rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Nautitteko matkailusta sesongin ulkopuolellakin?  (Luettu 13269 kertaa)

• Vieras
  • Vs: Nautitteko matkailusta sesongin ulkopuolellakin?
    « Vastaus #15 : 16.11.2013 kello on 08:51 »
    Pakkasten tullessa kaipaa etelän lämpöä...

Kuka kaipaa kuka ei, mä kuulun siihen sarjaan etten kaipaa.  ;D

Toki sitä kesää odottaa talven keskellä mutta ei niin paljoa ettäkö siitä olisi valmis maksamaan, pekkasiakin haluan pitää kerran kuukaudessa joka käytetään sitten lasten kanssa, tokihan sitä voisi aina yksin lähteä ja jättää perhe "nauttimaan" laatuaikaa kolmestaan sillä aikaa kun isi on huvittelemassa yksinään jossain mutta ei, talvella meillä menee viikonloput luistimien, suksien, rattikelkan tai muuten vaan ulkoillessa tai sitten lähialueen kylpylöissä ja sukulaisten luona, ei siinä muuta kaipaa...

Toki tämä saattaa kuulostaa selittelyltä mutta antaa kuulostaa vaan, mä käytän rahat ihan muuhun kuin ulkomaille, autot ostan aina savosta, Iisalmi-Kuopio alueelta en lähde niitäkään hakemaan ulkomailta, puhelinliittymäkin on ollut Soneran vuodesta -95 lähtien, mitä sitä halvimman perässä siinäkään juokseem kunhan vaan hyvin toimii niin en muuta kaipaa... tavaratkin ostan kivijalkaliikkeistä lähikaupungeista vaikka halvemmalla saisi netistä, tämä on sitä periaatetta vissiin.  ^-^

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
    • Kulkija
    Vs: Nautitteko matkailusta sesongin ulkopuolellakin?
    « Vastaus #16 : 16.11.2013 kello on 09:13 »
    Toki tämä saattaa kuulostaa selittelyltä...

Olet oikeassa. Kuulostaa myös tutulta, joskin osa puuttuu.  :D

Kukin tavallaan, sinä myös. Mutta mun mielestä mies tarvitsee sitä laatuaikaa ajoittain, joko yksin tai rouvan kanssa yhdessä. On sitten entistäkin mukavampaa viettää sen jälkeen toisenlaista laatuaikaa perheen kanssa. Eikä joka paikkaan viitsi pienten lasten kanssa mennäkään.

Hyvää tekee myös tuo maailman tarkkaileminen vähän laajemmasta näkökulmasta, varsinkin perheen kanssa.  Thumb

Ja koska keskustelun kulku on jo etukäteen tuttu, niin pitää lisätä, että taitavalla ennakkosuunnittelul la ja itse matkatoimiston työt tekemällä pystyy reissaamaan useamman matkan sillä hinnalla, minkä jotkut maksaa viikon tai kahden aurinkolomasta. Ja vähän hemmetin paljon kiinnostavampiin kohteisiin. Pikkuisen rohkeutta tietenkin vaatii, kuten ulkomaanmatkailu yleensäkin, ja englannin alkeet on hyvä osata.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    « Vastaus #17 : 16.11.2013 kello on 10:48 »
    Kuka kaipaa kuka ei, mä kuulun siihen sarjaan etten kaipaa.  ;D

Toki sitä kesää odottaa talven keskellä mutta ei niin paljoa ettäkö siitä olisi valmis maksamaan, pekkasiakin haluan pitää kerran kuukaudessa joka käytetään sitten lasten kanssa, tokihan sitä voisi aina yksin lähteä ja jättää perhe "nauttimaan" laatuaikaa kolmestaan sillä aikaa kun isi on huvittelemassa yksinään jossain mutta ei, talvella meillä menee viikonloput luistimien, suksien, rattikelkan tai muuten vaan ulkoillessa tai sitten lähialueen kylpylöissä ja sukulaisten luona, ei siinä muuta kaipaa...

