Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Nettilehdistä poimittua

<< < (26/322) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 16.01.2014     kello on 12:10 ---"Ladattavien hybridien päästöluvut ylioptimistisia. Priuksen keskipäästöiksi väitetään 49 grammaa kilometriä kohti, todellisuudessa päästöt ovat 106 g/km. Amperalla/Voltilla ero on vielä suurempi, laskennalliset päästöt 27 g/km ja todelliset 110 g/km"

--- Lainaus päättyy ---

Testimenentelmä on vaan vedetty hatusta. Vertaa 'ilmastonmuutosmalli', pelkkää mutua.

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 16.01.2014     kello on 12:10 ---"Ladattavien hybridien päästöluvut ylioptimistisia. Priuksen keskipäästöiksi väitetään 49 grammaa kilometriä kohti, todellisuudessa päästöt ovat 106 g/km. Amperalla/Voltilla ero on vielä suurempi, laskennalliset päästöt 27 g/km ja todelliset 110 g/km"
--- Lainaus päättyy ---

88k5 tarkkana insinöörinä vai peräti DI:nä unohdit tuon lopun tekstin.  ;)

monet hybrideistä ovat virka- tai muita työkäytössä olevia autoja. Tällöin auton kuljettajan ei tarvitse maksaa polttoainetta itse, vaan hän valitsee halvemman vaihtoehdon sijaan usein mieluummin helpomman, eli käy tankkaamassa bensiiniä.

Onhan siinä iso ero kuka sen bensalaskun maksaa, jos itse kuski maksaa niin varmasti on latausjohtoa laittamassa seinään aina kun mahdollista, työnantajan piikkiin ajeleva ei viitsi sotkea käsiään.

Totuutta unohtamatta, todennäköisesti meistä kolmi-nelikymppisistä tulee tulevaisuudessa ajamaan HYBRIDILLÄ, ennemmin tai myöhemmin, mikro- täys- tai plug-in-hybridillä jossain vaiheessa. Sitä on se tulevaisuus.   8)

88k5:
^
Juuri juttelin kaverin kanssa, jonka firmassa ovat testanneet töpsölihybridejä - heillä latauspiste (kotona saa ladata hitaammin jos ei riitä potku). Miettivät, että tarttiskohan vapaassa autoedussa antaa tankkauskorttia  :laugh:
Päivätyöajoihin riittää lataus (tai ainakin melkein, koska sisälämmitys on ongelma). Jos hupia illalla ajaa, ottakoot omasta seinästä.. Saati, jos mökille meinaa, tankatkoo bensaa omaan piikkiin  8)

Sähköautoilussa on tulevaisuus  Thumb

E: nämä tällaiset (linkin tms.) tutkimukset, saati niiden uutisoinnit, ovat aika "yksisilmäisiä" - auton kulutus puolella käyttäjä on niin suuri muuttuja; otanta ratkaisee mediaanit, keskihajonnat jne..

Haapaniemen Paroni:
Tämmöstä nyt :D
http://www.iltalehti.fi/autot/2014011617938939_au.shtml

Aakku:
Tuota bensahybridiä olen aina ihmetellyt.
Mikäs ekoauto se on, jos se kuluttaa enemmän, kuin mun dieseli 4 litran kulutuksella.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View