Karavaanarin keskustelufoorumi
Karavaanarin keskustelut => Karavaanarin olohuone => Aiheen aloitti: vesako - 6.08.2016 kello on 17:09
-
Näköjään on tuommonen tapahtuma tulossa.
http://www.malmiairshow.fi/
-
http://www.malmiairport.fi/
Loppuu kohta lennot Malmilla.
-
Loppuu kohta lennot Malmilla.
Toivottavasti ei.
-
Toivottavasti järki voittaa ja lennot Malmilla jatkuu entiseen tapaan. Pääkaupunki seudulla on ihan riittävästi rakentamatonta maata ilman Malmin kenttääkin. >:(
-
Ja muutenkin mikä perhanan pakko sitä kaikkien on tänne ängetä? >:D
Parannetaan noita liikenneyhteyksiä ympäristökuntiin ja kansoitetaan ne. Siellä sitä riittää vapaata maata vaikka toiselle mokomalle populaa mikä PK-seudulla jo nyt asustelee. Jos nyt ajattelee tälläkin hetkellä vaikka 1h työmatkaa, niin tuo on kaikkea muuta kuin harpilla piirretty ympyrä kartalla. Hki sisäisessä liikenteessä tuo 1h palaa aika nopsaan, vaikka km matkaa ei juuri kerrykään jonoissa seisten ja taas toisaalta 1h pääsee junalla vaikka jo Lahdestakin saakka Helsinkiin. Miksei tuota Myyrmäen haaraakin junaradasta voisi jatkaa samalla tavalla ja jo rupeaa kummasti Klaukkala-Nurmijärvi -aluekin olemaan työmatkalaisten varteenotettavia vaihtoehtoja. Tokihan tuolta jo nyt autollakin pääsee, mutta se tuppaa tulppaamaan tuon Helsingin niemen melko tehokkaasti muodostaen melkoiset jonot jo nyt mm. Tre tielle :-\
Ja jos sitten puhutaan asuinmukavuudesta, niin asutko mieluummin kivikylässä, jatkuvan melun ja pölyn keskellä vaiko hieman kauempana keskustasta, puhtaan luonnon lähellä. Molemmista jos kuitenkin on se 1h työmatkaa suuntaansa ???
-
Mut kun kaupunginhohtaja Pajusen firmalla kauppakeskus Malmilla. Uusi asuinalue tuo paljon asiakkaita......
-
Ja muutenkin mikä perhanan pakko sitä kaikkien on tänne ängetä? >:D
Parannetaan noita liikenneyhteyksiä ympäristökuntiin ja kansoitetaan ne. Siellä sitä riittää vapaata maata vaikka toiselle mokomalle populaa mikä PK-seudulla jo nyt asustelee.
Miksi niitä liikenneyhteyksiä pitäisi parantaa?? Asian ydinhän on siinä, että KAIKEN ei tarvitse olla Stadissa.
Jos puolet kehä I:n sisällä olevista työpaikoista olisi kehä III:n ulkopuolella, niin kaikki kuuluisat ongelmat poistuisivat: Ruuhkat, huono ilma, asuntojen kalleus...
-
No kun se fakta nyt vaan on että firmoille kulkuyhteydet ovat yksi käytettävistä resursseista ja hyvät kulkuyhteydet tarkoittavat usein myös helppoa työntekijöiden saantia. Se duunari kulkee mieluummin paikkaan johon pääsee helposti, mieluummin jopa useammalla eri liikkumismuodolla. Ja kun nuo yhteydet summataan siihen max. 1h suuntaansa työmatkaan, niin siinähän sitä sitten ollaan. Heikoilla yhteyksillä tuo 1h tarkoittaa aika pientä geologista aluetta => siksi noiden pääväylien ja esim. ratayhteyksien laajentaminen olisi yksi mahis laajentaa tuota geologista aluetta, eikös ???
Sinällään tuo asuntojen kalleuskin riippuu ihan siitä sattuuko itse sellaisen omistamaan vai eikö :D Omistusasujalle tuo kalleus on vain hyvä asia, vuokralaiselle taasen jotain ihan muuta. Vielä jos kyseessä sattuu omistusasujalle olemaan ns. eläkepotti, rahat on vuosikausien aikana leivottu siihen "viimeiseen asuntoon" ennen palvelutaloon tms. siirtymistä => tuosta kämpästä saa ihan hyvän eläkepotin loppuelämäkseen Thumb
-
No kun se fakta nyt vaan on että firmoille kulkuyhteydet ovat yksi käytettävistä resursseista ja hyvät kulkuyhteydet tarkoittavat usein myös helppoa työntekijöiden saantia. Se duunari kulkee mieluummin paikkaan johon pääsee helposti, mieluummin jopa useammalla eri liikkumismuodolla. Ja kun nuo yhteydet summataan siihen max. 1h suuntaansa työmatkaan, niin siinähän sitä sitten ollaan. Heikoilla yhteyksillä tuo 1h tarkoittaa aika pientä geologista aluetta => siksi noiden pääväylien ja esim. ratayhteyksien laajentaminen olisi yksi mahis laajentaa tuota geologista aluetta, eikös ???
Nyt et lukenut, tai ymmärtänyt....
Helsingin niemi on sellainen /creikä, ettei siitä saa hyvää tekemälläkään. Yhteydet ei koskaan toimi.
Ajatukseni ydin oli, ettei kaiken tarvitse olla Stadissa. Älytön tunku sinne aiheuttaa ongelmat.
-
Kuntavaaleissa 2017 katsotaan sitten tämän kentän kohtalo.
Aika paljon oli nimiä tuossa adressissa millä valtuusto viimeksi pyyhi pe#¤"&=sä.
-
No ihan samalla tavalla mm. Rastila siirrettänee ilm. Vuosaareen Thumbd
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/323582-rastilan-leirintaalue-asunnoiksi-vuosaaren-satamaan-matkustajaliikennetta
Kas kun kukaan ei ehdota Malmin hautausmaan siirtämistä Honkanummelle? Siinähän sitä olisi hyvää rakennusmaata hehtaari tolkulla ;D
-
No ihan samalla tavalla mm. Rastila siirrettänee ilm. Vuosaareen Thumbd
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/323582-rastilan-leirintaalue-asunnoiksi-vuosaaren-satamaan-matkustajaliikennetta
Kas kun kukaan ei ehdota Malmin hautausmaan siirtämistä Honkanummelle? Siinähän sitä olisi hyvää rakennusmaata hehtaari tolkulla ;D
Onhan tämä todella ikävää. Mutta mutta, jos suhteuttaa Pohjoiseen Suomeen, postin toimipiste/kaupan noutopiste (postille, ei viinalle) on joillakin yli 100 km ... Kauppaankin on monesti kymmeniä kilometrejä.
Edith.
En tosiaan väheksy asiaa, olen työskennellyt yli 7 v lentosääasemilla.
-
http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,113482.0.html
Olen vähän kahta mieltä näistä kansalaisaloitteist a, kun niillä nyt ei juuri painoarvoa päättäjissä ollut. Mutta voipi tämmöisenkin käydä allekirjoittamassa
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2106
-
Pieni oli vaiva allekirjoittaa tuo aloite.
Suosittelen muillekin jotka kannattavat 80 vuotta vanhan lentoaseman säilyttämistä ilmailukäytössä.
-
Pieni oli vaiva allekirjoittaa tuo aloite.
Suosittelen muillekin jotka kannattavat 80 vuotta vanhan lentoaseman säilyttämistä ilmailukäytössä.
Olen tuon aikoinaan jo allekirjoittanut ja toivon kentän saavan jatkoaikaa. Asun kohtalaisen lähellä kenttää ja on mielenkiintoista seurata kaikenlaisia koulutuslentoja ja pienkoneita. Myös taitolentoharjoituk sia aika ajoin.
Tilanne taitaa olla toivoton. Tutun tuttu osti kaupungilta tontin joka sijaitsee suoraan pääkitoradan saapumisreitillä ja heille luvattiin että viimeistään kahden vuoden kuluttua lentomelu on muisto vaan.
-
Kansalaisadressi Malmin lentoaseman säilyttämiseksi on allekirjoitettu vuosia sitten kun ilmestyi saataville. Yksi harvoja asioita mitä jäin stadista lähdön jälkeen kaipaamaan on HEM.
-
Nyt onkin kyseessä kasalaisaloite eli uudelleen allekirjoittamaan, jotta saadaan lakialoite eduskunnan käsittelyyn!
-
JES Thumb
On kannatettu taas
-
Nyt onkin kyseessä kasalaisaloite eli uudelleen allekirjoittamaan, jotta saadaan lakialoite eduskunnan käsittelyyn!
Myös tämä on tänään allekirjoitettu. Jokunen osallistuja vielä uupuu mutta kyllä se siitä kun rummut kantavat.
-
^
Thumb Tämä on tosiaa aivan uusi addressi (10.8.2016 jätetty lakialoite LEX Malmi). Eilen vajaat 1500 ääntä, tänään jo samat..
