iveco tai mese alustainen . pituus autolla 7-7,8 m , alle 100.000 ajettu ,alden lämmitys. 2,8-3l konella, isolla takatallilla, kaksoispohjalla
mielusti suomi auto taustalla. Hobby,lmc ,adria, hymer,Rimor.
Jeps, alkovillisena potentiaalisia vaihtoehtoja on integroituja huomattavasti enemmän. Käytännössä kun noita integroituja ei erillisillä vuoteilla ole. En ala lapsia tunkemaan samaan sänkyyn, tappelevat ihan kylliksi jo nytkin keskenään, enkä usko tulevan murrosiän tilannetta parantavan. Omat sängyt ja oma pieni tila kaikille.en näkis mitään ongelmaa kerros sängyksi muuttamisen kanssa, muistaa vaan tehdä ajatuksen kanssa keveän ja riittävän tukevan..
Onko tuo integroidun takaosan U-ryhmän muuttaminen puusepän avustuksella kerrossänkyhimmelik si tuhoontuomittu ajatus ?
Alde / Truma keskustelut ovat sinällään hyviä, mutta ei kynnyskysymys suuntaan tai toiseen. Emme ole kiinnostuneita minkään sortin talviurheiluista eikä ole tarvetta ajaa tunturin tahi ladun varteen asumaan vaan auto voi vaikka seisoa kylmän ajan.
Mikähän tuo olisi? Edulliselta ainakin tuntuu.Minusta tuossa myynti-ilmoituksessa on jotain outoa....
http://www.nettikaravaani.com/hymer/b-774/1447143
Onkohan se tuommonen sisältä?
http://www.motorhomes.co.uk/motorhomes-for-sale/hymer/b-class/b-774/1595/
Ois iso jääkaappi ja isotalli.
Yksi kuva ei tosiaan paljoa lupaa. Voitu ottaa missä vain tai löydetty netistä jostakin.http://www.motorhomes.co.uk/motorhomes-for-sale/hymer/b-class/b-774/1595/
Minäkään en löytänyt mobilesta tuollaista, en edes muista, olenko koskaan kuullutkaan tuota tyyppiä.
Onko tuo integroidun takaosan U-ryhmän muuttaminen puusepän avustuksella kerrossänkyhimmelik si tuhoontuomittu ajatus ?
Siisti vähän ajettu iso auto. Markiisi, kaasu uuni, pyöräteline, kaasun ulosotto, suihku, cd radio. kattoteline. Saa ajaa B kortilla, ajossa 7 HLÖÄ ja vuoteet 7 HLÖLLE.
Off-Topic:Eikä kannata vetää suoria johtopäätöksiä että jos kaksi eri valmistajaa on käyttänyt samaa pääkomponenttia -> toiminta olisi samanlainen. Minulla on kokemuksia esim Truman lämmittimistä parista kulkineesta. Sama lämmitin ja täysin erillaiset toteutukset ja siitä johtuen myös käyttöominaisuudet.
Toinen oli saanut tehtyä meluisan ja vetoisan mikä kulutti kaasuakin juhlavasti. Arvaa epäilinkö Truman toimivuutta Suomen talvessa sen jälkeen. No, seuraavakin oli (on) Trumalla varustettu. Vaan on hiljainen, tasalämpöinen ja kaasua menee niukasti, saman verran kuin minulla meni vastaavassa vesikeskuslämmittei sessä vaunussa.
Oliko niissä muuta samaa kuin nimi Truma? Trumalla kun on toistakymmentä lämmityslaitetta kun otetaan huomioon eri mallit eri tehoisina.
Se on myös totta, että kaikki korien valmistajat eivät onnistu lämmön jakamisessa vaunuun /autoon.
Samassa hintaluokassa mennään. Ikäeroa alkaa olla 10v. Kilometreissä vielä enemmänkin. Missä voisi olettaa olevan huolettomimpia kilometrejä edessä ?
Mites näitten vehkeitten asunto-osan tekniikka kestää aikaa ? Tämäkin palsta on täynnä keskusteluja milloin mistäkin toimimattomasta laitteesta, mutta noista on vaikea "ulkopuolisen" vetää johtopäätöksiä kestosta. Lähinnä mietiskelen, missä vaiheessa alkaa tulla vessan, jääkaapin, lämmityksen jne ikä täyteen ja noita saa olla korjaamassa. vai onko tuo enemmänkin käyttämäärästä kuin iästä riippuva juttu ?
Ilmeisesti kaikki valmistajat käyttävät samoja komponentteja eikä esim. 10 vuotta vanhemmassa aikanaan kalliissa autossa välttämättä ole sen parempia laitteita kun 10 v. tuoreemmassa ei-niin-arvostetussa merkissä vai kuinka ?
On eläkeläispariskunti a, jotka ajelee pikiteitä ja varjelee kuin leppäkerttua kämmenellä
Sitä ei kukaan tiedä.... Mersun automaatista en tiedä senkään vertaa mutta muutenhan alusta on 'työkalu', jolla yleensä ajetaan ainakin 1000000km.Jos olisi huoltokirjassa merkintää vaihteistoöljyn vaihdoista noin 40000 km välein niin se kestää pitempään kuin Loviisan ydinvoimala.
Noitten autojen kanssa voisi ajatella kestävyyttä käytön mukaan. On eläkeläispariskunti a, jotka ajelee pikiteitä ja varjelee kuin leppäkerttua kämmenellä, ajaen kauniista maisemasta toiseen välillä kaffetta ja croisanttia nautiskellen.Sitten on extriimiperheit, jotka pukee niitä luistimia, monoja, voitelee suksia, korjailee KTM:n välityksiä tai virittelee kelojaan ja vapojaan tai putsaa haulikkoa siellä sisällä. Siihen päälle auto on kuin eräkämppä tai tukikohta jossa nukutaan syödään ja suihkutaan, kuivatellaan varusteita jne. Eli kestävyys on käyttäjästä ja hänen elämäntavoista myös hyvin riippuvainen. Ja kyllähän niiitä kantsii vertailla aina, miten joku laatikosto tai kaapisto on värkätty. Onko ovi jotain mdffää vai vaneria tai jotain ihan muuta. Ja koeajolla katsoa niistä peileistä kuinka se koppi ja alkovi notkuu kun ajaa vähän rytympää reittiä.. ::) Olen ajanut kerran autoa mistä tippui ja aukesi liki kaikenlaiset luukut ja palikat putoili ja helkatin moinen nirinä ja kolina kuului kun oli vähän nimismiehen kiharalla soratie ja kuuskymmentä vauhtia. .Ja auto oli vuosimallia 09. Että kyllä valmistustekniikois sakin niitä eroja jonkin verran on...Ei sinänsä olihan tuo ihan kaunis muuten. Merkkiä en kerro, etten joudu tuonne hiekkakaakkupuolell e. Nämä pelit kun on myös paljolti yksilöitäkin.
Entäs tämä: http://www.nettikaravaani.com/elnagh/doral/1448032
Vaikea tuosta on sanoa kun ei nämä niin tuttuja ole mikään. Huonot kuvat jos ammatikseen autoja myy. Periaatteessahan tuo tai tuollainen menisi speksiimme, jos unohdan integroidut.Elgnaktit tulee italiasta ja Chausson ranskasta. Oma edellinen oli Chausson flach 3 vm 2007. Ja täytti asiansa eli innosti jatkamaan harrastusta.
Löytyipä jopa kolmikerrossängylli nenkin. Tuossa ei sitten tavaratilaa olenkaan ja aika arkku on alin vuode.. Vaan ainahan nämä ovat kompromisseja, jos ei laita hulvattomasti rahaa tiskiin.
http://www.nettikaravaani.com/chausson/welcome-26/1446185
Tuleekos Elnakit ja Chaussoonit vallan Italiasta ?
