Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: äkkinäinen - 16.01.2013 kello on 19:28
-
Tovin foorumia seuranneenna olen törmännyt toistuvasti Volvoa ylistäviin kirjoituksiin.
Olen yrittänyt miettiä mikä tekee Volvosta hyvän vaunun veturin. Aikani sitä pähkäiltyäni hain koeajoon V70 D5 ja eiku vaunu perään ja solalle.
300 km lenkin jälkeen yritin miettiä mikä tässä on niin erikoista....
Elikkä kertokaa nyt äkkinäiselle mikä siinä Volvossa viehättää?
-
Taitaa olla imago ja nostagia!!! ;D
-
:D olipa kymysys
-
Tovin foorumia seuranneenna olen törmännyt toistuvasti Volvoa ylistäviin kirjoituksiin.
Olen yrittänyt miettiä mikä tekee Volvosta hyvän vaunun veturin. Aikani sitä pähkäiltyäni hain koeajoon V70 D5 ja eiku vaunu perään ja solalle.
300 km lenkin jälkeen yritin miettiä mikä tässä on niin erikoista....
Elikkä kertokaa nyt äkkinäiselle mikä siinä Volvossa viehättää?
Ei mikään. Se vaan on sukua traktorille.
Se on matala ja pieni kokoinen. Öljyäkin
täytyy lisätä 400tkm välein, ja jarrut vain
joka vuosi käydä läpi.
Pienelle vaunulle mainio veturi.
-
Kohtuullisen painava auto ja hyvä ohjausgeometria. Tai veturina minulla ei volvosta ole kokemusta, mutta sen mitä olen niitä työssäni ajanut (noin 400 000km), niin nuo asiat tuelvat päällimmäisenä mieleen.
Tämä siis V70 js S80 versioista. Ne muut mallit on turhan kittanoita muuhun, kuin kauppakassiksi.
Volvoissa on laatu menossa alaspäin, ensin fordin kidutuksessa ja nyt geelyn halpatuontiosilla.
-
Tuli itselle myös tuo nostalgia puoli mieleen kun aamulla tuon lenkin ajelin
Toki aikoinaan oli seiten-neliskanttinen Volvo varustettuna TURBO- dieslillä kovaluu veto hommissa.
-
Ei kyllä mikään tee Volvosta sen parempaa kuin muutkaan samanhintaiset on.
Omistajat kyllä niitä kehuu tosi paljon, mutta se on jo eri juttu.
-
Mielestäni V70 D5 paras ominaisuus on kone ja vaihdelaatikko (manuaali)
Aika helposti tulee isompikin vaunun perässä.
-
Tuli itselle myös tuo nostalgia puoli mieleen kun aamulla tuon lenkin ajelin
Toki aikoinaan oli seiten-neliskanttinen Volvo varustettuna TURBO- dieslillä kovaluu veto hommissa.
Takapotku!!!
-
Eihän siinä mikään sen kummemmin viehätä, eikä oikeastaan mitään erikoista olekkaan, mutta kuitenkin hyvä kokonaisuus veturiksi.
Niin, onhan siinä sen verran iso kääntösäde, ettei vaunun kulma pääse raapasemaan auton perään. ;D
-
Mielestäni V70 D5 paras ominaisuus on kone ja vaihdelaatikko (manuaali)
Aika helposti tulee isompikin vaunun perässä.
Tulee se helposti tolla munkin T5 250hp automaatti :D Ja matka vauhti 86-88km/h
-
Kyllähän sillä vaunua vetää ihan kivasti, ja matka taittu mukavasti. Thumb
Joopa Joo..... :D ;)
-
(http://s7.postimage.org/no72eisnr/kuvat_puhelimesta_296.jpg) (http://postimage.org/image/no72eisnr/)
Kuva kertoo yleensä enemmän kuin tuhat sanaa... :P
-
(http://s7.postimage.org/no72eisnr/kuvat_puhelimesta_296.jpg) (http://postimage.org/image/no72eisnr/)
Kuva kertoo yleensä enemmän kuin tuhat sanaa... :P
Thumb Tossa on nostalgiaa :D :D
-
Sehän riippuu mihin sitä vertaa.
Omassa on entisiin verrattuna riittävästi tehoa ja painoa, jotta vaunuilu on kivaa - toistaiseksi ei ole ollut sellaista mäkeä, jota ei olisi kiivetty ylös halutulla tasaisella nopeudella. Sallittu vetopaino on myös riittävä nykytarpeisiin.
Mielestäni Volvo on turvallinen ja ajo-ominaisuudet kohdallaan.
Samalla rahalla saa varmasti muitakin hyviä vetureita, mutta silloin kun itse uudempaa veturia katselin toisissa vastaavissa puuttui tehoa tai sallittua vetopainoa tai molempia.
Seuraava veturi voi yhtä hyvin olla vaikka mersu, audi, skoda tai volkkari - kunhan senhetkiset tarpeet täyttyy. Thumb
-
Ja nivomat jousitus tulee vaunu suorassa eikä keula maassa jota näkee aika paljon.. ;)
-
Vertaa muihin saman hintaluokan autoihin ja tee koe ajo! Kyllä traktorilla on parempi vetää perävaunua kun riisikupilla. No hj:llä tietty parempi mut hinta luokka aivan eri.
Kesäkuussa joutaa toi volvo v70 tiisseli vanhus tomaatti farkku myyntiin ku pääsen ELÄKKEELLE. Sit tulee transit mies.Joku elnakki.
-
Meillä oli aikanaan 850 farkku volvo.
Itse tykkäsin sen ajokäytöksestä. Rauhallinen, vakaa, hiljainen, ja pehmeä menijä huonommillakin teillä.
Veturina ei tullut käytetttyä, koska meillä oli tuolloin asuntoauto. Varmaan olisi ollut hyvä vetoautonakin.
-
Entäs v70 takajalkatilat.. Minusta aika ahtaat.. Voin olla väärässä.
-
Mitä niillä tekee? Ite olen ratissa. ;D
Jos olisin vaunuissa pysynyt niin Volvo olisi alla. Todennäköisimmin.
-
noh ei oo volvon voittanutta, kyl toi neliveto ja automaatti ja suuri teho vaan jotain tekee ja ajettavuus ihan omaa luokkaa ja vieläpä hiljainen.
kyllä poksi liikkuu 8) 8)
-
Volvossa matka taittuu mukavasti kun on tukeva ja raskas auto. Volvo on tehty pitkille matkoille joten et väsy vaikka matkaa on taitettu pitkälti kuten jossain toisissa autoissa mitä perseen alla on ollut.
Jos vaunun vetoon haaveilet niin bensana yli 200 heppasta turbokonetta ja dieselinä 165 heppasta ja tietty automaattina.. Säästät itseäsi peruuttaessasi ja tietennii kaupungissa. Katso huoltokirjasta että öljyt olis automaattiin vaihdettu vähintään 80 tkm välein niin sitäkän ei tarvi pelätä.
Onhan siinä kuluvat vakio-osat mitkä pitää vaihtaa mutta vielä on ollut luotto Volvoon kova. Aina on ollut kiva lähteä kruisailemaan Vollella ja jos lapsettaa niin polkasen tallan tiskiin niin jo vain maisema vaihtuu ...
Eikun ostamaan Vollea.Jos et ole tyytyväinen niin pääseehän noista eroon
-
noh ei oo volvon voittanutta, kyl toi neliveto ja automaatti ja suuri teho vaan jotain tekee ja ajettavuus ihan omaa luokkaa ja vieläpä hiljainen.
kyllä poksi liikkuu 8) 8)
Mistä vuosmalleista lähtien volvo on korjannut vedot kohilleen?
En tarkoittanut provona..
-
Takapotku!!!
Thumb Thumb
Lysti ajella.
-
Koskaan ei ole Volvoa ollut. Kerran ajoin lainatulla 80-sarjan Volvolla joka oli tosi vakaa ajettava. Edellisenä pöivänä olin ottanut tyypit mersusta joka oli matka-ajossa selvästi Volvoa hintelämpi.
Ystäväni boatswain, joka on varsin suora ja ankara tyyppi, sanoi; " Volvo 90 on talikkotehtaan tavaraa...."
Olisko noin?
-
Mistä vuosmalleista lähtien volvo on korjannut vedot kohilleen?
En tarkoittanut provona..
Kyl mä lupaan potkasta sun Passatista ohi liikennevaloista kadotessa vaikka mulla Polari perässä. Ja sulla ei mitään ::)
vitsi vitsi :laugh:
Mutta oikeesti , kyllä noitten trattorien kanssa on matka sujunut aina. Aika monta mäkeä ylös ja alas kuljettu.
Viime vuonna tuli taas 10.000km vaunu perässä , oli baanaa ja "perunapeltoa".
-
Tälläinen muisto 70 luvun Norjan reissultamme. Faija tuolloin Mersumies kirosi Volvot alimpaan helvettiin ylämäissä.
Myöhemmin ymmärsi minkä takia Thumb
Tosin ei tuossa 220 d Mb:ssä ollut liikaa potkua, hienoja vehkeitä.
-
Kyl mä lupaan potkasta sun Passatista ohi liikennevaloista kadotessa vaikka mulla Polari perässä. Ja sulla ei mitään ::)
vitsi vitsi :laugh:
Mutta oikeesti , kyllä noitten trattorien kanssa on matka sujunut aina. Aika monta mäkeä ylös ja alas kuljettu.
Viime vuonna tuli taas 10.000km vaunu perässä , oli baanaa ja "perunapeltoa".