Vaatii siis oikeaa tunnistautumista..
Mitä tulee Malmin lentosuoritteisiin, niin on kuulemma harrastustoiminta hiipumasssa harrastuslentämisen osalta. Menee Trafin puolelta työläämmäksi ja kalliimmaksi.. Suoritteiden laskun kertoi viimeksi tankkiauton kuski.. Vaikka vanhat koneet pysyvät, ei niitä tankata samassa määrin kuin ennen.
-
Aiemmin oli Nesteellä AVGAS100 tankkauspisteet monilla lentokentillä suomessa. Enää ei ole. Nyt haetaan autolla kanistereilla 98E10 polttoainetta koneisiin normaaleilta huoltoasemilta. (Jos vaan lentokoneeseen soveltuu ko. polttoaine).
Toki tämä pienentää hieman kustannuksia (1.5eur/ltr vs. 3eur/ltr)
Yleisilmailua rasittavat monet asiat tällä hetkellä:
- Säännösten monimutkaistuminen (EU)
- Lupakirjojen,, koulutusorganisaati oiden,
lentokoneiden lentokelpoisuuksien ylläpitovaatimukset (EU)
- Lentopaikkojen ympäristölupavaatim ukset + käyttöaikarajoituks et
- Trafin kustannukset (lupakirjat, lentolaitteet, lentopaikat)
- Ilmatilamuutokset ja rajoitukset ( Finavia)
Ja moni muu asia on mennyt 2002 vuodesta paljon hankalammaksi ja kalliimmaksi kun itse aloitin ilmailuharrastuksen . Ilmailu antaa kyllä myös todella paljon ja on kaukana mistään elitistilajista.
-
Nyt on allekirjoitettu....
On asioita, joita ei saa rahallakaan takaisin.
http://yle.fi/uutiset/malmin_lentokentta_valittiin_euroopan_7_uhanalaisimman_kulttuurikohteen_listalle/8747171
-
Ja moni muu asia on mennyt 2002 vuodesta paljon hankalammaksi ja kalliimmaksi kun itse aloitin ilmailuharrastuksen .
Vai pitäisikö sanoa että ilmailukin, sillä vaikuttaa nuo EU:n mukanaan tuomat kuviot kallistavan vähän kaikkea toimintaa, tarvitaan lupa se ja tää vaikka aikaisemmin ei moisia kalliita tutkintoja tahi lupia tarttettu ja silti hommat pelasi :-\
-
Voisihan siihen vaikka puiston laittaa lapsille
Ja aikuisille.
Mutta sitä lentoasema rakennusta ei saa hävittää.
-
Jo yli 4000 allekirjoitusta.
Käykääs laittamassa nimi alle.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2106
Ja tämä on siis uusi juttu.
-
Malmista tullee korpikenttä, no mikäs siinä. Aina vaan kätevämpi poiketa sielä kaffella.
-
Jo yli 4000 allekirjoitusta.
Käykääs laittamassa nimi alle.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2106
Ja tämä on siis uusi juttu.
No en varmaan laita niemeä tommoseen paperiin joka ei koske minua kuusi vuotta vieärhti siellä bussi homissa ja onneksi suunnittelevat kehä teitten sulkemista ja yksi kaistanen tie hesasta pois,josta ei paaluuta ;) Thumb Thumb
-
No en varmaan laita niemeä tommoseen paperiin joka ei koske minua kuusi vuotta vieärhti siellä bussi homissa ja onneksi suunnittelevat kehä teitten sulkemista ja yksi kaistanen tie hesasta pois,josta ei paaluuta ;) Thumb Thumb
Jopas tyrkkäs syvempää, ikääkuin asiantuntijanäkemys tä perusteluissa. Jokainen vaan tyylillään, kyllä tästä hyvä tulee. :D
-
Malmin kenttä asia on aika vieras. Jos käy niin, että kenttä suljetaan, niin mihin malmin kentän koneet siirtyvät ?
-
Malmin kenttä asia on aika vieras. Jos käy niin, että kenttä suljetaan, niin mihin malmin kentän koneet siirtyvät ?
Paalamo ;) Thumb Thumb
-
Malmin kenttä asia on aika vieras. Jos käy niin, että kenttä suljetaan, niin mihin malmin kentän koneet siirtyvät ?
Finavian ja Helsingin kaupungin mukaan Malmin kentän liikenne siirtyisi jo olemassa oleville kentille. Mitä nämä kentät tarkalleen ovat, ei ole minulla tiedossa mutta näillä "muilla kentillä" on esittäjien mukaan tällä hetkellä vajaakäyttöä.
Lisätty: Yleisiä harhaluuloja (http://www.malmiairport.fi/harhaluuloja/)
-
Malmin kenttä asia on aika vieras. Jos käy niin, että kenttä suljetaan, niin mihin malmin kentän koneet siirtyvät ?
Asia on erittäin hankala. Korvaavia vaihtoehtoja on huonosti:
- Hyvinkää: lähellä kaupunkia ja operaatiomäärää ei voi nykyisestä kasvattaa (kenttä on ruuhkautunut nykyisellä operaatiomäärällä kun ilmailulajeja on paljon). Hallitilaa ei ole.
- Nummela: lähellä Nummelan keskustaa, tiukat vaatimukset operointiaikojen suhteen.
- Kiikala: Liian kaukana
- Helsinki-Vantaa: melko mahdotonta sovittaa yleis-ilmailua tuonne.
- Tampere-Pirkkala: Lentokoulutusta antavia yrityksiä siirtynyt Tampereelle. Liian kaukana pääkaupunkiseudusta
- Lahti-Vesivehmaa: Liian kaukana
- Räyskälä: Erittäin tiukat ympäröstölupavaatim ukset. Kaukana
Jossain vaiheessa luvattiin korvaava uusi kenttä mutta lupaukset on unohtuneet.
-
No en varmaan laita niemeä tommoseen paperiin joka ei koske minua kuusi vuotta vieärhti siellä bussi homissa ja onneksi suunnittelevat kehä teitten sulkemista ja yksi kaistanen tie hesasta pois,josta ei paaluuta ;) Thumb Thumb
Ei varmaan kaipaa tikkakosken mannekiinin allekirjoitusta.
5200 nimeä on kasassa.
-
^
Jos tahti jatkuu, niin nimet on kasassa 25 päivässä - ehkä se ensiksi lisää kiihtyy ja sitten hyytyy.. nythän on Airshow -viikonvaihde (http://www.malmiairshow.fi/).
-
No en varmaan laita niemeä tommoseen paperiin joka ei koske minua kuusi vuotta vieärhti siellä bussi homissa ja onneksi suunnittelevat kehä teitten sulkemista ja yksi kaistanen tie hesasta pois,josta ei paaluuta ;) Thumb Thumb
Kulttuuriperintönä tuo koskee kaikkia asui sitten missäpäin vaan.
En ymmärrä miten sinun bussihommasi liittyy kentän säilyttämiseen. Ainakin minä katson asiaa laajemmin, jos vastaava kohde olisi sulkemisuhan alla vaikka Utsjoella niin allekirjoittaisin aloitteen.
-
Asia on erittäin hankala. Korvaavia vaihtoehtoja on huonosti:
- Hyvinkää: lähellä kaupunkia ja operaatiomäärää ei voi nykyisestä kasvattaa (kenttä on ruuhkautunut nykyisellä operaatiomäärällä kun ilmailulajeja on paljon). Hallitilaa ei ole.
- Nummela: lähellä Nummelan keskustaa, tiukat vaatimukset operointiaikojen suhteen.
- Kiikala: Liian kaukana
- Helsinki-Vantaa: melko mahdotonta sovittaa yleis-ilmailua tuonne.
- Tampere-Pirkkala: Lentokoulutusta antavia yrityksiä siirtynyt Tampereelle. Liian kaukana pääkaupunkiseudusta
- Lahti-Vesivehmaa: Liian kaukana
- Räyskälä: Erittäin tiukat ympäröstölupavaatim ukset. Kaukana
Jossain vaiheessa luvattiin korvaava uusi kenttä mutta lupaukset on unohtuneet.
Kiitos vastauksesta. Tahtoo vain olla, että jossain vaiheessa kaupunkien suunnitelmat menevät läpi.
Ehkä tässä olisi viisainta aloittaa keskustelu myös korvaavasta kentästä ja varmaan sekin käy kuumana kulisseissa. Vaikka mitään päätöksiä ei ole tehty puoleen eikä toiseen.
-
Jo yli 4000 allekirjoitusta.
Käykääs laittamassa nimi alle.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2106
Ja tämä on siis uusi juttu.
Kannatettu, 17616 kasassa nyt. Tulee joka päivä käytyä tuolla lounastelemassa.