Etenkin näissä matkailuautoissa nuo alustat pääsee helpolla. Vähän ajoa ja sekin yleensä maantiellä joten verrattuna jonkun asennusfirman kaupungissa polkemaan pakuun nämä on yleensä kuin uusia.Paitsi että painot on aina maksimit ja usein ylikin joka rassaa alustaa Thumbd
Paitsi että painot on aina maksimit ja usein ylikin joka rassaa alustaa Thumbd
omapaino 1.200kg ja alkup. kok.massa 1.300kg
Kuinkahan moni vaunu liekkään tuolla tien päällä ylipainoinen, täällä kun aina puhutaan vain matkailuautojen massoista. :-\
Eihän sillä merkitystä ole kunhan vain asian tiedostaa. Thumb
on varmaan vaan tyydyttävä jo olemassaoleviin vaihtoehtoihin vaikkei olekkaan olemassa yhtäkään täydellisesti passelia kulkupeliä.
Ajatteles kuin tylsää se olisi jos siinä täydellisessä matkailukalustossa ei olisi yhtään mitään tekemistä, ei pienintäkään muokkaamisen tahi korjaamisen kohtaa ikinä. Ainakin itsellä juuri tuossa pikku tuningissa kun on iso osa tämänkin harrastuksen suolasta Thumb
minä haluaisin kaiken olevan heti-nyt (tai mieluiten jo eilen ) valmiina ja käyttökelpoisena. Minulla on kyllä taito löytää jokaisesta jutusta parantamisen varaa
Saksassa on Rimor Koaloja ja niitä suurempiakin tupla kerrosvuoteellisia myynnissä ihan järkihinnoilla.
Etagenbett ( Kerrosvuode )ja hubbett ( Katto,nostovuode) hakusanoina voi etsiä myös eri malleja.Näitä on läppärille naputeltu jo sen verran monta kertaa että vahingossa selitin miehellenikin että automme etagenbetteihin pitäisi etsiä paremmat tyynyt :D
Miksikähän muuten noiden autojen myynti-ilmoituksissa (ja jopa valmistajien sivuilla) on niitä "auto edestä, auto takaa, auto istuu, auto makaa"- kuvia enemmän kuin kuvia sisustasta ? Olisi kovin kiva jos aina ensin olisi pohjakuva jota vilkaisemalla jo tietäisi onko auto yhtään toivotun kaltainen. Nyt pitää aina klikata turhia kuvia ennenkuin pääsee huomaamaan että sisätilat ovat täysin meille sopimattomat. Tässä olisi kyllä parantamisen varaa.
Olisi kyllä kaikken upeinta jos olisi olemassa sellainen sivusto johon voisi laittaa toiveensa ylös ja sitten näkisi kerralla minkämoisia toiveiden täyttymyksiä on olemassa. Nyt vaikka kuinka laittaa tahtovansa sitä ja tätä niin tarjotaan ihan jotain muuta :(
Jos joku palkkaisi minut tekemään tälläisen sivuston niin tekisin sen aika vikkelästi koska nämä asiat oikeasti kiinnostavat. Tämä ihan vaan vihjeenä... ;)
Autoissa on puoli- tai täysdinettejä. Minulla puoli-, eli ohjaamon istuimet kääntyy. Ilmeisesti et halua täysdinettiä, jossa siis penkit kahta puolen ruokapöytää. Ei vähempää voi neljälle olla kuin puolidinetti.
Ymmärrettävää, että ei halua alkovia. On se ilmanvastus, maksaa ehkä 1,5 litraa sadalla kulutuksessa ja aiheuttaa tuuliherkkyyttä puoli-integroitua enemmän. En minäkään halunnut, vaan kun ei löytynyt muuten itseä miellyttävää pohjaa, niin tein sen osalta kompromissin. Matkailuauton hankinta on juuri sitä, jos et ole ostamassa autoa vain pariskunnalle.
