Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Nettilehdistä poimittua
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 19.01.2014 kello on 21:34 ---Mulla edellinen Auris hybridi vei 54000 km:n matkalla keskimäärin 5.2 l/100km ja nyt tämä nykyinen Auris farkku tasan 5 l/100km, nyt mittarissa vajaa 20000 km, olen laskenut että jos mulla olisi diesel auto niin se saisi viedä korkeintaan 4.5 l/100km niin silloin oltaisiin vasta samoissa euromäärissä mitä polttoaine kuluihin menisi, eli diesel auto säästäisi VAIN jos se veisi alle 4.5 l/100km, koko vuoden ajalta keskikulutuksena. 8)
Ja se miten lämmin tuo toyota auris hybridi on, se on lämmin se....myös kaupungissa. ;)
Juu ei kai kukaan automieheksi tai autohulluksi itseään tituleeraava katso kulutuksia vain ajotietokoneesta vaan tankkaamalla ja laskimen avulla ja laittaa tankkaukset exceliin tai vastaavaan, näin on tehty jo vuodesta -92 lähtien.
--- Lainaus päättyy ---
Ihan hyvähän tuo Auris on..
Itse olen alkanut miettiä vaihtoehdoksi myös etanolikäyttöistä autoa. Uskoisin sen päihittävän sekä Auris hybridin ja mun vanhemman C4:nkin kustannuksillaan. Vaikkapa esimerkiksi Ford Focus 1,6 EcoBoost 150 hv Flexifuel Trend X M6 Wagon
http://www.nettiauto.com/uudet-autot/ford/focus/98275
ihaa:
Muistelen että Tuulilasissa oli noista Flexifuel autoista juttua että se polttoaineen kulutus nousee lähes 1.5 litralla joten säästö siitä halvemmasta litrahinnasta menee käytännössä siihen. :-\
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 19.01.2014 kello on 21:34 ---Mulla edellinen Auris hybridi vei 54000 km:n matkalla keskimäärin 5.2 l/100km ja nyt tämä nykyinen Auris farkku tasan 5 l/100km, nyt mittarissa vajaa 20000 km, olen laskenut että jos mulla olisi diesel auto niin se saisi viedä korkeintaan 4.5 l/100km niin silloin oltaisiin vasta samoissa euromäärissä mitä polttoaine kuluihin menisi, eli diesel auto säästäisi VAIN jos se veisi alle 4.5 l/100km, koko vuoden ajalta keskikulutuksena. 8)
Ja se miten lämmin tuo toyota auris hybridi on, se on lämmin se....myös kaupungissa. ;)
--- Lainaus päättyy ---
tuo on kieltämättä edukasta Thumb
Vaimon v50 Driv-e vie tuon 4.5l/100km tietokoneen näytöllä ympärivuoden pätkäajossa..
Jos tuon 360€ dslveron laskee 40tkm/v ajoilla, olisi sen vaikutus kulutusvertailussa +0.6 l/100km dieseliä.. Pitäis vielä huomioida ajoneuvoveron C02 vaikutus, joka sekin on Auriksen eduksi; 85g vs. v50:n 104g
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 19.01.2014 kello on 21:48 ---Itse olen alkanut miettiä vaihtoehdoksi myös etanolikäyttöistä autoa. Uskoisin sen päihittävän sekä Auris hybridin ja mun vanhemman C4:nkin kustannuksillaan. Vaikkapa esimerkiksi Ford Focus 1,6 EcoBoost 150 hv Flexifuel Trend X M6 Wagon
http://www.nettiauto.com/uudet-autot/ford/focus/98275
--- Lainaus päättyy ---
Erään tutun firmassa on noita Focuksia ollut 2-3 vuotta - kokemukset niistä malleista vähemmän hyviä.. Jotkut ajavat talvet bensalla kun etanolilla ajo on kuullemma "sadomasokismia". Lapissa viimeistään hinurikyytiä tiedossa..
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 19.01.2014 kello on 21:57 ---Erään tutun firmassa on noita Focuksia ollut 2-3 vuotta - kokemukset niistä malleista vähemmän hyviä.. Jotkut ajavat talvet bensalla kun etanolilla ajo on kuullemma "sadomasokismia". Lapissa viimeistään hinurikyytiä tiedossa..
--- Lainaus päättyy ---
Joo voi olla huono idis. Ei ole mulla mitään kokemusta...
C4 ilmoittelee tuollaisia arvoja. Ei noihin arvoihin kyllä ihan pääse käytännössä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta