rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Miksi halajaa Espanjaan ?  (Luettu 6383 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Miksi halajaa Espanjaan ?
« : 27.01.2014 kello on 11:41 »
Johtuuko se sit tästä , ett' esi-isien maille halajaa ?

http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-1288646528050.html

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.02.2022 kello on 23:11
Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
« Vastaus #1 : 27.01.2014 kello on 12:31 »
Mä voisin asua espanjassa..tunnen olevani kotona siellä  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
« Vastaus #2 : 27.01.2014 kello on 13:03 »
Mun mielestä Etelä-Euroopassa on muitakin vaihtoehtoja ja olen tuota Espanjassa talvehtimisintoa ihmetellyt.

En tunne olevani kotonani Espanjassa, vaikka olen siellä aina viihtynytkin. Lyhyillä reissuilla siis.

Mun sukujuuret lie sitten muualla, Etelä-Pohjanmaalle on siirrytty jotain muuta reittiä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
« Vastaus #3 : 27.01.2014 kello on 14:14 »
Mulle taas etelä-ranska sopis hyvin ja ei ihme ku mutsin suku sieltä kotoisin,,,,,,,,,,,,,, :D Epsanjassa koen olevani hieman uhattu tai jotenkin ei tervetullut,vaikea kuvata sen tarkemmin ja tuntuu että pitäis vahtia omaisuuttaan koko ajan johonka en viitsi vaivautua.Jotenkin outo ilmapiiri ja nyt en puhu sääolosuhteista.
Mut tää kaikki voi olla myös vain kuvitelmaa tai sitten olen ollut väärissä paikoissa. Tiiä häntä.      t migel

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:30
  • Autossa on pyörät
Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
« Vastaus #4 : 27.01.2014 kello on 15:15 »
Ranska > Provence, Ardeche tai Arlesin nurkka. Espanjasta vain Galicia

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.10.2020 kello on 08:27
  • Elämääni sohjolassa http://esperakko.blogspot.fi/
Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
« Vastaus #5 : 27.01.2014 kello on 16:20 »
Löytynyt mu esi-isini ? :)

Ja kuten huomasitte, niin viisauden hammas paljastaa kaiken. Se oli nimittäin jäänyt tänne Spaniaan ;D

Ja muuten, toinen seikka joka tässä minua kiinnosti, oli tämä sinisilmäisyys.

Kerran tuolla Virtojen maisemissa kun manttaaleja tallailin, törmäsin yhteen sinisilmäisyyttä tutkineeseen gimuliin.
Ja kuinka ollakaan, hän katteli mua sille ihmeelinen irvistys nassukallaan ja tokas;

''sun täytyy kyllä olla Herrasten sukkuu, ku sun silimäs on ihan taivaan sinisekki ''. ^-^

Että näin ne sukujuuret alkavat napsahdella kohdalleen.

Mutta maana Espanja on minulle henk koht maa jossa on aina, niin hyvä olla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
« Vastaus #6 : 27.01.2014 kello on 21:03 »
Mulle kyllä on tämä kotomaa
aina se paras , kallein  ja arvokkain  :-*
just tälläsenä ,kun se on
kaikkineen pakkasineen tai sateineen päivineen  :)
« Viimeksi muokattu: 28.01.2014 kello on 08:37 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 18:28
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
« Vastaus #7 : 27.01.2014 kello on 21:05 »
Mulle kyllä on tämä kotomaa
aina se paras ja kallein   :-*
just tälläsenä ,kun se on
kaikkineen pakkasineen tai sateineen päivineen  :)

 Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:51
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
« Vastaus #8 : 27.01.2014 kello on 21:16 »
Mä voisin jättää tän hiton kalliin maan jossa työllä ei ainakaan rikastu. Jos jotain sattuu käteen jäämään verottaja kyllä huolehtii... 8kk vuodesta sää on ihan p...stä.. Ihmiset on nuivia ja negatiivisia. Palveluasenne ihan hukassa monessa paikassa.

USA.n eteläiset osavaltiot mun makuun. Työluvat vaan aika tiukassa tuonne.