-
Toivoa on vielä olemassa;
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/3391020/Kansalaisaloite+Malmin+lentokentasta+luovutettiin+puhemiehelle
-
Toivoa on vielä olemassa;
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/3391020/Kansalaisaloite+Malmin+lentokentasta+luovutettiin+puhemiehelle
Toivottavasti.
Jos Malmi kaatuu, se tuo helvetisti riesaa muualle Uudellemaalle.
-
Toivoa lienee niin kauan kun aikaa on. Näyttää vain siltä, että Helsinki uhraa tämän markkinatalouden alttarille, palvoo rahaa, manaa mammonattomuutta.
-
Selittäkää Malmia tuntemattomalle mikä siinä on niin ainutkertaista ja tarpeellista että meidän tarvitsisi yhtenä kansakuntana siitä maksaa jotain? Asiaa tuntemattoman silmin kyse on vanhasta lentokentästä mistä aika on ajanut ohi.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
-
Selittäkää Malmia tuntemattomalle mikä siinä on niin ainutkertaista ja tarpeellista että meidän tarvitsisi yhtenä kansakuntana siitä maksaa jotain? Asiaa tuntemattoman silmin kyse on vanhasta lentokentästä mistä aika on ajanut ohi.
Maksaa?
Tärkeintä Malmin säilymisessä on se, että mökäjengi ei muuttaisi jonnekin muualle...
-
Maksamisella viittasin tänään uutisissa kuulemaani, eli kansalaisaloitteen puuhaajien toive olisi että valtio lunastaisi Malmin ja sitten vastaisi sen ylläpidosta.
Ei oikein avautunut tuo Malmin säilyttämisen idea tuosta vastauksestasi.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
-
Maksaa?
Tärkeintä Malmin säilymisessä on se, että mökäjengi ei muuttaisi jonnekin muualle...
Me asutaan kentän lähellä ja ei sieltä mitään häiritseviä ääniä kuulu. Päivisin kopterikoulutukset ja tarkastuslennot on ne äänekkäimmät, pienkoneet on nykyään todella hiljaisia.
Paljon erilaista toimintaa tuolla on ja itse kävin Mobilistien kuukausitreffeillä viime kesänä muutaman kerran.
-
Itse olen kentän säilyttämisen kannalla. Uskon niin että kabineteissa on kaupat tehty jo Pajusen kanssa, joten ei paljon paina tuollaiset nimilistat niissä piireissä.
Ihmettelen vaan että Helsingissä ei ole tilaa muualla.
-
Itse olen kentän säilyttämisen kannalla. Uskon niin että kabineteissa on kaupat tehty jo Pajusen kanssa, joten ei paljon paina tuollaiset nimilistat niissä piireissä.
Ihmettelen vaan että Helsingissä ei ole tilaa muualla.
Ja paremmin rakentamiseen sopivaa maaperää.
-
Eikö se ole jotain vanhaa suon pohjaa vai onko mulla ihan väärää tietoa.
-
Tuon ympäri fillaroidaan tai kävellään suht usein, täysin vettynyttä maata ja suota koko ympäristö
-
Kyllä se malmin kenttä on syytä säästää.
se on henkireikä oikeesti monelle sielulle.
mutta jos se menee , niin tulee menemään myös tattarisuon pienteollisuusalue ja sen ympäristö eli esim. Entinen malmin veho ja sen vierus liikkeet.
ero et milloin on vaan ihan yhden käden sormen vuosissa.
olin tutun työpaikalla kolmena päivänä kun ne korjasi mun autoa niin.
huomasin että kyllä sielä malmin kentäällä on pakko tapahtua koska ,
pää yli lenti pienkonetta tosi tiheään.
ja sain kuulla että joku viranomais laitos operoi myös siellä.
huomasin sen koska joku iso kopteri pörisi noin tunnin samassa paikassa noina 3 päivänä
-
Rajavartiolaitoksen kalustoa siellä on ja niillä pörräävät paljonkin.
-
Itse olen kentän säilyttämisen kannalla. Uskon niin että kabineteissa on kaupat tehty jo Pajusen kanssa, joten ei paljon paina tuollaiset nimilistat niissä piireissä.
Ihmettelen vaan että Helsingissä ei ole tilaa muualla.
Muualla ei ole Pajusen omaa kauppakeskusta vieressä. :-X
-
Eikö se ole jotain vanhaa suon pohjaa vai onko mulla ihan väärää tietoa.
Vanhaa merenpohjaa / suota, vaatii ankaran paalutuksen jos meinaa saada tukevaa maaperää rakentamiselle. Järjen kanssa tuolla asuinalue hankkeella ei ole mitään tekemistä. Ilmasta katsottuna sopivampaa rakennusmaata on runsaasti pääkaupunkiseudulla . ???
-
Ei oikein avautunut tuo Malmin säilyttämisen idea tuosta vastauksestasi.
Jos Malmi suljetaan, porukka siirtyy helsinkiläisten sijasta häiritsemään ihmisiä.
-
Muualla ei ole Pajusen omaa kauppakeskusta vieressä. :-X
Pajunen oliskin voinut jäädä Martilaaksoon myymään makkaraa...
-
Pajunen oliskin voinut jäädä Martilaaksoon myymään makkaraa...
Tuo Pajusen kauppias ura loppui siihen kun isä sanoi sille että, kun olet niin tyhmä että kauppiasta sinusta ei tule mutta politiikassa vois olla hyvät mahdollisuudet.
-
Muutama vuosi sitten kun Kyllönen erosi liikenneministerin paikalta häntä haastateltiin uutisissa. Toimittaja kysyi mikä oli hänen ministeriuran huippu hän vastasi, Malmin kentän lopettamispäätös.
-
No mistäköhän tuon vieressä olevan teollisuusalueenkin nimeksi on päätynyt tattariSUO ::)
Josta tietty päästäänkin siihen seuraavaan kyssäriin, tuo teollisuusalue kun on ollut siinä saman hetteikön päällä ajasta miekka ja kivi lähtien, niin mitäköhän luulette tuosta maaperästä löytyvän? Tuskin on ihan puhtosta maa-ainesta siis enää tuon kentänkään alla ja kohta meillä on taas seuraava "Myllypuro" käsissämme jos tuolle kiitoratojen alueelle tosiaan asuinrakennuksia joskus nousee :(
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/11/28/myrkkymaa-uhkasi-tuhansien-terveytta-helsingin-myllypurossa
-
Pajunen oliskin voinut jäädä Martilaaksoon myymään makkaraa...
Nuorena kollina kun ajoin Edvin Pajusella firmassa autoa , käväisin laatikon viemässä heille Kulosaareenkin.
;)
-
Ai niin, tuostapa sitä voi ihastella Malminkin lentoaseman seutua ilmakuvina kuinka on alue muuttunut pellosta nykyiseen muotoonsa. Näköjään tuo teollisuusalue ilmaantuu kuviin "vasta" 70-luvulla, joten n. 30...40v tuo on kyllä itse kenttää nuorempaa 8)
http://dev.hel.fi/ilmakuvat/#6/60.255/25.044
-
Tossahan on kentän vieressä se Juhannustien nurkka. Sinne jos tulee lihavia vieraita taloon niin täytyy talosta viedä kalusteita varastoon :o
Kun killuu saman suohetteen päällä tuo kylä kuten Malmin lentokenttä ja Tattis
-
Kun killuu saman suohetteen päällä tuo kylä kuten Malmin lentokenttä ja Tattis
Itse asiassa tuo "lätäkkö" näyttää olevan melko laajakin ja onhan tuo varsin tasaista, juuri minkäänlaisia mäkiä löydy tuolta alueelta ???
http://gtkdata.gtk.fi/Maankamara/index.html
Saman kartan mukaan meidän tontti on ihan kirkkaan punaisella kivellä ja onhan tuo. Matalimmillaan vain 1/2m on maata kallion päällä, joten melko varma saa olla ettei tämän talon nurkat rupea mihinkään vajoskelemaan vaikka vähän enempikin olisi isoja miehiä talossa kylässä ;D
-
Vanhaa merenpohjaa / suota, vaatii ankaran paalutuksen jos meinaa saada tukevaa maaperää rakentamiselle. Järjen kanssa tuolla asuinalue hankkeella ei ole mitään tekemistä. Ilmasta katsottuna sopivampaa rakennusmaata on runsaasti pääkaupunkiseudulla . ???
Eipä sitä rakentamattomana juurikaan ole.. sellaista siis, jonka uusi yleiskaava mahdollistaa asuntorakentamiseen .
