rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Apua! Ovi ei mene kiinni!  (Luettu 14932 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:12
Vs: Apua! Ovi ei mene kiinni!
« Vastaus #15 : 27.11.2013 kello on 10:30 »
Varsinaisesti auton sisätilankosteus ei pitäisi päästä oven sisälle ihan helposti - välissä on jo vuosikymmenet ollut ihan länsiperheautoissa vähintään osittainen kostussulku/eriste (muovi, eps, tms)

Ja kun kosteus sinne menee, se ei sieltä pois tule, vaikka sisäpuolta lämmittäisi kuinka....
Tutkailkaa myös, että käsijarrun vaijerit ovat kunnossa. Eilen näin yhden, joka kiersi korttelia toinen takapyörä juntturassa. Pakitti välillä ja taas menoksi, jäi mustaa viivaa kuuraiseen asvalttiin!   :o

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
Vs: Apua! Ovi ei mene kiinni!
« Vastaus #16 : 27.11.2013 kello on 10:33 »
Tuo mun Riesa on bmw x5 vuosimallia 2005.
Nyt se on tuolla märkänä plussakelissä, eli tänään ei pitäis olla ongelmia. Fiksu ihminen ottais varmaan sen aseöljyn ja kävis suihkimassa sitä muihinkin lukkoihin. Tod.näk. pakkasella voi tulla uusia ongelmia. Viime talvena se taisi olla apukuskin ovi, joka oikutteli.  :(

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:10
Vs: Apua! Ovi ei mene kiinni!
« Vastaus #17 : 27.11.2013 kello on 11:22 »
Vm. 2005 näyttää tältä..
Osien hintoja..

Ilmeisesti ulkokahvan mekanismi takkuaa kun kahva jää ulos.. jos telkilaite, niin jonkinlainen vaste kahvassa olisi. Telkilaitetta voi yrittää luikastaa, ja jopa liikuttamaan lukkoon isolla ruuvarilla ja kahvasta auki (onko eroa sisä- ja ulkokahvalla..) laukasten..

Ilmeisesti ulkokahvan kanssa saa olla varovainen kun monilla mennyt vaihtoon..
http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e53-forum/52359-broken-outside-door-handle-fix.html

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.12.2023 kello on 10:08
Vs: Apua! Ovi ei mene kiinni!
« Vastaus #18 : 27.11.2013 kello on 12:03 »
Tai ainakin olis pitänyt ajaa Keravan Prismaan, jonka -2 kerroksessa on tosi lämmin ja hyvät puhaltimet!  :)
Tuo on siitä huono paikka, että siellä viereisten autojen ovet menee kyllä kiinni...oman auton kylkeen. Sen verran ahdas halli on. Sen takia käytän kyseisen marketin kattoparkkista.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
Vs: Apua! Ovi ei mene kiinni!
« Vastaus #19 : 9.12.2013 kello on 12:52 »
No joo, olen näköjään hävittänyt jossain vaiheessa hyvän hiustenkuivaajan, jonka ostin vuonna 1985. Hemmetin kesäauto!  >:D
Onneksi osasin tällä kertaa ennakoida. Tuolla se nyt lämpiää ovi raollaan! Mokoma riesa!  >:(

Mun on alkanut tehdä mieli puolipeittoa tuohon. En ylety katolta putsaamaan lumia. Mahtaisko se auttaa myös tähän lukko-ongelmaan?
Eihän tässä mitään iltavuoroon lähtiessä, mutta jos tää tulis aamulla ennen viittä, niin ei paljoa naurattais....

  • Vieras
  • Vs: Apua! Ovi ei mene kiinni!
    « Vastaus #20 : 9.12.2013 kello on 19:31 »
     Kokeileppa sellasta jotta jäähdytä sisä tilat (pakkasella) ennenkuin lukitset ovet, ei tuo kondnsio vaikuttaisi niin paljoa sitten. tietty lukkosulaa jos mahollista..on toiminut mutta nyt kun on tuo sisälämppäri niin voi olla huoleti aamuisin ja töistä lähtiessä...

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
      • www.lintukuvia.net
    Vs: Apua! Ovi ei mene kiinni!
    « Vastaus #21 : 10.12.2013 kello on 09:32 »
    JOskus auttaa, kun tempasee oven kiinni ja samalla painaa lukitusnapin alas...

    Tätä mä kokeilin eilen illalla töistä lähtiessä ja nyt en saa kuskin ovea auki sen enempää sisältä kuin ulkoa!  :laugh:
    Keravan Auto-Salpaan ei nyt saa aikaa. Arvelivat, että liian iso homma pikahuollon puolelle ,jonne ei ennen puolta päivää pääse. Voi helkutti ton auton kanssa!
    Eli Keravan Prisman lämpimään parkkihalliin sulattamaan autoa, niin käy sujuvasti edes apukuskin puolelta sisään meno. Otan mukaan aseöljyn, jota aion tuupata joka ikiseen lukkoon. Yritän avaimella vielä hiukan pyöritellä niitä lukkoja. Joku vaisto sanoo, että kannattaa ottaa vara-avainkin mukaan.  :o

