rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Alde 3010 iso lämpötilan vaihtelu  (Luettu 20375 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:15
Vs: Alde 3010 iso lämpötilan vaihtelu
« Vastaus #15 : 1.12.2013 kello on 20:40 »
Eristevahvuudet on tärkeitä, mutta ne suuret Heki ymv kattoluukut, mitä mainostetaan on kesällä kivoja, mutta sieltähän se lämpö karkaa.
Toinen paikka on lattiatason jääkaappi, jossa on suuri reikä lattiassa, mistä valuu kylmää lattialle.
Cabbyssa ymv talvivaunuissa  kaappi  on korotettu, ei reikää.
m

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:12
Vs: Alde 3010 iso lämpötilan vaihtelu
« Vastaus #16 : 1.12.2013 kello on 20:40 »
http://www.siilincaravan.fi/pdf/dethleffssit/dethleffs_snow_550mk.pdf  tuossa on ainakin kauppiaan laittamat eristepaksuudet.

  • Vieras
  • Vs: Alde 3010 iso lämpötilan vaihtelu
    « Vastaus #17 : 1.12.2013 kello on 20:42 »
    Sarka caravanin sivuilta löytyy käyttöohjeita.

    Taitaa olla 3010 sähköä priorisoiva.?

  • Vieras
  • Vs: Alde 3010 iso lämpötilan vaihtelu
    « Vastaus #18 : 1.12.2013 kello on 20:42 »
    Tämä ketjuhan menee ihan kinasteluksi. Eiköhän unohdeta ne minun laittamat eristepaksuudet ja sovitaan, että tuo minun vaununi kuuluu siihen samaan onnettomaan Saksalaisten vaunujen sarjaan joilla ei mitään tee:) Joka tapauksessa pitää seurata tuota lämmittimen toimintaa ja seuraavalla kerralla selvittää onko tuolla Rollin mainitsemalla kaasun loppumisella niin radikaali merkitys.

    Kuinka muuten pystyn selvittämään, onko Aldeni kaasua vai sähköä priorisoiva?
    Onhan sulla monta kokoluokkaa isompi vaunu ja jos sakemanni niin haihduttavaa pinta-alaa on paljon enempi kun ns. pohjoismaalaaisessa .
    Voipi olla että ei 2 kW riitä lämmittämään noihin lukemiin mitä haluat.??

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:20
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Alde 3010 iso lämpötilan vaihtelu
    « Vastaus #19 : 1.12.2013 kello on 20:46 »
    Juu ja epäilykseni vain vahvistuu, kun ei löydy mitää fakta tietoa tuon väitetyn eristevahvuuden tueksi.

    Ei taida eristevahvuudella olla isoa merkitystä. Merkitystä on sillä että toimii niin, että on kätevä pakkasella lähteä ja majoittua. Ja käykö veto, huurtuuko ikkunat, toimiiko suihku ja toimiiko vesijärjestelmä.  :D

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 13:11
    Vs: Alde 3010 iso lämpötilan vaihtelu
    « Vastaus #20 : 1.12.2013 kello on 20:47 »
    Onhan sulla monta kokoluokkaa isompi vaunu ja jos sakemanni niin haihduttavaa pinta-alaa on paljon enempi kun ns. pohjoismaalaaisessa .
    Voipi olla että ei 2 kW riitä lämmittämään noihin lukemiin mitä haluat.??

    Oliko siinä 3kw:n käytössä jokin vaaranpaikka, että piirikortti hajoaa tai vastaavaa? Muistan jostain kuulleeni ettei sitä kannattaisi käyttää.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
    Vs: Alde 3010 iso lämpötilan vaihtelu
    « Vastaus #21 : 1.12.2013 kello on 20:50 »
    http://www.siilincaravan.fi/pdf/dethleffssit/dethleffs_snow_550mk.pdf  tuossa on ainakin kauppiaan laittamat eristepaksuudet.

    Ettei vai olisi niin että noissa paksuuksissa  vanerit ja pellit mukana.(Saksalaiset kun yleensä näin ilmoittavat nuo paksuudet eli eristeet ovat kyllä ohkaisempia)

  • Vieras
  • Vs: Alde 3010 iso lämpötilan vaihtelu
    « Vastaus #22 : 1.12.2013 kello on 20:54 »
    Oliko siinä 3kw:n käytössä jokin vaaranpaikka, että piirikortti hajoaa tai vastaavaa? Muistan jostain kuulleeni ettei sitä kannattaisi käyttää.
    Jaa-a enpä moista muista lukeneeni.Tosin aikaisemmin ei tätä vaihtoehtoa mulla ole ollut käytettävissä mutta nyt olis mahdollisuus uusien tolppien myötä kokeilla.
    Kivahan se oliskin uusi vika löytää kun kerran olen jo uusinut tuon Alden pytynkin... ;D
    Jos oikein muistelen niin viime vuonna oli taas kaasu loppu ja pakkasta 18- mutta ilma oli tyven niin vaunu pysy jossain +20 asteen puolella.Siis 2 kW mutta kuten todettua vaunumme on tyystin erilaisia.... :)
    Siis kooltansa en tarkoita eristeitä.Varmaanki n on eroa ikkunapinta-alassa myös ja tämä alkaakin jo vaikuttaa lämmönpysymiseen..