Toki tämä saattaa kuulostaa selittelyltä mutta antaa kuulostaa vaan, mä käytän rahat ihan muuhun kuin ulkomaille, autot ostan aina savosta, Iisalmi-Kuopio alueelta en lähde niitäkään hakemaan ulkomailta, puhelinliittymäkin on ollut Soneran vuodesta -95 lähtien, mitä sitä halvimman perässä siinäkään juokseem kunhan vaan hyvin toimii niin en muuta kaipaa... tavaratkin ostan kivijalkaliikkeistä lähikaupungeista vaikka halvemmalla saisi netistä, tämä on sitä periaatetta vissiin.  ^-^

Halvat (ruoka, juoma, majoitus ja taksi) ulkomaat euroopassa kiinnostaa, lähinnä kaupunkilomat. Kerta pari lentäen käydään vuodessa, aikaisin keväällä tai myöhään syksyllä. Honokit suomen kesästä poistuu.  :D

Kulkimella liikutaan hieman enempi rospuutalla ja talvella, kun kesällä.  :D

Välleen emäntä jää kaupunkiin akkaen kanssa rimputtelemaan, silloin minä mökille tai kulkimella jonnekkin. :D

• Kalustoon kuuluva
    • Kulkija
    « Vastaus #18 : 16.11.2013 kello on 11:34 »
    Honokit suomen kesästä poistuu.  :D

Honokki on kädet roikkuen ja alahuuli pitkällä laahustava huono ryhtinen henkilö, jonka puhetyyli on ulkonäköön sopiva. Hän ei ole syntyjään sairas, koska sairaita ei saa nimitellä.  ;)

Kattoin tuossa peiliin. Toki käsitykseni on subjektiivinen, mutta en näytä yhtään tuollaiselta.

Onhan se tuollainen väitekin yksi tapa selitellä.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    « Vastaus #19 : 16.11.2013 kello on 13:04 »
    Kattoin tuossa peiliin. Toki käsitykseni on subjektiivinen, mutta en näytä yhtään tuollaiselta.

Thumb

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:21
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #20 : 16.11.2013 kello on 13:25 »
    Tottakai joka vuosi. Vaunullakin, välillä pelkällä veturilla. Sekä tietenkin täällä kausipaikalla käymme. Täällä on metsää, merta, saaristoa. Myös idyllinen Tammisaaren kaupunki lähellä. Sieltä torilta löytyi herkkuja tänäänkin. Pientuottajan peura makkaraa eri mausteilla. Tuollaista säilyvää meetwursti tyylistä. Sekä hyvää vahvanmakuista Pecorinoa, lampaanmaidosta tehtyä juustoa. Kun työelämä lopettaa häiriköinnin, voi harrastaa enemmän. Tämäkin ihan haukkumatta toisia, ei tartte korjata omaa päätään sellaisella.

• Kalustoon kuuluva
    • Kulkija
    « Vastaus #21 : 16.11.2013 kello on 14:13 »
    Tämäkin ihan haukkumatta toisia, ei tartte korjata omaa päätään sellaisella.

Kyllä.

Minua eniten häirittee se, jos selitellään omaa tekemättömyyttä ihan muilla kuin todellisilla syillä.  ::)

• Vieras
    « Vastaus #22 : 16.11.2013 kello on 14:23 »
    Minua eniten häirittee se, jos selitellään omaa tekemättömyyttä ihan muilla kuin todellisilla syillä.  ::)

;D

Sua vaan häirittee se kun kaikki eivät harrasta samaa kuin sä.... Ja kuten olet varmaan tässä viiden vuoden aikana huomannut niin ei tässä selitellä, rahat vaan laitetaan muuhun. Itsekin selittelet niistä pakollisista laatuajasta ilman perheen seuraa, mä en ymmärrä niitä kun itse olen perheen kanssa aina kun ollaan reissussa, en minä lähde nautiskelemaan yksin vaan koko perheen kanssa...tällaista se Alan vaan on, ei kaikkien tarvitse kaikkia ymmärtää, sinä et mua, mä en sua.  ;D

• Kalustoon kuuluva
    • Kulkija
    « Vastaus #23 : 16.11.2013 kello on 14:55 »
    ^

Kukin tavallaan, sinä myös.