Juu voin ruveta kilpailemaan, mutta varmasti jään kakkoseksi, ku on hoonot talvirenkaat ja etu veto.. Muutta jos ois ollut auton osto hetellä enempi lompakossa hynää, voisi olla 4motivaatio ja vaikka 130 hp. Olisi aikas mielen kiintoinen tilanne vastaavasti tässä tapauksessa.. 8) ;D
-
noh ei oo volvon voittanutta, kyl toi neliveto ja automaatti ja suuri teho vaan jotain tekee ja ajettavuus ihan omaa luokkaa ja vieläpä hiljainen.
kyllä poksi liikkuu 8) 8)
Entäs jos yksi polttoaineen kulutustieto. Paljonko kuluttaa vaunua vetäessä. :)
-
Juu voin ruveta kilpailemaan, mutta varmasti jään kakkoseksi, ku on hoonot talvirenkaat ja etu veto.. Muutta jos ois ollut auton osto hetellä enempi lompakossa hynää, voisi olla 4motivaatio ja vaikka 130 hp. Olisi aikas mielen kiintoinen tilanne vastaavasti tässä tapauksessa.. 8) ;D
Olishan tuo kiva nähdä ulkopuolisenakin. Jos passatin teho/paino suhde (130hp) on luokkaa 0.065 ja kyseisellä volvolla vaunun kanssa luokkaa 0.06 ;D Epäilen suuremman väännön vetävän kuitenkin ns. pitemmän korren ;D
-
Entäs jos yksi polttoaineen kulutustieto. Paljonko kuluttaa vaunua vetäessä. :)
Mulla oli viimevuonna kesäreissulla 10,2 taskulaskimen mukaan, syssyllä 10,5 lapin reissulla.
Yhteensä 10.000km
Edellisenä kesänä noin litran vähemmän, eri vaunu ja 2 vetoinen auto, nyt 4x4 8)
Olishan tuo kiva nähdä ulkopuolisenakin. Jos passatin teho/paino suhde (130hp) on luokkaa 0.065 ja kyseisellä volvolla vaunun kanssa luokkaa 0.06 ;D Epäilen suuremman väännön vetävän kuitenkin ns. pitemmän korren ;D
Mitäkähän lie tehopainosuhde kun mulla reilu 200 hv ja 470 vääntöä ::)
-
Mitäkähän lie tehopainosuhde kun mulla reilu 200 hv ja 470 vääntöä ::)
Tämähän alkaa kuulostamaan suorastaan Saarioisen mainokselta. ;D
Mulla vaan 207 Nm tyhjäkäynniltä alkaen. ???
;D ;D
-
Mulla oli viimevuonna kesäreissulla 10,2 taskulaskimen mukaan, syssyllä 10,5 lapin reissulla.
Yhteensä 10.000km
Edellisenä kesänä noin litran vähemmän, eri vaunu ja 2 vetoinen auto, nyt 4x4 8)
Mitäkähän lie tehopainosuhde kun mulla reilu 200 hv ja 470 vääntöä ::)
Vähällä kulukkoo. Thumb
Mutta uskaltaako kukaan kilpailla Fiiliskukan kanssa. Minä kun laskeudun Kuopiosta moottoritielle ja kepitän kovasti. Kallan silloilla saisin jo ylinopeus sakot, kun siellä on rajoitus 60km/h. Satakunta hv:tä ja reilut 4000kg painoa, siinä on ohittamaton yhdistelmä. ;D
-
He-he..
Ransulla mukaan viivalle, yli 200Nm@1000rpm... boxin kanssa "muka" 175hp, 450Nm@1800rpm. Ennen kaikkea tiuha perä :laugh: 2 L bensa perhevehkeiden mukana hyvin menee.. Omamassaa 3tn. Vaan taitaa volle jääkarhun kera painaa enempi 8)
Volvo asiaa sivuten - saattaa tuollainen V50 1.6D tulla kohta taloon. Tiedähäntä vaikka siinä koukku olisi.. ;D
-
. Satakunta hv:tä ja reilut 4000kg painoa, siinä on ohittamaton yhdistelmä. ;D
Varsinkin jos ajat keskellä tietä.... ;D
-
Varsinkin jos ajat keskellä tietä.... ;D
En aja keskellä tietä. Meillä on aina pikku kiviä mukana, jos joku meinaa ohittaa, emäntä siirtyy istuinryhmään, avaa ikkunan ja antaa kivien lentää. ;D
On meillä ohitusvihkokin, joku traktorin ohitus siihen on merkitty ja sokeria
juustoa
leipää
tomattia ...Ai niin se olikin ostoslista. ;D
-
Volvo asiaa sivuten - saattaa tuollainen V50 1.6D tulla kohta taloon. Tiedähäntä vaikka siinä koukku olisi.. ;D
Meinaatko vaihtaa tilavammasta Saabista ahtaampaan Volvoon ? :o
Minä yritin tulla Volvo-mieheksi mutta ei minun makuun ollut V40:sen ajoasento, lähinnä sen mataluuden takia, onhan siinä se korkeussäätö mutta sitten ottaa pää ovenkarmiin jo mun mittaisella. Onko tuo V50 sitten tilavampi ?
V60 olisi mulle ajoasennoltaan sopivan korkea mutta menee liian kalliiksi jos haluaa vähän herkkuja.
-
^
Ei, kun 2. svedu taloon ;D
Jos tuo "melkein jenkki" vaihtuu...
-
Mitäkähän lie tehopainosuhde kun mulla reilu 200 hv ja 470 vääntöä ::)
Sitähän mää siinä haarukoin, jos yhdistelmän kokonaispaino 3500kg ;)
Volkkarin väännöt jopa 310Nm, joten tuo pieni teho/paino häviö ei haittaa ;D
Joku kyseli otsikossa, "Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??" - eiköhän se totuus ala epäilijöillekkin selvitä kun vertaa.
-
Entiwanhaan sanottiin, että kun automiesten juttuja kuuntelee, on vain kax hyvää autoa: Oma auto ja Mersu. Näkyy Mersu pudonneen listalta! :laugh:
-
Entiwanhaan sanottiin, että kun automiesten juttuja kuuntelee, on vain kax hyvää autoa: Oma auto ja Mersu. Näkyy Mersu pudonneen listalta! :laugh:
Olihan se tuossa mun aiemmin kirjoittamassa listassa mukana mahdollisena Volvon korvaajana.
-
Vähällä kulukkoo. Thumb
Mutta uskaltaako kukaan kilpailla Fiiliskukan kanssa. Minä kun laskeudun Kuopiosta moottoritielle ja kepitän kovasti. Kallan silloilla saisin jo ylinopeus sakot, kun siellä on rajoitus 60km/h. Satakunta hv:tä ja reilut 4000kg painoa, siinä on ohittamaton yhdistelmä. ;D
Meikäläinen kun lähtee Vesannolta kohti pohjoista,Limingan suoralla vasta vauhti sakkorajalla,kiihtyvyys on "raju" ;D ;D ;D ;D
-
Meinaatko vaihtaa tilavammasta Saabista ahtaampaan Volvoon ? :o
Minä yritin tulla Volvo-mieheksi mutta ei minun makuun ollut V40:sen ajoasento, lähinnä sen mataluuden takia, onhan siinä se korkeussäätö mutta sitten ottaa pää ovenkarmiin jo mun mittaisella. Onko tuo V50 sitten tilavampi ?
V60 olisi mulle ajoasennoltaan sopivan korkea mutta menee liian kalliiksi jos haluaa vähän herkkuja.
Jaa, vävypoika on 196cm ja ajaa niska suorana V50:llä ::)
-
Sitähän mää siinä haarukoin, jos yhdistelmän kokonaispaino 3500kg ;)
Volkkarin väännöt jopa 310Nm, joten tuo pieni teho/paino häviö ei haittaa ;D
Joku kyseli otsikossa, "Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??" - eiköhän se totuus ala epäilijöillekkin selvitä kun vertaa.
Olisko KEVin yhdistelmä kok.massa kuitenki 4100kg (omamassa ~3.200kg) - hän sen tietää 8)
Jolloin luku onkin 0,048 (tai 0,063) - olisko Passatin luvut vastaasti 0,06 (0,083)
Mikä sitten on se suoritus; 0-100 vai varttimaili. Satkuun jeesaa paljon tiheä välitys ;D
-
Jaa, vävypoika on 196cm ja ajaa niska suorana V50:llä ::)
Juu, ei ole ongelmia 1,91 metriselläkään - paitsi sedanin (S40) takapenkillä takaraivo kolisee.. Vaan mitäähän volle olla kartanomallia Thumb
-
Jaa, vävypoika on 196cm ja ajaa niska suorana V50:llä ::)
Niin no ajaahan sillä kun sen istuimen pitää siellä n. 25 cm korkeudella mutta laitappa sille korkeudelle jossa tuetaan myös reisiä niin pää vissiin tulee ulos... ;D
Tietysti paljon riippuu henkilöstä miten tykkää ajella, autotoimittajat yleensä moittivat matalaa istuma-asentoa, hankala mennä, hankala tulla ulos, ei reisitukea..mitä vielä ?