-
Itse asiassa tuo "lätäkkö" näyttää olevan melko laajakin ja onhan tuo varsin tasaista, juuri minkäänlaisia mäkiä löydy tuolta alueelta ???
http://gtkdata.gtk.fi/Maankamara/index.html
Saman kartan mukaan meidän tontti on ihan kirkkaan punaisella kivellä ja onhan tuo. Matalimmillaan vain 1/2m on maata kallion päällä, joten melko varma saa olla ettei tämän talon nurkat rupea mihinkään vajoskelemaan vaikka vähän enempikin olisi isoja miehiä talossa kylässä ;D
Mun kaveri on STARAN maanmittareitten pomo, ollut juttua paljoinkin tuosta maapohjasta alueella ;D
-
No mistäköhän tuon vieressä olevan teollisuusalueenkin nimeksi on päätynyt tattariSUO ::)
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/241131-tasta-tuli-nimi-tattarisuo (http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/241131-tasta-tuli-nimi-tattarisuo)
-
Mun kaveri on STARAN maanmittareitten pomo, ollut juttua paljoinkin tuosta maapohjasta alueella ;D
Ei suoraan enää liity aiheeseen, mutta Hki rak.määräyksistä kun löytyy pykälä jotta pohjavesitutkimus pitäisi tehdä aina jos taloon tulee kellari. No meillekin siis kellari tuli ja kyllä vain, tähänkin kalliorinteeseen tuo kallis tutkimus piti siis tehdä. Ja ylläri pylläri, sitä pohjavettä ei sitten kuitenkaan tuolta kallion päältä 2010 hellekesänä löytynyt pisaraakaan, merkillistä ::)
-
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b974e401-b4dd-4310-a9d7-b7010d1f87e6 ”Kaupungille jo 250000 euron vahingot” – poliisille tutkintapyyntö Anni Sinnemäen toimista
-
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b974e401-b4dd-4310-a9d7-b7010d1f87e6 ”Kaupungille jo 250000 euron vahingot” – poliisille tutkintapyyntö Anni Sinnemäen toimista
Eipä tuo paljon hetkauta! mitä normi suomalainen näille pystyy ::)
-
Eipä tuo paljon hetkauta! mitä normi suomalainen näille pystyy ::)
Se on vihreistä mielenkiintoista mitä lentokoneen OH-AKD osalta historiaa on.
Omistaja on erään puolueen ex-puheenjohtajan veli. Kone itseässään on sellainen että kyseisen puolueen olisi pitänyt arvojensa mukaan maadoittaa se jo 20v sitten. Lentäjälläkin omat säännöt. Aihettanut häiriötä lukuisila järvillä ja vesistöillä ja lentopaikoilla.
Erivapauksia ei kai pitäisi olla...
-
Eipä sitä rakentamattomana juurikaan ole.. sellaista siis, jonka uusi yleiskaava mahdollistaa asuntorakentamiseen .
Ei ole, ei. Mitä nyt vaivaiset 29 neliökilometriä (vähintään) on vielä rakentamatta.
-
Ei ole, ei. Mitä nyt vaivaiset 29 neliökilometriä (vähintään) on vielä rakentamatta.
Aika kovalta kuulostaa kun nopeasti laskien kerrostalorakenutam iseen varattua aluetta on yhteensäkin vain noin 75 neliökilometriä ja aivan varmasti siitä ei ole vajaa puolet käyttämättä. Mistä mahdoit tuon luvun ottaa? Maaneliöitä enemmän kertoo rakennusoikeuden määrä.
-
Aika kovalta kuulostaa kun nopeasti laskien kerrostalorakenutam iseen varattua aluetta on yhteensäkin vain noin 75 neliökilometriä ja aivan varmasti siitä ei ole vajaa puolet käyttämättä. Mistä mahdoit tuon luvun ottaa? Maaneliöitä enemmän kertoo rakennusoikeuden määrä.
Helsingin 55. Kaupunginosa, ja suurin kaikista.
Östersundomin sijaitsee parikymmentä kilometriä itään Helsingin keskustasta. Porvooseen on matkaa noin 30 kilometriä. Östersundom rajautuu etelässä mereen, pohjoisessa Vantaaseen ja idässä Sipooseen. Östersundomia halkovat Kehä III, Porvoon moottoritie ja Uusi Porvoontie. Östersundomin pinta-ala on noin 29 neliökilometriä
-
Helsingin 55. Kaupunginosa, ja suurin kaikista.
Ja oletat että tästä kaikki taipuu asuinkäyttöön?
Östersundomin yleiskaavan käsittelykin on alkanut vasta tänä syksynä ja mitään takeita esim itämetrosta ei ole 20v periodilla (mikä on tuon alueen toteutumisen ehdoton edellytys)
-
Se on vihreistä mielenkiintoista mitä lentokoneen OH-AKD osalta historiaa on.
(https://www.ilmailu.org/gallery/albums/Uudelleenrakennetut-tai-muutetut-ilma-alukset/normal_OHAKDr.jpg)
OH-AKD, Lake LA-4-200 Buccaneer, s/n 592, rakennettu: 1974 USA, omistaja: Heikki Hautala Helsinki
-
^
Taitaa olla nykyväreiltään..
(http://www.flyfinland.fi/photos/original/20397.jpg)
-
Ja oletat että tästä kaikki taipuu asuinkäyttöön?
Östersundomin yleiskaavan käsittelykin on alkanut vasta tänä syksynä ja mitään takeita esim itämetrosta ei ole 20v periodilla (mikä on tuon alueen toteutumisen ehdoton edellytys)
On kaupunki tuosta matkalta lunastellut tontit metroradan tieltä jo pari vuotta sitten.
-
Tänne meille päin joku nykertää Malmin korvaavaa lentokenttää "kaikessa hiljaisuudessa" ilman lupia. Saapa nähdä miten käy. Ettei vaan tulisi uusi Sunny Car Center 2.0.
https://yle.fi/uutiset/3-10158239
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005654928.html
https://www.mantsalanuutiset.fi/artikkeli/720055-taystyrmays-hirvihaaran-lentokentalle
http://mantsala-aero.fi/
-
Tänne meille päin joku nykertää Malmin korvaavaa lentokenttää "kaikessa hiljaisuudessa" ilman lupia. Saapa nähdä miten käy. Ettei vaan tulisi uusi Sunny Car Center 2.0.
Eikös mies tee sitä omilla rahoillaan?
Toiseksi, jos omistaa tarpeeksi metsää, siellä voi tehdä aikapaljon ilman lupia.
Myydä puut, poistaa kannot, tasoittaa ja miettiä, tekiskö peltoa vai istutaisko omenapuita...
Nyt siellä tosin on jo kyltti, jossa puhhutaan lentokentästä, tai jotain.
Tuollainen mökäkeskus on silti aina ongelma.
Eikä sitä oikein voi perustella edes sillä, että Hirvihaarassa siitä ei kärsi niin moni.
-
Taitaa olla Hirvihaaran kenttä hanke aika vastatuulessa.
Ei tuleva Uudenmaan maakuntakaava2050 (http://kartta.uudenmaanliitto.fi/maakuntakaavat/index.html?x=409928&y=6716888&zoom=4&lang=fi&layers=1-0) tue tuollaista maankäyttöä.
Mikäs on Hyvinkään kentän tilanne kun ei sinne olis tuolta kuin 15km ilmateitse?
-
Tuollainen mökäkeskus on silti aina ongelma.
Eikä sitä oikein voi perustella edes sillä, että Hirvihaarassa siitä ei kärsi niin moni.
Ongelma
Tervetuloa vaan kahville joku kaunis kesäpäivä. Asumme joitakin satoja metrejä Malmin kentän lähimmästä kiitoradasta ja kentän aiheuttama äänimaailma ei todellakaan ole häiritsevä. Nykypienkoneet on hiljaisia ja ei tuo DC 3 joka kenttää käyttää ole sekään kovin äänekäs. Kentän lähialueilla asuvista suurin osa puoltaa kentän säilyttämistä ja määrä kasvaa.
Nyt kaavaillaan alueelle voimalaitosta joka toisi pienten väylien keskelle valtavan voimalan ja sen myötä paljon raskasta liikennettä, tämän liikenteen vaikutus tulee olemaan hguomattavasti suurempi ja toisaalta suunniteltu kentän rakentaminen vaatii energia, eli voimala on seurausta kentän asuttamisesta.
Tätä kirjoittaessa meidän yli lensi kaasuputkihankkeen huoltohelikopteri, se taitaa olla äänekkäin Malmin kentän käyttämistä koneista, se ei paljoa haittaa koska lentoja ei ole montaa päivässä.
Ei pääkaupunkiseudulla ole paikkaa mihin ei jonkun mökäkeskuksen tai liikenneväylän äänet kantaudu.
-
Ongelma
Tervetuloa vaan kahville joku kaunis kesäpäivä. Asumme joitakin satoja metrejä Malmin kentän lähimmästä kiitoradasta ja kentän aiheuttama äänimaailma ei todellakaan ole häiritsevä. Nykypienkoneet on hiljaisia ja ei tuo DC 3 joka kenttää käyttää ole sekään kovin äänekäs. Kentän lähialueilla asuvista suurin osa puoltaa kentän säilyttämistä ja määrä kasvaa.
