Ja hyvä kun rojekti jatkuu. Kuvia lisää kiitos
![]() Ja hyvä kun rojekti jatkuu. Kuvia lisää kiitos . Nyt loppu maalaus ja sitten lattiamaton asennukseen. ![]() Alkuperäinen askelmakin on koeponnistettu ja todettu tukevaksi. Ei notkunut allekirjoittaneen alla joka ei tosiaakaan ole pienimmästä päästä oleva heppuli ![]() ![]() Ja laitetaan kuva vielä tuuletuksesta. Luukut selällään kun niin makia ilma touhuilla ulkosalla.. ![]() . Niinpä siitä näkö muuttuu pikkuhiljaa.Hienoa työtä jälleen kerran Palautetta on aina mukava saada ja varsinkin posiitivista sellaista ![]() Minä oon oman solkun kans tapellu nyt kohta 3viikkoa käytelly listojs irti ja vaihellu bytyylejä,vaikka mun vaunulla on ikää se kunnioitettavat 24vuotta ikää niin alakuperäset bytyylit on listojen alla liki uudenveroisessa kunnossa..:-) Mut se oli mulla korkein aika tehä tämä remontti,solkku on kasattu ihan tavan ruuveilla ja niistä ei ollu kun muisto vaan jälellä,olisi ollut vedellä helppo hyökätä rungon kimppuun.. Minä oon vaihtanu varmaan kohta liki parisattaa rosteri ruuvia,senttiä pitempänä mitä alkuperäiset oli ja jokainen on purru yhtä lukuunottamatta kiinni..:-) Mulla on tullu semmonen mielikuva että massoja syytetään vanhoissa vaunuissa turhan paljon kun se vuotopaikka on isolla tod.näköisyydellä nuo ruuvien reiät.. ![]() . Rosterisena en onnistunut löytämään kyseisiä pienikantaisia puuruuveja joten jouduin turvautumaan "listaruuveihin" jotka olivat nyt sitten jotenkin käsitelty kestämään normaalia pidempään. Kaikki listanreiät joihin ruuvi tulee on ajettu ennen ruuvausta "seevausterällä" ja butyyliä käytetty reilulla kädellä. Mutta muuten olen pyrkinyt käyttämään ulko- sekä sisätiloissakin rst-ruuveja. Sotkuista puuhaa on butyn kanssa ja pitkäjänteistä touhua. Esimerkkinä mainittakoot, kun oikeanpuolen koria kiertävän alulistan alla olevan kumitiivisteen siivoamiseen vanhoista liimoista ja hakasten jämistä meni vajaat neljä tuntia yhtä kyytiä, olihan siinä sormenpäät hellinä Vasemman puolen koria kiertävä vastaava lista on vielä käymättä, mutta muuten on kaikkiin alulistoihin vaihdettu tuoreet butyylit ja tyhjiä tuubejakin on siunaantunut jo kymmenkunta.. Tähän meidän rojektiimme olisi jo aikoja sitten pitänyt vaihtaa butyylit, vanhat kun olivat kuivuneet korpuiksi ja sekaan olikin sitten laitettu kaikkea mahdollista saniteettisilikooni sta lähtien tiivistämään .Ruuvien kannan kokohan se ratkaisi ainakin meillä . Kannan pitää olla niin pieni, että saadaan uusi peitelista asennettua alumiinilistojen uriin. Lisäksi hoksasin vanhojen ruuvien olevan tiheä kierteisiä, joten niiden tartunta kykyhän puuhun on huonoMinä löysin rst ruuveja kaikkia mahollisia kokoja ja vielänpienikantaise na kainuun pultista..pulttilii kkeethän nuita erikoisemman kokosia ruuveja myy..toki hinta on tavallisiin mustiin verrattuna 3kertainen,totesin että hyöty on niistä pitkässä juoksussa 10 kerainen..:-D Minä ite vaihoin butymassat myös uusiin ja vedin vielä pintaan,siis listojen päälle soudallin fix all crystal massan,joka on ainu toimiva kirkas massa saumausaineena..jot enki mie luulen että ei tämä mun solkku ihan ensimmäisenä oo lahomassa,kuten ei sinun kafikaan..:-D ![]() Komiaa jäläkeä, ei voi muuta sanua. -Sale Tässähän ollaan jo pitkällä, penteleONX se edes ollut tehtaalta lähtiessäkään noin hyvä ![]() Tänään oltiin sitten Maalarimestarina Huomasin noissa pattereissa yksilenkki kiristimet. Tarkista ne kaikki, kun vanhoissa ne katkeaa lenkin keskikohdasta, ettei tule yllätyksiä kun vaunu on valmis. Puristat vaan aukipäin niin huono kertoo itsestään. ONX se edes ollut tehtaalta lähtiessäkään noin hyvä Tässähän ollaan jo pitkällä, pentele On sitä yritetty väkertää, mutta hitaasti etenee . Vanhasta muovimatosta poistetaan pintakerros, osa vanhaa mattoa jää väkisinkin lattiaan johtuen hyvästä liimauksesta. Mutta siitä lisää tuonempana... Huomasin noissa pattereissa yksilekki kiristimet. Tarkista ne kaikki, kun vanhoissa ne katkeaa lenkin keskikohdasta, ettei tule yllätyksiä kun vaunu on valmis. Puristat vaan aukipäin niin huono kertoo itsestään. Kiitoksia vinkistä. Pitääpä ottaa ja tarkistaa kaikki lemmarit, vaikka ovat nuo patterit kyllä saaneet hippasen möykytystä osakseen remontin yhteydessä. Joten en ihan heti viitsisi aloittaa samaa rojetia uudestaan ![]() ![]() ![]() ![]() Johtojen kiinnitystä ja muutamien lisäjohtojen veto, niin päästään kalusteita asentelemaan Sen verta vielä mainittakoot, että maton alle käytävän kohdalle laitoin lattialämmitys elementin(2.5m pitkä). Se on vanhaa perua isäni matkailuauto vuosiltaan jonka joskus talletin varastooni, sillä jos joskus tartteisin ja nyt se tuli sitten käyttöön. |