Ei sillä, uudessa Aurisissa on menty myös huonompaan suuntaan, auto mataloitui reilu 5 cm ja istumakorkeudestaki n hävisi 4 cm.... Mutta tätä on nykymuoti, tila-automaisuus häviää sisältä ja tulee tyköistuva eli ahdas. >:(
-
Ei sillä, uudessa Aurisissa on menty myös huonompaan suuntaan, auto mataloitui reilu 5 cm ja istumakorkeudestaki n hävisi 4 cm.... Mutta tätä on nykymuoti, tila-automaisuus häviää sisältä ja tulee tyköistuva eli ahdas. >:(
Minulla ajoasento vaikuttaa ajotapaan. Matala ja "tyköistuva" vaikuttaa kaasujalkaan ja samoilla arvoilla kulkeva tila-auto ei samalla lailla houkuta ajamaan reippaasti.
-
Meinaatko vaihtaa tilavammasta Saabista ahtaampaan Volvoon ? :o
Minä yritin tulla Volvo-mieheksi mutta ei minun makuun ollut V40:sen ajoasento, lähinnä sen mataluuden takia, onhan siinä se korkeussäätö mutta sitten ottaa pää ovenkarmiin jo mun mittaisella. Onko tuo V50 sitten tilavampi ?
V60 olisi mulle ajoasennoltaan sopivan korkea mutta menee liian kalliiksi jos haluaa vähän herkkuja.
Ostaa kerralla v70 ja unohtaa noi kauppakassit ;) J a edellinen veturi oli bmw 540 v8 310hv automaatti muuten hyvä veturi mutta jousitus aika löysä mutta hyvin jakso kiskoa vaunua Thumb
-
edellinen veturi oli bmw 540 v8 310hv
Näin Toyota miehenä kun täytyy laskea eurot ja välillä lasketaan sentitkin tarkkaan niin kysäisen kulutusta vaunun kanssa, vai etkö edes mitannut ? :D
-
Näin Toyota miehenä kun täytyy laskea eurot ja välillä lasketaan sentitkin tarkkaan niin kysäisen kulutusta vaunun kanssa, vai etkö edes mitannut ? :D
Tais olla 12l molemmin puolin,kun oli sitä vääntöä :D Ei se mene käsikädessä,että jos sulla paljon hevosvoimia,että se kuluttaa paljon tien päällä oli ilman vaunua 7-8l kaupunki onkin sit eri juttu Thumb
-
Niin no ajaahan sillä kun sen istuimen pitää siellä n. 25 cm korkeudella mutta laitappa sille korkeudelle jossa tuetaan myös reisiä niin pää vissiin tulee ulos... ;D
Tietysti paljon riippuu henkilöstä miten tykkää ajella, autotoimittajat yleensä moittivat matalaa istuma-asentoa, hankala mennä, hankala tulla ulos, ei reisitukea..mitä vielä ?
Ei sillä, uudessa Aurisissa on menty myös huonompaan suuntaan, auto mataloitui reilu 5 cm ja istumakorkeudestaki n hävisi 4 cm.... Mutta tätä on nykymuoti, tila-automaisuus häviää sisältä ja tulee tyköistuva eli ahdas. >:(
Pitänee vissiin tokaista, ettei nuo japanialaiset ole tähän mennessä osanneet meikämittaiselle tuota ergonomiaa tehdä - en kyllä ole kaikkia kokeillut, mutta monessa istunut ja monta ollut :laugh:
Jos vaikka perslankku jotenki toimiva, niin selkänoja "lastenkokoa" - hartiat siellä missä teikä-niska/pää :o
Sen sijaan ruotsa... ;D
Mulla auto-kuin-auto; penkki pitää pumpata alimpaan asentoon, ja etureuna mahd. ylös.. sitä se säätölähtee.. sitten etäisyyssäätö 8)
-
Oli miten oli, vajaavetoisten myynti pitäisi Suomessa kieltää.. ::)
-
Oli miten oli, vajaavetoisten myynti pitäisi Suomessa kieltää.. ::)
Lisätään vielä,että myös manuaalivaihteiset :D
-
Näin Toyota miehenä kun täytyy laskea eurot ja välillä lasketaan sentitkin tarkkaan niin kysäisen kulutusta vaunun kanssa, vai etkö edes mitannut ? :D
Sillähän tuo V50 1.6D s/s-tekniikalla on yli 100€ EDIT: tarkalleen 121,55€ vuodessa halvempi ajoneuvon perusverossa mitä nykyinen 2.0 bensa Caliber - sillä kuolettaa osan dsl-verosta. Ja loput sillä, että polttoainekulut tippuu puoleen Thumb
-
Lisätään vielä,että myös manuaalivaihteiset :D
Ehdottomasti samaa mieltä. Thumb
-
Diesel autokin tuntuu edulliselta kun verrokkina on tarpeeksi bensajuoppo.
Mun ajossa diesel ei saisi viedä kuin 4.3 l/100km jotta kannattaisi.
(http://s14.postimage.org/jt3ufzfl9/image.jpg) (http://postimage.org/image/jt3ufzfl9/)
-
Hei Volvo-miehet!
Siis mikä?
Vastatkaa äkkinäisen asialliseen kysymykseen.....
-
En mä tiedä mikä, varma toimiva , halvat osat jos tarttee. Hyvät veto-ominaisuudet Thumb
Tartteekos muuta ?
Jos on allergiaa merkkiä kohtaan niin jättää ostamatta . ;D
himoitsee vaan ihan hiljaa ittekseen ettei toiset huomaa ::)
-
himoitsee vaan ihan hiljaa ittekseen ettei toiset huomaa ::)
Sulla tuntuu olevan myös tuota huumorintajua. Thumb
-
himoitsee vaan ihan hiljaa ittekseen ettei toiset huomaa ::)
Miksi kirjoittaa valkoisilla fonteilla?
-
Hei Volvo-miehet!
Siis mikä?
Vastatkaa äkkinäisen asialliseen kysymykseen.....
? ? ? Mikä on vielä epäselvää? Minusta noita perusteita on jo tullut ihan riittämiin.
Pistäkää nyt muiden merkkien kannattajat perusteita, miksi ne on sitte parempia, jos volvo ei kelpaa veturiksi.
Huom. Hinta ei oo peruste, kun volvot ei maksa yhtään sen enempää kuin muutkaan hyvät veturit.
-
Hei Volvo-miehet!
Siis mikä?
Vastatkaa äkkinäisen asialliseen kysymykseen.....
Se,että se on VOLVO Ja piste.
-
Entäs jos yksi polttoaineen kulutustieto. Paljonko kuluttaa vaunua vetäessä. :)
Noh volvon kulutuksesta matka-ajossa ilman vaunua n 7-7,5L/100km,vaunun kanssa n.11-12L/100 km,elikkä kun koneessa on vääntöä ei sitä kaasua tartte koko ajan pitää pohjassa.
Jos vertaa tohon meidän toiseen veturiin VW 1.6 niin se vie enempi bensaa ku volvo vaunua vetäessä.
-
Viime kesänä vetelin Kaapelia pitkin Pohjanmaata tuolla 2.5 litran bensaturbolla ja kulutti 12,7nlitraa.
Anjovis vei 200 kg kevyempää Solikkaa 15 litran pintaan. Notta ei se vääntö ja voima kerro kulutusta suoraan . Suurin syy varmaan on se että vetelen Vollella D mutta Anjoviksella ei uskaltanut vetää 5 vaihteella.
-
Hieman otsikkoa sivuten,tuo Omega farkku,BMW turbo kuutosella,diisel,tehoa 160 hv,vois olla vaunun vetämisseen hyvä,kävin hakemassa parin kuution klapikuorman,ei huomannut ,että perässä oli kärry!!
-
Hieman otsikkoa sivuten,tuo Omega farkku,BMW turbo kuutosella,diisel,tehoa 160 hv,vois olla vaunun vetämisseen hyvä,kävin hakemassa parin kuution klapikuorman,ei huomannut ,että perässä oli kärry!!
Minä muistan perässä olevan kärryn vaikka se olis tyhjä.
Volvo vielä varmistaa muistamisen mittariston "kärry vilkulla" aina kun vilkuttaa ettei varmasti pääse unohtuun. ;)
-
Ketjun aloittaja taitaa vähän härnätä Volvo immeisiä, mutta haittaneeko tuo.
Kannattaa varmaan hankkia jokin muumerkki jos haluaa erottua joukosta. Volvo on kuitenkin ylivoimaisesti suosituin merkki vaunun vetäjien joukossa, joten jo siitä voi päätellä sen sopivuus kyseiseen tehtävään. Jos se veturiksi on hyvä, niin täytyy sen olla kelpo peli muuhunkin käyttöön.
Itsekkin olen muutamalla maasturilla aikoinani vedellyt vaunuja, mutta jostakin syystä Volvo kuitenkin vetää pidemmän korren kokonaiskäyttöä ajatellen. :D
-
Ainakaan VovlO kuskin ei tarvitse osata oikeaa ja vasenta kun ne on merkitty rattiin Thumb
-
Ainakaan VovlO kuskin ei tarvitse osata oikeaa ja vasenta kun ne on merkitty rattiin Thumb
Sillä on varmistettu suunta niille, jotka syntyessään ovat olleet vasenkätisiä, mutta koulussa pitänyt ruveta oikealla kädellä kirjoittamaan.
Varma mikä varma. ;D
-
Ketjun aloittaja taitaa vähän härnätä Volvo immeisiä, mutta haittaneeko tuo.
Kannattaa varmaan hankkia jokin muumerkki jos haluaa erottua joukosta. Volvo on kuitenkin ylivoimaisesti suosituin merkki vaunun vetäjien joukossa, joten jo siitä voi päätellä sen sopivuus kyseiseen tehtävään. Jos se veturiksi on hyvä, niin täytyy sen olla kelpo peli muuhunkin käyttöön.
