Kirjoittaja
Aihe: ajovalo lamput (Luettu 35354 kertaa)
« Vastaus #46 : 19.03.2011 kello on 19:58 »
Tästä keskustelusta aktivoituneena vaihdoin uudet Night Vision plus:sat keulalle. Ero vanhoihin mikälie Megalite polttimoiden valaisutehoon oli merkittävä. Tietenkin ne halogeenit himmenee ajanmittaan.
-Tuohon tarvike ksenon kikkailuun en oikein ole syttynyt. Jos valotehoa tarvitsisin lisää, niin itse päätyisin ostamaan kunnolliset lisäpitkät.
tuohon päätelmään minäkin olen tullut...antaahan poikien tuunailla 
« Vastaus #47 : 19.03.2011 kello on 20:05 »
tuohon päätelmään minäkin olen tullut...antaahan poikien tuunailla 
Eikös ole kumma kun ikää tulee ja niin näkökyky kuin "muukin" samalla heikkenee, siis sen hämäräsopetumisen lailla niin siltikään ei tarvitse noita kaikkein parhaita valoja? Kait se on vain niin, ettei enää tarvitse niitä kaikkein parhaimpia leluja ja hilivitkuttimia.
« Vastaus #48 : 19.03.2011 kello on 20:11 »
Eikös ole kumma kun ikää tulee ja niin näkökyky kuin "muukin" samalla heikkenee, siis sen hämäräsopetumisen lailla niin siltikään ei tarvitse noita kaikkein parhaita valoja? Kait se on vain niin, ettei enää tarvitse niitä kaikkein parhaimpia leluja ja hilivitkuttimia.
Periaatteessa minäkään en laita laittomia xenonvaloja autooni. Jos ei nykyisillä alkuperäisillä näe, niin seuraava lisäys keulalle on lisäpitkät. Sinne voin kyllä laittaa 100W lamput.
« Vastaus #49 : 19.03.2011 kello on 20:34 »
taitaa olla tämän päivän autoissa niin hyvät valot jotta kyllä niillä näkee ihan hyvin tavis..ammattiliike nne eri asia ehkä viissiin..mutta onhan se jo aikoinaan todettu että mitä enemmän tehokasta esim. kaukovaloa on ja siihen kun tottuu silmä ja sitten pitäisi vaihtaa lyhyelle niin mitäs sitten nähdään ...ei palio mitään..varsinki syksyllä.. 
« Vastaus #50 : 23.12.2011 kello on 09:48 »
Tästä keskustelusta aktivoituneena vaihdoin uudet Night Vision plus:sat keulalle.
Night Vision plus valot kestivät 9kk ja noin 27tkm. -Tuntuu, että juurihan ne vaihdoin, mutta onhan noita kilometrejä tullut ihan kivasti. Valoteho säilyi loppuunasti kirkkaana, eikä uuden Night Vision valon ja vanhan välillä ollut juurikaan eroa. Laitoin siis tilalle samanlaiset, koska näillä näkee hyvin.
« Vastaus #51 : 23.12.2011 kello on 17:35 »
Mitenkäs ksenonien asennus jälkikäteen lisäpitkiin. Oon kuullut myyjän sanovan, että on ok. Mutta todellisuudessa mikä on ok lain mukaan? 
« Vastaus #52 : 23.12.2011 kello on 18:02 »
Mitenkäs ksenonien asennus jälkikäteen lisäpitkiin. Oon kuullut myyjän sanovan, että on ok. Mutta todellisuudessa mikä on ok lain mukaan? 
No, jos täysin nuotilleen mennään, ei itse valaisimen E-merkintä pidä paikkaan, eikä ole enää HR (vaan on DR) ja tuskin ref.lukukaan pitää kutinsa  Siitä huolimatta kannattaa.. 9-3 Saappaan bi-xenonien kaveri on alkujaan H7 apukaukovalot - nyt 4300K@35W xenonit - on valkoista ja kaukana 
« Vastaus #53 : 23.12.2011 kello on 18:06 »
« Vastaus #54 : 23.12.2011 kello on 18:18 »
Eikä häikäise muutenkaan jos umpion pinta on mallia rihlaton.Eikä pidä tuijottaa kohtaamistilanteess a siihen valoon..  Ja suosittelen vaihtamaan ilman muuta ksenoneihin ja juurikin tuollaiseen kun 88k ja minulla on.On lähinnä valkoista tuo värisävy.
« Vastaus #55 : 23.12.2011 kello on 18:20 »
Eikä häikäise muutenkaan jos umpion pinta on mallia rihlaton.Eikä pidä tuijottaa kohtaamistilanteess a siihen valoon..  Ja suosittelen vaihtamaan ilman muuta ksenoneihin ja juurikin tuollaiseen kun 88k ja minulla on.On lähinnä valkoista tuo värisävy.
Aivan kuin lukisit ajatuksiani, joita en kertonut. 
« Vastaus #56 : 23.12.2011 kello on 18:50 »
Eikä häikäise vastaantulijaa kun silloin niitä ei käytetä. 
Näin juuri! Sen verran pitänee kuitenki olla vastuuntuntoisuutta, että mäenharjannetta ennen tiputtaa lyhyille  Mutta joskus kuitenkin vastaantulija saattaa olla puoliksi pimeä 80-luvun Camry (kosteutta siinä ainokaisessakin) 
« Vastaus #57 : 20.10.2013 kello on 16:48 »
Löytyykö joltain omakohtaista kokemusta led-/xenon lisäkaukovaloista?
Näin syksyn pimeiden tultua alkaa taas kaipaamaan parempaa valaistusta. Ensihätään voi tietysti vaihtaa H4-polttimot uusiin kehittyneempiin, mutta niiden tuoma apu ei kuitenkaan ole järin suuri. Ajatuksissa olisi laittaa matkakulkimen katolle pari kunnollista lisävaloa, niistä saisi vähän apuja ennakointiin pimeässä tiellä.
« Vastaus #58 : 20.10.2013 kello on 20:12 »
Löytyykö joltain omakohtaista kokemusta led-/xenon lisäkaukovaloista?
Näin syksyn pimeiden tultua alkaa taas kaipaamaan parempaa valaistusta. Ensihätään voi tietysti vaihtaa H4-polttimot uusiin kehittyneempiin, mutta niiden tuoma apu ei kuitenkaan ole järin suuri. Ajatuksissa olisi laittaa matkakulkimen katolle pari kunnollista lisävaloa, niistä saisi vähän apuja ennakointiin pimeässä tiellä.
Ei ole kokemusta noista. Mutta mieleen tulee kaksi kysymystä. 1. Kuinka paljon ajelet teillä, missä niitä voi käyttää? Ei vastaantulijoita. 2. Mitä näet lähivaloilla, kun sammutat kaikki pitkät? Ikään kuin keulalla olisi vain saunalyhdyt!
« Vastaus #59 : 20.10.2013 kello on 20:18 »
Ei ole kokemusta noista. Mutta mieleen tulee kaksi kysymystä.
1. Kuinka paljon ajelet teillä, missä niitä voi käyttää? Ei vastaantulijoita.
2. Mitä näet lähivaloilla, kun sammutat kaikki pitkät? Ikään kuin keulalla olisi vain saunalyhdyt!
Hyviä kysymyksiä, yhtä kaikki. Olen kartoittamassa muiden kokemuksia mainituista laitteista.
|