rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??  (Luettu 52021 kertaa)

• Vieras
  • Vs: Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??
    « Vastaus #75 : 18.01.2013 kello on 08:22 »
    Älä välitä ,kaverini osti vastaavan Hyundai:n , oli ollut taksissa. Maksoi 4500€ Se oli sulanut vielä enemmän  :P

Meinaatko vastaavalla V70 kokoluokkaa olevaa Huihai Sonataa ?

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:13
    Vs: Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??
    « Vastaus #76 : 18.01.2013 kello on 08:37 »
    Näin Toyota miehenä kun täytyy laskea eurot ja välillä lasketaan sentitkin tarkkaan niin kysäisen kulutusta vaunun kanssa, vai etkö edes mitannut ?  :D

Mitä tuota laskemaan. Tankki täyteen ja menoksi ja kun alkaa meneen tyhjäksi niin uudelleen tankille. Voihan sitä lyhentää reittiäkin.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:36
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #77 : 18.01.2013 kello on 08:37 »
    Meinaatko vastaavalla V70 kokoluokkaa olevaa Huihai Sonataa ?
    Juu  ;D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    « Vastaus #78 : 18.01.2013 kello on 09:34 »
    Mitä tuota laskemaan. Tankki täyteen ja menoksi ja kun alkaa meneen tyhjäksi niin uudelleen tankille. Voihan sitä lyhentää reittiäkin.
    Thumb Miulummin pidentää reittiä :D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    « Vastaus #79 : 18.01.2013 kello on 09:35 »
    Vanhat taksit on aina halvempia ;)

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    « Vastaus #80 : 18.01.2013 kello on 09:53 »
    Hieman ohi aiheen,mutta kun on kyse vetureista,kerrompa kuitenkin: Aikoinaan minulla oli veturina 123 koppainen MB 300 ,hyvin tuli teli-solikka perässä , sitten vaihdoin uuteen 124 koppaiseen MB 250 d , hyvin silläkin solikka tuli perässä,kunnes murheet alkoivat.Ensin meni takapyörän laakeri ,seuraavana meni kardaani!! Kerran Kilpisjärven heitoissa vetokoukun kiinnikkeet repes peräkontin lattian läpi ,teräs laatat peräkonttiin, seuraavaksi huomasin takaovien lukkojen takertelun,lukkoja piti jatkuvasti säätää!! Eräs viisas mies kertoi sitten,"nämä uudemmat mersut ei kestä vaunun vetoa,seuraavaksi kattoon tulee poimu,takakehto ei kestä vaunun vatkaamista"!! Siihen loppui MB käyttö veturina !!!!

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:13
    • Etelä-Pohjanmaa
    « Vastaus #81 : 18.01.2013 kello on 10:09 »
    Eipä käy kateeksi mersumiehiä  :P

En tiedä miten sonatan perässä tulisi tuollainen 720 LMC, varmaan ihan mukavasti kun vauhtiin pääsee.

Mulla V70 D5 kulutus on siinä 10 litran luokkaa kun LMC 720 perässä ja vaunu ja auto täynnä tavaraa. Voi se allekkin vähän  mennä pidemmillä siirtymillä.

Passat oli edellinen veturi, tosin vaunukin oli 550 Solifer, niin se vei siinä 11-12 litran paikkeilla. Passat oli 130 hv 1.9 tdi.

• Vieras
  • Vs: Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??
    « Vastaus #82 : 18.01.2013 kello on 10:11 »
    nämä uudemmat mersut ei kestä vaunun vetoa,seuraavaksi kattoon tulee poimu,takakehto ei kestä vaunun vatkaamista"!! Siihen loppui MB käyttö veturina !!!!

Mun kuulemani mukaan 124:sen seuraajat E-mallit ei kestä sitäkään vaunun vetoa mitä 124:set, takaovet ei lukkiudu kerralla, siinä eka huomio vaununvedossa jos takaoven avaa liikkeessä ollessaan..

Ei sillä että tässä omaani kehuisin, hybridiin ei saa laittaa edes koukkua, en kyllä ole omistanut koukullista autoa kertaakaan.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:15
    « Vastaus #83 : 18.01.2013 kello on 10:13 »
    Vanhaa taksia en kyllä ostaisi mistään hinnasta ;) Oli merkki mikä tahansa..

Nyt taitaa puhua mies, joka ei tiedä mistä puhuu.
    Mun volvo oli ollut 2v taksina - 187tkm. Kärsämäellä, joten kilometrit on arvauksella enimmäkseen rullattu nelostietä kärsämäen ja OYS:n välillä. Huoltolista tuolta ajalta on pitkä kuin nälkävuosi. Kaikki on aina korjattu heti jos on ollut aihetta ja uskon ettei tavallisen käyttäjän autoissa vaihettaisi kaikkia niitä osia saman matkan aikana. Hinta oli kahdessa vuodessa pudonnut 15000eur. Seuraavat kaksi vuotta oli ollut muussa käytössä vähemmillä kilometreillä ja huonommalla huollolla, mutta hinta oli siinäkin aikana pudonnut toiset 15000.
    No kun volvo myytiin minulle, samasta paikasta saman myyjän toimesta kolmanteen kertaan, siitä pistettiin kuntoon kaikki viat mitä siitä löysin. Hyvin on rullannut ongelmitta sen jälkeen.

