rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Miksi halajaa Espanjaan ?  (Luettu 6465 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #15 : 28.01.2014 kello on 11:33 »
    Tänään on suuri juhlapäivä, kun tulee kolme vuotta uudessa kotomaassa!

    Aina vaan ole tyytyväisempi ja onnellisempi tästä kaikesta, elämästä. Viime vuonna 90 vietettyä yötä mökkiautossa ympäri Eurooppaa ovat olleet suuri lisä tähän kaikkeen mukavaan ja olleet suuria löytöretkiä elämään. Tästä ulkosuomalaisen mukavasta elämästä minä haluan myös kertoa ja julistaa tätä ilosanomaa. Minua harmittaa ainoastaan yksi asia vähän. Se, että tästä tuli haaveiltua ja puhuttua lähemmäs 40 vuotta ennekuin tämä toteutettiin. Nyt tämä on ollut totta jo kolme vuotta ja tästä on nautittu suurin sydämin ja tuntein. Siitä pikkutytön unelmasta tulikin totta. On se vaan suuremmoinen tunne! Silläkin on ollut hintansa, ne hyvän joulun ja uuden vuoden toivottajat, mukana iloitsevat vähenevät vuosi vuodelta. Tuonkin minä käännän positiiviseksi, nautin tästä elämästä vaan entistä enemmän.

    Haaveilkaa ja unelmoikaa, kulkekaa niitä kohti. Nauti elämästä! Uusintaa ei tule...
    Terveisiä vaan täältä rakaasta kotikylästäni.  ;)

    http://soleilblogi.blogspot.de/

    http://soleilinhopinoitajahopsotyksia.blogspot.de/

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #16 : 28.01.2014 kello on 12:39 »
    Olipa kiva kuula Soleil sinustaki
    ja noin ilosia uutisia  Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:05
    • Kulkija
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #17 : 28.01.2014 kello on 12:50 »
    Samoin, mutta Soleil näyttää poistaneen tunnuksensa. Harmin paikka.  :-\

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:20.05.2024 kello on 20:51
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #18 : 28.01.2014 kello on 13:18 »
    Samoin, mutta Soleil näyttää poistaneen tunnuksensa. Harmin paikka.  :-\
    :(

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 9.05.2024 kello on 22:13
    • Tekniikan diletantti
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #19 : 28.01.2014 kello on 16:57 »
    Portugal on alkanut ihan oikeesti soveltamaan jo vuosia vanhaa lainsäädäntöä. Nyt, ihan oikeesti, jos muuttaa pysyvästi portugaliin saa 10v aikaa niin että vero eläkkeestä on 0%.

    Olin vähä aika sitte Torreviejassa 5 viikkoa ja sielläkin osa pitkään asuneista suunnitteli portugaliin lähtöä. Mullakin on suht kiva eläke ja maksan veroa sen 1500 / kk, tarkottas mulle 10 vuodessa 180000€ Jolla saa suht kivan kämpän ja elämä muutenkin edullisempaa. Houkuttelee kyllä.

    Vastaava sopimus suomen ja espanjan välillä on, mutta ei toimi. Et saa verovapautta espanjassa jos pystyt ite kävelemään ja kulkemaan ilman saattajaa.

    Siksi portugal houkuttaa, 180000€ on ihan merkittävä summa kymmenessä vuodessa.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:13.10.2020 kello on 08:27
    • Elämääni sohjolassa http://esperakko.blogspot.fi/
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #20 : 28.01.2014 kello on 19:27 »
    Mulla on taas niin pieni eläke, että sekin on jo ihan hyvä syy olla pois sieltä sohjolasta ja asustella täällä.

    En saa etuja ja en niitä sen koommin edes kaipaa. Suomi maksaa minulle riittävän määrän hynää tilille kuukausittain ja ainakin tähän asti se on riittänyt ja varsin hyvin. Ettenkö sanoisi ruhtinaallisesti.

    Mutta kiva, että mielipiteitä on, niin puolesta kuin vastaan.

    Tuolla Portukaalissakin olen poikennut, ja ihan sata varma, niin on huippu mesta! Jollekin?
    Olin siellä muutama vuosi takas vaan sellaiseen aikaan vuodesta, jolloin l-tila ero, vaikkapa tänne eteläiseen Spaniaan oli liki parikymmentä astetta.
    Ja kun se massivinen Atlanti siinä veloo liki ja tuulet joskus lähes taihfuuni lukemissa, niin tulee mieleen, että onkohan se sittenkään niin kivaa?

