rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Halpis agregaatin käyttö  (Luettu 33048 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:02
Vs: Halpis agregaatin käyttö
« Vastaus #45 : 26.12.2013 kello on 12:13 »
   Olen kyllä,ja ne häviöt tuulee aivan muista jutuista,watit on watteja,otetaan ne mistä jännittestä tahansa,monet laitteet hukkaavat hyötysuhdetta omien verkkolaitteidensa kautta,siksi monet 12V laitteet kuluttavat suhteessa vähemmän,mutta itse intikka toimii hyvällä hyötysuhteella !
Näin vähän uumoilisin itsekin...
Muutenhan mulla olisi kahvia keitellessä kaksi keitintä yhtäaikaa. Toisessa höyryäisi kahvit ja toisessa intikka.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
« Vastaus #46 : 26.12.2013 kello on 12:19 »
 On myös muistettava,että mitä suurempi kuorma,sitä huonompi hyötysuhde,(häviöt kaapeleissa),samoin lämpeneminen!

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:11.11.2025 kello on 11:51
  • Hämeenperä
« Vastaus #47 : 26.12.2013 kello on 13:22 »
On myös muistettava,että mitä suurempi kuorma,sitä huonompi hyötysuhde,(häviöt kaapeleissa),samoin lämpeneminen!

Jos iso invertteri vie vaikka yhden amppeerin ilman mitään kuormaa ja sitten siitä otetaan läppäriin 5 amppeeria, niin todellinen 97% hyötysuhde on kyllä uskon asia.

Jos läppäriä käyttää paljon, vaikka telkkarina, kannattaa 12V virtalähde hankkia, mieluummin universaali malli joka käy siihen seuraavaankin vehkeeseen.
Onhan se vähän järetöntä konkeloida 12v vaihtosähköksi ja sitten läppärin virtalähteellä takaisin 20v tasasähköksi.

Vaan jos ei virrasta ole koskaan ollut pulaa, niin eihän moista nappikauppaa kannata pohtia.

Edit vink
Monesti unohtuu itseltä, että autolla ajettaessa tai agria käyttäessä kannattaa samalla ladata kaikki läppärin kännykän ipadin gps pelien yms akut. Noista latauksista saa äkkiä 10A kulutuksen.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 07:59
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
« Vastaus #48 : 26.12.2013 kello on 14:07 »
Jos iso invertteri vie vaikka yhden amppeerin ilman mitään kuormaa ja sitten siitä otetaan läppäriin 5 amppeeria, niin todellinen 97% hyötysuhde on kyllä uskon asia.

Jos läppäriä käyttää paljon, vaikka telkkarina, kannattaa 12V virtalähde hankkia, mieluummin universaali malli joka käy siihen seuraavaankin vehkeeseen.
Onhan se vähän järetöntä konkeloida 12v vaihtosähköksi ja sitten läppärin virtalähteellä takaisin 20v tasasähköksi.

Vaan jos ei virrasta ole koskaan ollut pulaa, niin eihän moista nappikauppaa kannata pohtia.

Edit vink
Monesti unohtuu itseltä, että autolla ajettaessa tai agria käyttäessä kannattaa samalla ladata kaikki läppärin kännykän ipadin gps pelien yms akut. Noista latauksista saa äkkiä 10A kulutuksen.
Tottatahan on ettei oo järkevää tehä monta jännitteen muunnosta peräkanaa ainakaan noin lyhyellä etäisyydellä.. mutt ainakaan mun 1000W invertterin tyhjäkäynti virta on vain 85mA eli toi toi ampeeri oli varmaan asiasta tietämättömän "Hyvä" arvaus, vaikkakin tosiasiahan on ett hyvät siniaalto invertterit haukkaa enempi tyhjäkäynti virtaa ja hyötysuhdekkin niissä jää mun muistini mukaan 85-90%
ja kyllä minäki semmosta hontan agregaattia aina mökille mennessä talvis aikaan käytän, mukava kun sähköpatterit lähtee lämpeneen heti ja samall kaikki akut herää kun laturit tekee töitä, sitt kun tulet uuneiss ja rupee sieltä lämpöö löytyyn joutaa agrekaatitn sammuttaa

