatimukset ja b-korttiluokan autosta onkin nyt puhe. Trafi "kiristi" matkailuauto vaatimuksia ja katsastuksessa katsotaan esim. Nää Sprintterit jotka ovat muutettu matkailuautoksi, että niissä on matkailuautolle tyypilliset sisäverhoilut ja kaapistot kuten katsuri ilmoitti. Ei riitä enää se pelkkä tilavaatimus ja kaks laverisänkyä + keittolevy jnejne jotta saadaan rajoitin pois ja päästään 100km/h ajelemaan. Itse olisin halunnut jättää c-luokan ajoneuvoksi mutta ei onnistu ei. Ainut syy on ettei aiheuttaisi muutoksia niin paljoa sisätilassa mitä nyt pitää sitten tehdä. Kattelinkin et nettiautossa löytyy myynnissä "entinen" matkailuauto sprinter joten oisko leimalla väännetty sitä kuuluisaa kättä asiasta ja auton omistaja hävisi?!
Ei se ihan niin ole. Tässä kuva linja-autosta kuorma-autoksi muutetusta Volvosta:sitähän minäkin jäin ihmettelemään mutta pöljä kun on syntyään haluaisin niin sen vessan mukaan matkoilleni sänky on helppo tehdä ja keittiötarpeet ps: eihän rekisteriin merkityt penkit ole pakko olla paikoillaan ajon aikana siis kun on kuorkki jossa 2+4 niin saahan sen takapenkin jättä kotio kun ei ole matkustajia niille kyllä kuorma-autoksi rekisteröidystä sprinteristä saa tehdä matkailuauton ilman mitään väliseiniä tai kuormatilaa. se vain laitetaan m1 luokkaan, eli matkailuauto. suurin osa busseista tehdyt matkailuautot on rekisteröity m1 luokan kuorma-autoksi. tosin bussien kanssa tulee välillä pituus vastaan, kuorma-auton max pituus on 12m. jos bussi on yli 12m sitä ei voi rekisteröidä kuorma-autoksi. jos oikein muistan se 190cm korkeus vaatimus ei koske koko autoa vaan jotain älyttömän pientä neliö määrää jossain kohtaa autoa.Tarkistappa lähteesi, ja päätä;
Ajoneuvon pituus menee näin Lainaus Auton pituus ei saa ylittää seuraavia arvoja:Edit; Se, että ajoneuvon kuljettamiseen vaaditaan C1 tai C luokan ajokorttia, ei tarkoita (aina) alla olevan kuorma-auto. Myös M1 henkilöauton, jonka kok. massa on enemmän kuin 3500kg, vaatii tuota korttia.. |