rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Miksi halajaa Espanjaan ?  (Luettu 6385 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.02.2022 kello on 23:11
Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
« Vastaus #30 : 29.01.2014 kello on 09:52 »
Mä kyllä olen kiitolline, kun olen täällä Suomessa syntynty.
Jotenkin vaan ihminen tulee sokeaksi ja ei arvosta sitä mitä hyvää nyt on..sen ymmärtää vasta kun se on menetetty/poistettu tms.
Itsellä jokin etsikkoaika..jotenk in ei ole nyt elämää..tarviis semmone hankkia vissiin. Jotenkin ei osaa nyt muuta kuin miettiä, että miten tästä oravanhässäkästä pääsisi vaikka vuodeksi veks.. Lähtis johonkin kauemmaksi niin näkisi tämän mikä nyt on lähellä...
Ja jotenkin vaan toi satanan pimeä helvetin märkä syksy on todellakin imenyt mun energiat niin että eipä tunnu sitä enään tähän kevääseen riittävän..
No josko viikonlopun vaunuilu ja mahdollinen pilkkiminen raittiissa ilmassa saisi energiat virtaamaan plussan puolelle tähän kroppaan..

  • Vieras
  • Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #31 : 29.01.2014 kello on 13:24 »
    Elämäni Espanjassa - kirjoittaja, kiitos hienosta kirjoituksestasi! Jos olet mies, niin vielä enemmän arvostan mielipiteitäsi ja ihailen sitä, että kerroit. Olet tyytyväinen elämääsi ja onnesi löytänyt, sisäisen rauhasi, jota ei kukaan toiselle tee vaan se on itse löydettävä. Tuo vaan niin huokuu kirjoituksestasi. Kiitos vielä kun kerroit. :)

    ”Imhisen elämää (minun mielestäni) ei voi mitenkään mitata rahalla, mammonalla, omaisuudella, ei siis millään mikä tulee minuun ns ulkoapäin. EI! Ihmisen arvo on se, että ON ihminen.
    Ei raha voi antaa elämää. Jos näin olisi, niin suurin osa maailman väestöstä ei edes 'eläisi'.
    Ei valta voi antaa elämää EI! Mutta kuitenkin kaikesta edellä kirjoittamastani huolimatta, niin minä kuin sinäkin valitsemme VAPAASTI oman elämämme ja miten ja missä sen elämme.
    Emme ONNEKSEMME ole tilivelvollisia toisillemme.” KAUNIITA AJATUKSIA.


    Me olimme vasta nyt ensimmäisellä reissulla Espanjassa, kahden viikon joululomalla. Kohtasimme ainoastaan ystävällisiä ja iloisia ihmisiä. Mukavampia ihmisiä, kuin olemme kohdanneet Italiassa ja Kroatiassa. Ruokakin oli hyvää joka paikassa. Ihastuimme maahan kovasti tämän kokemuksen myötä, rantamaisemiin ja lämpöön, siihen rauhallisuuteen mikä tuntui sielläkin vallitsevan. Voin aivan kuvitella asuvani Altean ja Albirin rannoilla, kun mieleni on avoin. Voi ihanuus, kun uuden vuoden päivänä 24 lämmintä. Olisihan se koti sellaisessa paikassa aika mukava olla.

    Minä onneksi saan vielä selitellä, kun on muutama vuosi aikaa tuohon aikuisen ikään, 50 v.