Petipuolesta sen verran, että alkoveissa on normisti kunnolliset putoamissuojaverkot . Niin meilläkin, myös kerrossängyissä. Ite kyllä vahvasti laitan ensimmäiselle sijalle rouvan vieressä nukkumisen.Mietipä tilannetta että naisihmiselle iskee pissahätä keskellä yötä. Johan siinä onnistuu takertumaan siihen putoamisesteeseen ihan kunnolla. Minä ainakin onnistuisin, olen sen verran sähäkkä käänteissäni. ;D
Kun vaadit erillisen suihkun, niin sitten tuo meidän pohja ei käy. Kompromissi sekin; nyt on lyhyt auto, joka sopii melkein parkkiruutuun, aina leirintäalueille ja stellplatzeille, on halpa laivalla eikä tule ihan heti 3500 kg vastaan (vaikka tulee kyllä, jos vedet päällä ajaa tai isolla tavarakuormalla). Tuo erillinen suihku ei ole välttämätön, jos käyttää leirintäalueita tai Keski-Euroopan hyvin varustettuja stellplatzeja. Eikä se mahdoton vaiva ole suihkussa käynti tuossakaan, seinä sivuun vaan ja lattian sekä seinien kuivaus lopuksi. Mulla ei tosin ole minkäänlaista käyttökokemusta erillisestä suihkusta, joten en edes tiedä.
Vaunussa olen nähnyt kahdet kerrosvuoteet, mutta on se autossa tosiaan paitsi huippuharvinainen, myös melko erikoinen ratkaisu. Liekö pitkässä juoksussa edes käytännöllinen. Jos se olisi tosi hyvä ja haluttu, niin tarjontaa olisi eri malliin.
Auton valinnassa kannattaa huomioida muitakin asioita kuin pohjaratkaisu, mutta niiden osalta viittaan muihin autonvalintaketjuih in. Joita varmaan olet jo selaillut.
Auton ulkopuoli kertoo paljon ja siinä ne isoimmat kolhut yleensä on. Pohjakuva olisi hyvä ja aika moni sellaisen laittaakin.
Keskimäärin ilmoitukset on puutteellisia ja usein virheellisiä, myös liikkeiden tekemät. Sivustot antaa mahdollisuuden ilmoittaa ja hakea monellakin kriteerillä mutta käytännössä tuo on erittäin epäluotettava tapa hakea kuljinta.
Minulla on jatkuva haku erittäin tarkkaan määrätyille kriteereille ja harvoin tulee ilmoitus uudesta kriteerit täyttävästä kohteesta. Yleensä samanlaisia on sitten useita myynnissä mutta joku täppi jäänyt myyjältä täyttämättä.
Mahdollisimman yksinkertainen haku antaa parhaat tulokset, tosin myös paljon sopimattomia. Sinun tapauksessa hakisin ainoastaan "kerrossänky" ja hinta kriteereinä.
Tuikkaampa oman mielipiteeni! se minkä sinä ite päätät laittaa kulkimeksi on se sinulle oikia ja sopiva, käytäntö toteutuu sitten jokaisella reissulla jotka ovat todennäköisesti hieman erillaisia riippuen useista seikoista, täydellistä kuletinta saa etsiä ikuisuuksia ja voipi käydä jotta sekään ei täysin miellytä. onnea löytymiseen
..Minkäslainen leiska nykyisessä on? Mitä pitää jäädä, mikä lähteä ja tulla?
Vaan jos ei löydy edes suunnilleenkaan toiveita vastaavalla pohjaratkaisulla olevaa kulkupeliä niin eipä sitä viitsi niitä autojen kuntojakaan lähteä tarkistamaan. Toiveena olisi nimittäin että meille seuraavaksi tuleva menopeli olisi sitten se joka meille myös jää.
Tämä meillä nyt oleva auto on edullisuudestaan huolimatta osoittautunut vallan hyväksi kulkijaksi ja niinpä kynnys vaihtaa se entuudestaan meille tuntemattomaan autoyksilöön on aika korkea.