Nyt kaavaillaan alueelle voimalaitosta joka toisi pienten väylien keskelle valtavan voimalan ja sen myötä paljon raskasta liikennettä, tämän liikenteen vaikutus tulee olemaan hguomattavasti suurempi ja toisaalta suunniteltu kentän rakentaminen vaatii energia, eli voimala on seurausta kentän asuttamisesta.
Tätä kirjoittaessa meidän yli lensi kaasuputkihankkeen huoltohelikopteri, se taitaa olla äänekkäin Malmin kentän käyttämistä koneista, se ei paljoa haittaa koska lentoja ei ole montaa päivässä.
Ei pääkaupunkiseudulla ole paikkaa mihin ei jonkun mökäkeskuksen tai liikenneväylän äänet kantaudu.
Se on just näin. Asustelin Heikinlaaksossa ja koneet meni pään päältä jatkuvasti. Kiva niitä katella. Samoin laskuvarjoporukkaa jne. Tosi kiva. Kiva niitä katella kun ei enään ite hyppää.
Jos muuttaa kentän viereen niin pitää tietää että koneita menee ja tulee.
Jos muutat kalakaupan naapuriin niin pitää tietää että kalalle haisee. Asuin Belgiassakin talossa jossa alakerrassa juustokauppa. Jos ei hajusta tykkää niin helevettiäkö muuttaa siihen. Oli muutes hyviä juustoja. Aivan loistavia.
Tuntus älyttömältä muuttaa juustokaupan yläkertaan ja vaatia juustokauppaa lopetettavaksi.
-
Tuntus älyttömältä muuttaa juustokaupan yläkertaan ja vaatia juustokauppaa lopetettavaksi.
Mutta entäs toisinpäin? Juustokauppa muuttaa sun kanssa samaan taloon ja vaatii sua lopetattavaksi? ;D
Itse olen tottunut pienkoneiden pörinään. Vaunukin on tuolla merellä pienkoneiden harjoitusalueella. Aika vähäistä on pörinä. joskus sammuttavat moottoritkin ilmassa kesken kaiken harjoittelun.
Isoäiti asui aikoinaan Myyrmäessä. Isot koneet viisti kerrostalojen kattoja, vaan siihenkin tottui. Olivat juuri laskeutumassa, eli loppuliitelyä kevyellä kaasulla.
-
Mutta entäs toisinpäin? Juustokauppa muuttaa sun kanssa samaan taloon ja vaatii sua lopetattavaksi? ;D
Toivottavasti ei hajuhaitan takia
-
Mutta entäs toisinpäin? Juustokauppa muuttaa sun kanssa samaan taloon ja vaatii sua lopetattavaksi? ;D
Itse olen tottunut pienkoneiden pörinään. Vaunukin on tuolla merellä pienkoneiden harjoitusalueella. Aika vähäistä on pörinä. joskus sammuttavat moottoritkin ilmassa kesken kaiken harjoittelun.
Isoäiti asui aikoinaan Myyrmäessä. Isot koneet viisti kerrostalojen kattoja, vaan siihenkin tottui. Olivat juuri laskeutumassa, eli loppuliitelyä kevyellä kaasulla.
Totta tuokin. Mutta malmin kenttä ei ole tullut, se on siinä ollut jo kauan ennen ympäristön asukkaita.
-
Tervetuloa vaan kahville joku kaunis kesäpäivä. Asumme joitakin satoja metrejä Malmin kentän lähimmästä kiitoradasta ja kentän aiheuttama äänimaailma ei todellakaan ole häiritsevä.
Ei pääkaupunkiseudulla ole paikkaa mihin ei jonkun mökäkeskuksen tai liikenneväylän äänet kantaudu.
Tähän pitää sitten sanoa, että jos ei paremmasta tiedä....
Hirvihaarassa, eikä muuallakaan, ihmiset eivät halua osaksi Isoa Slummia.
-
Tähän pitää sitten sanoa, että jos ei paremmasta tiedä....
Hirvihaarassa, eikä muuallakaan, ihmiset eivät halua osaksi Isoa Slummia.
Hahhahhahhaa :-*
-
Tähän pitää sitten sanoa, että jos ei paremmasta tiedä....
Hirvihaarassa, eikä muuallakaan, ihmiset eivät halua osaksi Isoa Slummia.
Niin,
jostain syystä Helsingin kasvuennuste on liki 10 000 henkilöä vuosittain ja asukkaita jo nyt yli 600 000. Minustakin joku mättää kun tilanne on tämä, pienelle maapläntillä yli 10% maan väestöstä, tuohon kun lisää lähikunnat jotka nekin kasvaa, minusta joku mättää ja pahasti.
-
00760 postinumero sitä on itselläkin ja tuolle Malmin kentän säilyttämiselle täältä ainakin tulee Thumb
Kuten tuolla joku jo totesikin, tuo lentokenttä oli täällä paljon ennen minua, joten pikkasen on epäreilua alkaa tässä vaiheessa huutelemaan että sieltä lähtee melua. Tuollaisesta pienkoneesta lähde kuin pientä pörinää, eikä niitäkään tuossa alvariinsa lentele. No OH-LHC tietty pikkasen enempi pörähtää yli lentäessään, mutta se onkin museokone ja iso hatun nosto porukalle kun koneen ovat lentokykyiseksi kunnostaneet :)
Tässä nyt vaan tuntuu käyvän kuten muinoiselle Keimolan Moottoriradalle, aluelle muuttaneet pienasukkaathan senkin radan lopulta saivat horsmaa kasvamaan, vai liekö tuo vesakko jo ihan tukkipuunkin mitoissa mutta kuitenkin Thumbd
-
Niin,
jostain syystä Helsingin kasvuennuste on liki 10 000 henkilöä vuosittain ja asukkaita jo nyt yli 600 000. Minustakin joku mättää kun tilanne on tämä, pienelle maapläntillä yli 10% maan väestöstä, tuohon kun lisää lähikunnat jotka nekin kasvaa, minusta joku mättää ja pahasti.
Joku voi väittää, että menestyksen perustaa luodaan metropolialueilla. Minusta valtion aluepolitiikka on hakoteillä paisuttaessaan pääkaupunkiseudun kokoa muun Suomen asukasmäärien näivettyessä. Suomen asukasluku on aivan liian pieni minkään oikeasti ja kansainvälisesti kilpailukykyisen metropolin luomiseen.
Vertailuksi voin todeta, että enemmän kuin pääkaupunkiseudun asukasmäärän verran ihmisiä menee läpi Intian Mumbain Chhatrapati Shivaji Terminius juna-asemalla joka päivä.
-
On se niin kova sota että tuota Vantaa-Espoo-Kirkkonummi-Helsinki aluetta ei saada yhdeksi kaupungiksi. Ratkaisisi aika monta ongelmaa, nyt nuo kilpailevat toistensa kanssa.
-
On se niin kova sota että tuota Vantaa-Espoo-Kirkkonummi-Helsinki aluetta ei saada yhdeksi kaupungiksi. Ratkaisisi aika monta ongelmaa, nyt nuo kilpailevat toistensa kanssa.
No jos nyt ensin edes Hki-Vantaa-Espoo, mutta kun kaikki ovat poliittisesti niin erilaiset, niin eihän siitä mitään tule. Vähän niin kuin Kauniainen Espoon sisällä ;D
-
Taitaa olla Hirvihaaran kenttä hanke aika vastatuulessa.
Ei tuleva Uudenmaan maakuntakaava2050 (http://kartta.uudenmaanliitto.fi/maakuntakaavat/index.html?x=409928&y=6716888&zoom=4&lang=fi&layers=1-0) tue tuollaista toimintaa.
Isätä raivaa pellon ja rakentaa pari 'konesuojaa'.
Vuokraa niitä sitten käytön puutteessa kavereille.
Kavereilla on lentokoneita ja kiva kun pellolta pääsee ilmaan.
-
Niin,
jostain syystä Helsingin kasvuennuste on liki 10 000 henkilöä vuosittain ja asukkaita jo nyt yli 600 000. Minustakin joku mättää kun tilanne on tämä, pienelle maapläntillä yli 10% maan väestöstä, tuohon kun lisää lähikunnat jotka nekin kasvaa, minusta joku mättää ja pahasti.
Tästä olemme täysin yhtä mieltä! Thumb
Järjetön ajatus, että kaikki pitäisi tunkea kehä III:n sisäpuolelle.
Siitä pääsemmekin tuohon yhtä järjettömään 'tunnin junaan'. >:D
-
Isätä raivaa pellon ja rakentaa pari 'konesuojaa'.
Vuokraa niitä sitten käytön puutteessa kavereille.
Kavereilla on lentokoneita ja kiva kun pellolta pääsee ilmaan.