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
      • www.lintukuvia.net
    Vs: Apua! Ovi ei mene kiinni!
    « Vastaus #22 : 10.12.2013 kello on 11:02 »
    Mä arvasin, että jollain sen saa laukeamaan. Takaluukun lukon napsautuksen jälkeen kuskin ovikin aukesi.  :)
    Sulakoon nyt Prisman alimmassa kerroksessa; mä olen Subissa donitsi-kahvilla  :)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
    • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
    Vs: Apua! Ovi ei mene kiinni!
    « Vastaus #23 : 10.12.2013 kello on 11:13 »
    Toi sun ongelmaha ei oo niis avain pesissä vaan siell lukko koneistossa mikä näkyy vähän ku aukaset oven ja katot sielt mihi se karmin vastakappale osuu, ja sinne pesiytynyt kosteus aiheuttaa ongelmia , pitäs saada jollain pestyä vettyneet vaseliint pois ja uuttta notkeeta rasvaa tilalle, se jousi mikä lukitsee sen näkyvän lukkosalvan on yleensä samaa luokkaa ku kynän jousi..  eli ookko yrittänyt rasvata sitä koneistoa sieltä oven pielestä?
    Toi on sitt iha vaa mun käsitys asioiden kulusta, varmaan satoja vastaavia korjanneena..

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:35
    Vs: Apua! Ovi ei mene kiinni!
    « Vastaus #24 : 10.12.2013 kello on 11:14 »
    Mä arvasin, että jollain sen saa laukeamaan. Takaluukun lukon napsautuksen jälkeen kuskin ovikin aukesi.  :)
    Sulakoon nyt Prisman alimmassa kerroksessa; mä olen Subissa donitsi-kahvilla  :)

    Sulaahan tuo muttei kuivu. Tuo lukkosysteemi vaatii pitkän kuivassa ja lämpimässäolon jotta kosteus poistuisi.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
    • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
    Vs: Apua! Ovi ei mene kiinni!
    « Vastaus #25 : 10.12.2013 kello on 11:44 »
    Sulaahan tuo muttei kuivu. Tuo lukkosysteemi vaatii pitkän kuivassa ja lämpimässäolon jotta kosteus poistuisi.
    pittää olla tosi pitkä, ku kesäkää ei auttanut.. eli ongelma on ne vettyneet rasvat, jollain notkealla uuella rasvalla saa monasti ajettuu niit vanhoja pois ja uutta tilalle ni ongelma poistuu..
    itte ottasin lammin ilma puhaltimen ja pitkänokkasen wd40:sen kaveriksi.. ja jos ois oma auto ni porakone ja 3mm terä ois varmaan kans kaverina niinku jokumuukin mainitsi...

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:39
    • Callengr
    Vs: Apua! Ovi ei mene kiinni!
    « Vastaus #26 : 10.12.2013 kello on 16:44 »
    Lasin ja tiivisteen välistä valuu aina lisää suoja ilmalla vettä. Kuivaus ja uus tiiviste ni auttaa!

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
    • Strömma Kemiönsaari
    Vs: Apua! Ovi ei mene kiinni!
    « Vastaus #27 : 10.12.2013 kello on 18:41 »
    Mä arvasin, että jollain sen saa laukeamaan. Takaluukun lukon napsautuksen jälkeen kuskin ovikin aukesi.  :)
    Sulakoon nyt Prisman alimmassa kerroksessa; mä olen Subissa donitsi-kahvilla  :)

    Autotyyppiä sen mitenkään paremmin tuntematta,mutta jos takaluukun sähkölukko sai kuskinovenkin aukeamaan,niin mielestäni viittaisi sähkövikaan ennemmin sillä eihän tuollainen auto voi niin kauhian vanha olla.

    Tietty kantsii ekaaks puhaltaa lämpöpuhaltimella varovasti lämpöä lukkoon oven ollessa auki ja sitten kunnon kylpy just pitkänokkaisella wd40sellä ja jos heltiää tolla liotushoidolla niin purkista uutta vaseliinia lukkoon mut jos ovien servot ei vastaakkaan lukkopesästä tulevaan käskyyn niin silloin ovi pysyy kiinni.

    Tosin eikös kyseessä ollut bmw:n parempi maasturi niin hassulta tuntuu jos lukot olis niin paskasia etteivät toimisi edellyttäen että se on puhtaasti sähköinen se lukkopesä eikä mahdollisuutta manuaaliseen avaamisen mikä sekin tuntuisi tyhmältä sillä silloin ei pääsisi autoon akun tyhjetessä...

    Vaikka näin kävi kaverin chryslerissä kun oli maannu 2viikkoo lentokentällä ja akku tyhjä eikä päässy autoon sisään...

    Kantsii vaan pitäytyä vanhoissa jenkeissä ja volvoissa niin pääsee ainakin sisään :D :D :D

    Tsemiä lukkoruljanssiin!                              t migel

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 8.07.2021 kello on 23:45
    • häme
    Vs: Apua! Ovi ei mene kiinni!
    « Vastaus #28 : 15.12.2015 kello on 13:43 »
    Tuskailin tuossa juuri X5 lukkojen jäätymisen kanssa.
    Olipa mukava huomata että pienellä googlettamisella löytyi vastine, joka ohjasi näille sivuille.
    Ja vastaushan löytyikin täältä oikein räjätyskuvan kera  :) .

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.11.2022 kello on 11:23
    Vs: Apua! Ovi ei mene kiinni!
    « Vastaus #29 : 17.12.2015 kello on 09:18 »
    Jos autoa on ruostesuojattu kotelosuojilla jälkeenpäin voi vivustossa ja sähkölukituksessa olla tuota mönjää joka sitten pakkasessa jäykistyy. Minulla oli näin Omegassa, irroittamalla osat ja puhdistamalla kaikki homma korjaantui. Aika ikävässä paikassa osat kyllä oli.