Niin, ja tuossa mun Volvon tyypissä on lisä TXI, jota sinulla ei ole - tarkoittanee muutamia sellaisia asioita, joita "tavallisista" volvoista ei löydy ja niihin ei saa edes lisävarusteena ;)

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 5.11.2025 kello on 17:44
    « Vastaus #84 : 18.01.2013 kello on 11:49 »
    Hieman ohi aiheen,mutta kun on kyse vetureista,kerrompa kuitenkin: Aikoinaan minulla oli veturina 123 koppainen MB 300 ,hyvin tuli teli-solikka perässä , sitten vaihdoin uuteen 124 koppaiseen MB 250 d , hyvin silläkin solikka tuli perässä,kunnes murheet alkoivat.Ensin meni takapyörän laakeri ,seuraavana meni kardaani!! Kerran Kilpisjärven heitoissa vetokoukun kiinnikkeet repes peräkontin lattian läpi ,teräs laatat peräkonttiin, seuraavaksi huomasin takaovien lukkojen takertelun,lukkoja piti jatkuvasti säätää!! Eräs viisas mies kertoi sitten,"nämä uudemmat mersut ei kestä vaunun vetoa,seuraavaksi kattoon tulee poimu,takakehto ei kestä vaunun vatkaamista"!! Siihen loppui MB käyttö veturina !!!!

Päätin olla provosoitumatta aiheeseen, mutta, mutta.... kaikissa merkeissä on hyviä ja huonoja yksilöita, mutta kyllä 124 koppaset mersut hakevat yleisellä tasolla vertaistaan, itse olen ajanut 124 koppasella pitkälti yli miljoona kilometriä ja minulla on kyllä aivan toisenlaisia kokemuksia. Ja mitä tulee uudempien maineeseen, niin se johtuu "väyrysen" heikkoudesta, siitä on myös itsellä kokemuksia ja se lähtikin kierrätykseen suht nopeasti. Mutta jotta palataan alkuperäiseen aiheeseen, niin ei minulla Volvostakaan mitään huonoa sanottavaa ole, toki en ajanut k.o. merkillä kuin 100tkm mutta sen se palveli hyvin.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:28.10.2025 kello on 16:34
    « Vastaus #85 : 18.01.2013 kello on 12:03 »
    Miksi Mondeo ei voisi olla myös hyvä veturi? Ovat todella halpoja kilometreihin ja ikäänsä nähden. Lisäksi saa vetää vähintään 1800kg:ta

http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/5326502

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 6.07.2024 kello on 20:50
    « Vastaus #86 : 18.01.2013 kello on 12:08 »
    Miksi Mondeo ei voisi olla myös hyvä veturi? Ovat todella halpoja kilometreihin ja ikäänsä nähden. Lisäksi saa vetää vähintään 1800kg:ta

http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/5326502
    Mondeon etupään nivelet ei kestä edes ilman vaunua, ainakin meidän korjssmolla niitävaihdetaan paljon aika vähillä kilometreillä.

• Kaikkien kaveri Sr.
    « Vastaus #87 : 18.01.2013 kello on 12:14 »
    Mondeon etupään nivelet ei kestä edes ilman vaunua, ainakin meidän korjssmolla niitävaihdetaan paljon aika vähillä kilometreillä.
       Olen edelleen sitä "(vanhaa") mieltä,että painavan vaunun vetämiseen pitää olla takapotku tai nelikko!!!!

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:13
    • Etelä-Pohjanmaa
    « Vastaus #88 : 18.01.2013 kello on 12:53 »
       Olen edelleen sitä "(vanhaa") mieltä,että painavan vaunun vetämiseen pitää olla takapotku tai nelikko!!!!

En tiedä auttaako edes takaveto painavaan vaunuun, mutta olen samaa mieltä, että painavaan vaunuun pitää olla neliveto.

Syy on liikkeelle lähdöt. Etuvetokin toimii ihan hyvin ( kun ei ole aisapainoa liikaa) , mutta ei sitä märrälle nurmille ajeta. Itse en ole vielä kertaakaan jäänyt kiinni, vaikka onkin etuveto.

Aina kun tulen leirintäalueelle kävelen paikan läpi ja katson mihin vaunu sopii ja on hyvä peruuttaa.

• Kaikkien kaveri Sr.
    « Vastaus #89 : 18.01.2013 kello on 12:57 »
    En tiedä auttaako edes takaveto painavaan vaunuun, mutta olen samaa mieltä, että painavaan vaunuun pitää olla neliveto.

Syy on liikkeelle lähdöt. Etuvetokin toimii ihan hyvin ( kun ei ole aisapainoa liikaa) , mutta ei sitä märrälle nurmille ajeta. Itse en ole vielä kertaakaan jäänyt kiinni, vaikka onkin etuveto.

Aina kun tulen leirintäalueelle kävelen paikan läpi ja katson mihin vaunu sopii ja on hyvä peruuttaa.
      Ja sama Norjan ylängöissä talvella,etupotkut sutii !!!