rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkailuauton lukitus  (Luettu 37299 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 11:05
  • Kulkija
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #30 : 17.12.2012 kello on 22:55 »
Eli meni hurtanostoksi. Ei vaan kerkee pentu isoksi vielä ensi kevääksi, tarvii tehdä sitä ennen tilapäisratkaisuja.  ::)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:42
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #31 : 17.12.2012 kello on 23:02 »
Idea on löytää oikea johtosarja ja esim nuppineulalla yhdistää oikeat johdot työntämällä neula niitten läpi. Eiköhän tuo onnistu kaikissa autoissa joissa sähköinen keskuslukitus jos tietää missä johdot kulkee.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:14.06.2018 kello on 22:00
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #32 : 17.12.2012 kello on 23:03 »
Mihin käyttöön olette noita lukituksia suunnittelemassa.    Kaikissa Transiiteissa -00 lähtien (aikaisemmista en tiedä) ohjaamon ovissa taitaa olla kaksoislukitus joka estää oven avaamisen sisäpuolelta.

Meillä asuinosan ovi sidotaan narunpätkällä oven sisäpuolella olevaan kahvaan, sen saa tiukaksi ja voi laittaa vetosolmulle jos itse kokee tarpeelliseksi sellaisen yöksi laittaa. Me käytetään sitä kun ei olla autossa ja ohjaamon kaksoislukitus lisäksi.

Yöksi ei mielestäni kannata tehdä autosta loukkua josta ei itse pääse ulos ilman työkaluja tai aikaa, esim räikkä kuljetushihna etuovien välissä on sellainen, ja ehdottomasti ei tuota kaksoislukitusta yöksi.


Tätä lisä lukitusta käytetään yleensä silloin kun ollaan puskaparkissa yötä.
Mites sä pääset ulos sieltä autosta sit, mulla ainakin 2013 transun ovet aukee kun kahvasta vääntää vaikka olis lukossa.
Mitä vaihto ehtoa meinasit tolla kaksoislukituksella?
Toi kaksois syydeemi minkä teen omaan autoon on tosi nopea, etuovet aukee napin painauksella ja sivuovessa menee ehkä 2 sekuntia kun voi avata, että en sit tiiä kuin nopeesti ne ovet pitäis saada auki
Jos autossa on koira niin ihan varmasti varkaat kiertää sen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:42
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #33 : 17.12.2012 kello on 23:15 »
Kaukosäätimestä painamalla lukitusta kahdesti ja avaimesta vääntämällä lukkoon pitkään tuon kaksoislukituksen pitäisi aktivoitua.

Ja itse aina varmistan, ettei tuo toiminto ole päällä kun ryhdyn nukkumaan. Ja nimenomaan puskissa oleskellaan, kesällä 2010 taidettiin 11000km reissulla olla 2 yötä maksullisilla matkaparkeilla.

Toki jos sen lisälukituksen asentaa, niin että se on heti käsillä siinä voi olla järkeä, mutta itse uskon edelleen, että autosta on tärkeää päästä nopeasti ulos tarpeen vaatiessa.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:14.06.2018 kello on 22:00
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #34 : 17.12.2012 kello on 23:32 »
Kaukosäätimestä painamalla lukitusta kahdesti ja avaimesta vääntämällä lukkoon pitkään tuon kaksoislukituksen pitäisi aktivoitua

Toki jos sen lisälukituksen asentaa, niin että se on heti käsillä siinä voi olla järkeä, mutta itse uskon edelleen, että autosta on tärkeää päästä nopeasti ulos tarpeen vaatiessa.

Aukeeako toi sit normaalisti kaukoohjaimella? Mikäs idea tossa sit on, lapsilukko?
Täytyy koittaa onko omassa tollasta.
Sivuoven turvalukko on ovenkahvassa siksi siinä ei mene aikaa kuin pari sekuntia Thumb ja etuovien katkasian voi sijottaa minne itte haluaa Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:00
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #35 : 17.12.2012 kello on 23:33 »
Idea on löytää oikea johtosarja ja esim nuppineulalla yhdistää oikeat johdot työntämällä neula niitten läpi. Eiköhän tuo onnistu kaikissa autoissa joissa sähköinen keskuslukitus jos tietää missä johdot kulkee.