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #49 : 26.12.2013 kello on 14:18 »
Eihän tuollaista invertteriä tule käytettyä, kuin toissijaisena virranlähteenä.
Ensisijaisesti kaikki pienkoneet käyttävät 12V suoraan akusta. Näitä poikkeustapauksia ovat mulla ainakin vain jotkut pienlaitteet, joihin ei saa omaa 12V adapteria.
Teoriassa mahdollisuus on inverterillä käyttää kahvin- ja vedenkeitintä ja mikroaaltouunia. Niihinkään en sitä käytännössä käytä, koska en pidä mielekkäänä syväpurkaa akkua suurilla kulutuksilla.
Pienkoneiden akut ladataan yleensä matkan aikana.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:11.11.2025 kello on 11:51
  • Hämeenperä
« Vastaus #50 : 26.12.2013 kello on 21:15 »
Tottatahan on ettei oo järkevää tehä monta jännitteen muunnosta peräkanaa ainakaan noin lyhyellä etäisyydellä.. mutt ainakaan mun 1000W invertterin tyhjäkäynti virta on vain 85mA eli toi toi ampeeri oli varmaan asiasta tietämättömän "Hyvä" arvaus, vaikkakin tosiasiahan on ett hyvät siniaalto invertterit haukkaa enempi tyhjäkäynti virtaa ja hyötysuhdekkin niissä jää mun muistini mukaan 85-90%

Jos menet ameriikanauto tapaamisen tuommosen kanssa, nehän sanoo sitä neiti-invertteriksi ;D

Vähän vanhempi sakarakantti 2,5kW vie manuaalin mukaan 900mA, mutta harrastus biltema pihtimittarilla näyttäisi menevän yli amppeeri aina.
Ronkelimpia laitteita varten käytän 200W siniaalto vehettä.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 6.07.2024 kello on 20:50
« Vastaus #51 : 27.12.2013 kello on 10:59 »
Mistä noi siniaaltovehkeet maallikko tunnistaa?

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 4.12.2025 kello on 13:02
« Vastaus #52 : 27.12.2013 kello on 11:16 »
Mistä noi siniaaltovehkeet maallikko tunnistaa?
Hinnasta  ;D
(Niissä lukee.)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:25
« Vastaus #53 : 27.12.2013 kello on 11:49 »
Ronkelimpia laitteita varten käytän 200W siniaalto vehettä.

Oletko löytänyt jonkun laitteen, joka ei syö kanttiaaltoa?

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #54 : 27.12.2013 kello on 12:09 »
  Minulla ainakin toimii kaikki intikalla hyvin! Tuossa kun oli taas ne sählökatkot,niin kolme vuorokautta oltiin wokkelon varassa,sieltä virta sisälle roikalla,hyvin toimi kaikki,valot,TV,läppäri,tulostin ja radio,ja myös kahvinkeitin !

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #55 : 27.12.2013 kello on 13:27 »
Oletko löytänyt jonkun laitteen, joka ei syö kanttiaaltoa?
Olikos se nyt mikroaaltouuni sellainen?
Mulla oli kokeilussa mikroaaltouuni, mutta se surisi hiukka enemmän ja teho oli vain puolet verkkovirrasta.
Olisko se sitten siniaalto invertteristä parantunut? Sitä en sitten tiedä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:25
« Vastaus #56 : 27.12.2013 kello on 15:00 »
Olikos se nyt mikroaaltouuni sellainen?
Mulla oli kokeilussa mikroaaltouuni, mutta se surisi hiukka enemmän ja teho oli vain puolet verkkovirrasta.
Olisko se sitten siniaalto invertteristä parantunut? Sitä en sitten tiedä.

Mikrot on kranttuja verkkovirrallekin, Jos jännä tippuu hiukan, tehot menee samantien.

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #57 : 27.12.2013 kello on 16:27 »
 Migroaalto uunissa ei ole verkkolaite yksikköä,joka suodattaisi (kantit)virrasta,kuten yleensä kaikissa muissa laitteissa on,joten magnetroni ei toimi täydellä teholla,sama koskee myös joitakin agreja,nämä kun hyväksyy,mainio laite tuo intikka !

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 07:59
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
« Vastaus #58 : 28.12.2013 kello on 04:22 »
Minkälainen halpis agregaatti ei tuota sini aaltoa? jos sähkö tulee suoraan pyörivästä laitteesta niin mun mielestä siitä ei muuta saa ulos.. sitt jos siihe sotketaan hienompaa elektroniikkaa ni silloin voi tulla mitä vaan, mutta eihä nuis halois vehkeiss oo semmosii hienouksia...

• Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2019 kello on 18:56
« Vastaus #59 : 2.03.2014 kello on 21:55 »
Osimoilleen näin.