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:15
    Vs: Alde 3010 iso lämpötilan vaihtelu
    « Vastaus #23 : 1.12.2013 kello on 20:54 »
    Oliko siinä 3kw:n käytössä jokin vaaranpaikka, että piirikortti hajoaa tai vastaavaa? Muistan jostain kuulleeni ettei sitä kannattaisi käyttää.
    Yleensä sulake ei salli 3Kw, ohjauspuoli ei noista tehoista taida välittää.
    Ihan mutu tuntumalta tuommonen 750 mittainen vaunu ei 2Kw pysy lämpimänä -20C asteessa, 5 metrinen nipinapin...

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:02
    Vs: Alde 3010 iso lämpötilan vaihtelu
    « Vastaus #24 : 1.12.2013 kello on 21:20 »
    Juu ja epäilykseni vain vahvistuu, kun ei löydy mitää fakta tietoa tuon väitetyn eristevahvuuden tueksi.

    No käyppä katsomassa yksikin Detskun esite, niin saat faktatietoa - muista malleista ;)

    Minulla on vaan se ongelma, ettei mulla oo tallessa yhtään semmoisen vuoden teknistä esitettä, jossa tuo Camber Snow on ollut myynnissä. Esim vuoden 2011 esitteessä seisoo Camberin kohdalla:
    "Seinänpaksuudet / materiaalit:
    Lattia: 42 mm (vaneri, foam)
    Sivuseinät/päädyt: 34 mm (alumiinipelti, foam, vaneri)
    Katto: 34 mm (alumiinipelti, foam, vaneri)"

    Tuo Snow on vaan "talvimalli", jossa on paksummat eristeet ;)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
    Vs: Alde 3010 iso lämpötilan vaihtelu
    « Vastaus #25 : 1.12.2013 kello on 21:26 »
    No käyppä katsomassa yksikin Detskun esite, niin saat faktatietoa - muista malleista ;)

    Minulla on vaan se ongelma, ettei mulla oo tallessa yhtään semmoisen vuoden teknistä esitettä, jossa tuo Camber Snow on ollut myynnissä. Esim vuoden 2011 esitteessä seisoo Camberin kohdalla:
    "Seinänpaksuudet / materiaalit:
    Lattia: 42 mm (vaneri, foam)
    Sivuseinät/päädyt: 34 mm (alumiinipelti, foam, vaneri)
    Katto: 34 mm (alumiinipelti, foam, vaneri)"

    Tuo Snow on vaan "talvimalli", jossa on paksummat eristeet ;)

    Niin ja minä kun olen koko ajan puhunut eristepaksuudesta en eristeen ja vanerin paksuudesta eli ei ne snown eristeet  esim. lattiasssa ole  54mm vaan kokonais paksuus vanereineen vai kuinka?

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:02
    Vs: Alde 3010 iso lämpötilan vaihtelu
    « Vastaus #26 : 2.12.2013 kello on 07:54 »
    Niin ja minä kun olen koko ajan puhunut eristepaksuudesta en eristeen ja vanerin paksuudesta eli ei ne snown eristeet  esim. lattiasssa ole  54mm vaan kokonais paksuus vanereineen vai kuinka?

    Hoh hoijaa!
    Eiköhän tuo oo tässäkin asiassa semmonen homma, ettei sillä viimesellä sentillä oo mitään merkitystä, onko se suuntaan vai toiseen se ero.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
    • ---
    Vs: Alde 3010 iso lämpötilan vaihtelu
    « Vastaus #27 : 2.12.2013 kello on 09:22 »
    Hoh hoijaa!
    Eiköhän tuo oo tässäkin asiassa semmonen homma, ettei sillä viimesellä sentillä oo mitään merkitystä, onko se suuntaan vai toiseen se ero.

    Tämä on mielenkiintoinen aihe. Mietippä jos on sentin eriste ja kahden sentin eriste, niin kumpi on lämpöä eristävämpi. Entä onko se eriste sitten sellaista höttöä. Miten se on liimattu/prässätty. Yksin kertaisia asioita, mutta sitäkin aikaa vievää ja haastavia. En oo asian tuntija. Tiedän että tällä palstalla on sellaisia henkilöitä jotka voi tietää ja on ehkä voinut perehtyä tähän asiaan..?

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
    • Epsoo
    Vs: Alde 3010 iso lämpötilan vaihtelu
    « Vastaus #28 : 2.12.2013 kello on 11:09 »
    Jaa on vai, mistähän tieto peräisin (vieläkin kyllä epäilen mutta voin olla väärässä).

    Valmistajalta.



    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
    Vs: Alde 3010 iso lämpötilan vaihtelu
    « Vastaus #29 : 2.12.2013 kello on 11:39 »
    Valmistajalta.

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    Ja edellenkin kokonaispaksuus vanereineen pelteineen kyseessä, eikö?.