Mihin käyttöön olette noita lukituksia suunnittelemassa. Asuinosan oven peittävä rauta on ok mikäli itse ei ole sisällä, se yhdistettynä johonkin jolla estää etuovien avaamisen ulkoa voi toimia mikäli itse ei ole autossa. Kaikissa Transiiteissa -00 lähtien (aikaisemmista en tiedä) ohjaamon ovissa taitaa olla kaksoislukitus joka estää oven avaamisen sisäpuolelta.
Meillä asuinosan ovi sidotaan narunpätkällä oven sisäpuolella olevaan kahvaan, sen saa tiukaksi ja voi laittaa vetosolmulle jos itse kokee tarpeelliseksi sellaisen yöksi laittaa. Me käytetään sitä kun ei olla autossa ja ohjaamon kaksoislukitus lisäksi.
Yöksi ei mielestäni kannata tehdä autosta loukkua josta ei itse pääse ulos ilman työkaluja tai aikaa, esim räikkä kuljetushihna etuovien välissä on sellainen, ja ehdottomasti ei tuota kaksoislukitusta yöksi.
Lapsille rakennetaan monesti kaikenlaisia esteitä, etteivät tippuisi sängystä/alkovista. Usein sellaisia ettei lapset niitä itse saa auki.
Autoon vaunuun pääsee helposti sisälle oli ovet miten vaan lukossa ja useimmissa autoissa katolle on tikkaat ja kahdella potkulla pääsee luukusta sisään vielä niin ettei murtoa välttämättä näe sen tapahduttua ulkoapäin.
Ei kai kukaan kotonakaan lukitse turvalukkoja yöksi, yhtälailla kulkimissa ei sellaisia lukituksia pitäisi olla jotka hidastavat ulospääsyä.