Itsekkin olen muutamalla maasturilla aikoinani vedellyt vaunuja, mutta jostakin syystä Volvo kuitenkin vetää pidemmän korren kokonaiskäyttöä ajatellen. :D
Se on toi kateus niin ihmeellistä ;)
-
Se on toi kateus niin ihmeellistä ;)
Ei kai se nyt kateutta ole, onhan Volvo vielä sentään ostettavissa normaaliauton hinnalla...työkaver i osti edellisessä elämässään olleen taksin -09 V70:sen, maksoi siitä "vain" 17k€ eli uuden pikkuauton hinnan. Hinnanpudotus melkoisen roimaa, yli puolet sulanut uuden hinnasta.
Hieno auto mutta minä vaatimattomana ostaisin sen pikkuauton, kun en vetoautoa tarvitse ja minä kun olen tottunut niin näihin kauppakasseihin. ;D
-
Vanhaa taksia en kyllä ostaisi mistään hinnasta ;) Oli merkki mikä tahansa..
-
No usein ne on kyllä aina lämpiminä ja huolletaan säännöllisesti ja hintahan sen ratkaisee...En minä pelkää paljon rullaneita!
Munkin Vollella on ajettu jo 340 000km ja kyllä se hyvin toimii silloin kun kone käy!!! Mut se V70 farkku uuskoppa on hakusessa sit ku massi on kasassa :D :D :D
Ens kesä mennä Chevy vanilla!!!!
-
Ketjun aloittaja taitaa vähän härnätä Volvo immeisiä, mutta haittaneeko tuo.
Tuo nyt oli selvää jo alusta alkaen ???
Ja kirjoittajan lähtöpaikkakin on tiedossa. Olikos se etukatos vai etuteltta ,markiisi tms
Nimee ei viitti mainita 8)
Sontajärveltä , Mersulla ajaa. Eikä tiedä ettei ilmajousitusmersust a ole veturiksi.
3 kirjoitusta, 2 Volvosta ja 1 omastaan
http://karavaanari.org/index.php?action=profile;area=showposts;u=1761
Siinä tärkeimmät.
Ainii, tietysti savolaene, kuinkas muuten.
-
Ei kai se nyt kateutta ole, onhan Volvo vielä sentään ostettavissa normaaliauton hinnalla...työkaver i osti edellisessä elämässään olleen taksin -09 V70:sen, maksoi siitä "vain" 17k€ eli uuden pikkuauton hinnan. Hinnanpudotus melkoisen roimaa, yli puolet sulanut uuden hinnasta.
Älä välitä ,kaverini osti vastaavan Hyundai:n , oli ollut taksissa. Maksoi 4500€ Se oli sulanut vielä enemmän :P
-
Älä välitä ,kaverini osti vastaavan Hyundai:n , oli ollut taksissa. Maksoi 4500€ Se oli sulanut vielä enemmän :P
Meinaatko vastaavalla V70 kokoluokkaa olevaa Huihai Sonataa ?
-
Näin Toyota miehenä kun täytyy laskea eurot ja välillä lasketaan sentitkin tarkkaan niin kysäisen kulutusta vaunun kanssa, vai etkö edes mitannut ? :D
Mitä tuota laskemaan. Tankki täyteen ja menoksi ja kun alkaa meneen tyhjäksi niin uudelleen tankille. Voihan sitä lyhentää reittiäkin.
-
Meinaatko vastaavalla V70 kokoluokkaa olevaa Huihai Sonataa ?
Juu ;D
-
Mitä tuota laskemaan. Tankki täyteen ja menoksi ja kun alkaa meneen tyhjäksi niin uudelleen tankille. Voihan sitä lyhentää reittiäkin.
Thumb Miulummin pidentää reittiä :D
-
Vanhat taksit on aina halvempia ;)
-
Hieman ohi aiheen,mutta kun on kyse vetureista,kerrompa kuitenkin: Aikoinaan minulla oli veturina 123 koppainen MB 300 ,hyvin tuli teli-solikka perässä , sitten vaihdoin uuteen 124 koppaiseen MB 250 d , hyvin silläkin solikka tuli perässä,kunnes murheet alkoivat.Ensin meni takapyörän laakeri ,seuraavana meni kardaani!! Kerran Kilpisjärven heitoissa vetokoukun kiinnikkeet repes peräkontin lattian läpi ,teräs laatat peräkonttiin, seuraavaksi huomasin takaovien lukkojen takertelun,lukkoja piti jatkuvasti säätää!! Eräs viisas mies kertoi sitten,"nämä uudemmat mersut ei kestä vaunun vetoa,seuraavaksi kattoon tulee poimu,takakehto ei kestä vaunun vatkaamista"!! Siihen loppui MB käyttö veturina !!!!
-
Eipä käy kateeksi mersumiehiä :P
En tiedä miten sonatan perässä tulisi tuollainen 720 LMC, varmaan ihan mukavasti kun vauhtiin pääsee.
Mulla V70 D5 kulutus on siinä 10 litran luokkaa kun LMC 720 perässä ja vaunu ja auto täynnä tavaraa. Voi se allekkin vähän mennä pidemmillä siirtymillä.
Passat oli edellinen veturi, tosin vaunukin oli 550 Solifer, niin se vei siinä 11-12 litran paikkeilla. Passat oli 130 hv 1.9 tdi.
-
nämä uudemmat mersut ei kestä vaunun vetoa,seuraavaksi kattoon tulee poimu,takakehto ei kestä vaunun vatkaamista"!! Siihen loppui MB käyttö veturina !!!!
Mun kuulemani mukaan 124:sen seuraajat E-mallit ei kestä sitäkään vaunun vetoa mitä 124:set, takaovet ei lukkiudu kerralla, siinä eka huomio vaununvedossa jos takaoven avaa liikkeessä ollessaan..
Ei sillä että tässä omaani kehuisin, hybridiin ei saa laittaa edes koukkua, en kyllä ole omistanut koukullista autoa kertaakaan.
-
Vanhaa taksia en kyllä ostaisi mistään hinnasta ;) Oli merkki mikä tahansa..
Nyt taitaa puhua mies, joka ei tiedä mistä puhuu.
Mun volvo oli ollut 2v taksina - 187tkm. Kärsämäellä, joten kilometrit on arvauksella enimmäkseen rullattu nelostietä kärsämäen ja OYS:n välillä. Huoltolista tuolta ajalta on pitkä kuin nälkävuosi. Kaikki on aina korjattu heti jos on ollut aihetta ja uskon ettei tavallisen käyttäjän autoissa vaihettaisi kaikkia niitä osia saman matkan aikana. Hinta oli kahdessa vuodessa pudonnut 15000eur. Seuraavat kaksi vuotta oli ollut muussa käytössä vähemmillä kilometreillä ja huonommalla huollolla, mutta hinta oli siinäkin aikana pudonnut toiset 15000.
No kun volvo myytiin minulle, samasta paikasta saman myyjän toimesta kolmanteen kertaan, siitä pistettiin kuntoon kaikki viat mitä siitä löysin. Hyvin on rullannut ongelmitta sen jälkeen.
Niin, ja tuossa mun Volvon tyypissä on lisä TXI, jota sinulla ei ole - tarkoittanee muutamia sellaisia asioita, joita "tavallisista" volvoista ei löydy ja niihin ei saa edes lisävarusteena ;)
-
Hieman ohi aiheen,mutta kun on kyse vetureista,kerrompa kuitenkin: Aikoinaan minulla oli veturina 123 koppainen MB 300 ,hyvin tuli teli-solikka perässä , sitten vaihdoin uuteen 124 koppaiseen MB 250 d , hyvin silläkin solikka tuli perässä,kunnes murheet alkoivat.Ensin meni takapyörän laakeri ,seuraavana meni kardaani!! Kerran Kilpisjärven heitoissa vetokoukun kiinnikkeet repes peräkontin lattian läpi ,teräs laatat peräkonttiin, seuraavaksi huomasin takaovien lukkojen takertelun,lukkoja piti jatkuvasti säätää!! Eräs viisas mies kertoi sitten,"nämä uudemmat mersut ei kestä vaunun vetoa,seuraavaksi kattoon tulee poimu,takakehto ei kestä vaunun vatkaamista"!! Siihen loppui MB käyttö veturina !!!!
Päätin olla provosoitumatta aiheeseen, mutta, mutta.... kaikissa merkeissä on hyviä ja huonoja yksilöita, mutta kyllä 124 koppaset mersut hakevat yleisellä tasolla vertaistaan, itse olen ajanut 124 koppasella pitkälti yli miljoona kilometriä ja minulla on kyllä aivan toisenlaisia kokemuksia. Ja mitä tulee uudempien maineeseen, niin se johtuu "väyrysen" heikkoudesta, siitä on myös itsellä kokemuksia ja se lähtikin kierrätykseen suht nopeasti. Mutta jotta palataan alkuperäiseen aiheeseen, niin ei minulla Volvostakaan mitään huonoa sanottavaa ole, toki en ajanut k.o. merkillä kuin 100tkm mutta sen se palveli hyvin.
-
Miksi Mondeo ei voisi olla myös hyvä veturi? Ovat todella halpoja kilometreihin ja ikäänsä nähden. Lisäksi saa vetää vähintään 1800kg:ta
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/5326502
-
Miksi Mondeo ei voisi olla myös hyvä veturi? Ovat todella halpoja kilometreihin ja ikäänsä nähden. Lisäksi saa vetää vähintään 1800kg:ta
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/5326502
Mondeon etupään nivelet ei kestä edes ilman vaunua, ainakin meidän korjssmolla niitävaihdetaan paljon aika vähillä kilometreillä.
-
Mondeon etupään nivelet ei kestä edes ilman vaunua, ainakin meidän korjssmolla niitävaihdetaan paljon aika vähillä kilometreillä.
Olen edelleen sitä "(vanhaa") mieltä,että painavan vaunun vetämiseen pitää olla takapotku tai nelikko!!!!
-
Olen edelleen sitä "(vanhaa") mieltä,että painavan vaunun vetämiseen pitää olla takapotku tai nelikko!!!!
En tiedä auttaako edes takaveto painavaan vaunuun, mutta olen samaa mieltä, että painavaan vaunuun pitää olla neliveto.
Syy on liikkeelle lähdöt. Etuvetokin toimii ihan hyvin ( kun ei ole aisapainoa liikaa) , mutta ei sitä märrälle nurmille ajeta. Itse en ole vielä kertaakaan jäänyt kiinni, vaikka onkin etuveto.
Aina kun tulen leirintäalueelle kävelen paikan läpi ja katson mihin vaunu sopii ja on hyvä peruuttaa.
-
En tiedä auttaako edes takaveto painavaan vaunuun, mutta olen samaa mieltä, että painavaan vaunuun pitää olla neliveto.
Syy on liikkeelle lähdöt. Etuvetokin toimii ihan hyvin ( kun ei ole aisapainoa liikaa) , mutta ei sitä märrälle nurmille ajeta. Itse en ole vielä kertaakaan jäänyt kiinni, vaikka onkin etuveto.
Aina kun tulen leirintäalueelle kävelen paikan läpi ja katson mihin vaunu sopii ja on hyvä peruuttaa.
Ja sama Norjan ylängöissä talvella,etupotkut sutii !!!
-
Volvo on tietysti paras ,mutta kyllä ne sakut osaa suomiautoja tehdä tässä osviittaa:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain-syntyvat-suomiautot
-
Nyt taitaa puhua mies, joka ei tiedä mistä puhuu.
Mun volvo oli ollut 2v taksina - 187tkm. Kärsämäellä, joten kilometrit on arvauksella enimmäkseen rullattu nelostietä kärsämäen ja OYS:n välillä. Huoltolista tuolta ajalta on pitkä kuin nälkävuosi. Kaikki on aina korjattu heti jos on ollut aihetta ja uskon ettei tavallisen käyttäjän autoissa vaihettaisi kaikkia niitä osia saman matkan aikana. Hinta oli kahdessa vuodessa pudonnut 15000eur. Seuraavat kaksi vuotta oli ollut muussa käytössä vähemmillä kilometreillä ja huonommalla huollolla, mutta hinta oli siinäkin aikana pudonnut toiset 15000.
No kun volvo myytiin minulle, samasta paikasta saman myyjän toimesta kolmanteen kertaan, siitä pistettiin kuntoon kaikki viat mitä siitä löysin. Hyvin on rullannut ongelmitta sen jälkeen.
Niin, ja tuossa mun Volvon tyypissä on lisä TXI, jota sinulla ei ole - tarkoittanee muutamia sellaisia asioita, joita "tavallisista" volvoista ei löydy ja niihin ei saa edes lisävarusteena ;)
Kävipä tossa jokunen aika sitten katsomassa yhtä v70 vanhaa taksia,vaikka ilman ois annettu,niin ei meidän pihaan ois tullut oli,kun pommin jäljiltä ;) Pohjois suomen taksit toinen asia erikseen,kun niillä ei höylätä lyhkästä matkaa,kyllä niitä varusteita löytyy on meinaan bilian entinen esittelyauto ja löytyy huoltokirja jokainen huolto tehty 20000km välein Thumb
-
Ja sama Norjan ylängöissä talvella,etupotkut sutii !!!
Enklannissa ei sutinut 20% nousussa etuvedolla.
Ei ollut vaan norjassa.....
-
Enklannissa ei sutinut 20% nousussa etuvedolla.
Ei ollut vaan norjassa.....
Oltiin kesällä Norjassa,tunneli meren ali,15% lasku ja nousu,kaverilla Citikan Jumpper,perässä vaunu,rupes sutimaan ylös tultaessa !!!!!
-
Volvo on tietysti paras ,mutta kyllä ne sakut osaa suomiautoja tehdä tässä osviittaa:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain-syntyvat-suomiautot
Hyvä tarina! ;D ;D
-
Oltiin kesällä Norjassa,tunneli meren ali,15% lasku ja nousu,kaverilla Citikan Jumpper,perässä vaunu,rupes sutimaan ylös tultaessa !!!!!
No se oli Citkka ja rupes Jumper Jumppaamaan. Mulla oli volvotraktori ja solihveri , eikä jumpannut Thumb
Se iso ero 8)
-
No se oli Citkka ja rupes Jumper Jumppaamaan. Mulla oli volvotraktori ja solihveri , eikä jumpannut Thumb
Se iso ero 8)
Thumb Thumb
-
Mutta kyllä mukavimmat vetokyydit saa kaasunestejousittei sella sitikalla :-)
-
Mutta kyllä mukavimmat vetokyydit saa kaasunestejousittei sella sitikalla :-)
Ei se huono kyyti ole nivomateillakaan ;)
-
Kävipä tossa jokunen aika sitten katsomassa yhtä v70 vanhaa taksia,vaikka ilman ois annettu,niin ei meidän pihaan ois tullut oli,kun pommin jäljiltä ;) Pohjois suomen taksit toinen asia erikseen,kun niillä ei höylätä lyhkästä matkaa,kyllä niitä varusteita löytyy on meinaan bilian entinen esittelyauto ja löytyy huoltokirja jokainen huolto tehty 20000km välein Thumb
Ja se vanha taksi oli siis suoraan taksiajosta mennyt siihen kuntoon? Eikä niiden kahden-kolmen seuraavan omistajan toimesta?
Onkos siinä sun hyvin varustetussa volvossa lattioilla tupla matot kaukalomattojen alla? eli voitko ottaa sen lattiamaton päälimmäisen kerroksen pesuun ja lattialle jää kuitenkin alkuperäinen iskemätön lattiamatto? Onko ovissa kahvojen yhteydessä naarmusuojat? Onko penkit jämäkämmät kuin perusvolvossa? Taksin penkit ei oo muuten löystyny vielä 360tkm istumisella ;) TXI:llä oli muutakin eroa, joita en nyt ulkomuistista muista.
nimim. volvossa on huoltokirja, mutta todelliset huollot sisältöineen selviää merkkiliikkeen tiskiltä kysymällä ;D
-
nimim. volvossa on huoltokirja, mutta todelliset huollot sisältöineen selviää merkkiliikkeen tiskiltä kysymällä ;D
Olen minäkin kerran käyttänyt yhtä autoa huollossa. Ei muuten, mutta oli kiire reissuun, enkä ehtinyt tehdä työkalua venttiilien säätöä varten.... ;D
-
Olen minäkin kerran käyttänyt yhtä autoa huollossa. Ei muuten, mutta oli kiire reissuun, enkä ehtinyt tehdä työkalua venttiilien säätöä varten.... ;D
Säädätkö tuosta Wokkelosta venttiilit,kun mittasin välykset,yhdessä pytyssä reilu milli,liuskoilla säädettävä !!
-
Ja se vanha taksi oli siis suoraan taksiajosta mennyt siihen kuntoon? Eikä niiden kahden-kolmen seuraavan omistajan toimesta?
Onkos siinä sun hyvin varustetussa volvossa lattioilla tupla matot kaukalomattojen alla? eli voitko ottaa sen lattiamaton päälimmäisen kerroksen pesuun ja lattialle jää kuitenkin alkuperäinen iskemätön lattiamatto? Onko ovissa kahvojen yhteydessä naarmusuojat? Onko penkit jämäkämmät kuin perusvolvossa? Taksin penkit ei oo muuten löystyny vielä 360tkm istumisella ;) TXI:llä oli muutakin eroa, joita en nyt ulkomuistista muista.
nimim. volvossa on huoltokirja, mutta todelliset huollot sisältöineen selviää merkkiliikkeen tiskiltä kysymällä ;D
Ei ne penkit mullakaan ole löystyneet :D löytyy takapekkiläisille pöytää ja sen semmosta,tehtaan subbaria jne Thumb Enkä jaksa vääntää asiasta enempää Thumb
-
Säädätkö tuosta Wokkelosta venttiilit,kun mittasin välykset,yhdessä pytyssä reilu milli,liuskoilla säädettävä !!
Siihen tarvitaan sellanen kummallinen 'rauta' eikä minulla ole sitä vieläkään...
-
Mulla sattuu olemaan jo kolmas auto peräkkäin joka entinen taksi (kumpikin nykyinen ja edelline). Tosin olleet sivili ajossa ennen mua jo monta vuotta ja taksi näkyy enenmpi kilometreissä kun auton kunnossa (600tkm, 450tkm ja 600tkm).
-
Mulla sattuu olemaan jo kolmas auto peräkkäin joka entinen taksi (kumpikin nykyinen ja edelline). Tosin olleet sivili ajossa ennen mua jo monta vuotta ja taksi näkyy enenmpi kilometreissä kun auton kunnossa (600tkm, 450tkm ja 600tkm).