..
..Keskiroikkovuode - kannattaa käydä sovittamassa ittensä sekaan.. Messuilla kummasteltu, ei tule meille, ei.. pattia tuollaisessa puolikaassa on liki alkovin verran, mutta sisätilat siihen nähden surkeat - tilapäispunkka..
Mikä tämä on ???
http://www.erento.com/mieten/fahrzeuge_fluggeraete/wohnmobil_wohnwagen/wohnmobil/2820432001.html?location=166722&from=2016-05-21+09%3A00%3A00&to=2016-05-22+09%3A00%3A00&from_date=21.05.2016&to_date=22.05.2016&from_hour=09%3A00%3A00&to_hour=09%3A00%3A00&quantity=1
Yritin kiireessä löytää vuokrailmoituksesta auton merkkiä ja mallia (vai onko se tyyppi...minä en näitä nimityksiä tiedä) mutta en löytänyt.
Onhan tuossa tuo sivusohva aivan liian suuri mutta tuon nyt voisin antaa periksi niistä vaatimuksistani.
En kyllä usko että tuo olisi max 3500 kg kuten ilmoituksessa kerrotaan...varmast i painaa enemmän koska eihän voi olla totta että olisi muka olemassa näinkin lähellä kovia vaatimuksiani oleva ajokki...
Ei "mokkulaa", puoldinetti, parivuode ja roikkupeti ja tilaa. Vähintään neljälle. Se on tässä..
http://www.nettikaravaani.com/dethleffs/advantage-i6571/1445033
Vai pitikö sen olla uusi ::)
En muuten ole ainoa perheenäiti joka haaveilee järkevästä pohjaratkaisusta. Eksyin viime yönä parillekkin saksalaiselle keskustelufoorumill e ja niilläkin oli parin, kolmen lapsen äitejä jotka ihmettelivät miksei ole enempää tarjontaa kerrosvuoteellisist a puoli-integroiduista.
En itse ole nähnyt järkevää useammalle kuin 2-3 matkaajalle suunniteltua autoa jossa ei ole alkovia. Onnea etsintään ja toivottavasti mieluinen löytyy.
Alkovin ohjaamotilat ahtaammat ja niiden käytettävyys leiriytymisen aikana melko huono.
Ei kai se muksujen kurissa pitämisestä tai katsurista pitäisi auton hankinta olla kiinni.
Itse aluksi innostuin vaihtoaikaeista (a->i), nyt holdissa.. mietityttää, vaikka tilaa tulisi, niin;
- mahtaako murkkuveljeksen sopia yhtäaikaa etupään roikkopetiin? vai käykö siinä lopulta, niin että me vanh. joudutaan sinne. Silloin kakaroille vähän sama asia perällä: parempi olis erill. vuoteet tai kerrossängyt.
- jos ei olisi kuskin ovea, onnistuuko kaikki juoksut kuten bussikuskilla - voiko katsuria pyytää ottamaan kengät jalasta astuessaan asunto-ovesta :laugh:
Moni totta eriasteisesti, mutta tämä ei. Toki ohjaamo on kapea, mutta täysin käytettävissä ainakin minulla.Ohjaamossa on vähemmän säilytystilaa eikä siellä mahdu seisomaan. Siinä jo merkittävä ero käytön kannalta vs integroitu.
^
Se pitää osata itse mennä tilanteeseen (empatiaa :-\) - haluisitko itse nukkua "yhdessä" sisaruksesi kanssa :laugh: Kuorsaa, pi*ree, pyörii, mitälie - teinille kaikki on herkkää.. yks mököttäjä vie muilta lomafiilistä. Siihen ei kuri ja auktoriteetit auta :-[
Menneinä vuosina matkattiin hevoskärryillä. Kehitys kehittyy, kannattaa itsekin siinä mukana.
Ohjaamossa on vähemmän säilytystilaa eikä siellä mahdu seisomaan. Siinä jo merkittävä ero käytön kannalta vs integroitu.No meidän alkovissa kyllä mahtuu seisomaan isompikin mies,ohjaamo on ihan kattoon asti käytettävissä.maate käydessä vetää sängyn paikoilleen niin sitten pää saattaa kopsahtaa alkoviin kun ohjaamon penkeiltä nousee ylös. Päiväksihän se sitten työnnetään takaisin niin eipä päät kolkkaa siihen. Eikä se haittaa syömistä tai seurustelua yhtään vaikka olisi kasassa,kaikki paikat on käytettävissä.
Harvemmin myöskään alkovin etupenkit on käytettävissä lisäistuimina pöytäryhmälle jos pöydän ääreen haluaa enemmän istujia tai jos halutaan syödä vähän väljemmin.
Ainakaan meidän alkovissa ei ohjaamolle ollut juuri mitään käyttöä leiriytymisen aikana. Sen sijaan integroidussa se on aktiivisessa käytössä.
Ohjaamossa on vähemmän säilytystilaa eikä siellä mahdu seisomaan. Siinä jo merkittävä ero käytön kannalta vs integroitu.
Harvemmin myöskään alkovin etupenkit on käytettävissä lisäistuimina pöytäryhmälle jos pöydän ääreen haluaa enemmän istujia tai jos halutaan syödä vähän väljemmin.
Ainakaan meidän alkovissa ei ohjaamolle ollut juuri mitään käyttöä leiriytymisen aikana. Sen sijaan integroidussa se on aktiivisessa käytössä.
Vääntää ja kääntää asiaa ihan miten tahansa, ei alkovissa tuon keulaosan käyttömahdollisuude t ole samaa luokkaa kuin integroidussa jo ihan tilanpuutteen vuoksi tai keulan eristämättömyyden vuoksi. En ymmärrä miksi sitä ei voi vain myöntää ja tuoda vain esille alkovin hyviä puolia, kuten hinta.
Kylmää peltiohjaamoa en ymmärrä..
Vääntää ja kääntää asiaa ihan miten tahansa, ei alkovissa tuon keulaosan käyttömahdollisuude t ole samaa luokkaa kuin integroidussa jo ihan tilanpuutteen vuoksi tai keulan eristämättömyyden vuoksi. En ymmärrä miksi sitä ei voi vain myöntää ja tuoda vain esille alkovin hyviä puolia, kuten hinta.
Vääntää ja kääntää asiaa ihan miten tahansa, ei alkovissa tuon keulaosan käyttömahdollisuude t ole samaa luokkaa kuin integroidussa jo ihan tilanpuutteen vuoksi tai keulan eristämättömyyden vuoksi. En ymmärrä miksi sitä ei voi vain myöntää ja tuoda vain esille alkovin hyviä puolia, kuten hinta.
Ymmärrän kyllä että joku tykkää alkovista. Osalle se on pakon sanelema hinnan vuoksi. Iso osa ei sellaista halua ja osa kuten minä, olen sen autuuden kokenut. Minulle sopii integroitu huomattavasti paremmin, monestakin syystä. Mutta jokainen valitsee omista lähtökohdistaan kulkineen.
Mutta spekuloidaan asialla hieman.
En ymmärrä muutaman prosentin eroa eristeissä. Jos seinät, lattia, kojelaudan alus on eristetty toisessa ja toisessa ei niin ero on kait hieman enemmän. Lisäksi sivulasit ovea myöden tuplalasit vs. yksinkertaiset? Eikö eroa. Hohhoijjaa....
Irtonaisia eritepeitteitä toki saa mutta ei niiden käyttö ole yhtä kätevää kuin kiinteiden eristeiden. Tiedän niitä käyttäneenä. Oma askareensa asentaa ne ja sitten taas aamusella irroitella.
Nämä tiedoksi juuri niille ketkä ensimmäistään suunnittelee.
Itselle laji aivan uutta ja sillä tuollaisen vanhan 2002 ja edullisen hommasin alkuun.