Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Hlöauto; bensa vai diesel
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 25.09.2015 kello on 20:42 ---Eip oo ollu -40 luvun Buickin jälkeen
https://en.wikipedia.org/wiki/Buick_Straight-8_engine
kutvosia kyllähi
--- Lainaus päättyy ---
Kaverilla oli entiwanhaan tollanen. Siihen oli vaihdettu vähän pienempi 6-kone. Vaan löytyi sitten jostain alkuperäinenkin, se suora kasi. Oli vaan juhlavan pitkä!
Oikeastaan, kun olin pienempi poika, yhdellä tuttavalla oli samanlainen. A
Se kyyditti meitä joskus,puolta sukua, kesäisin. Tuntomerkkien perusteella pähkäiltiin, että saattoi olla jopa sama auto!
JJJ:
Oli oikein mukava selata tätä topikkia ja katsella omiakin kirjoituksia 4 vuoden takaa :)
Kovin olin dieselin kannattaja eikä oikeastaan mielipide ole asiasta muuttunut koskien vaunun vetoa varten hankittavaa autoa. Muuten kyllä bensamoottoreiden kehitys on ollut aika huikeaa kulutuksen pienentymisen, vääntömomentin lisääntymisen ja iskutilavuuksien pienentymisen myötä.
Näiden neljän vuoden aikana omakin kalusto yhtä lukuunottamatta on muuttunut bensamoottoreiksi.
Pieni kaipuu olisi kyllä järkidieselin suuntaan, etenkin jos innostuisi vielä vaunulla reissaamaan.
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Arska - 25.09.2015 kello on 21:31 ---Kait joku tykkää.....
--- Lainaus päättyy ---
No ainakin allekirjoittanut tykkää! Thumb
Tuo diesel on kuormaltaan aika tunteeton bensaan vrt. Eli kun isketään sitä lastia vähän enempi, on vastatuulta, mäkiä tai jopa nyyttiä perässä, on dieselin kulutuksen lisääntyminen aika paljon maltillisempaa kuin bensan. Ja muutenkin tuo matala murina on muutenkin miellyttävämpää kuin bensalla winguttaminen. Jopa prätkissä olen suosinut enempi noita matalalla kiertäviä 2-syl vermeitä korkeakiertoisten 4-syl sijaan, mutta makuasioitahan nämä 8)
Catiska:
Tuosta kommentista paistaa ettei ole kokemuksia näistä edellisen kirjoittajan mainitsemista nykyaikaisista bensakoneista.
Nykyiset bensakoneet on kuin sekoitus dieseliä ja bensakonetta. Eli normi ajossa vääntöä saman tuntuisesti aivan alhaalla kuin dieselissäkin mutta tietenkin venyy ylhäällä kuten bensakone yleensäkin.
Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla
88k5:
^
Itellö ollu noita pikkusia ajossa (1.6D V50 ollu huollossa); Renu Clio TCe 90 (0.9T 3-pyt) ja Megane TCe 130 (1.2T) - uusia molemmat..
On kyllä eroa alaväännössä dieseliin, jolla pärjää pikku-manöövereissä ihan tyhjäkäynnillä. Clio vaikuttaa kyllä tyhjäkäynnillä "konevikaiselta" :laugh: Mutta ripeyttä ajossa riittää.
Samassa sekameteliajossa, jossa volle menee 4.5 L/100km, Clio ryysti 5.6 l ja Meganen luku alkoi 7:lla - en vaihtais dslistä pois..
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta