Kirjoittaja
Aihe: Mikä tekee Volvosta hyvän veturin?? (Luettu 51949 kertaa)
« Vastaus #91 : 18.01.2013 kello on 14:30 »
Nyt taitaa puhua mies, joka ei tiedä mistä puhuu. Mun volvo oli ollut 2v taksina - 187tkm. Kärsämäellä, joten kilometrit on arvauksella enimmäkseen rullattu nelostietä kärsämäen ja OYS:n välillä. Huoltolista tuolta ajalta on pitkä kuin nälkävuosi. Kaikki on aina korjattu heti jos on ollut aihetta ja uskon ettei tavallisen käyttäjän autoissa vaihettaisi kaikkia niitä osia saman matkan aikana. Hinta oli kahdessa vuodessa pudonnut 15000eur. Seuraavat kaksi vuotta oli ollut muussa käytössä vähemmillä kilometreillä ja huonommalla huollolla, mutta hinta oli siinäkin aikana pudonnut toiset 15000. No kun volvo myytiin minulle, samasta paikasta saman myyjän toimesta kolmanteen kertaan, siitä pistettiin kuntoon kaikki viat mitä siitä löysin. Hyvin on rullannut ongelmitta sen jälkeen.
Niin, ja tuossa mun Volvon tyypissä on lisä TXI, jota sinulla ei ole - tarkoittanee muutamia sellaisia asioita, joita "tavallisista" volvoista ei löydy ja niihin ei saa edes lisävarusteena 
Kävipä tossa jokunen aika sitten katsomassa yhtä v70 vanhaa taksia,vaikka ilman ois annettu,niin ei meidän pihaan ois tullut oli,kun pommin jäljiltä  Pohjois suomen taksit toinen asia erikseen,kun niillä ei höylätä lyhkästä matkaa,kyllä niitä varusteita löytyy on meinaan bilian entinen esittelyauto ja löytyy huoltokirja jokainen huolto tehty 20000km välein 
« Viimeksi muokattu: 18.01.2013 kello on 14:48 »
« Vastaus #92 : 18.01.2013 kello on 14:39 »
Ja sama Norjan ylängöissä talvella,etupotkut sutii !!!
Enklannissa ei sutinut 20% nousussa etuvedolla. Ei ollut vaan norjassa.....
« Vastaus #93 : 18.01.2013 kello on 14:44 »
Enklannissa ei sutinut 20% nousussa etuvedolla. Ei ollut vaan norjassa.....
Oltiin kesällä Norjassa,tunneli meren ali,15% lasku ja nousu,kaverilla Citikan Jumpper,perässä vaunu,rupes sutimaan ylös tultaessa !!!!!
« Vastaus #94 : 18.01.2013 kello on 14:50 »
« Vastaus #95 : 18.01.2013 kello on 15:12 »
Oltiin kesällä Norjassa,tunneli meren ali,15% lasku ja nousu,kaverilla Citikan Jumpper,perässä vaunu,rupes sutimaan ylös tultaessa !!!!!
No se oli Citkka ja rupes Jumper Jumppaamaan. Mulla oli volvotraktori ja solihveri , eikä jumpannut  Se iso ero 
« Vastaus #97 : 18.01.2013 kello on 17:36 »
Mutta kyllä mukavimmat vetokyydit saa kaasunestejousittei sella sitikalla :-)
« Vastaus #98 : 18.01.2013 kello on 17:50 »
Mutta kyllä mukavimmat vetokyydit saa kaasunestejousittei sella sitikalla :-)
Ei se huono kyyti ole nivomateillakaan 
« Vastaus #99 : 18.01.2013 kello on 20:13 »
Kävipä tossa jokunen aika sitten katsomassa yhtä v70 vanhaa taksia,vaikka ilman ois annettu,niin ei meidän pihaan ois tullut oli,kun pommin jäljiltä Pohjois suomen taksit toinen asia erikseen,kun niillä ei höylätä lyhkästä matkaa,kyllä niitä varusteita löytyy on meinaan bilian entinen esittelyauto ja löytyy huoltokirja jokainen huolto tehty 20000km välein 
Ja se vanha taksi oli siis suoraan taksiajosta mennyt siihen kuntoon? Eikä niiden kahden-kolmen seuraavan omistajan toimesta? Onkos siinä sun hyvin varustetussa volvossa lattioilla tupla matot kaukalomattojen alla? eli voitko ottaa sen lattiamaton päälimmäisen kerroksen pesuun ja lattialle jää kuitenkin alkuperäinen iskemätön lattiamatto? Onko ovissa kahvojen yhteydessä naarmusuojat? Onko penkit jämäkämmät kuin perusvolvossa? Taksin penkit ei oo muuten löystyny vielä 360tkm istumisella  TXI:llä oli muutakin eroa, joita en nyt ulkomuistista muista. nimim. volvossa on huoltokirja, mutta todelliset huollot sisältöineen selviää merkkiliikkeen tiskiltä kysymällä 
« Vastaus #100 : 18.01.2013 kello on 20:43 »
nimim. volvossa on huoltokirja, mutta todelliset huollot sisältöineen selviää merkkiliikkeen tiskiltä kysymällä 
Olen minäkin kerran käyttänyt yhtä autoa huollossa. Ei muuten, mutta oli kiire reissuun, enkä ehtinyt tehdä työkalua venttiilien säätöä varten.... 
« Vastaus #101 : 18.01.2013 kello on 20:50 »
Olen minäkin kerran käyttänyt yhtä autoa huollossa. Ei muuten, mutta oli kiire reissuun, enkä ehtinyt tehdä työkalua venttiilien säätöä varten.... 
Säädätkö tuosta Wokkelosta venttiilit,kun mittasin välykset,yhdessä pytyssä reilu milli,liuskoilla säädettävä !!
« Vastaus #102 : 18.01.2013 kello on 21:09 »
« Viimeksi muokattu: 18.01.2013 kello on 21:19 »
« Vastaus #103 : 18.01.2013 kello on 21:58 »
Säädätkö tuosta Wokkelosta venttiilit,kun mittasin välykset,yhdessä pytyssä reilu milli,liuskoilla säädettävä !!
Siihen tarvitaan sellanen kummallinen 'rauta' eikä minulla ole sitä vieläkään...
« Vastaus #104 : 18.01.2013 kello on 23:10 »
Mulla sattuu olemaan jo kolmas auto peräkkäin joka entinen taksi (kumpikin nykyinen ja edelline). Tosin olleet sivili ajossa ennen mua jo monta vuotta ja taksi näkyy enenmpi kilometreissä kun auton kunnossa (600tkm, 450tkm ja 600tkm).
|