Ei sitä nykyisin kannata enää kilometrejä säikähtää, se oli 70 luvulla kun koneremontteja tehtiin aina 100.n tuhannen jälkeen nykyisin melkeen joka autosta häviää kori ympäriltä ennenkun kone pettää
-
Ei sitä nykyisin kannata enää kilometrejä säikähtää, se oli 70 luvulla kun koneremontteja tehtiin aina 100.n tuhannen jälkeen nykyisin melkeen joka autosta häviää kori ympäriltä ennenkun kone pettää
Eihän nuokkaan ole vasta kuin sisään ajettuja. Kertoi työkaveri foorumeita seuranneena että eräs ketjukone, ketju venyy eikä tarvi vaihtaa monasti öljyjäkään kun joutuu vaihtaan koko koneen kun lasahtaa.
-
Kilpailu on kovaa. Ruotsin poliisi vaihtaa autokalustonsa merkkiä, kertoi IS eilen.
Syytä ei kerrottu......
-
Kilpailu on kovaa. Ruotsin poliisi vaihtaa autokalustonsa merkkiä, kertoi IS eilen.
Syytä ei kerrottu......
Ei siihen varmaan tartte kuin tarpeeksi iso sponssaus joltakin autofirmalta, säästyy valtiolta rahaa ainakin ne niin kuvittelee ehkä 8)
AIHE : Mikä tekee Volvosta hyvän veturin
Vetääx ne työautoillaan vaunuja, en ou huomannut ???
Edit : Linkki + juttu lisätty
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288531844916.html
Poliisiauto Ruotsin poliisi on perinteisesti luottanut Volvoihin.
Mutta nyt Ruotsin poliisi saattaa olla vaihtamassa automerkkiä. Mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun Ruotsin poliisi olisi siis historiansa aikana ottamassa käyttöön saksalaisen automerkin.
Uusi poliisiautomerkki olisi BMW, ainakin jos on uskominen Ruotsin BMW:n Facebook-sivuja.
BMW Sverige kirjoitta Facebookissa: "BMW Ruotsi on hyväksytty Ruotsin poliisin ja tullin ajoneuvojen uudeksi toimittajaksi. Joten varokaa siellä, pian kadulla saattaa rullata BMW sinisen valon kanssa."
Aiheeseen tarttuneen Tekniksens Världin mukaan Ruotsin suojelupoliisilla on BMW-merkkisiä autoja ja Bemareita löytyy myös tunnuksettomina ajoneuvoina. Parina viime vuonna Ruotsin poliisi on hankkinut muutamia Volkswageneita ja Mersujakin löytyy.
Tunnuksilla varustetuissa poliisin autoissa Ruotsissa on luotettu perinteisesti Volvon XC70-malliin. Teknikens Världillä ei ole tietoa siitä, mitä malleja poliisi ja tulli olisivat hankkimassa, mutta 5-sarjan Touring-BMW on erittäin todennäköinen valinta.
BMW 525d xDrive maksaa noin 80 000 kruunua Volvoa enemmän eli yhden auton hankintahinta olisi vajaa 10000 euroa enemmän, Teknikens Värld kirjoittaa.
Eli ei se mitään olisi säästämässä ;D
-
No, kun kerran ruottiin mentiin, niin tekihän ne hyviä hävittäjiäkin
Saab 35 Draken ja moottorikin oli Volvon.
-
Säädätkö tuosta Wokkelosta venttiilit,kun mittasin välykset,yhdessä pytyssä reilu milli,liuskoilla säädettävä !!
Siihen tarvitaan sellanen kummallinen 'rauta' eikä minulla ole sitä vieläkään...
Mulla ois koko vänkkyrä sarja.. ei se kyl pakollinen oo mutt helpottaa paineilman ja mangeetin kera..
Jos liikut tääl päi ni sääjettään.
-
Nyt olisi hieno uusi veturi ja hienolla alennuksella. Ostaisin jos olisi parikymppiä taskussa jo tuon houkuttelevan tarjouksen takia. :)
(http://s7.postimage.org/ep7xqixev/image.jpg) (http://postimage.org/image/ep7xqixev/)
-
Älä osta, sähän et vedä vaunua :laugh:
-
En vedä en mutta ärsytti tänään kun jäin liikennevaloissa lähes seisomaan kun viereiseltä kaistalta lähti vastaavan oloinen AWD kuin tykin suusta. >:( ;D
-
Nii, se tuntuu kyllä mukavalta.... Siinä viereisessä(kin) 8)
-
Nii, se tuntuu kyllä mukavalta.... Siinä viereisessä(kin) 8)
Mihinkäs niistä valoista on niin kiire ? !!!!
-
Mihinkäs niistä valoista on niin kiire ? !!!!
Seisomaan niihin seuraaviin valoihin ekana :D :D
-
Seisomaan niihin seuraaviin valoihin ekana :D :D
Thumb Thumb
Ja tuota näkee paljon.
-
Mihinkäs niistä valoista on niin kiire ? !!!!
Ei mihinkään. On vaan kiva lähteä jokavetoisella lava-autolla ja katsella pikkupoikien ilmeitä kun Pemari vaan sutii ja sutii... 8)
-
Ei mihinkään. On vaan kiva lähteä jokavetoisella lava-autolla ja katsella pikkupoikien ilmeitä kun Pemari vaan sutii ja sutii... 8)
Onneksi täällä ei ole liikennevaloja !!!!!!!!!!
-
Onneksi täällä ei ole liikennevaloja !!!!!!!!!!
Ei oo täälläkään, mutta joskus täytyy käydä napapiirin eteläpuolella.
-
Mihinkäs niistä valoista on niin kiire ? !!!!
Ei kiire, mutta mieluimmin menee tasaista vauhtia eteenpäin heti valon vaihtuessa (ilman kiirettä) kuin vinguttaa piikkilangankiristi ntä siinä valoissa :laugh:
Nuo jotkin mäet missä liikennevalo mäenpäällä. Ovat erittäin liukkaita kun bussit ja rekat kiilloittaneet peiliksi pinnan.
-
Onneksi täällä ei ole liikennevaloja !!!!!!!!!!
Justhan tuo toinen savolainen mainitsi niistä liikennevaloista. Oli jo menossa nelivetovolvokauppa an , kunnes toppuuttelin ;D
-
Eikö se lasketa aivan huolimattomuudeksi jos talossa ei ole yhtään Volvoa :P tällä hetkellä on kaksikin, bussi on mahurivolvo ja henkilöautona s80. Vaunun vedossa en oo kasikymppistä kokeillu, vanhoja 740,240 ja 140 sarjalaisia käytin vetohommissa. Jos ei lämmöt noussu niin voima loppui tai vaunu karkasi vatkaamaan. Joka malli on tietysti ollut edellistä parempi. Sitten hommasin Chevrolet Astro Vanin ja rupes vaunu liikkumaan. Kerran piti lähteä pysäkiltä niin äkkiä Kafin kans että asvalttiin jäi kaksi pitkää piirua :o mutta sitte ku taloon saatiin 6,5 td v8 :o niin mikä vaunu oliko seki perässä ;D ja sitte tuli Mersu ja korjaamoreissut. Kun tarvittiin taas luottoa autoihin, mersu pois ja s80 tlialle. On ollut huippu auto ja erittäin luotettava, polttimoita ja lasinpyyhkimien sulkia uusittu 120tkm matkalla. Nyt 339 ja ajattelin vetää toisen mokoman vielä lisää.
-
Eikö se lasketa aivan huolimattomuudeksi jos talossa ei ole yhtään Volvoa :P tällä hetkellä on kaksikin, bussi on mahurivolvo ja henkilöautona s80. Vaunun vedossa en oo kasikymppistä kokeillu, vanhoja 740,240 ja 140 sarjalaisia käytin vetohommissa. Jos ei lämmöt noussu niin voima loppui tai vaunu karkasi vatkaamaan. Joka malli on tietysti ollut edellistä parempi. Sitten hommasin Chevrolet Astro Vanin ja rupes vaunu liikkumaan. Kerran piti lähteä pysäkiltä niin äkkiä Kafin kans että asvalttiin jäi kaksi pitkää piirua :o mutta sitte ku taloon saatiin 6,5 td v8 :o niin mikä vaunu oliko seki perässä ;D ja sitte tuli Mersu ja korjaamoreissut. Kun tarvittiin taas luottoa autoihin, mersu pois ja s80 tlialle. On ollut huippu auto ja erittäin luotettava, polttimoita ja lasinpyyhkimien sulkia uusittu 120tkm matkalla. Nyt 339 ja ajattelin vetää toisen mokoman vielä lisää.
Thumb
-
Mutta kyllä ikävä kyllä jos ajelee ilman vaunua, niin ei tuon Volvon ajomukavuus paras ole kaikista.
-
Juu mutta on kuitenkin hinta laatusuhde aika hyvin kohdallaan.
-
Juu mutta on kuitenkin hinta laatusuhde aika hyvin kohdallaan.
Tuosta halpa Volvo http://www.nettiauto.com/volvo/245/5353021
"huolettomia kilometrejä"
-
Odotellaan, eiköhän se Volvokin ajanmittaan kehity. ;D :D
-
Odotellaan, eiköhän se Volvokin ajanmittaan kehity. ;D :D
Odotellaan odotellaan. Volvossahan oli turvapuskurit, lukkiintumattomat jarrut ja turvatyynytkin ensimmäistä kertaa vasta 240-mallissa 70-luvun alkupuolella - eiköhän ne kohta saa auton muutenkin kondikseen ;)
-
Odotellaan odotellaan. Volvossahan oli turvapuskurit, lukkiintumattomat jarrut ja turvatyynytkin ensimmäistä kertaa vasta 240-mallissa 70-luvun alkupuolella - eiköhän ne kohta saa auton muutenkin kondikseen ;)
Eipä taida Volvossa enää olla B21 konetta !!
