Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Nettilehdistä poimittua

<< < (27/322) > >>

james_III:
Eikös tämä päde ihan kaikissa autoissa, toiset on vaan törkeempiä kuin toiset.

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 19.01.2014     kello on 20:09 ---Tuota bensahybridiä olen aina ihmetellyt.
Mikäs ekoauto se on, jos se kuluttaa enemmän, kuin mun dieseli 4 litran kulutuksella.

--- Lainaus päättyy ---

Ihanko oikeasti pääset neljällä litralla sadalle kilometrille ympäri vuoden ajoilla ? 

Mikä on noin taloudellinen diesel-auto ?

99:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 16.01.2014     kello on 14:21 ---Miettivät, että tarttiskohan vapaassa autoedussa antaa tankkauskorttia  :laugh:
Päivätyöajoihin riittää lataus (tai ainakin melkein, koska sisälämmitys on ongelma). Jos hupia illalla ajaa, ottakoot omasta seinästä.. Saati, jos mökille meinaa, tankatkoo bensaa omaan piikkiin  8)

--- Lainaus päättyy ---

Silloin kyseessä ei ole enää vapaa autoetu, vaan käyttöetu.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 19.01.2014     kello on 20:59 ---Ihanko oikeasti pääset neljällä litralla sadalle kilometrille ympäri vuoden ajoilla ? 

Mikä on noin taloudellinen diesel-auto ?

--- Lainaus päättyy ---
No en oikeesti..kunhan juksasin  ;)
Ainoastaan kesällä pääsen tuollaiseen 4 litran lukemaan ja silloinkin vain vanhemmalla C4 autolla. Uudemmassa C4:ssä on pienemmät CO2 päästöt, mutta kyllä sillä kulutus on sellaiset 4,5-5 litraa. Talvella vie noin puoli litraa enemmän, josta osansa varmaan vie Webasto aamuin illoin.
Voittaa se silti Tojon bensahybridin, mutta verottaja antaa kyllä tasoitusta dieseliverolla.
Yhden kymppitonnin ajoin 3,9 kulutuksella, eikä mittaus tapahtunut auton tietokoneella vaan huoltamon mittarilukemilla.

ihaa:
Mulla edellinen Auris hybridi vei 54000 km:n matkalla keskimäärin 5.2 l/100km ja nyt tämä nykyinen Auris farkku tasan 5 l/100km, nyt mittarissa vajaa 20000 km, olen laskenut että jos mulla olisi diesel auto niin se saisi viedä korkeintaan 4.5 l/100km niin silloin oltaisiin vasta samoissa euromäärissä mitä polttoaine kuluihin menisi, eli diesel auto säästäisi VAIN jos se veisi alle 4.5 l/100km, koko vuoden ajalta keskikulutuksena.  8)

Ja se miten lämmin tuo toyota auris hybridi on, se on lämmin se....myös kaupungissa.  ;)

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 19.01.2014     kello on 21:28 ---Yhden kymppitonnin ajoin 3,9 kulutuksella, eikä mittaus tapahtunut auton tietokoneella vaan huoltamon mittarilukemilla.

--- Lainaus päättyy ---

Juu ei kai kukaan automieheksi tai autohulluksi itseään tituleeraava katso kulutuksia vain ajotietokoneesta vaan tankkaamalla ja laskimen avulla ja laittaa tankkaukset exceliin tai vastaavaan, näin on tehty jo vuodesta -92 lähtien.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View