    Mutta ja kun, koen juuri tämän paikan minulle kaikkein parhaimmaksi, niin siksi olen juuri tässä.
    Varmasti tältä tellukselta löytyy meille ihan jokaiselle se oma mieluinen paikka. Ja jos veri hiukankaan vetää maailalle, niin ei muuta kun menox, sano ändi lenox Thumb

    ps. Ei se suomikaan mikään kauhistus ole, mutta yhden viisaan ihmisen mielestä, siellä ei pitäisi elää kuin jääkarhuja.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #21 : 28.01.2014 kello on 19:54 »
    on se kivaa lukea mielipiteitä
    just tämä on niin hyvä  jutska
    että yksi tykkää idästä 
    toinen lännestä tai idästä
    joku jopa pahjoisesta ja etelästä
    eikä voi unohtaa läntä eikä itää
    saatika koilista ..
    oon nyt unohtanut muitaki ilmansuuntia kai  :-[
    mutta
    kehukaapas lisää
    missä päin maapalloa löytyykään
    se maailman paras kotopaikka SINULLE  Thumb

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:20.05.2024 kello on 20:51
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #22 : 28.01.2014 kello on 20:04 »

    oon nyt unohtanut muitaki ilmansuuntia kai  :-[

    Sinä oot tiältä katottuna lounaassa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #23 : 28.01.2014 kello on 20:08 »
    Sinä oot tiältä katottuna lounaassa.

     ;D :)
    sie taas keskisest -suomest :-*

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
    • Strömma Kemiönsaari
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #24 : 28.01.2014 kello on 20:17 »
    Onpas Rautzilla hyvin pullat uunissa! Thumb Itekkin halajaisin jotain tuollaista leppoisaa elämäntyyliä,,,,,mutku mutku-sitä on niin kiinni näissä ympyröissä ja siitä saa vaan syyttää itseään...
    Ei pitäis omistaa oikeestaan paljon mitään niin pystyis nostaan helpommin kytkintä........... ...

    Mut niinku Sipu sanoi et tääl on ihan hyvä olla ja maksakoot sen mitä se maksaa-enkä oo ikinä ollu rikkauksien perään,- mulle riittää nää omat maat ja rakkaat naapurit ja turvallinen ympäristö.
    Mul ei esim ole kotiovet koskaan lukossa-siitä voi päätellä jotain,,,,,suomi on ihan hyvä maa kunhan poliitikot eivät sitä pilaa enään enempää............ ......

                                                                                   t migel+kaikki prinsessat :D :D :D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 16:13
    • Porvoo
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #25 : 28.01.2014 kello on 21:31 »
    Työelämä haittaa vielä suurempia haaveita.
    Vaan ei ole hinkua muuttaa koto-Suomesta pois,
    matkoja on kiva tehdä ja aina kiva palata.

    Muutokseksi riittää muutto pois Helsingistä,
    täällä koto-Suomessa ihan ja rakkaiden lähellä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:09
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #26 : 28.01.2014 kello on 23:15 »

    Muutokseksi riittää muutto pois Helsingistä,
    täällä koto-Suomessa ihan ja rakkaiden lähellä.

     Thumb

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
    • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #27 : 28.01.2014 kello on 23:43 »
    Löytynyt mu esi-isini ? :)

    Ja kuten huomasitte, niin viisauden hammas paljastaa kaiken. Se oli nimittäin jäänyt tänne Spaniaan ;D

    Ja muuten, toinen seikka joka tässä minua kiinnosti, oli tämä sinisilmäisyys.

    Kerran tuolla Virtojen maisemissa kun manttaaleja tallailin, törmäsin yhteen sinisilmäisyyttä tutkineeseen gimuliin.
    Ja kuinka ollakaan, hän katteli mua sille ihmeelinen irvistys nassukallaan ja tokas;

    ''sun täytyy kyllä olla Herrasten sukkuu, ku sun silimäs on ihan taivaan sinisekki ''. ^-^

    Että näin ne sukujuuret alkavat napsahdella kohdalleen.

    Mutta maana Espanja on minulle henk koht maa jossa on aina, niin hyvä olla.

    Jösses, missäs olet oleksinut, kun saat 20 astetta eroa Espanjan ja Portugalin lämpötilohin ?

    Muuten olen täsmäsamaa mieltä kanssasi

    Paitti ehkä taas olen ymmärtänyt jotain ihan pieleen. Ei olis eka kerta. Mulla on nyt
    täälläolo-oikeus virallisesti ja saan Suomesta ihan kaiki elukkaat, jahka mitään Suomessa en omista. Nollaverokin tulossa. Kiva maa tää Portugal. Kun sen oikein oivaltaa.
    Saanhan mä pörrätä asuntoautollani Suomessa kunhan lustaan. Portugalin kilvissä, siinä missä Rututkin ainakin sen riittävän puolivuotta

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:13.10.2020 kello on 08:27
    • Elämääni sohjolassa http://esperakko.blogspot.fi/
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #28 : 29.01.2014 kello on 06:07 »
    Minä kun olen lentäjän poika, niin sankari myös itsekin ;D

    Mutta,,,,,,
    Tämä seuraava miettimiseni saattanee satuttaa jotain, koska on joskus taka taka vuosinakin satuttanut. Mutta ohita tämä seuraava katkelma, ikäänkuin koukaten, jos meinaan sattuu liikaa!

