rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Rölli
« : 3.04.2016 kello on 21:11 »

Reps ja kops  ;D Terveisin kutter9/Scania112
kanikan möin pois..mutt muute ois riittäny Thumb
Kirjoittanut: Lerssinen
« : 3.04.2016 kello on 21:01 »

Täällä porukka ajaa kaupasta ostetuilla valmiilla ajoneuvoilla ja teettää kaikki muilla.

Reps ja kops  ;D Terveisin kutter9/Scania112
Kirjoittanut: Lahti32
« : 3.04.2016 kello on 17:13 »

Ja yksi korjaus matkailuauton sääntöihin: Verovapauden vaatimukset eivät koske omamassaltaan yli 6000kg ajoneuvoja. Ja matkailuauto saa olla max 2,55m leveä, vuoden 2016 alusta voimaantulleen pykälän mukaan.
Kirjoittanut: Lahti32
« : 3.04.2016 kello on 17:07 »

Aloittaja on oikeassa siinä että kuormakoriin sisälle rakentaminen maksaa mansikoita. Nuo kuvattujen autojen 19000€ pyyntihinnat on aivan ilmaisia käytetyn työn määrään verraten. Rakensin kolme täysin varusteltua linja-autoa käsityönä asiakkaille ja ne tuli maksamaan jopa 200000€ kun varustelu vastasi omakotitaloa kaikkine toimintoineen. Yksi kymppitonni livahtaa ihan helposti ja pelkkä suunnittelu maksaa ostopalveluina paljon.

Ideahan on hyvä. Tuollaisessa mersussa korin kiinnitys on aika yksinkertainen. Mulla oli aikanaan 10 Ategoa ja mietiskelin silloin vastaavaa mutta päädyin täysikokoisiin busseihin.

Tervetuloa kylähullutkulkurit sivuston foorumille. Siellä saat neuvoja ja ajatuksia projektiisi eikä sinua lyödä kädettömäksi insinööriksi. Täällä porukka ajaa kaupasta ostetuilla valmiilla ajoneuvoilla ja teettää kaikki muilla. Projektisi on uniikki joten neuvotkin täytyy saada heiltä jotka näitä projekteja toteuttavat.

Tyylikysymyksiin. Onhan nettikaravaani yms palstat täynnä erilaisia virityksiä. Ovatko ne tyylikkäitä? Kyllä hinta korreloi tyylin kanssa, jos on tonni rahaa niin se tonni riittää tonnin tavaraan. Turha on parjata edullisia ratkaisuja jos tekijällä ei ole ollut tarvetta suurempiin sijoituksiin.
Kirjoittanut: HarriOlavi
« : 3.04.2016 kello on 09:10 »

En voi sille mitään, että sellaisia kommenteja tulee kuten "rappuset pitää rakentaa että pääsee vaunuun", tai että jos sijoitan vaunun "oikeinpäin", niin sitten ei saa kaasupulloja vaihdettua. Tosiaan myös tulee ehdotuksia, joissa ratkaisevaa on auton rakenne jonka minä eittämättä tunnen parhaiten.  Haluankin nimenomaan enemmän niitä yleisluontoisia vinkkejä, koska jos mennään yksityiskohtiin, niin auton rakenne asettaa niihin rajoituksensa joita kenenkään ulkopuolisen on mahdotonta tietää.
Oikein hyviä vinkkejä sain esimerkiksi kirjoittajalta, joka oli etsinyt kuvat vaunun kiinteästä asennuksesta kuorma-autoon.  Se vakuutti minua mm. siitä että kiinteä asennus on tietyssä mielessä parempi vaihtoehto,  verrattuna asuntovaunun sijoittamiseksi "kuormaksi" lavalle, huolimatta huomattavasta käyttöveron erosta.

P.S. Olen 58 v. tekniikan alan korkeakoulututkinno n suorittanut, joten olisi todella outoa jos en osaisi arkipäiväisiä itse tekniikkaan liittyviä ongelmia ratkaista kokemukseni ja koulutukseni perusteella.  Ajattelin ensin, että en tuo tätä asiaa esiin, mutta tähän kommenttiin liittyen näin näköjään on pakko tehdä.

Ymmärtääkseni aloittamassasi aiheessa on mielestäni läpikäyty kaikki mahdolliset vaihtoehdot ja foorumilaiset ovat kantaneet kiitettävästi "kortensa kekoon."  Näin  ollen pitäisi pystyä hahmottamaan kokonaisuus ja edelleen pystyä valitsemaan kokonaisuudesta sopiva / sopivin vaihtoehto.
Jos minulla olisi tarve vastaavanlaiseen projektiin, esille tulleista ehdotuksista / perusteluista olisin osannut poimia sopivimman vaihtoehdon.

Sorry, mutta jos vauhdinottaminen pihasta pääsyn takia on eräs tärkeä määräävä asia projektin kannalta, tai tilan puute siellä missä on tarkoitus projekti toteuttaa, en aloittaisi koko projektia. Jos jotain haluaa tehdä, ei kai edellä mainitut asiat voi olla määrääviä tekijöitä, vain toisarvoisia seikkoja. Rakentamiselle täytyy olla hyvät puitteet, tapauksessasi hommaisin vuokratilat.
Kirjoittanut: Rölli
« : 3.04.2016 kello on 08:00 »

En voi sille mitään, että sellaisia kommenteja tulee kuten "rappuset pitää rakentaa että pääsee vaunuun", tai että jos sijoitan vaunun "oikeinpäin", niin sitten ei saa kaasupulloja vaihdettua. Tosiaan myös tulee ehdotuksia, joissa ratkaisevaa on auton rakenne jonka minä eittämättä tunnen parhaiten.  Haluankin nimenomaan enemmän niitä yleisluontoisia vinkkejä, koska jos mennään yksityiskohtiin, niin auton rakenne asettaa niihin rajoituksensa joita kenenkään ulkopuolisen on mahdotonta tietää.
Oikein hyviä vinkkejä sain esimerkiksi kirjoittajalta, joka oli etsinyt kuvat vaunun kiinteästä asennuksesta kuorma-autoon.  Se vakuutti minua mm. siitä että kiinteä asennus on tietyssä mielessä parempi vaihtoehto,  verrattuna asuntovaunun sijoittamiseksi "kuormaksi" lavalle, huolimatta huomattavasta käyttöveron erosta.

P.S. Olen 58 v. tekniikan alan korkeakoulututkinno n suorittanut, joten olisi todella outoa jos en osaisi arkipäiväisiä itse tekniikkaan liittyviä ongelmia ratkaista kokemukseni ja koulutukseni perusteella.  Ajattelin ensin, että en tuo tätä asiaa esiin, mutta tähän kommenttiin liittyen näin näköjään on pakko tehdä.
Thumb
toi insinoori taustan esiinottaminen auttaakin meitä paljon paremmin ottamaan huomioon ongelmasi näissä suunnitelmissa Thumb
Kirjoittanut: markkuelonen
« : 3.04.2016 kello on 02:54 »

Jotenkin tulee tätä ketjua lukiessani tunne eittei ketjun aloittaja haluakkaan mitään vinkkiä miten hommaa voisi tehdä tulee vain vastauksia:pidätkö minua idioottina,luuletko etten tunne autoani,yms. Mulla ainakin herää kysymys kannattaako tähän mitään kirjoittaa..

En voi sille mitään, että sellaisia kommenteja tulee kuten "rappuset pitää rakentaa että pääsee vaunuun", tai että jos sijoitan vaunun "oikeinpäin", niin sitten ei saa kaasupulloja vaihdettua. Tosiaan myös tulee ehdotuksia, joissa ratkaisevaa on auton rakenne jonka minä eittämättä tunnen parhaiten.  Haluankin nimenomaan enemmän niitä yleisluontoisia vinkkejä, koska jos mennään yksityiskohtiin, niin auton rakenne asettaa niihin rajoituksensa joita kenenkään ulkopuolisen on mahdotonta tietää.
Oikein hyviä vinkkejä sain esimerkiksi kirjoittajalta, joka oli etsinyt kuvat vaunun kiinteästä asennuksesta kuorma-autoon.  Se vakuutti minua mm. siitä että kiinteä asennus on tietyssä mielessä parempi vaihtoehto,  verrattuna asuntovaunun sijoittamiseksi "kuormaksi" lavalle, huolimatta huomattavasta käyttöveron erosta.

P.S. Olen 58 v. tekniikan alan korkeakoulututkinno n suorittanut, joten olisi todella outoa jos en osaisi arkipäiväisiä itse tekniikkaan liittyviä ongelmia ratkaista kokemukseni ja koulutukseni perusteella.  Ajattelin ensin, että en tuo tätä asiaa esiin, mutta tähän kommenttiin liittyen näin näköjään on pakko tehdä.
Kirjoittanut: markkuelonen
« : 3.04.2016 kello on 02:32 »

Ei me mitään kuvitella - me sovelletaan tilanteen mukaan. ;)

Mielestäni kirjoitin silloin yksi päivä sinulle tämän, pukit joiden väliin auto AJETAAN kopin irroittamiseksi, mutta olin niin tyhmä etten ymmärtänyt niiden hyppäävän sinne akseleiden väliin kesken projektin ;D
Kun siihen pistää sen kopin apurungon alle poikkipalkit, voisko siihen soveltaa korokkeita tarpeen mukaan jos jokin kohta kanittaa ;D
Tiedät hyvin itsekin, että kun tilanne on kuvailemani kaltainen, niin mitään korokkeita ei voi soveltaa.  Arvasin jo etukäteen tämän korokekommentin.  Ja kuten aikaisemminkin sanoin, vaikka voisinkin sen jotenkin pukkien tai minkä tahansa varaan virittää, niin minun pihassa siihen ei ole tilankaan puolesta mitään mahdollisuutta, koska tarvitsen tilan etenkin talvella  vauhdinottoon, jotta yleensä pääsen pois pihasta.
Kirjoittanut: markkuelonen
« : 3.04.2016 kello on 02:26 »

Olinhan minäkin teidän mielestä trolli alkuun, no saatan olla vieläkin  :P

Mutta tosiaan ihmettelen hieman ristiriitaisia vaatimuksia ja kiinnostaa koska samanlaista toteutusta tulee joskus itselläkin jahka rahoitun kunnollisen alustan verran. Rakenteluun oma kantani lienee jo selvä eli se tulee irtolavana/konttina, ei tule ongelmia auton muun käytön ja katsastuksen kanssa.

Samoten rakentelussa saan tehtyä hienomman kanttiseen kontiin kuin nurkistaan pyöreeseen vaunuun  :)

Olet jostain syystä hirttäytynyt tähän vaihtosysteemiin, eikä siinä mitään, jos on sellaiset vehkeet ja tilat kotona, missä säilyttää, niin homma ihan ok.  Harvalla sellaisia mahdollisuuksi tai vehkeitä on.
Kirjoittanut: Teukka-74
« : 2.04.2016 kello on 08:58 »

Jos on vahva tahto pitää kiinni ajatuksestaan, vaikka taustalla voi olla epävarmuus oman ajatuksen oikeellisuudesta... .
Pitäessään kiinni ajatuksensa oikeellisuudestaan epävarmuudessaan. pää  ei kestä  erilaisia näkökulmia  adrenaliinin taso kasvaa....
Olet niiiiiin oikeassa  Thumb Thumb Thumb :)