-
Eipä taida Volvossa enää olla B21 konetta !!
Eiköhän B5244 ole pikkasen parempi ;)
-
Eiköhän B5244 ole pikkasen parempi ;)
Ei ole. Turhaa elektroniikkaa täynnä, niinkun muutkin pirssit! >:(
-
Sanokaa mitä sanotte,mutta kyllä "autot" loppui silloin,kun koneet käännettin "poikkipäin" !!!! ;D ;D
-
Mulla oli joskus-80 luvulla 244 tais olla joku GL mallikin vielä.oli tosi hieno ajaa kun takana oli ilmajouset ja kompuralla sai nostettuab ja laskettua perää .Vaihdekepin pääs oli namiska mistä sai loikkarin,eli 5-vaihteen kytkettyä päälle. Tulin joskus hätäseen Porista niin että puolessa matkassa yhteen mäntään suli reikä. Laitoin sen kyllä kuntoon,mutta sitten alko tuleen muuta vikaa ,esim takaovien lasit tipahteli itekseen alas ja muuta semmosta pientä ,ni vaihdoin pois. Mutta paras volvo mitä mulla niitä oli. Thumb Thumb Thumb
-
Mutta kyllä ikävä kyllä jos ajelee ilman vaunua, niin ei tuon Volvon ajomukavuus paras ole kaikista.
Siis jos Maybechiin vertaa niin ei varmaan..mutta onhan autojen hinnassa hiukan eroa.... ;) ;)
Mutta mun perseen alle tuo on luonnikkain tähän astisista ja todella mukava pitkille matkoille.Ei tartteis pysähtyä jos ei tuo rakko pakottas välillä pysähtymään. ;D
-
Pasilasta Ouluun yhellä istumalla s80.lla. Yritin toisinpäin Mersulla mutta piti jo 150 kilsan kohalla nousta kahville ettei paikat enempää enää puudu :) no tuolla bussivolvolla tulin kerran Saltstraumenilta Älvsbyyn saakka, 7 tuntia yhtä kyytiä.
-
Pasilasta Ouluun yhellä istumalla s80.lla. Yritin toisinpäin Mersulla mutta piti jo 150 kilsan kohalla nousta kahville ettei paikat enempää enää puudu :) no tuolla bussivolvolla tulin kerran Saltstraumenilta Älvsbyyn saakka, 7 tuntia yhtä kyytiä.
Kyllä on samansuuntaiset ajatukseth meillä.. Thumb on sulla ja muilla matkustajilla venyvä rakko ?Kun itse ei pysty pidättämään kaljan litkijöitä vaikka itsellä hankaluuksia......
-
Kyllä on samansuuntaiset ajatukseth meillä.. Thumb on sulla ja muilla matkustajilla venyvä rakko ?
Täällä myös. Työautossa kova sana jos 2h ajaa, pakko selkää venytellä jo tosissaan.
-
Täällä myös. Työautossa kova sana jos 2h ajaa, pakko selkää venytellä jo tosissaan.
Ergonomiasuositukset suosittelee jaloittelemista vähintään 2 tunnin välein ammattiliikenteessä . Siitäkin huolimatta, että laki sallii 4,5 tunnin ajon yhtämittaa.
Mielestäni tuollaisella pitkällä ajorupeamalla elvistelemällä ei anna oikein hyvää kuvaa.
-
Ja ehdottaahan ne uudemmat Volvot itsekin jo sitä kahvitaukoa kahden tunnin päästä starttauksesta, ei sitä pitempään Volvokaan tahdo ajaa. ;D
Kahville viimeistään parin tunnin välein, onhan ne nuo ABC asematkin rakennettu sillä ajatuksella, sinne vaan. :P
Mielestäni tuollaisella pitkällä ajorupeamalla elvistelemällä ei anna oikein hyvää kuvaa.
On siinä sitä jotain, sitä vartenhan ne motoristien rautaperseajotkin on, no siinä kyllä käytännön pakosta on pysähdyttävä parin tunnin päästä...on se hienoa kun on saanut pyöräänsä IronButt lätkän, minä en ennättänyt sitä tosin ajaa, tällä nykyisellä customilla en sitä enää lähtisi edes yrittämäänkään. ;D
edit: lisätty lainaus ja sen jälkeinen teksti aikaisempaan viestiini.
-
Tälläisellä nurkka-ajolla tuo v70 on kyllä aika kankea ja kova. Samankokoinen ja miltei isompi ranskalainen on kyllä mukavan ketterä / pehmeä, eikä nuo möykyt tunnu :-)
-
Kyllä se on 2 tuntia ihan kiva ajoaika ja sitten voipi kädä vaikka kahveella
taikka pikkuisen leväyspaikka venyttelemässä jos vaunu perässä niin sillä kahveet. :D
Joopa Joo...... ;D ;D
-
Joskus huitasin Oulun seudulta Haminaan ilman kusitaukoa, kerran pysähdyin kymmeneksi sekuntia. Lahdessa liikennevaloissa. Vähän piti venytellä perillä.
Alla oli D-mallin Kadett huikealla 1.3S -koneella. 75 hv takasi julman ohituskiihtyvyyden. ;D
-
Vähän piti venytellä perillä.
Alla oli D-mallin Kadett huikealla 1.3S -koneella. 75 hv takasi julman ohituskiihtyvyyden. ;D
Enpä ihmettele miksi piti venytellä.. ;) :D On siinä jalka ollut konehuoneessa ja pitkällä.. ;D
-
..ja eikait kun ties mitä perillä saa, kellonajallakaan väliä :P Jäykkyyshän oli osa tavoitteesta :laugh: 8)
-
Ergonomiasuositukset suosittelee jaloittelemista vähintään 2 tunnin välein ammattiliikenteessä . Siitäkin huolimatta, että laki sallii 4,5 tunnin ajon yhtämittaa.
Mielestäni tuollaisella pitkällä ajorupeamalla elvistelemällä ei anna oikein hyvää kuvaa.
Se laki ei onneksi kiusaa yksityisajoja :) se koskee vaan ammattirikollisia :)
Miksi pitää tieten tahtoen venyttää matka-aikaa jos ei yhtään väsytä eikä puuduta. Mersulla kesti nuo Helsingin reissut todella paljon pidempään, jatkuva pysähtely ja taukoaminen aiheutti sen että matka alkoi kestämään yömyöhälle ja sittenhän se vasta väsyttikin!
Tottakai pitää virkeänä ajaa ja vettä heittää välillä, aina ei tarte sitäkään heittää ;)
-
Se laki ei onneksi kiusaa yksityisajoja :) se koskee vaan ammattirikollisia :)
Miksi pitää tieten tahtoen venyttää matka-aikaa jos ei yhtään väsytä eikä puuduta. Mersulla kesti nuo Helsingin reissut todella paljon pidempään, jatkuva pysähtely ja taukoaminen aiheutti sen että matka alkoi kestämään yömyöhälle ja sittenhän se vasta väsyttikin!
Tottakai pitää virkeänä ajaa ja vettä heittää välillä, aina ei tarte sitäkään heittää ;)
Kyllä nämä suositukset sopii tietokoneen ääressäkin istuvalle. Ei lentokoneessakaan suositella koko pitkää lentoaikaa istumaan paikallaan.
-
Ergonomiasuositukset suosittelee jaloittelemista vähintään 2 tunnin välein ammattiliikenteessä . Siitäkin huolimatta, että laki sallii 4,5 tunnin ajon yhtämittaa.
Mielestäni tuollaisella pitkällä ajorupeamalla elvistelemällä ei anna oikein hyvää kuvaa.
En ole ammattiautoilija mutta työn puolesta reviirinä onneksi 2h työpöydästä perä nurkkaan ja max 300km koko 8h aikana (työautona toyotan paku)mutta kyseessä ei ole firma isä ja pojat. Volvolla mennään Oulu-Kuusamo ymp 250 yhtäsoittoa jos ei puska vessahätä iske lapsilla. Ei viitsi vaimolle sanoa (no ei kyllä onnistuskaan) kuten eräs isäntä emännälleen kerran että otappa tyhjä limukkapullo käteen niin tehdään vessa tarpeet vauhdissa.
-
Junnuna sitä jaksoi, enää ei. Siis ajella pysähtymättä.
Nykyään ei, kun tuomittaisiin täällä orgissa siirtymätaipaleeksi . ;D
-
Do-dih, nyt saa kirjoittaa näihin pariin merkkiuskolliseen ketjuun - muuten kuin "sivustahuutelijana".
Tosin koukkua siinä ei ole, eikä taida tulla. :D Riittää kun tuossa toisessa ruottalaisessa on Thumb
-
Junnuna sitä jaksoi, enää ei. Siis ajella pysähtymättä.
Nykyään ei, kun tuomittaisiin täällä orgissa siirtymätaipaleeksi . ;D
Mitä te poijjaat valitatte,meikä ajaa aina Lappiin yhtäkyytiä,10 tuntia,pari tankkausta välillä,muuten en pysähtyis kertaakaan,tulin kerran Skiibottesta kotia,tuhat km ,pakollinen tankkaus,muuten yhtäsoittoa kotiin !!