Ite vastaavan konesuoja/hallin poikkeusluvan hakeneena tiedän kuinka tarkkoja kunnissa nykyään ollaan. Jos mainitset vuokraus -sanan, menee lupa-asiossa virkamies-moodi päälle: "onko kyse yritystoiminnasta.." alkaen YVAsta, ELYstä liittymälupa tiehen (vaikka olemassa oleva liittymä) jne.. maakunta- ja yleiskaavasta ei saa löytyä mitään kieltävää. Vielä kun ollaan "harmaalla-alueella", harkinnan kautta voidaan heltyä.. ko. lentokenttä saattaa sijoittua osin maakuntakaavan"vihreälle". Sivuaa Natura-aluetta.. vaikeaksi vetää.
-
Helsingin päättäjät heti ulkomaille katsomaan eli Tukholmaan, Reykjaviikiin ja Washington DC, Lontoo jne. Kaikissa niissä on lentokenttä keskellä kylää eikä kukaan valita. Tosin toi lentäminen on viherpiipertäjille punainen vaate. Onneksi bulevardit kaatuivat oikeudessa.
Keimolan radan tappoi silloinen terveystarkastaja kun ei antanut sijoituspaikkalupaa . Taitavat omakotiasujat olla nyt tyytyväisiä kun on nurkalla uusi kerrostalolähiö ja moottoritie.
-
Kaikissa niissä on lentokenttä keskellä kylää eikä kukaan valita.
No eikös tuo Hki-Vantaa jo aika keskellä ala olemaan sekin kun Hki vielä pikkasen laajenee ympäristökuntiinsa ja Tuusulaakin rakennetaan kovaa vauhtia jo umpeen ;D
-
No eikös tuo Hki-Vantaa jo aika keskellä ala olemaan sekin kun Hki vielä pikkasen laajenee ympäristökuntiinsa ja Tuusulaakin rakennetaan kovaa vauhtia jo umpeen ;D
Johan ne on möykänneet ääneen lentomelusta. Just saivat kompurat sammutettua okt työmaalta kun alkoi laulu.
-
Helsingin päättäjät heti ulkomaille katsomaan eli Tukholmaan, Reykjaviikiin ja Washington DC, Lontoo jne. Kaikissa niissä on lentokenttä keskellä kylää eikä kukaan valita.
Onhan noita, jos etsimään ruvetaan.
Ikimuistoisin kokemus on Hong Kong, kun tuntui että parvekkeilta lähtee pyykit mukaan! :o
-
Aamun uutisissa tuli yksi asia esille mikä sopisi asiansa puolesta malmin lentokentäälle.
eli suomen ilmailu museo.
siinähän museot yhdistyisivät.
ja hallit saataisin hyötykäyttöön.
ja vaikka rakentaisivat pienkoneita varten uusia halleja ja käyttäisivät kenttää niin kuin ovat ennenkin käyttäneet.
joo ja se melu jos se piiperöä haittaa niin pankoot rinkan selkää ja tepastelisivat jonnekkin lapin mettään ja aina kun
meteliä kuuluu niin ei ku syvemmälle.
-
Ei viherpiiperöillä ole isommin lentämistä vastaan kun thaimaahan ja intiaan pitää päästä lomailemaan...tai eurooppaan kokoontumaan. Menisivät junalla jos olisivat aidosti vihreitä.
-
Viherpipertöihin passaa vanha totuus,
”Tehkää niinkuin me sanomme vaan ei niinkuin me teemme”
-
Niinkuin kimmok mainitsi sopisi ilmailumuseo hyvinkin
juuri malmin lentokentän alueelle, olisi helpompi lähestyä ja asiakasmäärä tuplaantuisi.
-
Niinkuin kimmok mainitsi sopisi ilmailumuseo hyvinkin
juuri malmin lentokentän alueelle, olisi helpompi lähestyä ja asiakasmäärä tuplaantuisi.
Kenttä on suosittu myös harrasteautoilijoid en ja motoristien tapaamispaikkana, kiihdytysajoakin muutaman kerran kesässä ja käytännössä kiinni kentässä on mikroautorata
Puitteet tehdä moottorikeskus jossa kaikki eri harrastusmuodot kohtaa ja samalla kenttä säilyy lentotoiminnalle. Lentomuseonkin voisi tuollaiseen helposti ympätä
-
Ikävä kyllä taitaa kaikki tiet olla jo kahlattu että kenttä voitaisiin säilyttää >:(
Politiikka on tämmöistä. Siinä ei kansalta kysellä.
Luulen että jos Merja Kyllönen olisi viime töikseen liikenneministerinä tehnyt jotain muuta kuin arponut päätöksiä (painostuksen?) alla tilanne voisi olla toinen...
https://yle.fi/uutiset/3-7149612
http://www.lentoposti.fi/uutiset/suomen_ilmailuliitto_ministeri_kyllosella_vaarat_tiedot_malmin_lentoaseman_toiminnasta
-
Kentän säilytys on helppo juttu, eikun butjetti alueen ostoon, laskelma kullekkin joka haluaa säiltyttää alueen.
Ja lopuksi kustannukset jaetaan innokkaiden kesken, muutama kymppi tonni- jokunen satatonninen per/nuppi riipuen halukkaiden määrästä. Ja tietysti vuotuiset kustannukset.
Siinä se on, eikun käsiä pystyy maksu halukkaat.
-
Olisiko ollut Hesarin juttu jossa haastateltiin ja kirjoitettiin henkilökuvaa Kyllösestä, siinä hän mainitsi Malmin lentokentän lopettamispäätöksen olleen hänen isoin poliittinen saavutuksensa.
-
Kentän säilytys on helppo juttu, eikun butjetti alueen ostoon, laskelma kullekkin joka haluaa säiltyttää alueen.
Ja lopuksi kustannukset jaetaan innokkaiden kesken, muutama kymppi tonni- jokunen satatonninen per/nuppi riipuen halukkaiden määrästä. Ja tietysti vuotuiset kustannukset.
Siinä se on, eikun käsiä pystyy maksu halukkaat.
Nyt kaupunki ja sen myötä me asukkaat tulemme kaikki oasllistumaan tuon alueen pohjatöihin jotta siitä saadaan rakentamiskelpoinen . Kustannukset on aivan järjettömät ja näitä ei voi siirtää tulevien asuntojen hintoihin.
-
Höttösuolle on helppo rakentaa, kysyy vaikka Niiskuneidiltä (apulaiskaupunginjoh taja) :-X
-
Eikös siihen platalle ole hyvä rakentaa...valmis kova pohja.
Se vaan unohtuu että sinne maaperään on vuosikymmenten saatossa mennyt melkonen määrä kerosiinia ja jäänesto aineita...
no otetaan tuo aihe esille lehdistössä vasta sitten kun talot on rakennettu. ;)
ps. liito-oravan kakkaa myytävänä....
-
Mikä kova se on ? Kestäähän se koneen painon. Mutta kuinkas paikallaan jököttävän kerrostalon.
-
Ikävä kyllä taitaa kaikki tiet olla jo kahlattu että kenttä voitaisiin säilyttää >:(
Politiikka on tämmöistä. Siinä ei kansalta kysellä.
Eikös ne viimeiset pakkoliitosalueetki n meinaa jäädä rakentamatta?
-
Eikös siihen platalle ole hyvä rakentaa...valmis kova pohja.
No siis aikanaan kun Malmin kenttä tuolle suo-jättömaalle rakennettiin, niin yksi peruste sille nimenomaan oli alueen rak.kelvottomuus, sille hötölle kun ei taloa fiksusti saa pystyyn. Pikkasen kovempaa löytyy tuolta itä-puolelta, jonne mm. se kenttärakennuskin aikanaan nousi ja about 100v siinä on hyvin pystyssä jo jöpöttänytkin. Kun tas itä-puolellakin kun tullaan pikkaisen pohjoisempaan, niin tuo tattiksen teollisuusalue on taas yhtä suohöttöä. Länsi-puolella Fallkullan rakennukset ovat taas pikkasen kovemmalla, tuon suohötteikön laidalla 8)
-
Mihinköhän keskusteluun liitin laskelmat tuon rakentamisesta ja ympäristövaikutuksi sta. Nuo ympäristövaikutukse t kantaa maan alla todella kauas ja alueen kuivattaminen tuhoaisi muita alueita
-
No siis aikanaan kun Malmin kenttä tuolle suo-jättömaalle rakennettiin, niin yksi peruste sille nimenomaan oli alueen rak.kelvottomuus, sille hötölle kun ei taloa fiksusti saa pystyyn. Pikkasen kovempaa löytyy tuolta itä-puolelta, jonne mm. se kenttärakennuskin aikanaan nousi ja about 100v siinä on hyvin pystyssä jo jöpöttänytkin. Kun tas itä-puolellakin kun tullaan pikkaisen pohjoisempaan, niin tuo tattiksen teollisuusalue on taas yhtä suohöttöä. Länsi-puolella Fallkullan rakennukset ovat taas pikkasen kovemmalla, tuon suohötteikön laidalla 8)
Siinä Falkullasta Tapuliin päin se uusin alue. Piti tarkkaan laskea millainen tönö tulee että pysyy pinnalla.