    Turhaa kait se on mutta jos vähänkin saan jonkun ajattelemaan avarakatseisemmin tai jopa toteuttamaan haaveitaan, niin se on hyvä sitten. Suomesta Eurooppaan muuttaminen ei tarvitse mitään rohkeutta. Jos ajattelet Suomen olevan se paras paikka maailmassa asua, niin silloin on varmasti parempi olla lähtemättä. Voit sinä lähteä mutta silloin tarvitset mielen avoimuutta huomaamaan iloiset ihmiset ympärilläsi ja mukavan asiat yms. sinun kuitenkin voi olla vaikeaa nähdä ja myöntää itsellesi näkeväsi asioiden olevan paremmin jossain muualla. Näet vain asioiden olevan huonosti. Näitäkin valittajia minä ulkosuomalaisena näen. Aika useasti ne paluumuuttajat niitä ovatkin, ei aina kuitenkaan. Jos olet vaikkapa työtön Suomessa, turha siellä on työttömänä olla. Jos sinulla on karavaanarin mieli ja halu kokea, ja nähdä uusia asioita niin silloin olet jo pitkällä. Jos sinä olet haaveilu ulkomailla asumisesta, niin olet silloin jo oven takana. Sinun ei tarvitse kuin luopua siitä tutusta ja turvallisesta, avata ovi ja astua ovesta sisään uuteen elämän jaksoon. Sen voin sanoa, että kun tuon tekee ja luopuu siitä tutusta ja turvallisesta, niin saa monin kerroin enemmän. Tätä mukavaa ulkosuomalaisen elämää sinä et voi rahalla ostaa etkä myöskään nettikaupasta tilata. Sinun on vaan avattava ovi avoimin mielin uteliaana näkemään ja kokemaan uutta. Ei naristen ja maristen. Kaikkien tätä ei todellakaan tarvitse tehdä. Mitä siitä sitten tulissikaan kun kaikki Suomesta muuttaisi maailmalle? Vaikka tuntuu Suomessa olevan vallalla niin outo ilmiö, kun kaikki yritykset ovat kohta myyty ulkomaille.
     
    Yksi asia minua tympii kovasti ja sitä haluaisin ihmisten ajattelevan. Kyllä me ulkosuomalaiset tiedämme millaista elämä ja oleminen Suomessa on, jokainen kokee sen omalla arvokkaalla tavallaan. Jos sinulla on tuttava lähipiirissä joka asuu ulkosuomalaisena niin ole utelias kuuntelemaan hänen tarinoitaan. Eivätkö ne tarinat ole rikkaus sinulle? Ainakin minä aina niin koen, nytkin aivan haluan ahmia lukien ja kuulen tarinoita ympäri maailmaa elävistä ulkosuomalaisista ja muistakin. Mieheni ulkosuomalainen tuttava oli surrut Suomeen lomalle lähtiessä sitä, että siellä ei voi puhua mistään muusta kuin siitä, että kalja on halpaa ja moottoritiellä saa ajaa lujaa. Kaikki muu elämästä kertominen aiheuttaa kateutta, hän oli sanonut. Jos mies sanoo noin, se kertoo yleisestä asenteesta paljon. Se, että haluaa kertoa ja jakaa, ei ole leuhkimista vaan uusien ja ihmeellisten jopa parempien ja mukavampien asioiden kertomista, millaista ei ole aiemmin kohdannut ja kokenut. Se vuoden takainen Suomessa tehty tutkimus, siitä kuinka ulkomailta Suomeen takaisin muuttavat jopa lapset joutuvat toisten ihmisten painostuksesta olematta kertomatta elämästään ulkomailla. Tuo on niin väärin, enkä ymmärrä ollenkaan. Ajattele miten on ainutlaatuisen tärkeä vaihe elämässä asua muualla ja jos ei sitä voi kertoa ja jakaa niin on se niin väärin. Kuulen tästäkin ihan livenä, olevan tämän totta. Haluathan sinäkin kertoa asumisestasi Lapissa ja Helsingin keskustassa, vertailla ja pohtia kummassa oli mukavampaa ja niitä etuja ja hyötyjä yms. tai kummassa leirintäalueella vai puskaparkissa mökkiautolla yöpyminen kivempaa.  Ei noiden asioiden pitäisi olla sen kummempia. Miksi ne sitten ovat joidenkin mielestä? Miksi tuomitaan toisin ajattelevia ja eläviä?