    Ihmettelen monasti meidän ihmisotusten suhtautumista (rakkautta) rahaan, mammonaan, omaisuuteen, rikkauksiin ym ym turhanpäiväisiin juttuihin. Mutta mä oonki mä.

    Me aikuis-ikään ehtineet mummun mussukat, olemme saaneet ja mitä ilmeisemmin, saamme tänäänkin elää yltäkylläisyyden keskellä. Mielestämme kaikesta yhteiskunnassamme olevasta negasta huolimatta.
    En käy sinulle nyt näitä yksityiskohtaisesti erittelemään, koska tiedän, että sinäkin osaat lukea ja ajatella, kuten me ihmiset pruukaamme.

    Niin minä, kuin sinäkin olemme syntyneet juuri sellaisiin olosuhteisiin, siihen maahan, ympäristöön, kansakuntaan ja paikkaan, onpa sen nimikkeenä sitten vaikkapa Soomi.
    Meidän itse kunkin tarina -his tooria- sen meille sitten valottaa/kertoo.
    Mutta oletko koskaan tullut miettineeksi asiaa sillee, että olenko minä (sinä) tosiaankin jokin erikoishemmo, kun en ole syntynyt, vaikkapa sitten Marokkoon?

    Marokko on tästä ns kivenheiton päässä. Jos meinaan kykenee viskaamaan kuramusaa muutaman kymmenen kilometriä.
    Siellä lähes kaikki elämää koskettavat asiat ovat hieman toisin, kuin nyt vaikkapa täällä spaniassa, saatika jossain suomessa.
    Heidän (yleisestettynä) mahdollisuutensa lähteä vaikkapa tänne meren toiselle puolelle kun ei käy ihan kuin elokuvissa. Jokapäiväisen leivän hankkiminen, saatika hakeminen, vaikkapa leipäjonoja hyödyksi käyttäen, kun ei vaan onnistu. koska niitä ei juurikaan ole.
    Ja monelle on sitten käynyt niinkin, että meri on korjannut satoa, tai, rajojen vartijat ovat napanneet nämä vapauteen pyrkivät korjuuseensa.
    Heillä Ei ole mahdollisuutta asua, elää ja olla edes vapaina ihmisinä. Hyvä, jos saavat edes ajatella omilla aivoillaan; VAPAASTI.
    Me soomalaiset ymmärrämme vapauden vapautena. Mutta kun kaikilla ei vaan yksinkertaisesti ole sitä vapautta, vaikka haluaisivat sitä, tyyliin: Maksoi mitä maksoi.

    Imhisen elämää (minun mielestäni) ei voi mitenkään mitata rahalla, mammonalla, omaisuudella, ei siis millään mikä tulee minuun ns ulkoapäin. EI! Ihmisen arvo on se, että ON ihminen.
    Ei raha voi antaa elämää. Jos näin olisi, niin suurin osa maailman väestöstä ei edes 'eläisi'.
    Ei valta voi antaa elämää EI!
    Ei viisaus voi antaa meille elämää, koska meidän viisautemme -tiedemiesten mukaan- on hulluutta.
    Esimerkkinä mainittakoon viimeinen havainto ihmisyyden juurista:
    ''Olemme (kuulemma) viimeisten tieteen tutkimusten mukaan apinan ja sian risteytymä.
    Tässä tuli sanotuksi se, mitä minun ja sinun viisaus ihan oikeesti on: Sulaa HULLUUTTA!

    No,,,,,,,,,,

    Tulikohan nyt sanotuksi yhtään mitään?
    Mutta kuitenkin kaikesta edellä kirjoittamastani huolimatta, niin minä kuin sinäkin valitsemme VAPAASTI oman elämämme ja miten ja missä sen elämme.
    Emme ONNEKSEMME ole tilivelvollisia toisillemme.
    Ja tämä viimeinen lausahdus puhukoon sinulle sitten lisää:
     ''kun ihminen täyttää viiskyt vuotta, niin sen jälkeen hänen ei enään tarvii selitellä''. ;D


    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
    • Strömma Kemiönsaari
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #29 : 29.01.2014 kello on 06:28 »
    Asiaa Vaunuerakko ja juuri näin!

    Suomi on vaan rakentunut niin että omistaminen on pitkällä juoksulla edullisempaa kuin vuokralla eläminen ja vielä se asenne vuokrallaeläjiä kohtaan on loukkaava.
    Ja vielä se perisuomalainen luonteenpiirre että "omalla maalla ei kukaan voi veetuilla"on niin juurtunut orvasketeen.

    Täällähän katsotaan pitkään jos vieraan mailla liikut eikä tiellä anneta kaistatilaa jos sitä tarvisit. :D

    Usein unohdetaan elämän perusarvot jonkun toisen säätämän normin vuoksi eikä osata kuunnella omaa sisintään...

    Pääasia että meitä vapaa-ajattelijoita ja elämäntapainkkareit a vielä löytyy joille yhteiskunta ei ole pystynyt pukea suitsia yrityksistä huolimatta!!!!   Go strong!

                                                                       t migel