Ensimmäinen omistaja.... 72 -73? Hieno laite Vaimo kysy että miksi pitää olla viis vanhaa pyöränraatoa mitä pitää väkisin liikennekelpoisina. No täähän on ihan selvä juttu, jos olis vaan neljä, ja ykskaks tarttis viidettä niin lähet naapurin Jukalta kyseleen lainaksi. Ja Jukka on senverran vittumainen mies ettei se lainaa kyllä. Samaten kysy, miks pitää kaupungin keskustassa, 800 neliön tontilla olla 1952 mallinen ferguson raktori? Onhan tää nyt päivänselvää, fergulla siellä tontilla mitään sovi tekemään, mutta fergu onki ihan vaan liikenteenhärintäte htäviin laitettu, ja on hyvä siinä. Sillä kun päräyttää pääkatua kylällä niin terassikansa nousee taputtamaan.mulla vasta kaksi pyörää ![]() Ensimmäinen omistaja.... Aakulla kammottavan ruma vehjes. Kehtaatki. Myy mulle niin pääset rumiluksesta eroon. Aakulla kammottavan ruma vehjes. Kehtaatki. Myy mulle niin pääset rumiluksesta eroon.Katos siinä on sellainen ongelma, että jos myisin, niin se ei olisi enää ensimmäisellä omistajalla.... ![]() Mulla on tällaisia kummallisia kiintymyksiä noissa muissakin vekottimissa. Tallissa talvella lymyilevä 2CV on syntynyt tehtaalla täsmälleen samana päivänä, kuin minä paikallisessa sairaalassa. Seurana Sätkällä tallissa on vielä BMW R-35. Siinä kiintymys perustuu isältä pojalle ajatukseen. ...ja kaikki museoituja Katos siinä on sellainen ongelma, että jos myisin, niin se ei olisi enää ensimmäisellä omistajalla.... Kerro hieman lisätietoja tosta R-35:stä. Minulla oli R-51 muistaakseni. Kerro hieman lisätietoja tosta R-35:stä. Minulla oli R-51 muistaakseni.Tämä pyörä on tullut Suomeen -49. Siihen aikaan kun ulkomaankauppa jälleen avautui sodan jälkeen. Idänkauppaa sai tehdä ja niinpä tämäkin pyörä tuli Suomeen. Pyörä on valmistunut Neuvostoliiton miehitysalueella. Ei siis Itä- eikä Länsi-Saksassa. Pyörä rekisteröitiin eka kerran -49 Turkuun. Malli on kuitenkin -48. Sittemmin isäni osti sen vuonna -51 kolmantena omistajana. Sain sen nimiini 16 vuotiaana ja se on myöhemmin kunnostettu ja museoitu alkuperäiskuntoisen a. Elikä tekniikkana on yksisylinterinen 350 cm3 moottorilla varustettu jäykkäperä, joka on koottu BMW:n tehtaalta valtaamista osista. Myöhemmin Itä-Saksassa tuotantoa jatkettiin ja aloitettiin osien valmistus ja -50 luvulla pakotettiin merkki muutettavaksi EMW:si. Joskus pitää vielä tehdä pyhiinvaellusmatka Eisenachiin. BMW R-51 lienee Saksalainen ja myöhemmin Länsi-Saksalainen pyörä. 500cm3 bokseri. Tehtiin kaiketi sekä ennen, että jälkeen toisen maailmansodan. Tämä pyörä on tullut Suomeen -49. Siihen aikaan kun ulkomaankauppa jälleen avautui sodan jälkeen. Idänkauppaa sai tehdä ja niinpä tämäkin pyörä tuli Suomeen. Pyörä on valmistunut Neuvostoliiton miehitysalueella. Ei siis Itä- eikä Länsi-Saksassa. Muistankohan tuon tyypin väärin kun se oli 150 kuutioinen pystysylinteri ja muosimalli -51. Pyörä oli valkoinen, samoin kun kuuskut luvun poliisien pokserit. Muistankohan tuon tyypin väärin kun se oli 150 kuutioinen pystysylinteri ja muosimalli -51. Pyörä oli valkoinen, samoin kun kuuskut luvun poliisien pokserit.Varmaankin, 250ccm oli pienin yksipyttyinen. Ajelin itse faijan Emmalla (jo11-12 vanhana) joka oli 350ccm Tässä tietoa eri malleista http://www.motorcyclespecs.co.za/bikes/bmw%202.htm Katos siinä on sellainen ongelma, että jos myisin, niin se ei olisi enää ensimmäisellä omistajalla.... Ihan ymmärrettävä peruste. Se on aina pääasia että on kelpo selitys. Vaimo sano: ajattele jos kaikki jättäs kenkäsä levällee meijän eteiseen... No, meillä olis muutama miljardi kenkää.... Seurana Sätkällä tallissa on vielä BMW R-35. Siinä kiintymys perustuu isältä pojalle ajatukseen. Ei kai poika sentään vielä....? ![]() |