-
Onhan Oulussa rakennettu kirjasto merelle, yliopisto suolle ja satama maalle.
Kaikki on mahdollista.
-
arabianranta oli kyllä huomattavasti haasteellisempi kohde ja kalliimpi. siellä piti estää maan valuminen mereen, kummasti siellä talot vielä on melkein suorassa. malmin kenttä on siinä mielessä helppo kohde.
-
Siinä Falkullasta Tapuliin päin se uusin alue. Piti tarkkaan laskea millainen tönö tulee että pysyy pinnalla.
Tuolta geologian tutkimuskeskukselta kun käy noita maaperäkarttoja katselemassa, niin Malmin lentokenttä on isossa sinisessä lätäkössä, pintamaalaji liejusavea, maanpeitepaksuus 30m ja senkin alla oleva kovempi kama on vanhaa merenpohjan sedimenttiä. Mainittu Tasankotien ympäristön uusi rak.alue on sentään savella, vaikka muut olosuhteet about samat ovatkin 8)
http://gtkdata.gtk.fi/Maankamara/index.html
No kävinpä sitten samalla tarkastamassa omankin tonttini maaperän, vettä ei ole lähelläkään, maanpeitepaksuus 1m ja sen alla graniittia, jotka tuli kyllä ihan käytännössäkin todettua pohjatutkimuksella ja tuohon kallioon saakkahan se monttukin sitten aikanaan kaivettiin = luulisi tönön pysyvän pystyssä ;D
-
paalutus on keksitty jo kauan sitten...
hinta ei ole ongelma...asukkaita löytyy.
-
Tuolta geologian tutkimuskeskukselta kun käy noita maaperäkarttoja katselemassa, niin Malmin lentokenttä on isossa sinisessä lätäkössä, pintamaalaji liejusavea, maanpeitepaksuus 30m ja senkin alla oleva kovempi kama on vanhaa merenpohjan sedimenttiä. Mainittu Tasankotien ympäristön uusi rak.alue on sentään savella, vaikka muut olosuhteet about samat ovatkin 8)
http://gtkdata.gtk.fi/Maankamara/index.html
No kävinpä sitten samalla tarkastamassa omankin tonttini maaperän, vettä ei ole lähelläkään, maanpeitepaksuus 1m ja sen alla graniittia, jotka tuli kyllä ihan käytännössäkin todettua pohjatutkimuksella ja tuohon kallioon saakkahan se monttukin sitten aikanaan kaivettiin = luulisi tönön pysyvän pystyssä ;D
Mulla on kaveri Staran mittauspuolen vetäjä 8)
-
paalutus on keksitty jo kauan sitten...
hinta ei ole ongelma..
Kyllä se voi olla.
Perkkaa aikoinaan rakennettiin paalujen päälle, kun maa oli pelkkää mutaa.
Talot ja kaukolämpö kyllä pysyi paaluilla mutta kaikki muu painui vuosien mittaan.
Yhdenkin talon viemärit irtosi ja talon alla oli sitten sitä ittiään metrin verran. :-X
-
Kyllä se voi olla.
Perkkaa aikoinaan rakennettiin paalujen päälle, kun maa oli pelkkää mutaa.
Talot ja kaukolämpö kyllä pysyi paaluilla mutta kaikki muu painui vuosien mittaan.
Yhdenkin talon viemärit irtosi ja talon alla oli sitten sitä ittiään metrin verran. :-X
Esim. Pukinmäen, Pihlajamäen ja monen muunkin alueen klassinen ongelma. Talot on paalutettu sinne vellin alla olevaan peruskallioon, mutta se maan pinta muualla laskee maan kuivuessa => näyttää ikäänkin talot nousisivat ylöspäin. Toki sitten kaikki nuo liitokset, niin vesijohto-, sähkö- kuin dataliittymätkin joutuvat tällöin melkoisille kuormituksille kun muutaman vuoden kuluttua talon alakerta onkin sen puolimetriä aikaisempaa korkeammalla. Tuon huomaa käytännössä kaikissa tuon alueen taloissa, kuinka niihin aina kiivetään jonkinlaista mäkeä ylös :-\
hinta ei ole ongelma...asukkaita löytyy.
No on se ongelma siinä vaiheessa kun se yhtiölainan lyhennysvapaat päättyvät muutaman vuoden kuluttua talon valmistumisesta ja rah.vastike alkaa pyörimään oikein kunnolla. Siinä moni kotitalous huokasee syvään ja syö hernekeittoa, sillä alueen muilla samaan aikaan rakennetuilla taloilla on tasan sama ongelma, tasan samaan aikaan. Ja tuohon saumaan sitten jos yrität päästä siitä piiloasuntovelkakuo pastasi pois myymällä kämppäsi, niin markkinoille paukahtanut suuri tarjonta syö hintatason ja voi ollakin ette saa kämpästäsi enää edes sitä mitä siitä itse aikanaan maksoit = kämpä menee, mutta velkaa silti jää :-\
-
tuo ongelma on vähä jokapuolella suomea...
maaseudulla jos erehdyt rakentamaan uuden talon niin soon 350 000eur... ja myydessä et 150 000 saa.
-
maaseudulla jos erehdyt rakentamaan uuden talon niin soon 350 000eur... ja myydessä et 150 000 saa.
Miksi se pitäisi myydä? ::)
-
Ihmisten elämäntilanteet vaihtelee...työpaik at vaihtuu, vaimot vaihtuu jne
-
Miten yleensä voidaan olettaa että jonku betonikuution hinta nousisi iän myötä ? Rakennus vanhenee ja hinnan pitää tippua eikä nousta, käsittämätön systeemi.
-
Miten yleensä voidaan olettaa että jonku betonikuution hinta nousisi iän myötä ? Rakennus vanhenee ja hinnan pitää tippua eikä nousta, käsittämätön systeemi.
No aikalailla vakiona tuota asuntojen hintojen jatkuvaa kasvua ollaan PK-seudulla kyllä pidetty. Historiaan toki mahtuu muutamia pieniä notkahduksia, mutta vastaavasti myös muutamia melko jyrkkiäkin pyrähdyksiä ylöspäin. Ihan omakohtaisestikin tähän mennessä 2kpl krs.talokämpän myyntikokemuksella muutamassa vuodessa siitä on irronnut helposti kymmeniä prosentteja voittoa. Aika hankalaa on keksiä parempaa sijoituskohdetta, vielä kun ottaa huomioon että 2v asumisen jälkeen sen saa jopa puhtaana käteen. Ja toki samalla tavalla sitä on nykyisessä okt ajateltuna että eläkepotti muhii tässä mukavasti korkoa korolle :)
-
Kyllähän se pitäisi olla että käytetty on käytetty. Ja tontti on se jonka hinta nousee ja sekin vain maapulan takia.
Esimerkiksi täällä on tämän mökin hinta laskenut vaikka olen siihen lisää noin 70 000 € 17 vuodessa sijoittanut.
Mutta maan hinta on noussut ja se kompessoi tuon talon hinnan laskun.
Ja melkoisella varmuudella seuraava kutsuu paikalle kaivinkoneen ja ruopaisee talon pois tontilta ja tekee uuden kun rakennusoikeutta on miltei sata neliötä käyttämättä.
Mutta että suomessa tonttipula, sitä ei ole muun takia kuin muutaman höperön maan käyttö tarkoituksen muutoksen estäjän ja grunderin takia.
Eli tontin sen hetkinen hinta plus uuden talon hinta vähennettynä vuosittaisella kuluma prosentilla ( putket, lämmitysjärjestelmä, sähköt sun muut )
on se oikea hinta, muuta ei kannata maksaa. Lasku kaavana voi käyttää vakuutusyhtiöiden korvauksien alenemaa vuosittain.
-
Ei esim. Helsingissä tarvitsisi olla kun eduskuntatalo, pressan linna ja kansallismuseo.
Ja tässä kohtaa "Helsinkiä" on alue A-vyöhykkeen sisällä vaiko vieläkin pienempi osa Helsingin kuntarajoista? ???
(https://image.citycdn.fi/01/47/44/93/180306005303fae7cb1e5c60b5320163.jpeg)
-
Miten yleensä voidaan olettaa että jonku betonikuution hinta nousisi iän myötä ? Rakennus vanhenee ja hinnan pitää tippua eikä nousta, käsittämätön systeemi.
Kysyntä ja tarjonta jne. Eihän se hinta nousisikaan, jos kysyntää ei olisi yli tarjonnan.
Esimerkkeinä nyt vaikka noin 300 Suomen kuntaa kaikista 311 kunnasta.
-
Helsinkiläiset vielä voivat yrittää vaikuttaa vaikka turhaa taitaa olla:
http://www.lentoposti.fi/uutiset/kuntalaisaloite_avautui_tavoitteena_kansan_nestys_helsinki_malmin_s_ilytt_misest_ilmailuk_yt_ss
-
mahtaakohan tuota kaivata muut kuin ilmailijat...
