rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: tsahkali
« : 9.11.2013 kello on 19:32 »

Lisälukituksen tärkein kriteeri lienee, että se näkyy. Yksinkertainenkin lukko, tai hennoinkin kalteri ikkunassa saa voron pääsääntöisesti valitsemaan vierestä sen helpomman, jossa aikaa kuluu 15sek vähemmän.
Kirjoittanut: HiTec
« : 8.11.2013 kello on 20:49 »

Ja jos neuvolan vaaka riittää niin vaunuun ja autoon pääsee kattoluukun kautta ilman suurempaa meteliä.

No eihän nuo ole yleensä todellakaan mitenkään kummoisesti kiinni. Huomasin omassa autossakin kun se onneton muovihitsi petti = luukun kansi irtosi kiinnikkeistään => piti vaihtaa kiinnitystapaa :-X
Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 8.11.2013 kello on 16:52 »

yläpohjassa ei ole kuin irralliset kattotiilet, vesikatekangas, 40cm villaa, muovi ja kyprokki-levy. Ei tarvi edes sitä lusikkaa, kun pääsee sisään. Jopa ilman suurempia ponnisteluita, jos sattuu painamaan yli neuvolarajan  :D

Lukot on vain ja ainoastaan rehellistä kansaa varten.

 Ja jos neuvolan vaaka riittää niin vaunuun ja autoon pääsee kattoluukun kautta ilman suurempaa meteliä.  Itse menin kerran erään asiakkaan kiinteistöön omilla avaimillanni, Avattuani ulko-oven ihmettelin kun loistevalaisin roikkuu johdon varassa katosta, pian selvisi että katossa oli poikasen mentävä reikä, oli ilmeisesti mennyt väärälle puolelle väliseinää kun oli umpiperä. Ilmoitin asiakkaalle tilanteen että korjaa ennenkuin tulee enempi pakkasta ja vahinkoa.
Kirjoittanut: HiTec
« : 8.11.2013 kello on 12:57 »

kun edellisessä paikassa olivat kirjoittautumassa sisälle niin sillä aikaa oli kolmannelta mukana olijalta viety fillari siitä hotellin edestä vaikka ol lukossa..arvakkaa oliko *ituttanut, no vakuutus maksoi mutta loma loppui siltä siihen ja flykarilla kotio.

Ihan omasta kokemuksesta se vakuutuksesta saatava "korvaus" prätkästä on jotain niin naurettavaa, että sillä ei prätkäliikkeestä saa vielä edes lämmintä kättä + ne kaikki tuningit ja työtunnit mitä tuohonkin on tehty ennen kuin siitä on aihiosta on lopulta saatu omaa makua miellyttävä :'(
Kirjoittanut: LMC-99
« : 8.11.2013 kello on 11:46 »


Ja näistä matkailuauton lukituksista, niin eikös sinne ihan vaki ovilukonkin juureen saisi väliin perinteikkään peltilipareen. Siis pari ruuvia auki ja lipare väliin. Sisäpuolelta sitten vetää pätkällä kettinkiä nuo lipareet kabiinin läpi toisiinsa kiinni => luulisi ovien pysyvän aukaisemattomassa tilassa eikä maksa paljoa 8)

Monet on konstit sano akka ku kissalla pöytää pyyhki...näin on minun autossani nuo lipareet kettingillä varustettuna, itse laitoin ennen etelään menoa.
Ja sitten en mitään jättänyt kapiinin puolelle näkyviin, mitä siinä ei ollut tehtaan puolesta asennettu, paitsi pölyt.

Vanha sanonta pitää kait paikkansa, että  tilaisuus tekee varkaan..
Toki jos joku höyrypää saa päähänsä tulle tai mennä jonnekkin niin se menee,minkä sille sitten voi, mutta jos on itse tehnyt sen mitä tehtävissä on, niin toivottavasti ainakin vakuutuus korvaa pahimmat.

Asiasta poiketen..olimme vaimon kanssa kerran eräällä grillillä tuolla etelässä ja siinä tuli kaksi motoristia ja kartaa katselivat ,no minä uteliaana katsomaan että hei suomi rekkarit.
Kun kypärät ottivat pois päältä niin ihmetys suuri..siinä oli kaksi kaveriani nuoruuden ajoilta lähteneet espanjaan..
Minä tietty haastattelemaan poikia heti, että vähän kaukana kotoa ollaan..kyselivät yö majaa johonka saa myös motot sisään, kun edellisessä paikassa olivat kirjoittautumassa sisälle niin sillä aikaa oli kolmannelta mukana olijalta viety fillari siitä hotellin edestä vaikka ol lukossa..arvakkaa oliko *ituttanut, no vakuutus maksoi mutta loma loppui siltä siihen ja flykarilla kotio.
Kirjoittanut: HiTec
« : 8.11.2013 kello on 10:48 »

Jämerä on ihan p*ska, kun siitä pääsee lusikalla läpi  ;D

Tästä on jokunen vuosi kun joihinkin tehdashalleihin mentiin juuri näin. Pehmeään ulkoseinään kaakerrettiin reikä ja eikun halli puts planc. Toinen tapa oli jostain nurkkapalkista tms. päästä käsiksi betonielementin päätyyn ja kääntää se raolleen. Juu, tarvii jo hieman raskaampaa kalustoa, mutta tekotavasta päätellen oli ilm. silti helpompi kuin se perinteinne ovi-vaihtoehto :-X