Ei häiritte toisintoimiminen vaan juuri tuo epämääreinen selittely, eikä yksin sinun.

Sellainen ihan hienoinen ero saattaisi muuten olla noin otsikon pohjaltakin ajateltuna, että kuka selittää ja kuka ei. Ja kenen ylipäätään tarvitsee. Tämä kun ei ole (kuvitteellinen) pysyn kotona -ketju. Sellaisessa mun pitäisi selittää.

Vaan ei kun hauskaa kotiviikonloppua, -loppusyksyä, -talvea ja -kevättä sinne Savoon vaan!
    « Viimeksi muokattu: 16.11.2013 kello on 15:24 »

• Vieras
    « Vastaus #24 : 16.11.2013 kello on 15:22 »
    Vaan ei kun hauskaa kotiviikonloppua, -loppusyksyä, -talvea ja -kevättä sinne Savoon vaan!

Juu, kiitos vaan ja hyvää viikonloppuja myös sulle perheen parissa ja toki myös sulle itsellesi sitten muina aikoina. Tämä viikonloppu ollaankin pitkästä aikaa kotona kun esikoisella oli 9-vee synttärit, tässä on saanut olla reissaamassa savon ja etelä-Suomen väliä harva se viikonloppu joten mikäs tässä viikonlopusta on nauttia pojan avustajana Legon Technic sarjan uusimman, 52 cm pitkän Formulan parissa....saa itsekkin nauttia jälleen lapsuusajoista.   Thumb

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 21:04
    • seniori
    « Vastaus #25 : 16.11.2013 kello on 15:36 »
    Vastauksena otsakkeeseen: Toki

Vaan en tuolla kesävaunulla. On liian pimeää ja kylmää ja liukasta. Olkoon pressun alla koko talven.  ;D

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:42
    « Vastaus #26 : 16.11.2013 kello on 15:44 »
    Toki-linjalla minäkin. Tämä marraskuu perinteisesti hiljaisin kuukausi, taitaa tulla 3-4 viikon tauko nytkin, mutta sitten taas heti joulukuussa kotkakojulle ja missäpäs sitä muualla yöpyisi kuin asumusautossa.

Asuntoauto on väline, joka mahdollistaa muita harrasteita ympäri vuoden.

• Vieras
    « Vastaus #27 : 16.11.2013 kello on 15:54 »
    talvisin mökkeillään, muutaman kerran voidaan käydä kylpylöissä, adria on talvisin mummon pihalla tallin vieressä talvilevossa..josku s lento ulkoisille maisemille..

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
    « Vastaus #28 : 16.11.2013 kello on 16:29 »
    olaan paljonkin reissattu sesongin rauhallisemalla puolen
    suomessa vaan kun ei ole joka pitäjässä
    noi leirintäpaikat auki
    niin silloin saa otta selkoa mikä missäkin on avoinna
    ja jos ei muu auta
    niin sitten puskaan
    vaikka noi puskat minua pelottaakin  ::)
    niin olenkin mieluusti 
    vaanareiden ylläpitämissä paikoissa
    tai muulla jossa olis  jokunen muukin ihminen  :)
    ruåttin paatillakin olen mielummin  vaikka vaan viikolla
    kun ei ole tunkua  Thumb
    sekä ulkomaan matkat ovat ihan passeleita
    jo ilmastonkin takia
    kun euroopassakin on vielä loistavat kelit
    monasti vielä lokuussakin
    sopii minulle , joka en aurinkoa palvo
    vaan mielummin varjoon pyrin aina
    kun se on mahdollista  :)

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
    • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
    « Vastaus #29 : 17.11.2013 kello on 18:12 »
    Läpi vuoden on kulkine liikenteessä, talvikaudella laskettelu reissuilla (joulu- ja hiihtolomat) sekä vähän muutenkin...olemme nauttineet matkailusta autollamme Thumb Thumb