Euroopan suosikki on Saksa ehdottomasti. Italialaisilla ja Espanjalaisilla menee ehkä jalat ja suu kovempaa kuin pää sanoo.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
  • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
« Vastaus #9 : 28.01.2014 kello on 07:17 »
Aurinkoinenhan se Espanjaan jengiä vetää. Moni on erimieltä, mutta ite tykkään Espanjan olevan karavaanarin kannalta tympeä maa. Missähän muualla kohdellaaan niin ylimielisesti turistia kuin spanjoreissa ? Missä noinkin isossa maassa yhtä karu ja luonnon kautta tylsemmät maisemat ?

Portugal on ihan toista, vehreää, nöyrempää ja suulis skriinaa samoin yhtä kivasti.

On siellä rannikoilla puskaparkkilaisille varsinaisia helmiä, vaan enämpi niitä on Portugalissa.

Nää mielipiteet perustuu vain talvipakoon Suomesta. Vain jou-tammikuu patottaa topparotsissa käyskentelemään, silti etelässä öpauttia 20 astetta etelä-kotomaata lämpimämpää, talvellakin.
Talveninhoajalle pikkuparatiisi kuitenkin. Kuten syksystä tähänkin päivään mennessä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:56
Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
« Vastaus #10 : 28.01.2014 kello on 09:14 »
Jos jotain sattuu käteen jäämään verottaja kyllä huolehtii...
Ja jos jotain jää, niin itte käytät sen.  ???



Ihmiset on nuivia ja negatiivisia.
Tuollaisenkin näät aina kun kattot peiliin.  :P

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:10
Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
« Vastaus #11 : 28.01.2014 kello on 09:22 »
Mä voisin jättää tän hiton kalliin maan jossa työllä ei ainakaan rikastu. Jos jotain sattuu käteen jäämään verottaja kyllä huolehtii... 8kk vuodesta sää on ihan p...stä.. Ihmiset on nuivia ja negatiivisia. Palveluasenne ihan hukassa monessa paikassa.

USA.n eteläiset osavaltiot mun makuun. Työluvat vaan aika tiukassa tuonne.

Euroopan suosikki on Saksa ehdottomasti. Italialaisilla ja Espanjalaisilla menee ehkä jalat ja suu kovempaa kuin pää sanoo.

Ei kannata kärsiä näin &&& maasta ja &&& ihmisistä! Kamat reppuun ja maailmalle. Ruohohan on aina vihreämpää aidan toisella puolella. Vai onko se sittenkään?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 18:28
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
« Vastaus #12 : 28.01.2014 kello on 09:38 »
Ei kannata kärsiä näin &&& maasta ja &&& ihmisistä! Kamat reppuun ja maailmalle. Ruohohan on aina vihreämpää aidan toisella puolella. Vai onko se sittenkään?

 Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
« Vastaus #13 : 28.01.2014 kello on 10:17 »
Kamat reppuun ja maailmalle.

Tätä suosittelen ihan kaikille, tai ainakin orgilaisten lapsille ja lapsenlapsille, jos se sitten osalle saattaa jo olla myöhäistä. Avartaa kummasti maailmankuvaa.

Puolensa kaikkialla, mutta noista edellä totuudenmukaisesti mainituista Suomen ikävistä ominaisuuksista huolimatta tänne silti tulee palattua. Eläkkeellä sitten joskus 20 vee päästä en ole enää niin varma, miten aikani jaan. Liekö silloin enää Fugen suomalaisleirejäkää n?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:18
  • viva la France
Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
« Vastaus #14 : 28.01.2014 kello on 11:30 »
Tuossa joulun ja vuoden vaihteen välissä juttelin muutaman ranskalaisen, italialaisen ja ruotsalaisen kanssa että miksi iberian niemelle talveksi.
Italiaanot tykkäsivät että lämpimämpää ja edullisempaa kuin italiassa. Ranskalaiset oli samaa mieltä, mutta ruotsalaisilla oli tietoa parista edellisestä vuodesta.
Olivat olleet yhden talven kreikassa jossa hinta taso oli suurin piirtein espajaa, mutta kylmää säätä. Seuraavan olivat italiassa, kallista ja yllätys yllätys kylmää.
Siinä ne syyt. Ja tuolla missä olimme tuo joululoman olivat ystävällisiä kyllä . Camping gas pullo tyhjeni, niin kaveri etsi varastosta joltain asiakkaalta jääneen pullon käytöön siksi aikaa kuun olimme paikalla. Ja hommasi sitten jostain täyden 3kg ja sille ja 10 yölle tuli hintaa 130 euroa. Naapurin saksalaiset maksoivat 14 euroa yö kun oli asci kortti käytössä.