Omasta mielestä pitäs kyllä ehdottomasti säilyttää ihan historiankin vuoksi.
-
mahtaakohan tuota kaivata muut kuin ilmailijat...
Ne jotka asuvat mahdollisella uudella melualueella...
-
Omasta mielestä pitäs kyllä ehdottomasti säilyttää ihan historiankin vuoksi.
No et ole ainut tuon mielipiteesi kanssa, vaan taitaa tämä sota olla jo hävitty kaikilla rintamilla :'(
Hki Kaupunki on jyrännyt yli kaikki mahdoliset kansalaisaloitteet yms. aiheen tiimoilta, oikeulaitos ei suoranaisesti ota kantaa itse tapaukseen vaan se on heidän mielestään kaupungin asia, kulttuurihistoriall inen suojelukin koskee vain kenttärakennuksia ei itse kenttäaluetta, kaupunki on irtisanonut kaikki mahdolliset alueella olevat vuokrasopimukset yms. vaikka ottaakin niistä nyt tonnitolkulla per kk turpaansa menetettyinä vuokratuloina... Tässä on siis joku, pahimmillaan ehkä jopa henk.koht. poliittinen agenda ajaa tuo kenttätoiminta alas ihan väkisin, vaikka monasti ja monelta taholta käsin alue on todettukin rak.kelvottomaksi. Täysin älyvapaata touhua, mutta minkäs teet kun olet moiset päättäjät vallan kahvaan aikanasi vaaleilla päästänyt :-\
-
Edelleen mielipiteeni on, että jos joku kentän haluaa säilyttää, eikun kukkaro esiin ja maksaa laskut.
Siinä vaiheessa on aina aika hiljaista, miksihän ?
Eikä niin että aina verovaroista maksellaan tämmöisiä säilytyksiä.
-
Edelleen mielipiteeni on, että jos joku kentän haluaa säilyttää, eikun kukkaro esiin ja maksaa laskut.
Mitkä 'laskut'?
-
Mitkä 'laskut'?
Ei se kentä monta vuotta kunnossa pysy ilman huolto/ remontti töitä.
Ja ne maksaa ja tällä hetkellä tuon laskun maksaa pääosin veronmaksajat.
Käyttäjät maksaa murto-osan laskusta.
Eli jos mieli tekee säilyttää, niin myy pois se talosi ja rupea maksamaan laskut kentän
säilytyksestä, vain eikö tee mieli maksaa.
Malmin lentokenttäyhdistys ry. Tuon tilinpäätösen kun kaivat esiin, niin asia selviää maksuhaluisillekkin .
Pääosin toiminta rahoitetaan valtion ja helsingin verovaroilla.
Saatavat vuokrat ja ilmailuhallituksen maksut kattavat vain murto-osan kuluista.
-
Mitkä 'laskut'?
No ei kait se laskeutuminen ilmaista kenellekään ole? :-\
-
No ei kait se laskeutuminen ilmaista kenellekään ole? :-\
Nousta saa ilmaiseksi muuten tuo täyttyisi pian.
Ja Bavarialle tiedoksi, tuon maa-alueen kunnostaminen maksaa järjettömän paljon jokaiselle kuntalaiselle. Jonkun laskelman mukaan 1,8 miljardia. Helsingissä on luovuttu rakenkennussuunnitt elusta muilla paikoilla kun perustamiskustannuk set on olleet korkeita. Malmin kentällä hinta ei ole ollut esteenä ja kaupunkilaiset tuon maksaa koska maa luovutetaan rakennuttajolle pohjatyöt tehtynä
-
kaupunkilaiset tuon maksaa koska maa luovutetaan rakennuttajolle pohjatyöt tehtynä
Siinähän se onkin mielenkiintoista kun tuohon liejusaveen pitää ne kaivannot saada mm. kunnallistekniikall e ja varmaan jotain sähköjohtojakin joutuu sinne putkittelemaan ::)
-
kaupunkilaiset tuon maksaa koska maa luovutetaan rakennuttajolle pohjatyöt tehtynä
Eikö tuo ole yleinen käytäntö joka paikassa että kunta rakentaa alueelle kaiken tekniikan ja tuo tontin rajalle vesijohdon,viemärin ja sähköt.
Tontille rakentaja hoitaa tontilla omalla kustannuksellaan kaiken massanvaihdon,paalutuksen yms.
-
Eikö tuo ole yleinen käytäntö joka paikassa että kunta rakentaa alueelle kaiken tekniikan ja tuo tontin rajalle vesijohdon,viemärin ja sähköt.
Tontille rakentaja hoitaa tontilla omalla kustannuksellaan kaiken massanvaihdon,paalutuksen yms.
On. Nuo kustannukset vaan on hirvittävät. Nuo perustamiskustannuk set otetaan kuitenkin kunnan veromaksajien lompakosta ja Malmin kohdalla ne ovat huippuluokkaa.
Jos alueelle muuttaa suunnitellut 25 000 asukasta ja muutama yritys, näitten tulevat kunnalisverot ei ikinä kata alueen perustamiskustannuk sia vaan alue rahoitetaan suurimmaksi osaksi muitten kustannuksella.
-
On. Nuo kustannukset vaan on hirvittävät. Nuo perustamiskustannuk set otetaan kuitenkin kunnan veromaksajien lompakosta ja Malmin kohdalla ne ovat huippuluokkaa.
Jos alueelle muuttaa suunnitellut 25 000 asukasta ja muutama yritys, näitten tulevat kunnalisverot ei ikinä kata alueen perustamiskustannuk sia vaan alue rahoitetaan suurimmaksi osaksi muitten kustannuksella.
Kunnallistekniikan kustannukset katetaan maankäyttömaksuin ja siltä osin kun maa on Helsingin kaupungin - tonteista saatavin myyntituloin. Aivan kuten missä tahansa muuallakin, mihin uutta asutusta kaavoitetaan.
-
Eihän tollaset kustannukset ole hesassa ongelma eikä mikään....laitetaan veroihin hitunen lisää niin suuri asukas määrä maksaa ne hetkessä pois. Thumb
-
No tätä se sitten oikeasti tarkoittaisi jos tuonne alkaa tupia nousemaan, Sinnemäki ajaa asiaa kuin käärmettä piipuun ihan vain omasta periaattestaan Thumbd
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/kalliita-asuntoja-isoja-ymparistovaikutuksia-onko-malmille-rakentamisessa-mitaan-jarkea/
Malmin muuttaminen asuinalueeksi vaikuttaa siis vähintäänkin ympäristöpommilta. Mitä siihen sanoo apulaispormestari Sinnemäki? Kuinka vahvasti ympäristö- ja ilmastoseikat ovat olleet esillä, kun kaupunkiympäristöla utakunta ja valtuusto ovat tehneet päätöksiä Malmin muuttamisesta asuinalueeksi?
Sinnemäki ei sano mitään. Sen sijaan hän lähettää tiedoksi toimenpideohjelman, jonka tavoitteena siis on hiilineutraali Helsinki vuonna 2035.
-
OHHOH!!! Eipä tainnut tämä asia sittenkään olla vielä tapauteltu Thumb
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006060029.html?fbclid=IwAR3o8qohpzBM0weWV_2kVu-ak3i6EIFJGIPoPyx9MvnfPLOzYWc0DZL-6IE
Ympäristöministeriö tyrmäsi Helsingin: Palautti päätöksen Malmin lentokentän suojelusta takaisin valmisteluun
Uudenmaan ely-keskus päätti taannoin, ettei lentoasemaa rakennuksineen ja kiitoratoineen tarvitse suojella. Ympäristöministeriö n mukaan ely-keskus oli katsonut asiaa vain kaavoituksen näkökulmasta, kun sen olisi pitänyt tarkastella asiaa myös rakennusperintölain valossa.
Ministeriön mukaan Uudenmaan ely-keskus ei ole päätöksessään ottanut huomioon rakennusperintölaki a toisin kuin sen olisi pitänyt.
Ympäristöministeriö edellyttää, että ely-keskus käsittelee asian uudelleen niin, että se ottaa huomioon myös lain rakennusperinnöstä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että kiista Malmin lentoaseman tulevaisuudesta palaa lähtöpisteeseensä.
-
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006060029.html?fbclid=IwAR3o8qohpzBM0weWV_2kVu-ak3i6EIFJGIPoPyx9MvnfPLOzYWc0DZL-6IE
Maailmassa vielä jotain hyvääkin! Thumb
-
Nyt kun myös Hki Kaupungin kanssa tehty vuokrasopimuksen lakkautus on riitautettu, ei tuollakaan yksipuolisella päätöksellä ole lainvoimaa ja näin lentotoiminta jatkuu toistaiseksi kuten ennenkin Thumb
https://yle.fi/uutiset/3-11134973?fbclid=IwAR2YFv1-QVYg2hDn7RlbqFIhRoVUT8HpSBrN_2LiqXEeCjWmmQH4-daZGac