-
Mitä te poijjaat valitatte,meikä ajaa aina Lappiin yhtäkyytiä,10 tuntia,pari tankkausta välillä,muuten en pysähtyis kertaakaan,tulin kerran Skiibottesta kotia,tuhat km ,pakollinen tankkaus,muuten yhtäsoittoa kotiin !!
Eihän niillä lepuuttelutauoilla yritetä estää muuta kuin sydän- ja verisuonitautia. Veritulppa jaloissa lie se kaikkein yleisin.
Nuoremmilla toki riski on vähäisempi.
-
Mitä te poijjaat valitatte,meikä ajaa aina Lappiin yhtäkyytiä,10 tuntia,pari tankkausta välillä,muuten en pysähtyis kertaakaan,tulin kerran Skiibottesta kotia,tuhat km ,pakollinen tankkaus,muuten yhtäsoittoa kotiin !!
Sä asutkin keskiSuomessa. Tästä kun lähden ens kuussa käymään alhaalla, niin se on 16 tuntia ennenkun olen siellä Mjo:n naapurustossa. :D
-
No johan nyt on markkinat :(
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/volvon+kiinalaisomistaja+suututti+ruotsin+katastrofi/201303375611?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_content=Versio1&utm_campaign=Boksi
-
No johan nyt on markkinat :(
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/volvon+kiinalaisomistaja+suututti+ruotsin+katastrofi/201303375611?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_content=Versio1&utm_campaign=Boksi
No ei mitään, vaihdetaan takaisin saksalaiseen ei nekään niin huonoja olleet.
-
Jos vastaa tuohon otsikon kysymykseen - ei ainakaan kiinalainen.
-
Se on maailman nopein traktori :D
-
Kiinalaiset muuttavat veturin ulkomuotoa traktorista menevämpään ja ruotsalaiset ovat tukka pystyssä takajaloilla haukkomassa henkeä.
http://www.iltalehti.fi/autot/2013030816761973_au.shtml
-
Kiinan pirut pilaavat auton (Volvon). Seuraava uutinen on että tilaavat kaikki osat uusiin Volvoihin http://www.alibaba.com/ (http://www.alibaba.com/) tai http://www.dhgate.com/ (http://www.dhgate.com/) ::)
-
Onneksi minulla senverran ikää että kerkeen vielä yhden "ruotsin" volvon hankkia. Nyt vm -00 jolla ajetaan parivuotta niin mahdollisuuksien rajoissa ajaa vielä vm 06 - 09 autotolla.
-
Kiinan pirut pilaavat auton (Volvon). Seuraava uutinen on että tilaavat kaikki osat uusiin Volvoihin http://www.alibaba.com/ (http://www.alibaba.com/) tai http://www.dhgate.com/ (http://www.dhgate.com/) ::)
Tarkoitatko samoja mistä Mersun osat tulee :-*
-
Tarkoitatko samoja mistä Mersun osat tulee :-*
En tiedä mistä ne tulee. Mutta autoa tutkiessani olen havainnut Tortilla/taco kastike jäämiä useissa eri osissa. Kun nuot tahrat olen poistanut niin niiden alta on paljastunut osan tekijän/kiinnittäjän nimi yleensä joku Juan Balblo Jesus Hernandes tai muu Mexsikaani loikkari :D
-
Kiinasta on lyhyt matka ameriikkaan, toisaalta Kiina omistaa puolet jenkeistä 8)
-
Vieläkään ei ole tullut selkeää vastausta. Ai, että mihinkö?
-
Vieläkään ei ole tullut selkeää vastausta. Ai, että mihinkö?
No jos selkeä lukutaito puuttuu, niin sovitaan näin.
-
Volvomiehet ovat valveilla ja valveutuneita....Hy vä!
-
Volvomiehet ovat valveilla ja valveutuneita....Hy vä!
Meinaat, että sentään jotain hyvää... ;D
-
Tuntuvat nuo kannanotot koskevan kovin eri ikäisiä ja mallisia Volvoja. Niissä on suuria eroja vetureina ja autoina.
-
Tuntuvat nuo kannanotot koskevan kovin eri ikäisiä ja mallisia Volvoja. Niissä on suuria eroja vetureina ja autoina.
Itsellä V70 Automaatti T5 250hp Vm.2001 ei mitään valittamista mutta en tiedä,nyt sit miten jaksaa vetää tota uutta vaunua ensiviikolla :D
-
Meinaatko, että tehot loppuisi tai vaunu olisi huono vedettävä? ;D
Lopaise koukkuun vaan ja anna mennä. Thumb
-
Meinaatko, että tehot loppuisi tai vaunu olisi huono vedettävä? ;D
Lopaise koukkuun vaan ja anna mennä. Thumb
Varmaan hyvä vedettävä kun on teli vehje ;) Eikä siinä muistaakseni sitä painoa ollut,niin julmetusti enemmän mitä nykysessä ja kai ne noi hv riittää vaikkakin vääntöhän se aika tärkeä tekiä on näissä vetohomissa :D
-
Ei ole Volvosta kokemusta veturina. Kun vedin Norjassa vaunua pienehköllä Italian ihmeellä, niin Volvot, Mersut ja Audit, joilla oli vaunu perässä, tulivat perä edellä vastaan. Joko autoissa ei riittänyt puhti tai kuskit eivät osanneet vetää vaunua. Viimeisin ajokokemukseni Volvolla on Amazon 60-luvun lopulla ja silloin se oli tosi hankala ajettava.
-
Minullakin oli kerran Volvo en kehuisi, vaikka oli takatuuppari, niitähän täällä ylistetään. Olihan mulla toisenkin kerran Volvo ja perskutasvielä kolmaskin kun oikein muistelen. Kahta en vaihda ja toinen niistä on Pepsodent :)
-
Meinaatko, että tehot loppuisi tai vaunu olisi huono vedettävä? ;D
Lopaise koukkuun vaan ja anna mennä. Thumb
Risto taisi tarkoittaa että jos unohtuu käsijarru päälle niin renkaissa ei riitä pito. ;D ;D
-
Ompa tullut tässä rokulipäivinä testailtua erityyppisiä vaunun vetureita ihan vaan mielenkiinnosta. Olen koeajojen jälkeen tullut siihen tulokseen, että tuo Volvon d5 kone
päihittää tehokkuutensa ja polttoinetaloutensa puolesta suurimpiirtein samanhintaluokan veturit mennentullen. Muut ominaisuudet liikkuvat pienillä eroilla suuntaan jos toiseen, ainakin kääntösäteessä (ketteryydessä) kaikki muut olivat parempia. :-\
-
Ompa tullut tässä rokulipäivinä testailtua erityyppisiä vaunun vetureita ihan vaan mielenkiinnosta. Olen koeajojen jälkeen tullut siihen tulokseen, että tuo Volvon d5 kone
päihittää tehokkuutensa ja polttoinetaloutensa puolesta suurimpiirtein samanhintaluokan veturit mennentullen. Muut ominaisuudet liikkuvat pienillä eroilla suuntaan jos toiseen, ainakin kääntösäteessä (ketteryydessä) kaikki muut olivat parempia. :-\
Vetonivelet kestää paremmin kun vähän loivempi kaarros, tai sitten menee takapotkuun niin ympyrä pienee entisestään. ;D ;D
-
Vetonivelet kestää paremmin kun vähän loivempi kaarros, tai sitten menee takapotkuun niin ympyrä pienee entisestään. ;D ;D
Kyllä tilava takapotkuinen farmari on hyvä vaihtoehto. :)
-
Kyllä tilava takapotkuinen farmari on hyvä vaihtoehto. :)
Tuli taannoin testattua eka reissulla volvolla (takaveto) ajotaitomerkkiä. Olin tottunut transportterilla kaartamaan, edellinen kisailija veti opelilla (etuveto), yllätys oli suuri sekä minulle että tuomareille kuinka jyrkästä kulmasta sai oikaistua ilman vekslaamista. Eipä olisi transportterilla mennyt yhtä hyvin vaikka kekemusta olikin jo vaununvedosta ja työnnöstä sillä yli 5v ajalta.
-
Risto taisi tarkoittaa että jos unohtuu käsijarru päälle niin renkaissa ei riitä pito. ;D ;D
:D :D
-
Täältä löytyy yks onnellinen Amazonin vm70 omistaja. Kyllä on kesäiltaisin hienoa ajella, vielä kun sais sopivan kopperon perään. :D
-
Täältä löytyy yks onnellinen Amazonin vm70 omistaja. Kyllä on kesäiltaisin hienoa ajella, vielä kun sais sopivan kopperon perään. :D
Siinähän se... ;D http://www.nettikaravaani.com/smv/950/1376157
-
Siinähän se... ;D http://www.nettikaravaani.com/smv/950/1376157
Eikä ois paha hintanen ja siistiltä näytti ;)
-
Volvomiehen ei tarvitse suuremmin "tuunata" saadakseen kunnioitusta kanssaliikkujilta?
(http://creeper.naurunappula.com/org/09/0a/090a30403895827c/0/72685.jpg)
-
^
Ei kuulu tähän, otsikossa lukee jotain "vetoautoista" , tuossa ei ole , eikä mahdu olemaan vetokoukkua ::)
-
^
Ei kuulu tähän, otsikossa lukee jotain "vetoautoista" , tuossa ei ole , eikä mahdu olemaan vetokoukkua ::)
Siinä on irroitettava koukku... ;D
-
Siinä on irroitettava koukku... ;D
Ei kai vaan etupäässä....?