Kun ei oo Voortissa kaukosäädintä, ainoastaan sellanen nelikulmanen tappiavain.  Suapi auki kun rikkoo ikkunan...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:42
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #36 : 17.12.2012 kello on 23:50 »
Aukeeako toi sit normaalisti kaukoohjaimella? Mikäs idea tossa sit on, lapsilukko?
Täytyy koittaa onko omassa tollasta.
Sivuoven turvalukko on ovenkahvassa siksi siinä ei mene aikaa kuin pari sekuntia Thumb ja etuovien katkasian voi sijottaa minne itte haluaa Thumb

Tuo estää ovien, myös tavaratilan ovien aukaisemisen sisäpuolelta. VAGin hlöautoissa sama toiminto.
Ikkunan kautta pääsee sisälle ja ulos, mutta hankaloittaahan tuo esim tavaran purkua jos ei ovet aukea, hidastaa ja herättää huomiota vähintään.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 21:44
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #37 : 18.12.2012 kello on 10:17 »
Itse rakensin muovipintaisesta vaijerista, 4 kpl sakkeleita ja munalukosta etuovien väliin lukituksen ja hyvin toimi ainakin viime Euroopan reissulla.
Sakkeleitten päät hakkasin vielä läjään ja teippasin erkkarilla, niin ei naarmuta paikkoja. asunto-osan ovessa on ulkopuolella lukollinen salpa.

http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Vaijerit-ja-teraslanka/Terasvaijeri-19084/

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:49
  • viva la France
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #38 : 18.12.2012 kello on 11:05 »
Omasta entisestä transit alustaisesta ( vm.2007 ) sai etu-ovet lukittua avaimella keskuslukon kautta sisältäkin avaamattomaksi. Ensimmäinen painallus lukitsi ovet normaalisti ja toinen painallus lukitusnapista laittoi n.s. lapsilukon päälle

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:13
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #39 : 18.12.2012 kello on 18:46 »
Onko kaikilla tuollaisia virityksiä?  :o
Mä en taida enää uskaltaa lähteä minnekään. Mulla kun ei ole muuta, kuin nuo vakiojutut.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:07
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #40 : 18.12.2012 kello on 19:04 »
Suapi auki kun rikkoo ikkunan...
Jos jättää ovet auki, niin ehkä ei mitään rikota. ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:42
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #41 : 18.12.2012 kello on 19:13 »
Onko kaikilla tuollaisia virityksiä?  :o
Mä en taida enää uskaltaa lähteä minnekään. Mulla kun ei ole muuta, kuin nuo vakiojutut.

Juu, ei ole. Toki asuinosan sidon sisältä kun auto ei ole käytössä, yksi murto sen kautta riitti minulle. Olen edelleen sitä mieltä, ulos on päästävä nopeasti jos jotain sattuu ja kaikenmaailman aikaa vievät lisälukitukset voi olla kohtalokkaita.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:14.06.2018 kello on 22:00
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #42 : 18.12.2012 kello on 19:47 »
kaikenmaailman aikaa vievät lisälukitukset voi olla kohtalokkaita.

Tai sitten niitten puuttuminen! kun on luoti otsassa tai puukko rinnassa :laugh:

Tosi asia on että jos lisälukitukset on sellaset että niiden purkamisessa menee hirveesti aikaa niin saattaa koitua kohtaloksi, onneksi omat on sellaset että aikaa menne 2sekuntia niin on purettu :laugh: :laugh: :laugh:

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:09
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #43 : 18.12.2012 kello on 20:46 »
Mikäs on muuten luvattomalle sisääntulijalle helpoin tie? Ulos pääsee sitten ovista..  ;)

Sen avaamiseen ulkopuolelta ei kummoista voimaa tarvita, ja osassa vehkeistä apuvälineet ovat takaseinässä valmiina..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 11:05
  • Kulkija
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #44 : 18.12.2012 kello on 21:53 »