    Turhaa minä aikaani tällä tuhlaan teille kirjoittamalla. En osaa kirjoittaa ja tuoda sanomaani julki ja vielä vähemmän sanomisellani on mitään merkitystä. Aivan turhanpäiväistä, yritin vain jotakin ajattelemista antaa tästä elämästä.
     
    Mutta sen voisin sanoa vielä, että minä sain entisestä miehestäni täällä uudessa elämän jaksossa uuden miehen. Hän ei valita kylmyyttä ja pimeää enää, on kuin eri mies! Ja luulen, että hänkin on saanut minusta uuden naisen, niin kuin eilen tuolla 3v. kirjoituksessa itseäni peilistä katsellessa pohdiskelin. Jopa kolmessa vuodessa nuortuneen, niin se mieskin illalla väitti. Saa ilmeisesti nuoruutensa takaisin kun tuo aurinko paistaa kirkkaammin. Eikö olekin ihmeellistä tämä ulkosuomalaisen elämä?  ;)

    Jos sinulla on pieni poltekaan muutokseen elämässä, toteuta se oli se nyt mikä vaan asia!!!  Thumb

    -Soleil- Loppu.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:23.03.2024 kello on 17:57
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #32 : 29.01.2014 kello on 13:41 »
    Soleil on monessa asiassa ihan ytimessä  Thumb

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:16.02.2022 kello on 23:11
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #33 : 29.01.2014 kello on 14:43 »
    Soleililla todella upea asenne  Thumb Thumb
    alan työstämään tuota miestäni..vielä kun ollaan jossain kunnossa..

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #34 : 29.01.2014 kello on 15:05 »
    hienoa ,että meitä on onnelisia ihmisiä
    joka puolella maailmaa  :)
    ja hienoa ,että on paikka jokaisella
    missä viihtyy
    minä täällä pohjantähden alla  :-*
    ja sinä siellä ikuisen auringon alla  Thumb
    kyllä milelläni lueskelen kaikien kirjotuksia
    mutta en osaa vaan olla kenellekkään kade
    siitä ,että joku tykkää asua ulkomailla
    missä en itse asuis
    enkä sinne halaja
    ihan riittä viikonloma etelässä
    ja oikeesti silloinkin jo on kotoikävä
    kolmen päivän jälkeen 
    ja tämänhän olenkin jo 100x kertonut
    mutta itse koen onnekseni tämän kotomaani suomen  :-*

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #35 : 29.01.2014 kello on 15:23 »
    Miks Ei halaja espnjaan,koska liika suomalaisia...

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
    • Kulkija
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #36 : 29.01.2014 kello on 15:28 »

    Turhaa minä aikaani tällä tuhlaan teille kirjoittamalla. En osaa kirjoittaa ja tuoda sanomaani julki ja vielä vähemmän sanomisellani on mitään merkitystä. Aivan turhanpäiväistä, yritin vain jotakin ajattelemista antaa tästä elämästä.
     
    -Soleil- Loppu.

    Minusta mainioilla ajatuksilla ja ylle lainaamallani on erikoinen ristiriita.

    Jos ylivoimainen enemmistö antaa myönteistä palautetta niin miksi pitää asennoitua siitä huolimatta noin? Ei aavistustakaan, mikä tuohon on syynä, mutta kovasti toivoisin, että ei välittäisi mahdollisista ilkeistä kommenteista. Ei täällä suurin osa muistakaan välitä, ja meno on kuitenkin ystävällistä verrattuna vaikkapa Etutelttaan, jonne Soleil näkyy myös kirjoittaneen.


    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:13.10.2020 kello on 08:27
    • Elämääni sohjolassa http://esperakko.blogspot.fi/
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #37 : 29.01.2014 kello on 19:09 »
    Vieras ja oliko se sitten soleil?

    Sinulla on elämäsi asenne kohdallaan ja kyllä sinä osaat myöskin itseäsi ilmaista.
    Ja niin se vaan menee, kuten tuossa kirjoituksessasi mainitset sanan/ajatuksen: RIKKAUS:
    Elämä kun löytyy elämällä. Ja on kirjoitettu sellainenkin ajatus, kuin elämänsä kadottaminen?

    Olen tainut tämän seuravan tapauksen joskus täällä mainita, mutta tahtoo sen nyt sanoa julki.
    Minulla on aikuinen poika ja fiksu, kuten mäki :-*

    Joskus vajaa kymmenisen vuotta sitten, hän kysyi minulta seuraavanlaisen kysymyksen. Kuten myöskin omilta isovanhemmiltaan: ''kerrohan isä, miten tätä elämää tulee elää, että sen ihan oikeesti löytää''?
    Aikas outoo, vai mitä. Yleensä skidit antaa ymmärtää, ettei me fossillit ymmärretä elämästä (nykyajasta) yhtikäs mitään.
    Ja annoin pojalleni seuraavanlaisen vastauksen:

    ''on kaksi paikkaa, johon tahtoisin sinut viedä. Toinen on vanhainkoti ja toinen hautaustoimisto.
    Vanhainkoti sen vuoksi, että siellä on niitä ihmisiä, jotka ovat eläneet ja myöskin niitä, jotka eivät ole eläneet, vaan haikailleet.
    Ja hautuu tsts:ta ei tartte sanoa muuta, kun että siinä viimeisessä palttoossa ei ole taskuja''.

    No,,,,,,
    Olisihan niitä toisenlaisiakin elämää ja elämätöntä elämääkin valaisevia mestoja, mutta tuossa ehkäpä ne tärkeimmät.



    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
    • Tekniikan diletantti
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #38 : 29.01.2014 kello on 23:01 »
    Onpas Rautzilla hyvin pullat uunissa! Thumb Itekkin halajaisin jotain tuollaista leppoisaa elämäntyyliä,,,,,mutku mutku-sitä on niin kiinni näissä ympyröissä ja siitä saa vaan syyttää itseään...
    Ei pitäis omistaa oikeestaan paljon mitään niin pystyis nostaan helpommin kytkintä........... ...

    Mut niinku Sipu sanoi et tääl on ihan hyvä olla ja maksakoot sen mitä se maksaa-enkä oo ikinä ollu rikkauksien perään,- mulle riittää nää omat maat ja rakkaat naapurit ja turvallinen ympäristö.
    Mul ei esim ole kotiovet koskaan lukossa-siitä voi päätellä jotain,,,,,suomi on ihan hyvä maa kunhan poliitikot eivät sitä pilaa enään enempää............ ......

                                                                                   t migel+kaikki prinsessat :D :D :D

    Kun alle kuuskymppisenä ajaa ittesä loppuun ja sairaseläkkeelle, ei se kovin lepposaa. Mutta sitte koetetaanki ottaa niin hyvin kun voi. Nyt tuntuu aika hyvältä, ei työkykyiseltä, mutta aika hyvältä. Ainahan se on että mihin vertaa...

    *****
    • Matkailija
    • Viimeksi paikalla:30.01.2015 kello on 22:08
    Vs: Miksi halajaa Espanjaan ?
    « Vastaus #39 : 30.01.2014 kello on 03:31 »
    Mitenkäs tuo Portugali sitten, olen ymmärtänyt että siellä on tuo verotus vähän erilaista ku Suomessa. Algarve voisi olla semmonen paikka missä ehkä viihtyisikin? ;)
    Yhdet tutut muutti kyllä Epsanjaan talveks 2 v sitten, eivätkä ole katuneet.
    Itsellä taitaa olla vielä tuntematon matka eläkkeeseen, vasta v.1988 menin töihin ensimmäisen kerran, siitä asti painettu, hommia..
    Joten hetki vielä täytynee pakertaa, tosin yksi kaveri muutti Viroon puoli vuotta sitten ilman töitä ja ei ole myöskään katunut siirtoaan Thumb
    « Viimeksi muokattu: 30.01.2014 kello on 04:23 »