Ja noista varmistuksista, niin yhteen aikaanhan oli oikein muodissa tehdä noita varastojen ulko-ovia palo-ovista, jotka oli sitten vain pintapanelein vuorattu näyttämään "perinteisiltä", kevyehköiltä puuovilta. Tuossa kuulemma koki moni hämärämies ylläreitä kun oletetun puurungon sisältä paljastuikin järeähkö teräsovi :D

Ja näistä matkailuauton lukituksista, niin eikös sinne ihan vaki ovilukonkin juureen saisi väliin perinteikkään peltilipareen. Siis pari ruuvia auki ja lipare väliin. Sisäpuolelta sitten vetää pätkällä kettinkiä nuo lipareet kabiinin läpi toisiinsa kiinni => luulisi ovien pysyvän aukaisemattomassa tilassa eikä maksa paljoa 8)
Kirjoittanut: K70
« : 8.11.2013 kello on 10:08 »

Vähän sama, kuin Suomi24:ssä kinastellaan kivitalojen runkomateriaalista ja Jämerä on ihan p*ska, kun siitä pääsee lusikalla läpi  ;D
Tiilikattoiseen taloon kannattaa myös laittaa paksu teräsovi, ettei siitä vaan kukaan pääse läpi ja sitten yläpohjassa ei ole kuin irralliset kattotiilet, vesikatekangas, 40cm villaa, muovi ja kyprokki-levy. Ei tarvi edes sitä lusikkaa, kun pääsee sisään. Jopa ilman suurempia ponnisteluita, jos sattuu painamaan yli neuvolarajan  :D

Lukot on vain ja ainoastaan rehellistä kansaa varten.
Kirjoittanut: Cowboy
« : 7.11.2013 kello on 21:57 »

Herätääs taas unesta
Kuis monella vorolla on moottorisaha ja ym rautakankia mukana millä tekee seinää reijän?
Ajatellaas näin kuis moni voro yrittää mennä auton sisään äänekkäästi kun porukka nukkuu autossa VASTAUS on ei yksikään. Ainoo tapa mennä sisään hiljaa on ovien tiirikoiminen, koska ei pidä just mitään ääntä. ja kun voro huomaa että on jotain laitettu lisää normi lukon lisäksi niin keskeyttää murron.
Jos auto seisoo ilman ihmisiä niin silloin voro voi ottaa vähän ronskimmin, vaikka rengasraudalla ym mitkä menee helposti takin alle piloon.
Jos ovea ei saa helposti murettua niin siirtyy ikkunoihin jotka taas on sit helppo murtaa.
Asunto osan ikkunat on yleensä kiinni muovisten salpojen avulla, eli ei järin vahvat.
Voro yleensä varmistaa auton että ei ole ihmisiä sisäällä että pääsee helpommin sisään.
Aika rohkeen pitää voron olla että murtautuu autoon jossa on ihmisiä, koska voro ei voi tietää mitä on vastassa esim. ase ym, muuten kuin yllättämällä ihmiset jolloin ne ei kerkee puolustautuu eli hiljaa pitäis päästä sisään.
Poikkeuksia tietenkin löytyy myös noissa voroissa, jotku on tyhmii kuin saappaat tai huume höyryissä.
Kerran tuli yks huumehörhö kauppaa halpoja keltasia huomiovaloja ja kaveri kysy mistäs oot varastanut noi niin hörhö lähti kiiruusti karkuu :D
Lehdessä luki kerran yhestä jurri vorosta joka oli varastamassa autoa niin oli sammunut kuskin penkille :D
Huumehörhöt ja jurriset pitää niin paljon meteliä että varmasti herää ennen kuin on sisällä.
Pesäpallomaila ( harrastusväline ) autoon että on kättä pitempää.
Kirjoittanut: Duster
« : 7.11.2013 kello on 13:50 »

Säilyy alkovissa petin alla melko hyvin. Mutta onhan siitä jonkinlainen riesa.

Tuo on toki tärkeää, jotta saako sen tiukasti kiinni. Miten on Duster?

Kyllä se aika tiukassa on tuos meitin mersussa ja säilytys paikka on kuskin penkin takana kyynärsauvani pitää tuon tangon liikkumattomana

Eikä ollu ees kallis 50€ (kyynärsauvatkin makso 60€)
Kirjoittanut: Mulli
« : 4.11.2013 kello on 21:42 »

Aivan ensiksi kannattaa todeta todellinen tilanne. Niin vaunun, kuin autonkin rakenteet ovat sen verran heppoista tekoa, että läpi pääsee vaikka seinästä, jos tosissaan on sisään menossa. Siksipä on toivotonta yrittää hankkia salpalaitetta, joka kestää kaiken. Vahvaknin näköinen lukkolaite suojaa vain satunnaiselta kokeilijalta, tenavaporukalta, joka hakee jännitystä tai satunnaiselta, paikalle eksyneeltä humalikolta. Se, joka tosissaan haluaa vaunuun/autoon, pääsee kyllä sisään.

Siksipä päähuomio kannattaisikin kiinnittää pariin muuhun asiaan. Toinen on Kimin mainitsema mahdollisimman vähäisen vahingon tie. Toinen on mahdollisten sisällä nukkuvien omistajien suojelemien. Sisääntulo on siis tehtävä sen verran meluisaksi, että nukkuva ehtii herätä. Kaasujen torjuntaan on myös syytä kiinnittää huomiota.

Jos virittelee ketjuja, puomeja ja sen sellaisia kapineita, jonkinlainen vedosta laukeava hälytin ei liene enää iso vaiva. Vellihousuisemman tulijan se säikyttää lippahivoon ja sitkeämmälle ehtii varata vaikkapa sorkkaraudan kanssa sellaisen vastaanoton, että ei toiste mieli ainakaan samaa asukkia herättelemään.