Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Hlöauto; bensa vai diesel

<< < (20/26) > >>

K.E.V:
Eip oo ollu -40 luvun Buickin jälkeen
https://en.wikipedia.org/wiki/Buick_Straight-8_engine
kutvosia kyllähi

jip59:
En sitten jaksanut lukea koko ketjua (kuin otsikon)..  Missä on määrätty että dieselillä ajaminen pitäisi olla halvempaa? Jos tykkää ajaa dieselillä niin se on OK...

Arska:

--- Lainaus käyttäjältä: jip59 - 25.09.2015     kello on 20:59 ---En sitten jaksanut lukea koko ketjua (kuin otsikon)..  Missä on määrätty että dieselillä ajaminen pitäisi olla halvempaa? Jos tykkää ajaa dieselillä niin se on OK...

--- Lainaus päättyy ---
Kait joku tykkää.....

Sent from my iPad using Tapatalk

tagatubos:
Ei kait kukaan ole tätä määrännyt?
Kumipyöräliikenne, mikä pitää kaupan hyllyt täysinä vaikuttaa osiltaan litrahintaan ja kait tuo dieselin tekniikkakin osaltaan ajaa hyötysuhteeltaan pihimmän kulutuksen puoleen.
Mulla oli Jeepin Grand Cherokee maasturi bensalla ja se vei keskikulutuksella lähes pelkällä taajama-ajolla 24,7L/100km. Nyt riisseli samanmoinen ja kulutus on samalla ajolla 8,1L/ 100km
Mä ja lompakko tykkää!  :D

jip59:

--- Lainaus käyttäjältä: tagatubos - 25.09.2015     kello on 21:42 ---Ei kait kukaan ole tätä määrännyt?
Kumipyöräliikenne, mikä pitää kaupan hyllyt täysinä vaikuttaa osiltaan litrahintaan ja kait tuo dieselin tekniikkakin osaltaan ajaa hyötysuhteeltaan pihimmän kulutuksen puoleen.
Mulla oli Jeepin Grand Cherokee maasturi bensalla ja se vei keskikulutuksella lähes pelkällä taajama-ajolla 24,7L/100km. Nyt riisseli samanmoinen ja kulutus on samalla ajolla 8,1L/ 100km
Mä ja lompakko tykkää!  :D

--- Lainaus päättyy ---
Nih.. Mulla Volvo V70 volkkarin dieselillä jossa kulutus kaikki tankatut litrat sekä ajetut kilometrit paperille laskettuna ovat aina alle 7l/100km. Käytännössä suurin osa 5,9-6,8/100km. Ajokilometrejä vuodessa huomattavasti 30 tuhatta tuohon autoon. Lisäksi perheestä löytyy myös 3 muutakin autoa ja kaksi kuskia joilla on kortti. Noihin ei saa vuodessa kuin 15-25 tkm kilometrejä ainostaan. Tämä on sitä sitä syrjäkylällä asumisen "normaalia juttua". Ruokakaupassa käynti +30 kilometriä. Tenavien harkoissa kuljetus n.250km/viikko. Onneksi on diesel...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View